We gaan ervoor, part V

Hoi hoi,

Gisteren bij gym was het heel leuk. Omdat we nu een vrouw hebben die niet zwanger is, is het veel actiever. We hebben tot (bijna) aan het einde van de les actief gesport. En toen nog een stukje uitleg over kraamzorg. Gewoon lekker kort, krachtig en duidelijk. Helemaal mijn stijl. Merkte wel dat ik heel stijf geworden ben. Voel dat vandaag nog. Dus een beetje meer bewegen is niet verkeerd.

Vanmorgen naar de vk geweest. Weer helemaal goed. Hartje gehoord. Manlief had vanmorgen een afspraak gepland. Hij was vergeten dat we naar de vk moesten. Maar goed, is ook in 10 min. klaar. Dus hij gaat volgende keer gewoon weer mee.

Ben nu lekker aan het werk. Lekker veel gedaan, maar krijg het nu wel weer warm. Ff forum bij lezen. Straks nog ff een les doorspreken en dan op tijd naar huis. Vanavond weer een inschrijf avond voor de kindervakantieweek. Was vorige week heel erg leuk, dus komt goed. Manlief maar ff bij sport dumpen anders komt daar niks van.

@Marieke; wat sneu zeg dat Jurre zoveel moet huilen. Je verhaal komt bekend voor. Mijn schoonzusje worstelt met hetzelfde probleem. Geeft nog wel bv. Misschien toch ontwikkeling van darmpjes. Gaat een beetje op en af bij hun. Dan wel een nacht slapen, overdag niet. Dan weer beide goed. Geen pijl op te trekken. Hopelijk gaat het snel beter met Jurre. Lees net dat het alweer wat beter gaat. Fijn zeg.

@Linda; mooi alles weer goed. Beeb komt idd wanneer die wil. Heb je natuurlijk geen boodschap aan. Beter te laat dan te vroeg denk ik dan maar. gezellig op stap met de peuters. Leuk hoor.

@Janneke; wat fijn dat jullie thuis zijn. Tja darmp krampjes. Zielig voor zo'n kleintje. Gelukkig gaat het na een paar weken over.

@Roos; het wordt een ziekenboeg bij jullie. Lijkt mij idd niet handig. Hopelijk is manlief en Julia weer snel opgeknapt. Alles goed met beeb en je weet nu waar je aan toe bent met bv. Go for it Girl.

@Marijke; elke vk doet weer iets anders. Bij mij voelen ze alleen en zeggen ze zoveel ten opzichte van de navel. Ze wegen ook niet elke keer. Bij mijn schoonzusje een dorp verder doen ze dit allemaal wel. Dus het kan veel verschillen. Als je dat wilt, moet je gewoon vragen of het kan. Bij mij controleren ze maar 1 of 2x urine. Begin van zws en als daar aanleiding voor is.

@Patricia; slapen is nog een hele onderneming lees ik. Had je een badhanddoek over je zeiltje gelegd. Schuift niet zo heb ik gehoord. Heb het 's nachts snel warm. Ondanks dat het raam open staat. Zonder dekbed is weer te koud. Wat een gedoe zeg.

@Miep; heerlijk bijna verlof. Lijkt mij echt fijn. Bij mij duurt het nog wel even.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yf
23/7
1/4
14/4
8e
1
-
32
ZH
4-11 april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
8/4
22/4
11e
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6
12/4
22/4
12e
1

33
Gron
-

Nathalie
12/9 en10/1
24/4
10/5
1e
1

29
NH

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?

31
Frl
Verlof!!!30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
28/4 gyn
30
Z-H
Verlof tot 21/9!!

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?

33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
14-5 vk

28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br
-

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
BV

Janneke        
5-4
Jip
4040

1
BV
Gr. Yvonne
(23wk en 2dg)

Meiden,

Hiltje, jammer dat je het hartje nog niet kon horen, maar ach, het is zó 23/4!

Yosha, tuurlijk ben ik ook benieuwd naar de zolder, je hebt er al zo vaak over getypt!

Janneke, gelukkig gaat het beter met jullie. Ik heb destijds gewoon een flesje gegeven, ze raden het af, maar Julia nam alles wat ze te pakken kon krijgen, had geen moeite met verschillen in zuigtechnieken... Maar je moet doen wat goed voelt hoor!

Marieke, je bent alweer een stuk wijzer geworden dus, scheelt ook weer stress, voelt Jurre natuurlijk óók...

Laura, waren de kijkers enthousiast?

