We gaan ervoor, part V

Hey dames,

Prachtig weer nog he? Gelukkig had ik al mijn zomerpositiekleren nog bewaard (Yasmin en Maysa zijn zomerkindjes) dus geen gebrek aan zomerkleding voor mij. Ik ben bang dat de laatste 6-8 weken van mijn zwangerschap heel lang gaan duren, was het nu maar al zover, ik wacht al zo lang... Maandag weer controle. Wat ik nog aan de zwangeren wilde vragen, meet jullie VK je buik bij elke controle? In Engeland deden ze dat altijd met een centimeter, van het schaambot tot bovenkant baarmoeder in centimeter moet corresponderen met het aantal weken zwangerschap. Mijn gyn doet dat nooit, maar ik durf er ook niet om te vragen. Ik wil graag die bevestiging dat het kindje precies op schema zit, zeg maar. En in Engeland controleerden ze ook elke keer de urine, dat doet de gyn ook nooit. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Linda, jouw geduld wordt ook op de proef gesteld zeg. Yasmin was 8 dagen te laat en Maysa 9 dagen, dus misschien klopt het wel dat tweede kindjes ook vaak te laat zijn als je eerste ook laat was. Ik hoop het niet voor jou! Ik heb de crocs ook niet meer kunnen bemachtigen, de kindermaten waren woensdag al weg. Is het jou nog gelukt?

Marieke, wat naar zeg dat Jurre zoveel pijn lijkt te hebben. Ik dacht ook gelijk aan reflux, daar zijn wel medicijnen voor en het is met 6 maanden geloof ik meestal weer over. Ik hoop dat de wijkverpleegkundige goed advies voor je heeft. Sterkte!

Janneke: kan je als je teveel melk hebt nu al beginnen met afkolven en dat dan invriezen voor als je weer terug naar je werk gaat? Dan heb je alvast een voorraadje, of blijft het niet zo lang goed ingevroren? Ben je al gaan wandelen met de bugaboo?

Roos: Hoe voel je je nu? Toch niet ziek geworden hoop ik? Komt de kraamzorg bij jou thuis voor de intake? Bij mij doen ze dat alleen met een eerste kind. Doet jouw kraamverzorgster trouwens ook huishoudelijke taken? Die van mij gaat alleen het aanrecht schoonhouden, tsja dat kan ik zelf ook wel. Wat naar dat Julia zo'n last van haar oortjes heeft. Hoort ze wel goed?

Laura: hoe ging de bezichtiging? Goed dat je gewoon doorklust, je weet maar nooit, misschien komt je ei nog als je temp nog steeds niet is gestegen.

Yosha: jij ook al geen stijging in temp, raar hoor. Gebruik je wel een vruchtbaarheidsthermometer? Een gewone koortsthermometer is minder betrouwbaar want die richt zich op koortstemperaturen. Het zou best kunnen dat je ei gewoon laat is. Een cyclus zonder ei kan ook wel eens voorkomen, anovulatie heet dat geloof ik, google het maar eens.

Hiltje, bij jou schiet het nu ook op, ik hoop dat je op je werk tot een goede oplossing kan komen.

Ik moet aan de slag!
liefs
Marijke
34w4d

Hoi,

Even heel kort reageren op Marijke, voordat ik het vergeet (ik moet zo meteen aan de slag).

Bij mij wordt bij de vk wel elke keer m'n buik gemeten. En de urine gecontroleerd op eiwitten en suiker.
Die vriendin van mij moet altijd naar de gyn. Daar meten ze geloof ik wel haar buik, maar geen controle op de urine. Ik vind dat persoonlijk echt supervreemd. Die controle op eiwitten en suiker in de urine duurt nog geen minuut en is zo eenvoudig. Vreemd dat ze dat achterwege laten.
Het lijkt er dus een beetje aan te liggen waar je naartoe moet.
Maar als jij je er onzeker over voelt, dan moet je er gewoon een keer naar vragen. Al geef je maar aan dat je het anders gewend bent en dat je je afvraagt waarom het hier bij jouw gyn nu anders is. Misschien heeft hij er wel een goede verklaring voor.
Hoe dan ook, het is jouw buik en jouw zwangerschap. Gewoon om vragen, meis!

