We gaan ervoor, part V

Hoi ladies!

Niek slaapt..........tijd voor ME. Nog ff forum checken en zo met een stapel tijdschriften op bed: rusten/slapen.
Vanmorgen gezellig bakkie gehaald op mijn werk. Gaan de andere verlofdames ook weleens buurten op een werk??
Het zonnetje schijnt hier met een harde wind: surfweer voor manlief, maar ja die is aan het werk.
Ik begin idd ongeduldig te worden, maar heb me er al wel bij neergelegd dat het vermoedelijk 42 weken gaat worden. heb ik wel maximaal verlof................;-)
Op mijn werk hebben ze een babypool: lachwekkend: datum van geboorte, geslacht, gewicht en naam. Ik kan je vertellen dat namen geen van allen inspirerend zijn voor ons.
Leuk dat ze zo betrokken zijn.

@ Janneke: babyblues...............tja meis. het hoort erbij. Fijn dat nard lekker nog thuis is. Je hebt nu ook geen kraamhulp meer toch? Neem je rust nu nog maar! Als er 1 ding is wat ik anders wil doen deze 2e ronde is me toch meer kopest houden en me laten verwennen................ BIj Niek heb ik dat niet gedaan, had ik ook geen behoefte aan, maar dat ga ik nu wel doen.

@ Marijke: das idd veel euries. Ik ben niks gewend. Hier wordt alles zelf gedaan. Onze badkamer heeft aan materiaal ongeveer 2500-3000 euro gekost. Geen arbeidsloon  dus. En hij is eenvoudig (grote douchehoek (gemetseld en betegeld), groot bad, dubbele wastafel en vloerverwarming + designradiator).Oppervlakte 2,5x3 m.
Je vroeg naar de voorbereiding op de komst van onze baby en Niek. Hij beseft dat ik een baby in mijn buik heb (is nog wel abstract voor hem) en dat de wieg en de andere kamer voor de baby is. We hebben geen speciaal boekje gekocht ofzo. Manlief heeft een grote trekker voor hem gekocht als kado wanneer de baby er is. Daarnasst hebben we er bewust voor gekozen dat manlief direct 2 weken vrij is zodat Niek z'n aandacht en activiteiten niet in het gedrang kan komen. Zo heb ik mijn handen vrij. Ach we zien het wel. Hij is erg lief naar baby's.

Jou meiden beseffen het vast al heel goed. Ben reuze benieuwd wat ze er van vinden!

En ik heb idd nog crocs voor Niek kunnen bemachtigen (13 euries = koopje).

@ Miep: nog 1 weekje werken.........heerlijk vooruitzicht of niet. Wel gezelllig dat je zo tegelijk met je collega zwanger bent. tenminste wanneer je er samen gezellig over kan kletsen............

@ Nathalie: ik heb je ook uitgenodigd!!! Heb je hyvesfoto al gezien..........Je maakt je toch een voorstelling van hun mensen eruit zien in het echt. Nu heb ik er een gezicht bij. Ik had jou blond gedacht...:)
Druk weekend dus...........werk ze!

@ Hiltje: fijn dat alles ok was bij de VK. jammer dat je het hartje nog niet kon horen, maar das ook wel logisch. Nog even geduld........... En alles op je werk nu goed geregeld. Heerlijk idee of niet.
Is het gelukt met je bijrijder??? Is dat een betaalde bijrijder of niet. Ik heb een betaalde, maar ze rijdt ook op een hoger niveau en rijdt meerdere paarden professioneel. Mijn paard krijgt nu ook een goede opleiding. das ook weer prettig. Ik kan er zooooooooooooo naar verlangen weer te kunnen rijden, mijn rijbroek en rijlaarzen  weer aan te kunnen..................

@ laura: spannend met de kikers dus....................................Idd niet slecht 3 kijkers in deze kredietcrisis tijd.

@ Roos: al weer beter????????

Ik weet het ff niet meer............
Grtz Linda

Hoi hoi,

Gisteren was de inschrijfavond weer heel erg gezellig. Om 21.00 uur thuis en toen lekker in bedje. Nog heerlijk gezondigd met frikandelletjes en bitterballen. Echt heel slecht. Vannacht lekker geslapen en heel vast. Dus vanmorgen zocht ik niet om op te staan. Gelukkig is het vrijdag en kan ik morgen wel uitslapen.
Voor vanavond niet veel plannen. Straks even naar de stad om jurkjes te zoeken. En dan lekker banken.

@Roos; hopelijk voel je je al weer wat fitter. Voor de kraamzorg moet je goed zeggen wat je wil. Ik heb een brief gekregen (i.v.m. drukte, vakantie dus) dat ik min. 3 uur kraamzorg per dag krijg. En dat ze aanraden dat ik mijn familie enzo inschakel. Dus het is weer een puinhoop in Nederland.