Nou, heb vanmorgen alles eruit gegooid, was compleet leeg, toen een paar uur geslapen en weer wat geprobeerd te eten. t Gaat bijzonder goed.... Ik ben er alweer doorheen.... Als ik aan patat denk, krijg ik niet eens de neiging om over te geven.... Bijna beter, wel wat slap, dus toch maar weinig in het huishouden gedaan. Hier is het nog steeds droog, heb net wat plantjes in potten gedaan, ziet er meteen wat fleuriger uit in de tuin.
De mevrouw van de kraamzorg is geweest, ik heb duidelijk aangegeven dat ik heel graag 1 dezelfde persoon wil (ivm met Julia), én (dat was de vorige keer niet het geval, toen kreeg ik maar een paar uur per dag...) veel uren op een dag hulp. Als het dus druk is, willen ze wel eens een kraamhulp bij twee gezinnen plaatsen... Niks aan, was echt niet leuk... Nou, we zien het tzt wel.... Heb ook weer wat van die proefmonsters gekregen van 't een en ander....
Ik begin trouwens ook te twijfelen aan waar ik wil bevallen....
Ik ga maar eens gymschoenen voor Julia kopen.... Heeft ze morgen nodig...
Dan eten bij mijn moeder (eens zien of dat weer lukt) en daarna naar de yoga...
Ik voel mijn bekken trouwens niet eens meer, de laatste dagen!!!!
Ook heb ik een strategie bedacht waardoor Julia niet meer uit bed komt 's avonds. Heel simpel eigenlijk: ik zei een keer heel vriendelijk: als je nu nog een keertje uit bed komt, doe iik je deur dicht. Dat vond ze blijkbaar niet zo fijn. Niet dichtdoen hè, zei ze. Ikzelf blijf nu boven, op mijn kamer, met de tv aan. Ik ga om de 10 min even bij haar kijken en haar de hemel in prijzen omdat ze zo netjes in bed blijft... Het duurt dan nog wel een uurtje voordat ze slaapt, maar het is lang niet meer zo vermoeiend voor mezelf. Hoop dat het zo goed blijft gaan natuurlijk!

gr Roos

Meiden, ff snel!
Kijker geweest, alleen de vrouw was gekomen maar die was volgens de makelaar wel erg enthousiast!  Hopelijk gaat het dus wat worden. De makelaar zei dat het niet zulke snelle mensen zijn, dus dat het best even kan duren voordat ze contact opnemen. Hij zal na een week eens bij hun informeren. Duimen!! Verder geen belangstellenden momenteel. Maar goed, 3 kijkers in ruim een maand voor een huis van dik 3 ton is niet slecht! We blijven dus positief!
Nee wij zijn zelf niet thuis bij de bezichtiging, we hebben een makelaar en het wordt altijd afgeraden om zelf thuis te zijn.
Wel een gedoe met poetsen iedere keer haha, dat is toch al niet mijn hobby. En manlief is niet zo mobiel dus kan ook niet zoveel doen. Die heeft gister wat in de tuin gedaan. Ook geen overbodige luxe ;-))
Fijne avond nog, ik ga weer, vanavond vergadering hier bij ons thuis. Ach het is hier nu toch schoon haha!! En zometeen man nog ophalen van het werk.
Tot gauw!
Ps Yosha, me too ook helemaal enthousiast van het mailverhaal ;-)))
Groetjes Laura

Goedemorgen meiden!

Vanmorgen weer wakker met nog steeds een dikke buik!
Het weer is een stuk triester hier vandaag: bewolkt en volgens mij gaat het regenen.
Straks maar weer ff een bakkie halen op mijn werk. Is altijd gezellig.
Vanavond hebben we een verjaardagsfeestje van een vriendin. Het a.s. bruidspaar komt op Niek passen.
Verder nix gepland. Lekker rommelen.

Wat een fantastisch spannend nieuws op de mail...............wow!

Gelukkig gaat het met de nieuwbakken mama's ook beter en met de beeb's ook.

Miep, Roos, Marijke en Patricia: jullie gaan me niet inhalen hoor!!!!! Jullie baby's moeten echt nog verder afgebakken worden

Fijne  dag!!
Grtz Linda

Goedemorgen dames,

Gister hebben we eindelijk de offerte voor de badkamerrenovatie ontvangen. 4200 eurootjes vonden we aan de hoge kant voor iemand die het zwart doet. Het is inclusief arbeidsloon en het meeste materiaal maar exclusief de tegels en het badkamermeubel want dat kopen we zelf. Yosha, jouw vader is aannemer, klinkt dit een beetje redelijk? We hebben gevraagd om een basisbadkamer, dus geen luxe dingen. Deze mensen doen het wel goed, maar ik ga toch nog maar een paar andere offertes aanvragen. Nu komt het denk ik dus nooit meer af voor eind mei, helaas!