Miep

goedemorgen meiden,
ik heb inderdaad maar van het heerlijke weer genoten. Nu is het minder, maar net nog wel een zonnetje. Gisteravond even geregend met onweer, fijn voor de tuin. Hopelijk blijft het vandaag zo, dat is nog niet zo erg!
Verder vandaag weer een K-dag, maar goed, straks naar gyn en daana naar psych, dus dat zal wel weer schelen daarna..
Slaap ook niet fantastisch meer en dankzij allemaal fantastische afspraken kan ik geen slapie doen tussen de middag.... (heerlijk zo'n zeiltje op je bed trouwens, het kraakt en is warm en verschuift, bleh!!)

Nathalie, ik heb het schema eindelijk maar eens aangepast met je datum hoor. Het is eigenlijk heel makkelijk. Je kopieert het laatste schema (zorg dat je alle vakjes meeneemt) dan open je een scherm om te reageren en plakt het daarin, dan kan je in het schema werken. Probeer maar eens.
En nu de 1e echte ronde in toch?? Spannend hoor!

Miep, fijn dat je op je vakantie uren minder kan werken. Nu nog een dag of 4 denk? Heerlijk meid! Wat heb jij trouwens veel uren over zeg. Mag je er echt zoveel meenemen? plak je nog iets aan je verlof dan? Wanneer moet je ze anders op gaan maken?? (ik red dat niet eens per jaar..qua uren..)

Linda, je hebt dus veel slijm. Geen idee wat veel is. Als ik actief ben verlies ik ook wel behoorlijk wat slijm, maar als ik weinig doe, niet zoveel eigenlijk.. Heb je het er met de VK over gehad? Komt het misschien omdat je de prop al kwijt bent?
Fijn trouwens dat alles goed was! Balen dat ze denkt dat het nog wel even kan duren...Lekker nog een tijd wachten wordt het dan en geen bruiloft (wanneer was die ook al weer?)
Straks bevallen Marijke, Miep en ik eerder dan jij... zou wel gek zijn! Maar qua tijd zou dat niet mogen..

Laura vandaag dus kijkers, ben benieuwd, hopelijk heeft je gesop geholpen!

Janneke, heerlijk dat je lekker thuis bent nu! Is Nard nu volgende week ook nog vrij?

Roos, tsja namen, op ons (mijn) lijstje stonden: Lotte, Emma, Lieke, Anne, Iris, Manon en Ilse (en natuurlijk de 2 namen die nog over zijn..) Op Arthurs lijstje stonden: Amanda, Carolien, Daphne, Denise, Femke, Francine, Hester, Ingrid, Jennifer, Kirsten, Pauline, Suzanne en Vera.... Wie weet heb je er wat aan..
Fijn dat voor jou ook alles weer goed was bij de VK. En dat je zo'n fijn gesprek bij de lactatiekundige hebt gehad! Je gaat het nu dus weer proberen. Hopelijk heb je aangegeven bij de kraamzorgconsulente dat je dan een ervaren kraamhulp wil, dat scheelt denk ook!

Yoshua, meid ik geloof niet dat ik je kan helpen met je temperatuur. Bij mij zat er altijd wel een stijging in...
Balen dat je nu twijfelt of je ooit nog zwanger zal worden. Is denk ook een beschermingsmechanisme. Je positiviteit van na je onderzoek is in ieder geval een stuk weggezakt.. Het is ook wel heel spannend allemaal natuurlijk!

Hiltje, hoe is je gesprek met je leidinggevende gegaan?

Yvonne, vandaag naar de vk, ben benieuwd!

Marieke, meid het is wel zwaar momenteel he met je mannetje. Trek je het nog een beetje? Zou hij wat hebben aan inbakeren, lekker goed instoppen, zodat hij zich meer geborgen voelt? Hopelijk vindt je uit wat hij prettig vindt. Hoe voel jij je eronder? Erg onzeker? volg je gevoel meid, dit geeft toch echt het beste aan wat je moet doen!