@Laura; je  kijker klinkt positief. Nog ff afwachten dan.

@Marijke; een badkamer verbouwen kost veel geld. Hopelijk kan het nog goedkoper.

@Nathalie; wat druk zeg. Succes met werken.

@Janneke; wat een gedoe hem met kraam tranen. Och ja, je hormonen kunnen zo wel een uitweg vinden. Lekker een keer je laten gaan is wel eens fijn.

Heb net een oudergesprek gehad en kan niet verder lezen. Dus post dit maar alvast.

Gr. Yvonne

goedemiddag,
nou de zon lijkt hier langzaam terug te komen, heerlijk!
Vanmorgen lekker naar een voetmassage geweest, ook heel fijn! Ze kon wel voelen dat ik met mijn gevoelens worstel, de energie in 1 voet was echt heel anders dan in de andere. Nou ja dat wist ik al en is ook niet meer op te lossen, alleen door de bevalling van een gezond kind!
Linda ik heb gevraagd of ze dingen had waarmee de bevalling opgewekt kan worden. Dit wilde ze eigenlijk niet vertellen, omdat het pas vanaf 37 weken mag, maar heeft het toch voor me opgeschreven (gelukkig maar, want was het anders alweer half vergeten.) Deze tips kreeg ik mee. Jij kan er al mee beginnen, wie weet helpt het!
- 4 vingers boven de binnenenkel (vanaf die knobbel) omhoog leggen op het bot. Daarboven moet je dan in je scheenbeen een klein kuiltje tegenkomen (ik kon hem nog niet vinden..) Dat mag je aan beide kanten tegelijk of na elkaar 1 minuut stimuleren.
- de binnenkant van je hiel stimuleren, dus net onder die knobbel aan de binnenkant, op het zachte deel. (hieraan kon ze als ze beide voeten vergeleek zelfs zien hoe uk in mijn buik ligt, dus waar de rug en waar de benen, omdat de ene kant wat dikker was, gek he)
- en als laatste onder/rond de binnenenkel (weer die knobbel) wrijven, hier schijnen acupunctuurpunten te zitten??
Nou ja baat het niet schaadt het niet denk ik dan. Wie weet...
Enne ik ga volgende week ook ff langs mijn werk hoor om te kletsen. Wel ff gezellig!

Miep, gelukkig gaat het vandaag weer beter. Bij de gyn kreeg ik gister mee dat de kleine goed ingedaald is, dat vond ik al heel fijn om te horen! En daarbij zag hij vlokjes in het vruchtwater, dit benoemde hij. Natuurlijk niet wat het betekende en ik natuurlijk niet vragen, maar ik wist dat dit in het boekje stond dat ik aan het lezen was.. Vlokjes in het vruchtwater bij de geboorte betekend dat het kindje klaar is om geboren te worden. Helder vruchtwater geeft aan dat de kleine aan de vroege kant is, melkachtig vruchtwater waarin de vlokjes opgelost zijn geeft aan dat de kleine aan de late kant is. Uk zal heus nog niet geboren worden, maar begint er dus wel rijp voor te worden (kijk maar uit Linda..:)) Dat voelt wel goed moet ik zeggen. Heb hoop dat het niet al te lang meer zal duren..
En voor dat zeiltje heb ik de oplossing gekregen van mijn moeder. Die zei waarom leg je niet even een oud matras op het bed?? Tsja zo slim was ik niet. Dus dat gaan we doen, al heb ik vannacht wel beter geslapen, het blijft kraken..

Janneke, fijn dat Jip rustiger is nu jullie thuis zijn. Tuurlijk voelt hij aan dat jij rustiger bent. En die kraamtranen, helemaal normaal volgens mij. Je start is natuurlijk sowieso hectisch geweest, dus laat al die onzekere gevoelens maar lekker even lopen!

Marieke, ja wij hadden veel namen. Dat krijg je als je een namenboekje doorbladert, dan schrijf je alles op wat je leuk lijkt. De namen die ik hier gezet heb, is ook echt de lijst die daaruit in zijn geheel ontstaan is. En ja dan ga je strepen en blijft er gelukkig veel minder over!

Yoshua meid maakt toch niks uit dat je voor de fles wil gaan. Is ook gewoon goed! Nu eerst naar dat goede nieuws zodat je echt over zulk soort dingen kan gaan denken.
Ik werd ook wel vrolijk van de mail! Heerlijk toch dat we dat als achterwacht hebben!

