goedemiddag,
nou de zon lijkt hier langzaam terug te komen, heerlijk!
Vanmorgen lekker naar een voetmassage geweest, ook heel fijn! Ze kon wel voelen dat ik met mijn gevoelens worstel, de energie in 1 voet was echt heel anders dan in de andere. Nou ja dat wist ik al en is ook niet meer op te lossen, alleen door de bevalling van een gezond kind!
Linda ik heb gevraagd of ze dingen had waarmee de bevalling opgewekt kan worden. Dit wilde ze eigenlijk niet vertellen, omdat het pas vanaf 37 weken mag, maar heeft het toch voor me opgeschreven (gelukkig maar, want was het anders alweer half vergeten.) Deze tips kreeg ik mee. Jij kan er al mee beginnen, wie weet helpt het!
- 4 vingers boven de binnenenkel (vanaf die knobbel) omhoog leggen op het bot. Daarboven moet je dan in je scheenbeen een klein kuiltje tegenkomen (ik kon hem nog niet vinden..) Dat mag je aan beide kanten tegelijk of na elkaar 1 minuut stimuleren.
- de binnenkant van je hiel stimuleren, dus net onder die knobbel aan de binnenkant, op het zachte deel. (hieraan kon ze als ze beide voeten vergeleek zelfs zien hoe uk in mijn buik ligt, dus waar de rug en waar de benen, omdat de ene kant wat dikker was, gek he)
- en als laatste onder/rond de binnenenkel (weer die knobbel) wrijven, hier schijnen acupunctuurpunten te zitten??
Nou ja baat het niet schaadt het niet denk ik dan. Wie weet...
Enne ik ga volgende week ook ff langs mijn werk hoor om te kletsen. Wel ff gezellig!
Miep, gelukkig gaat het vandaag weer beter. Bij de gyn kreeg ik gister mee dat de kleine goed ingedaald is, dat vond ik al heel fijn om te horen! En daarbij zag hij vlokjes in het vruchtwater, dit benoemde hij. Natuurlijk niet wat het betekende en ik natuurlijk niet vragen, maar ik wist dat dit in het boekje stond dat ik aan het lezen was.. Vlokjes in het vruchtwater bij de geboorte betekend dat het kindje klaar is om geboren te worden. Helder vruchtwater geeft aan dat de kleine aan de vroege kant is, melkachtig vruchtwater waarin de vlokjes opgelost zijn geeft aan dat de kleine aan de late kant is. Uk zal heus nog niet geboren worden, maar begint er dus wel rijp voor te worden (kijk maar uit Linda..
) Dat voelt wel goed moet ik zeggen. Heb hoop dat het niet al te lang meer zal duren..
En voor dat zeiltje heb ik de oplossing gekregen van mijn moeder. Die zei waarom leg je niet even een oud matras op het bed?? Tsja zo slim was ik niet. Dus dat gaan we doen, al heb ik vannacht wel beter geslapen, het blijft kraken..
Janneke, fijn dat Jip rustiger is nu jullie thuis zijn. Tuurlijk voelt hij aan dat jij rustiger bent. En die kraamtranen, helemaal normaal volgens mij. Je start is natuurlijk sowieso hectisch geweest, dus laat al die onzekere gevoelens maar lekker even lopen!
Marieke, ja wij hadden veel namen. Dat krijg je als je een namenboekje doorbladert, dan schrijf je alles op wat je leuk lijkt. De namen die ik hier gezet heb, is ook echt de lijst die daaruit in zijn geheel ontstaan is. En ja dan ga je strepen en blijft er gelukkig veel minder over!
Yoshua meid maakt toch niks uit dat je voor de fles wil gaan. Is ook gewoon goed! Nu eerst naar dat goede nieuws zodat je echt over zulk soort dingen kan gaan denken.
Ik werd ook wel vrolijk van de mail! Heerlijk toch dat we dat als achterwacht hebben!
Hiltje, he jammer zeg dat ze het hartje nog niet hoorden! Maar dat komt vast goed!! Fijn dat je gesprek met je leidinggevende goed verliep. Grappig he dat je er zo tegenop kan zien en dat het dan toch meevalt..
Yvonne, een actieve gymles dus. Haha de yoga was nooit zo actief. Heb ik niet erg gevonden ook. Daarom koos ik voor yoga. fijn dat je controle goed was!
Roos, je bent dus wel geveld door de bacillen in huis. Dacht je niet bij het overgeven, oei wie weet begint de bevalling?? Dat hoor je toch ook wel dat je lichaam zich van tevoren reinigt door diarree en overgeven??
Gelukkig knap je weer op!
Haha en die Julia toch wat gevonden om haar in bed te houden. je klinkt er inderdaad een stuk rustiger onder. En positief belonen zou inderdaad moeten werken, dus houdt hoop!
Laura, super dat de kijker enthousiast was1 Nu was het wel alleen de vrouw, die kunnen al verliefd worden op de gordijnen die er hangen (was toen bij ons zo) Sommigen kijken niet echt goed verder.. Maar laten we hopen dat ze toehappen!
liefs
Patricia mama van Bas* en uk 35w4d