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yf
23/7
1/4
14/4
8e
1
-
32
ZH
4-11 april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
8/4
22/4
11e
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6
12/4
22/4
12e
1

33
Gron
-

Nathalie
12/9 en10/1
24/4
10/5
1e
1

29
NH

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?

31
Frl
Verlof!!!30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
28/4 gyn
30
Z-H
Verlof tot 21/9!!

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?

33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
?

28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br
-

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
?

25
Frl
-

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
BV

Janneke        
5-4
Jip
4040

1
BV

ps heb alle data van afspraken die geweest zijn ff verwijderd.

Ben ik weer. Nu heb ik geloof ik wat uitgebreider de tijd om te reageren. Even vlug door de laatste mailtjes heen gekeken en wat dingetjes opgeschreven. Ik heb toch het idee dat ik vanalles vergeet nu. Excuses alvast daarvoor.

@ Linda: Hmm, ze denken dus dat het langer dan 40 weken wordt. Zucht. Ik kan me voorstellen dat je 39 weken ook echt wel genoeg vindt. Ik hoop in ieder geval voor jou en alle anderen (inclusief mezelf) dat het niet al te lang gaat duren. Wel lang genoeg natuurlijk, 39 weken bijvoorbeeld. Mijn vader houdt het nog steeds op 13 mei voor mij. Da's dan precies 39 weken. Ben benieuwd.
Veel plezier vandaag met de peuters op de boerderij! Is vast enorm leuk met die kleine hummeltjes.

@ Pat: Niet zo'n fijn dagje dus vandaag. Hopelijk voel je je na de gyn en de psycholoog weer wat beter.
En zo'n kraakzeiltje. Ik heb van een collega van mij een hoes te leen gekregen. Die is ook stortvloedbestendig zeg maar, alleen kraakt die niet. Is ook niet zweterig en verschuift niet. Ideaal dus. Ik heb alleen geen idee waar ze die vandaan heeft.

@ Hiltje: Joehoe, meis, 10 weken alweer. Het begint nu echt ergens op te lijken. Fijn. Hopelijk kun je nu ook inderdaad steeds meer gaan genieten.

@ Yvonne: Hoe is het met de hoofdpijn? Hopelijk weer helemaal weg. En lees ik nu goed dat je de yoga wel leuk vindt, maar de gym niet zo? Het ligt natuurlijk heel veel aan de begeleiding die erbij zit en wat voor groep je hebt. Bij ons is het in ieder geval elke keer lachen, gieren, brullen op de gym. Bij de groep die voor ons zit, is dat heel anders. Die zijn heel serieus.

@ Laura: En, zijn de kijkers al geweest? En heb je er een beetje een goed gevoel bij? Ik kan me niet voorstellen dat jullie je huis niet verkocht krijgen, het ziet er zo leuk uit. Gelukkig hebben jullie er nog een hele tijd voor, dat zal denk ik wel wat rust geven.

@ Marieke: Jeetje, meid, wat een gedoe met Jurre. Vreselijk lijkt me dat als je ziet dat je mannetje zo'n pijn heeft en dat je 'm niet kunt troosten. Ik dacht inderdaad ook meteen aan reflux. Bij verschillende mensen om me heen heb ik soortgelijke klachten ook gehoord. Maar het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn. Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid.

@ Janneke: Joehoe, weer thuis! (Ik wilde eigenlijk "Jippie" schrijven i.p.v. Joehoe, maar ik wilde geen verwarring scheppen ;-). Fijn zeg. Lekker genieten dus. Het klinkt alsof jullie een heerlijk mannetje hebben. O, wat lekker. Elke keer als ik dat lees, maakt me dat zo benieuwd naar ons eigen mannetje!

@ Roos: Bleh, meid, niet ziek worden hoor. Sowieso niets aan, maar zwanger zijn kost zo al energie genoeg zonder dat je er ook nog ziek bij wordt.
Fijn dat bij Julie de druk nu van beide oortjes af is. Dat scheelt meteen zoveel, he?
Goed dat je een gesprek met de lactatiedeskundige hebt gehad. En dapper dat je er weer voor goed. Ik kan me voorstellen dat je er een beetje tegen op ziet als je er al slechte ervaringen mee hebt. Maar inderdaad, als het weer echt niet gaat, kun je er nog altijd weer mee stoppen. Aan een gestresste moeder heeft je kindje ook niets. Hopelijk gaat het deze keer (met begeleiding) wel goed.