Hiltje, he jammer zeg dat ze het hartje nog niet hoorden! Maar dat komt vast goed!! Fijn dat je gesprek met   je leidinggevende goed verliep. Grappig he dat je er zo tegenop kan zien en dat het dan toch meevalt..

Yvonne, een actieve gymles dus. Haha de yoga was nooit zo actief. Heb ik niet erg gevonden ook. Daarom koos ik voor yoga. fijn dat je controle goed was!

Roos, je bent dus wel geveld door de bacillen in huis. Dacht je niet bij het overgeven, oei wie weet begint de bevalling?? Dat hoor je toch ook wel dat je lichaam zich van tevoren reinigt door diarree en overgeven??
Gelukkig knap je weer op!
Haha en die Julia toch wat gevonden om haar in bed te houden. je klinkt er inderdaad een stuk rustiger onder. En positief belonen zou inderdaad moeten werken, dus houdt hoop!

Laura, super dat de kijker enthousiast was1 Nu was het wel alleen de vrouw, die kunnen al verliefd worden op de gordijnen die er hangen (was toen bij ons zo) Sommigen kijken niet echt goed verder.. Maar laten we hopen dat ze toehappen!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 35w4d

Hallo!!!

Yosha, ik dacht ook zo over bv hoor voordat ik zwanger was!! Ik dacht mij niet gezien!!
Maar uiteindelijk wat dingen afgewogen tegen elkaar en toch gedaan, voor het kindje goed maar ook voor jezelf.. Uiteindelijk moest ik na 2 weken stoppen en heb er echt wel traan om gelaten vond het jammer, vond het wel bijzondercontact moment met onze kleine vent. Maar misschien blijf bij jou wel je gevoel wat je nu hebt nou ook goed toch.. je moet je eigen gevoel volgen...

Hiltje, niks an he als je geen klik hebt met de vk, hier waren er twee ik had met een ook veel meer klik... was ook blij dat zij dienst had op de avond van mn bevalling!!
Jammer het hartje niet kunnen horen... maar gelukkig bijna echo lees ik!!
Fijn dat je gesprek op t werk goed ging!!

Yvonne met jou dus ook alles ok bij vk fijn!! Volgens mij bruis je ook van de enrgie heerlijk. (of schat ik het nu helmaal verkeert in??)

Roos voel je je al weer wat beter?? Fijn dat het slapen met julia iets beter gaat!!
Zeker ook voor jou fijn!!

Laura ik hoop dat ze toch heel enthousiast zijn!!
Zou lekker zijn as het is verkocht weet je waar je aan toen bent!!

Linda als ik straks weer kan zitten en autorijden ga ik ook op mn werk langs, tot nu toe kwam werk hierheen omdat ik niet kon komen ook leuk!!
En jullie meidje zit dus nog lekker!!

Marijke poehee boel geld, kan je idd wel wat andere offertes aanvragen!! Je weet maar nooit!!
Jurre verandert inderdaad snel, zeker als ik de foto's zie net na de bavalling heel ander snoetje!!

Nathalie leuk je foto te zien!! had hetzelfde idee als Linda dacht ook blond haha geen idee waarom!!
Druk weekend dus!! tot maandag!!

Janneke, gewoon laten komen die tranen!! Lucht meestal op!!! Bij mij tenminste wel!! Er verandert ook heel veel ineens en zo'n mannetje is helemaal afhankelijk van jou en kan je niet vertellen hoe en wat!! Ik had het ook zeker toen hij zo huilde ben je echt bang dat je m niet goed kan troosten!
Fijn dat je mannetkje nog even thuis is!!
En t wordt t weekend mooi weer kunnen jullie misschien even lekker naar buiten heerlijk genieten met zn drietjes!!
En dat rusten blijven doen hoor krijg je zelf even rust kan je alles ook beter overzien en aan!! Jurre was vanmiddag stil en sliep dus ook even mn bed ingekropen, voel je je wel beter als je er weer uitkomt en goed voor je bekken!!

Miep lekker weekend samen dus!! Heerlijk en lekker vroeg!!
En dan komt je verlof heel dichtbij heerlijk meid lekker genieten straks!!
Dus alleen even je laatste pauzes alleen door zien te komen!! Leuk hoor samen zwanger!!
Knap hoor dat je tot zover van te vorern kan doorwerken petje af!!

Patricia was dus goed bij de gyn! Fijn
En lekker voetmassage!! Heerlijk laten verwennen dus in je verlof goed idee!!!
En mooi buikje hoor!! kamertje ook erg leuk!! Lekker fris!! Moie gordijnen ook!!