Laura, goed nieuws dat de kijker enthousiast was! Valt inderdaad wel mee al 3 kijkers zover in het huidige klimaat. Zal weer een hele zorg minder zijn als het verkocht is!

Yosha: wat jij schreef over borstvoeding vond ik heel herkenbaar, zo dacht ik er tijdens mijn eerste zwangerschap ook over en was beslist niet van plan om borstvoeding te geven. Ik kreeg als kind ook flesvoeding en het leek me ook heel pijnlijk. En borstvoeding geven in het openbaar, no way!! Maarja toen kwam een paar dagen na de geboorte de melk in mijn borsten en realiseerde ik me dat het voor mijn kindje was en ben ik er alsnog aan begonnen. Dus vanaf toen combineerden we de fles met de borst en zo doen we het elke keer en dat bevalt goed.

Janneke en Marieke: ik heb de nieuwe fotos van jullie zoontjes gezien, wat lief! Ze veranderen toch wel snel he? Die waar Jip duimzuigt is zo schattig. Jurre en Jip hebben ook best veel haar, mooie kindjes zijn het maar dat hoef ik jullie niet te vertellen! Janneke, dat jullie de bevalling hebben gefilmd vind ik heel dapper! Heb je het al teruggekeken? Ik wilde jullie ook nog vragen wat jullie ervaring met pijnbestrijding was, hebben jullie daar nog gebruik van gemaakt en wat vond je er van? Marieke schreef iets over een prik en Janneke heb jij het helemaal zonder gedaan?

Linda: jij bent echt wel als eerste aan de beurt nu om te bevallen, tenzij een van ons echt te vroeg bevalt. Spannend om elke avond naar bed te gaan met het idee 'vannacht gebeurt het misschien!'. Heb je Niek nog voorbereid met boekjes ofzo? Snapt hij wat er gaat gebeuren? Met Yasmin hadden we alles volgens de regels gedaan: boekjes, kadootje van de baby, zorgen dat de baby niet in mijn armen lag de eerste keer dat ze haar zag, etc. Maar toch was ze lange tijd heel erg jaloers. Nu zijn ze 80% van de tijd de beste maatjes, dus het is toch nog goed gekomen, maar het duurde heel lang. Ik hoop dat Maysa haar positie als jongste iets makkelijker opgeeft!

Hier is na regen de zon doorgebroken, dus misschien komt het nog goed met het weer vandaag!

Marijke

Heey meiden,

Ik kom me ff snel afmelden voor de komende dagen ;-))
Moet vanmiddag half 4 beginnen op me werk tot morgenochtend 10 uur, dan vrij tot 6 uur s,avonds en dan weer beginnen tot zondagmiddag 2 uur. Drukdruk dus. En morgenmiddag als ik vrij ben tussendoor nog langs een vriendin en een verjaardag van een vriend, dus....... pffffff

Kom maandag weer buurten en kijk dan gelijk nog ff verder naar dat hyves gebeuren want daar bak ik weinig van. Heb wel al 1 vriend ;-))) Patricia!!

Nou meiden jullie allemaal goed weekend he.
Hopen op mooi weer, en hopen voor jou Linda dat je net als bij Janneke 2 weken terug morgen gaat beginnen met de bevalling zodat je zondag je kleine meisje in je armen mag houden!!!

Doegdoeg,

Liefs, Nathalie

Hi meiden,

Werd net overvallen door een enorme huilbui, de mama's zullen het wel herkennen. Nard is vandaag werken, mn moeder was even weg en dan ineens overvallen allerlei gevoelens mij. Doe ik het wel goed? Voel ik wel genoeg? Heb ik genoeg te geven aan hem? Is hij tevreden? Is dit het nu? Moet ik nu niet gaan liggen nu Jip slaapt? Zal er ooit wat gebeuren? etc etc. Herkenbaar? In tranen uiteraard en Nard even gesproken, das wel weer even fijn. Even achter pc en dan half uurtje plat. Wil alweer teveel doen dat merk ik maar kan het niet laten, kan gewoon niet stil zitten maar moet dat eigenlijk wel. Lastiggg!!! Zijn dat de babyblues???