Nou, hier gaat alles z'n gangetje. Manlief heeft twee dagen in Duitsland gezeten, maar komt vanavond weer terug. Na deze week gaat hij niet meer verder weg. Ik zal voorlopig waarschijnlijk nog wel niet bevallen, maar je weet het nooit. Bovendien mis ik 'm enorm als hij er niet is. Ik mis 'm altijd wel als hij weg is, maar nu extra omdat ik dan ineens weer alles zelf moet doen.
Ik heb namelijk zo'n man die wel alles uit zichzelf doet. Mij compleet verwennen en voor het huishouden zorgen. Heerlijk.
Straks als ons mannetje er is en alles een beetje op de rit is, dan ga ik denk ik een verwendagje regelen voor ons samen. Dat heeft manlief wel verdiend! En ik vind het zelf natuurlijk ook lekker.
Oja, Patricia, ik mag inderdaad al die uren meenemen. Zoveel als ik wil. Er zijn zelfs collega's die inmiddels meer dan 1000 uur hebben. Die mag je ook gebruiken om bijvoorbeeld vroeger met de VUT te gaan of net wat je wilt.
Ik maak normaal gesproken wel zo'n beetje alle uren op. Dat ik er nu zoveel over heb, ligt aan de constructie m.b.t. de vakantieuren die ze hier op mijn werk toepassen. Eerst deden we mee aan een of ander fonds. Dat hield in dat toen ik hier kwam werken, ik met 15 vakantiedagen minder begon. Het eerste jaar heb ik dus heel weinig vakantie gehad. Nu ben ik met dat fonds opgehouden en kreeg ik alsnog die 15 dagen, oftewel 120 uur erbij. Vandaar dat ik er nu zoveel heb.
Ik neem ze niet aansluitend aan mijn verlof op. Ik zit er wel aan te denken om ze voor de borstvoeding te gebruiken straks als ik weer ga werken. Daar krijg ik sowieso 2 uur per dag voor. Als ik daar een uur per dag extra aan toevoeg, dan kan ik mogelijk gewoon 's morgens en 's middags naar huis om ons mannetje te voeden i.p.v. te kolven. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met de borstvoeding enzo. We zien wel.

Na vandaag nog 4 werkdagen!

Miep
35w1d

Hi meiden,

Hier gaat t goed! Jip lag gisteravond lekker in mn armen te slapen op de bank, dat deed hij voorheen niet echt. Ik word toch geassocieerd met eten denken we, maar als ik m ook kan troosten is dat wel handig. Vannacht heeft hij lekker geslapen en alleen om 0uur en 4uur gegeten en vanmorgen werden we pas om 8.30uur wakker. Ideaal, hebben echt even bij kunnen slapen! Zou Jip het merken dat we lekker thuis zijn en wij rustiger zijn? Vast wel...
Donderdag gaan we naar de lactatiedeskundige. Gisteravond heb ik niet gekolfd, Jip wilde tussendoor ook nog. Wil er ook wel vanaf van dat kolven hoor, maak alleen maar meer melk aan. Maar laatste 24uur gaat t goed. Flesje geven raden ze nu nog af. Heb al wel wat flesjes melk nu in de vriezer, altijd handig!
Ben nog niet gaan wandelen, mn bekken zijn nu beetje op orde en gaat t iets beter, misschien dit weekend even blokje om met zn 3tjes. Nard is tm de 26e vrij, heerlijk! Moet alleen morgen werken en dan komt mn moeder hier.

Zit eindelijk weer eens achter pc. Wil mn bevallingsverhaal nog tikken en de dagen erna, komt vanzelf. Hopelijk weet ik t allemaal nog. Hebben de bevalling gefilmd, begin nu wel benieuwd te worden...

Hiltje: hoe gaat t meid? Is niet leuk dat je zoveel klachten hebt maar zoals Roos zegt, als eea is afgesproken zul je je rust wel vinden, dan kun je je er vast meer aan overgeven dan nu. Alweer 10 weken, fijn! Hoest met je zusje?