Vanmoiddag kwam mn vriendin langs haar dochter heeft ook veel kramop gehad en reflux dus ze had nog wat tips voor me handig!!
Kreeg leuk pakje van noppies in oranje...
En was gezellig!!
Manlief laat vanaaf thuis jammer maar helaas en dan weer lekker twee daagjes met zn drietjes!!
Ze voorspellen moi weer dus heerlijk!!
Jurre begint nu te prostesteren want tijd voor de fles!! Daarna nog koken!!
Dus ik ga er vandoor!!

Allemaal fijn weekend!!!
tot gauw!!
Marieke

Hee meiden,

Janneke, heel herkenbaar hoor, en het zijn niet alleen de hormonen, je bent gewoon moe en nog eens moe. Ik las in het boek van Daphne Deckers eens: het meervoud van moe is moeder. Gaat echt over, dan voel je je weer sterk en heb je het gevoel alles weer in de hand te hebben, het is niet niks, een kind krijgen.... Sommigen moeten wel 9 maanden ontzwangeren....je hele leven staat op de kop!!!!

Patricia, ook jij kunt natuurlijk ook nog extra last hebben van de hormonen en met alles wat er gebeurd is er nog bovenop... Nog even, dan ben je in ieder geval verlost van de onzekerheid....
Ik dacht trouwens niet dat de bevalling xou beginnen na mijn diarre etc. Ik wist dat het een griepje was. Ik heb destijds wél moeten overgeven, maar dat was al tijdens de weeën en was het heel duidelijk dat het goed zat....

Yvonne, wat heb je toch vaak oudergesprekken, of vergis ik me?

Linda, nog steeds niks, dus.... Ik had net ineens het gevoel da tik snel het forum op moest, vanwege goed nieuws van jou, mijn intuitie laat me in de steek...
Ik ben trouwens al een paar weken niet op mijn werk geweest, voornamelijk vanwege het gedoe met mijn groep, ik vind dat ze er een zooitje van hebben gemaakt en weet me er geen raad mee. Ik hoor trouwens ook niks van hen, op één mailtje van mijn   directeur na, dus heb ook zoiets van, zoek het maar lekker uit....Ik zie wel even of ik er in mei een keer heen ga....

Miep, bijna verlof...... Lekker voor je...IWel goed gepland dat jullie bijna tegelijk verlof hebben, als het dan toch minder gezellig is zonder de andere collega, kun je er maar beter niet zijn...
k hou er ook niet van om naar een verjaardag te gaan waarbij ik niemand ken.... Niks aan, meestal ga ik dan niet mee.....Ik weet dan niet veel te zeggen en zit me dan alleen maar op te vreten....
Maar toch wens ik je veel plezier!Misschein valt het mee....

Marijke, ik heb geen verstand van verbouwen en geld.... Lastige keuze, maar het lijkt me goed nog meer offertes te vragen.. Jammer dat het dan niet af is vóór de uitgerekende datum....
Hoe is het met   je benen? Ik moest wel even aan je denken, voelde wat vocht in mijn voeten..... Ik controleer ook regelmatig op spataderen...Maar heb nog mazzel....
Ik begin trouwens vanavond met de thee.....
Ik las ook dat je je baby niet in je armen moet houden als de oudste het voor het eerst ziet, ga ik zeker ook doen.... Ben ook benieuwd wat Julia erbvan gaat vinden. Fijn dat het uiteindelijk wel goe dis gekomen met de band tussen de twee meiden...

Laura, nou ljkt wel een goede partij voor je huis dus, even afwchten dus...
Je man is dus al wel weer naar zijn werk.... Afleiding is natuurlijk wel fijn....

Wat een leuk nieuwtje was het hè!!!!!

Voel me weer tiptop, wel weer slecht geslapen.... Gek word ik ervan, heb echt de middagdut nodig. Maar ja, verder geen bekkenpijn en voel me best mobiel!!!
Het weer viel ook enorm mee hè, hier tenminste wel...
Dit weekend staat er weinig op het programma, alleen zondag naar een klassiek concert, van mijn nicht en neef...
Bij scapino heb ik toch nog schoenen voor de zomer kunnen kopen, dat had ik anders niet zo snel gedaan, maar ja, ik was al een paar winkels afgeweest en kon met Julia niet slagen. Deze zaten naar mijn mening goed, dus....
Vanavond lekker xfactor kijken.....
Morgenavond gaat Julia weer bij oma oefenen met slapen, dan kunnen manlief en ik er even tussenuit...   Dus eigenlijk wél van alles op het programma!!!!
Nee, linda, jij bent echt de eerste die nu aan de beurt is met bevallen hoor, moet er nog niet aan denken....

Fijn weekend!  

Gr Roos  

Terug
Bovenaan