Nathalie: heb je gevonden bij Patricia, ik heb je toegevoegd als vriend. Als jij t bent dan kan ik je ook evt uitnodigen voor onze Hyves.

Marijke: ik heb het zonder pijnbestrijding gedaan. Had een ruggenprik in mn achterhoofd vooraf maar tijdens wilde ik er niet eens aan denken. Wilde het heel graag zelf doen. Heb aan het einde - Marieke ook - weeenopwekkers gekregen maar dat doet alleen maar meer pijn haha!
Balen van de hoge offerte. Badkamers zijn heel duur, I know! 4200 euro is wel heel veel, zou zeker offertes aanvragen en ook wit. Ik kan je zwart werken in deze branche afraden, wij hebben een rechtzaak gehad uiteindelijk en als we alles zwart hadden gedaan, was het nooit gelukt. Maar zou zeker wat verder kijken, dan kun je altijd nog beslissen!

Linda: meid je wordt ongeduldig, snap ik! De bruiloft komt ook dichtbij...

Ladies ga weer verder, groetjes!

Hey, Marieke en Janneke. Zo te horen gaat het weer wat beter bij jullie allebei. Heerlijk lijkt me dat als alles een beetje loopt en je dus lekker de tijd kunt nemen om van je mannetje te genieten. Hopelijk blijft dat bij jullie beide nu zo.

@ Yosha: Weer fijn onduidelijk bij jou. Hopelijk deze keer wel met een goede afloop.

@ Marijke: Ik heb er niet veel verstand van, maar 4200 Euro voor een standaard badkamer lijkt mij ook erg veel. De tegels en het badkamermeubel zitten daar niet eens bij. Manlief heeft dit bij ons allemaal zelf gedaan en dat bespaart natuurlijk erg veel geld. Als je het laat doen, ben je natuurlijk meer kwijt, da's logisch. Maar 4200 Euro? Lijkt mij ook veel.
Yasmin was indertijd dus behoorlijk jaloers. Is natuurlijk ook wel allemaal erg moeilijk voor die kleintjes. Hun hele wereld staat ineens op z'n kop. Hopelijk is het wat makkelijker voor ze nu ze al met z'n tweetjes zijn.

@ Linda: Haha, dat onze beebs nog afgebakken moeten worden. Maar uh, ik denk ook niet dat wij je inhalen hoor. Zou voor ons te vroeg zijn en dat zou voor jou inhouden dat je nog lang moet wachten. Da's allemaal niet fijn. Jij moet nu lekker vlug bevallen en wij moeten gewoon nog even geduld hebben.

@ Laura: Klinkt goed, dat jullie kijker zo entheusiast was. Nu maar weer afwachten. Spannend, hoor.

@ Roos: Voel je je weer iets beter?
Nu dus iets gevonden waardoor Julia wel in bed blijft liggen. Hopelijk blijft het werken. Mijn nichtje (wordt in september 7 jaar) komt de laatste tijd ook steeds uit bed. Dreigen met dat ze "Huis Anubis" de volgende dag niet mag kijken als ze niet in bed blijft liggen, wil wel ooit helpen, maar lang niet altijd. Blijft lastig met die kleintjes.

@ Yvonne: De gym was nu dus wel fijn. Ik kan me voorstellen dat je het prettig vindt dat het iets actiever was. Dat slome gedoe hoeft voor mij normaal gesproken ook niet. Verschil is wel dat ik inmiddels alweer 35 weken zwanger ben. Ik ben nu wel blij met die rustige lessen.

Hier alweer de laatste dag van de week. Manlief heeft vandaag ook vanaf 3 uur vrij, dus dan kunnen we samen naar huis. Lekker aan het weekend beginnen. Volgens mij hebben we een rustig weekend voor de boeg, dus dat is fijn. Vanavond moeten we nog wel naar een verjaardag van een squashmaat van manlief. Ik geloof dat ik daar niemand ken. Niet zo heel veel zin in dus, maar goed, we zien wel.
Mijn vriendin  / collega heeft vanaf vandaag zwangerschapsverlof. Nu moet ik dus in de pauze's van mijn laatste werkdagen iets anders verzinnen. Ach, zal wel lukken. Nog maar een paar dagen. We hebben al wel meteen voor ergens in het begin van mijn verlof afgesproken. Eerst maar eens naar hun babykamer gaan kijken. Leuk.

Miep
35w2d

Terug
Bovenaan