Linda: wachten.... lastig, ik weet er alles van! NIet leuk. Maar je onderneemt nog wel vanalles, goed hoor!

Roos: manlief dus ziek en jij misschien ook straks. Rustig aan doen!

Marijke: mijn gyn meette elke keer mn buik op. Ook moest ik elke keer vlak voor mn afspraak bij de verpleegkundige gecontroleerd worden. Gewicht, bloeddruk en urine. Gewoon om vragen hoor!

Nathalie: ik heb nog geen aanmelding van je via Hyves kan dat kloppen?

Patricia: sterkte meid, vandaag dus even een baaldag! Bij jou schiet het ook al enorm op!

Miep: mannetje is dus weer terug straks, fijn hoor. Jaja nog even en dan hebben jullie ook een zoontje, tis een wonder hoor! Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent, dat was ik ook! ;-)

Ik ga stoppen, de wijkverpleegkundige komt zo en de verloskundige komt ook nog ergens voor controle. Nog even bammetje eten!

Greets Janneke - Mama van JIP!
ps: staan weer nieuwe foto's op mn Hyves en de site wordt ook aangepast.

Hallo!!!

Jurre slaapt nu heerlijk in de kinderwagen dus even tijd om te pcen!!

Jenneke fijn weer thuis!!!! Heerlijk genieten nu met zn drietjes!! Doen hoor die tijd vliegt om voor je t weet is manlief weer aan t werk, Dat was hier ook zo!! Ben echt benieuwd hoe het bij jullie gaat, ook omdat tussen onze bevallingen niet al te veel tijd zit!!
En leuke foto's echt een stoertje hoor!!

Miep heerlijk joh bijna verlof!!! Gaat snel nu!!!!
Lekker dat je de uren mee kan nemen!!! Kan bij ons ook, alleen ik heb niet meer zoveel!!
Bij ons de de gym ook 12 keer alleen 9 keer voor en 4 keer erna, o dus 13 keer haha....Zal ook overal wel verschillen!!

Marijke, ik denk dat het per gyn/vk verschild. Urine is bij mij ook nooit nagekeken, er is een keer gekene of ik blaasonsteking had en dat moest toen naar de ha. Baarmoeder bekeek ze wel, maar niet met centimeter... ze voelde dan of die op goede hoogte lag.....
Maar gewoon vragen hoor!!! daar zijn ze voor!!!
Ik gebruik nu difraxflessen, de wijkverpleegkundige heeft gekeken en ik kan deze blijven gebruiken, Jurre drinkt zo netjes zeg maar met drinken krijgt hij geen lucht binnen, alleen door het vele huilen.
Dus ik ga hier maar even mee door.
Niks an he wachten!!

Linda, dus dikke kans weer langer te lopen!! Spannend.....
Maar idd ze komen als de tijd daarvoor is.
Maar je vermaakt je nog wel goed lees ik, dus lekker aan t genieten van je verlof!! En t weer is ook heerlijk!! Hier nu ook nog mooi!!

Patricia, voel je je weer wat beter?? Ik hoop het!! Dan kan je weer beetje van je verlof genieten!!
Allebei verschillende namen, leuk om te lezen!! Zoveel namen hadden wij echt niet!!

Hiltje leuk weer wat van je te horen en alweer 10 weken, wat gaat de tijd snel...
Hoe was het bij de vk en je gesprek op je werk?? Hoop dt dat meeviel!!

Laura hoop voor jullie een serieuze kijker!! Spannend!!!!
En op de leenfiets haha je eigen auto dus nog niet getest!!
En je miste de eetpraat!! haha,

Yosha over de temp kan ik je niks zinnigs zeggen,.... heb je ook weing aan he haha
Kan me voorstellen dat het moeilijk blijft baby's zien!!
En ben benieuwd naar jullie zolder, klinkt zo mooi!!

Yvonne hoe is het?? en bij de vk alles goed??

San leuk he spullen kopen en bestellen!!

Roos hoe gaat ie?? niet ziek worden hoor!!! Bah heb je nu ook geen zin in!!

Nou hier dus even rustig in huis kan ik even pcen, vannacht ging ook wel aardig hem in slaap laten vallen op onze arm en toen in een warm bedje... dat ging goed...
Hij slaap liever op zn zij dan heeft ie ook minder last van de voeding....
Vanmorgen gevoed met de wijkverpl. hij drinkt echt heel netjes en goed en krijgt daarbij geen lucht binnen... dus dat is fijn ze adviseerde bij elke voedomng zlefde ritueel, wakker worden verschonen fles, boeren even kletsen en weer lekker neerleggen. Hij ligt nu op zn zij in de kinderwagen tussen twee rolletjes...en dat gaat nu heel goed, heeft hij ook niet zo'n last dat de voeding in de weg zit.
En omdat hij last had met peoepn heeft hij paar dagen wat minder voedong gehad en nu weer normaal dus daardoor werden zn darmen ook geprikkeld en tis een idee om de voeding aan te maken met bar le dus is zachter las kraanwater en prikkelt de darmen minder zei ze, en anders ga ik infacol nog proberen. Had jij toch ook marijke??
En ze zei een bezoekje aan de giropraktor wil wel eens helpen... dus dat kan nog als het zo blijft!!
Nou ik zie t weer zitten, was gister echt even de weg kwijt!! Maar het is een heerlijk mannetje dus geniet ook van hem hoor!! Maar t was ff zwaar!! En tis bijna weekend is manlief thuis dus kan ik weer even bijslapen. Maandag komt de wijkverpl weer, echt een leuk mens dus dat is wel fijn!! Geeft ook wat rust!!En Jurre is alweer 3 weken, gaat snel hoor!!

Vanmorgen even naar de bakker gelopen dat is hier vlakbij voelde heerlijk!! Lekker in de zon en Jurre vind het heerlijk wandelen.
Ga nu even lekker buiten broodje eten want daarna heeft Jurre weer trek denk ik en is het voedingstijd!!

Tot gauw weer!!
Op mn hyves staan nieuwe foto's!!

Groetjes, marieke

Hoi,

Janneke: fijn dat je weer lekker thuis bent, inderdaad wel prettig als mams hem ook kan kalmeren.....
Afspraak gister ging niet door, ze heeft hem verzet naar zaterdagmorgen om 9.00 uur!! pfff moet ik nog vroeg mijn bed uit ook voor haar..haha Nou ja, heb inmiddels alle stukken goed doorgelezen en wat mij betreft heeft ze geen enkel zinnig punt om niet te betalen, dus dat ga ik haar zaterdag ook laten zien en vertellen.

Ik heb persoonlijk dus echt helemaal niets met BV, als ik die verhalen ook steeds hoor of lees, ontsteking, te veel voeding, te weinig voeding, spruw, kloven....moet er niet aan denken. Weet niet of het komt doordat ik zelf een flesbaby was, maar ik weet al wel dat als wij een beeb krijgen deze groot wordt gebracht met de fles, kan papa ook wat doen .....maar ik geloof dat ik wel een van de weinige ben op ons forum die er zo over denkt..sorry ladies!

Ik heb net een verhaal gelezen in mijn mailbox, daarvan klaar ik weer helemaal op meiden, hebben jullie het al gelezen, geeft deze burger weer wat moed!! haha echt helemaal leuk!

Gister beetje zeur in mijn onderbuik dus maar even aan de klus geweest, en vanmorgen was temp ineens gestegen naar 37.0....dus of mijn ei nou zoooo laat is deze maand, of dat mijn buik van slag is door het onderzoek, geen idee!! Die borsten doen namelijk al wel pijn sinds vorig weekend (toen ik dacht mijn ei te hebben gevoeld...)en dat gebeurt altijd pas na mijn ei....nou ja, nog een week wachten en dan weten we meer zal ik maar zeggen....

Els: lees jij nog weleens mee op ons forum?? Hebben al weken niets meer van je gehoord....ben je al gestart met IUI?? Hou je ons nog op de hoogte???

Linda: spannend hoor die laatste loodjes...maar wel balen dat je nu al te horen krijgt dat t nog wel even kan duren...dat wil je niet horen, t moet NU geboren worden..haha Helaas helaas...zo werkt t niet he...doe rustig aan!

Miep: heb jij al een foto geplaatst op onze Hyves? ben wel benieuwd hoor!!

Als de zolder schoon is zal ik eens een foto op Hyves plaatsen...is eens wat anders dan een dikke buik, babykamer of baby...haha. (is overigens niet lullig bedoeld hoor deze opmerking voor degenen die hem anders opvatten....)

Nou ik ga weer eens aan t werk!!

liefs Yosha

Hallo allemaal,

Gisteren bij de verloskundige geweest, was wel leuk maar niet bijzonder. Vond de verloskundige ook niet super, was niet echt spontaan maar wel aardig verder hoor. We mochten het hartje proberen te luisteren maar ze zei wel dat de kans was dat het nog niet te horen was... Nou ja, zo eigenwijs als ik ben hebben we het natuurlijk geprobeerd. Helaas was het nog niet te horen...achteraf had ik het misschien beter niet kunnen doen, maar ja. Gelukkig maak ik me er niet extra zorgen of zo om, volgende keer is het gewoon wel te horen en nog een week dan mag ik al voor een echo, dus dat is ook te overzien!

Het gesprek met mijn leidinggevende ging goed, had ik me achteraf niet zo druk om hoeven te maken. Hij vroeg al dingen als wanneer ik van plan was om eruit te gaan (6 weken van te voren) en vroeg me ook na te denken over de tijd erna. Heb al aangegeven, zonder uitspraak te doen, om te stoppen met werken. Mijn man werkt namelijk ook onregelmatig en dat is gewoon niet te combineren, daarnaast wil ik beginnen met een opleiding. Verder wordt er al rekening gehouden met het rooster voor mij, da's erg fijn. En ik krijg binnenkort een oproep van de bedrijfsarts, even kijken hoe en wat en dan is het ook duidelijk tegenover collega's wat ze wel en niet van me kunnen verwachten. Ben benieuwd hoe dat loopt. Mijn leidinggevende wist er in ieder geval niets vanaf dat er werd afgeraden om meer dan 10kg te tillen...

Vandaag heeft er iemand op mijn paard gereden, ik zocht nog steeds een bijrijder namelijk. Het lijkt in eerste instantie wel leuk, de basis is goed maar ze heeft alleen niet echt ervaring op het niveau waar ik mijn paard op  heb... Maar ja, ze wil graag leren en als de basis goed is moet het wel gaan lukken. We gaan het in ieder geval proberen. Maar toch is het best lastig hoor om iemand te zoeken die bij je past en die ook nog eens aan mijn eisen voldoet...

O ja, ik ben nu bezig met het regelen van kraamzorg. Wat moet dat vroeg geregeld worden zeg... Heb 3 kraamcentra gevonden, nu nog een keuze maken. Best lastig. Als iemand nog tips heeft dan zijn die welkom! Wil in ieder geval dat ze garanderen dat ik de kraamperiode 1 vaste kraamverzorgster krijg, anders wordt het ook een ramp met onze hond, is een echte waakhond en accepteerd niet zomaar iedereen. Nou ja, vind het lastig want er staan altijd mooie verhalen op internet...

Met mijn zusje gaat het trouwens goed, ze moet 1 mei voor de echo en daarna gaan we het samen aan onze oma vertellen. Leuk, leuk! Vooral mijn moeder kan niet wachten totdat we het hebben verteld aan haar.

Nou ik ga even genieten van het mooie weer en nog wat doen in het huishouden...

@Janneke: wat fijn zeg dat het nu goed gaat, heerlijk!

@Linda: super dat alles goed wat bij de vk... maar waarschijnlijk nog wel even wachten dus voordat je kindje komt. Is het nog wel wat te doen?

@Laura: spannend zeg kijkers, zijn ze al geweest? En loopt er verder nog iets, of zijn dit op dit moment de enige belangstellenden?

@Marieke: wat zielig zeg dat Jurre zo huilt...lijkt me voor jou heel erg moeilijk. Ik hoop echt voor je dat het snel allemaal wat beter gaat, ook met jou.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit