We gaan ervoor, part V

Hoi hoi,

Zo heb weer tijd voor het forum. Moest vanmiddag nog opschieten met afspraken ed. Maar nu lekker thuis. Nog ff geshopt voor mijzelf. Heb een witte broek, blauw hempje en een roze shirt. Ziet er echt heel leuk uit. Ook vandaag de mutsjes binnen met de namen, een roze en een blauwe. Meteen maar weer in de verpakking gedaan, mocht iemand nieuwsgierig worden. Ben nu wel heel erg duf. Ben ook een beetje lusteloos. Dus wel tegenstrijdig.
Morgen viert mijn moeder haar verjaardag. Dus dan hebben we een druk dagje. 's morgens maar eerst boodschappen doen. Heb 2 recepten uitgezocht. 1 salade met geitenkaas en een advocado soepje. Ben benieuwd of dat zal smaken. Zondag ofzo maar eens maken.

Ga op de bank hangen. Mijn buik zit redelijk in de weg en uk kan zijn/haar lol niet op. Dus veel activiteit.

Fijne avond allemaal.

Gr. Yvonne
(23wk en 3dg)

Marieke, jij klinkt ook weer een stuk positiever, goed zo!!!

Yosha, was ik helemaal vergeten.. Bv, vreselijk, ben ik met je eens hoor, ik zie de romantiek ook niet.... Maar op het moment dat de baby op je borst wordt gelegd, wil die automatisch drinken (met een beetje hulp dan), Ik weet zeker dat als het moment weer dáár is, ik het nie tover mijn hart kan verkrijgen, het niet toe te staan.....
Dan moet je wel erg sterk zijn, het niet te doen.....Maar ieder haar keus...

gr Roos

Haha, Je was tegelijk met mij aan het typen Roos.

Ik heb 1 ouderavond gehad. En niet alle ouders zijn toen geweest of konden. Dus heb ik vandaag nog een ouder uitgenodigd en volgende week ga ik bij 2 op huisbezoek. Anders spreek ik ze te weinig. Ben echt een actieveling daarin. Ligt ook aan het niveau waar ik op werk. Leerlingen hebben bij ons vaak de laatste kans. Dus dan probeer ik ook zoveel mogelijk te helpen. Komen vaak ook niet uit de rijkste (beste) gezinnen.

Gr. Yvonne

Hallo!!
Weekend!! Joehoe!!

@Janneke: ken je een Lars die op 9 april is geboren? Nee, mijn neefje is 12 april geboren.

@Yosha: weet het ook niet hoor, met borstvoeding. Denk wel dat ik het wil proberen, maar als het niet gaat of ik bedenk me, jammer dan. Ben zelf ook met de fles grootgebracht en manlief ook, dus bij ons is het ook zeker geen moeten. Een vriendin van mij gaf nog borstvoeding toen kids al bijna een jaar waren. Daar moet ik zeker niet aan denken, dan zijn ze al zo groot en hebben ze al tandjes....brrrr!!
@Marijke: ik heb wel een klanten die moslim zijn en krijg wel eens de indruk dat het in die cultuur heel gebruikelijk is om lang borstvoeding te geven. Zelfs nog als de kinderen al > 2 jaar zijn. Eerlijk gezegd krijg ik daar altijd wat enge gedachten van. Jij daar ervaring mee??

@Marijke: poehee, vind het wel een heel dure offerte voor de badkamer! Dat moet volgens mij zeker goedkoper kunnen. Ik ken wel een goeie klusjesman die rekent 35 euro per uur en werkt snel en netjes. En da's wit!

@Nathalie: oei druk werk-weekend voor jou dus! Succes! Heb jou ook al even bewonderd hihi ;-)) Je hebt nu ook een uitnodiging van mij, als je die accepteert kan je meer foto's van mij (en manlief) zien! Mijn profielfoto heb ik met opzet een beetje vaag gehouden haha! Oh ja, bij de krabbels van onze gezamenlijke Hyves staat ook de link naar ons huis op Funda mocht je daar ook nieuwsgierig naar zijn.

@Miep: heerlijk, nog een paar dagen werken voor jou dus! Goh ik realiseer mij dat ik het nog als de dag van gister herinner dat je vertelde dat je collega ook zwanger was en dat jij het wel van haar wist, maar niet andersom. En nu is zij, en jij bijna, al met verlof! De tijd is echt voorbij gevlogen!

@Marieke: bij jou komt er wat meer structuur in, toppie hoor! Fijn dat het steeds beter met jou gaat, en met Jurre natuurlijk ook! Geniet van je weekend met z'n drieën!

@Roos: dus Julia moet oefenen bij oma voor het slapen! Komt vast goed! Julia zal een zusje vast wel accepteren. Mijn neefje accepteert zijn broertje tot nu toe prima. Woensdag zijn we weer even wezen kijken en toen Lars ook een tijdje bij me gehad. Zo lief zo'n kleintje (en ja, wil ook!!). Oudste neefje kwam er af en toe  even bij en aaide Lars dan heel lief over z'n hoofdje. Heel voorzichtig ook, terwijl pop Ernie zo in de hoek  werd gegooid ;-))

Nou hier alles prima verder! Heb op m'n werk met oogkleppen op gelopen. Vandaag zag ik een collega lopen, dacht, jee, volgens mij is ze zwanger. Ja inderdaad, 2e kind en al 22 weken. Oeps, dat had me dus wel eerder op kunnen vallen!!

Verder ook naar nieuws op het werk. Heb jullie destijds wel verteld dat mijn chef zo aardig was en het goed kon begrijpen omdat zijn vrouw ook een miskraam had gehad. En dat ze er vlak na mij weer een kreeg. Nou ze heeft er deze week dus wéér een gehad!! Het fijne weet ik er nog niet van, hoorde het via via. Had laatst wel het gevoel dat ze zwanger was, zag het niet, maar het was een soort intuïtie. Die klopte dus. Maar jee zeg, ik ben er wel van geschrokken en heb zo met hun te doen!!

Fijne avond allemaal nog, ga ff bankhangen en tv kijken!

Grtzzz Laura

Goedemorgen,

Moet even snel wat kwijt; gisteren belde de ass. van de gyn. met de uitslag van het chromosomenonderzoek. Deze was goed! Van zowel mij als mijn man. Is toch wel een opluchting dat we dat ook kunnen uitsluiten. Dit was de laatste uitslag van de onderzoeken, gelukkig dat daar niets is uitgekomen.

Nu maar hopen dat het snel donderdag is... vind het dan zo op het laatst wel lang duren hoor. Hopelijk dat we dan echt kunnen genieten!

Reageer een andere keer wel weer even, kan het momenteel even niet bijhouden wat er allemaal wordt geschreven.

Groetjes, Hiltje

Goedemorgen dames!

Het zonnetje schijnt hier alweer/nog steeds. Heerlijk. Alles wordt groen.
De was hangt buiten, we hebben de wekelijkse boodschappen in huis, alles gezogen en de keuken weer schoon. Nu verder nix!
Manlief is vandaag niet met de verbouw bezig.
Dus vanmiddag met z'n 3tjes de nieuwe zeilboot van mijn moeder en haar man even bewonderen.
Volgens 2 vriendinnen en de achterbuurvrouw begint de bevalling vanacht en is ons meiske morgen geboren................................... We wachten het maar af;-)
Wel grappig dat ze dat alle 3 onafhankelijk van elkaar gezegd hebben.

We hebben een beroerde nacht gehad. Manlief heeft waarschijnlijk iets verkeerds gegeten + genoeg biertjes gisteravond bij vrienden dat hij meerdere keren uit bed moest om over te geven (sorry voor vieze praatje).............................
Daardoor ikke ook wakker en heb vanacht de laatste chocolade paashaas helemaal opgegeten...............mjammie

@ Hiltje: logisch meid dat het zo spannend is. Gelukkig was ook dit laatste onderzoek goed!

@ Laura: wat verdrietig van je chef zeg! Dat lijkt me echt vreselijk een aantal x achter elkaar een MK. Brrrrrrrrrrr. En dan ook nog een collega al 22 weken zwanger! Die is al lekker over de helft.
Jou ei komt ook weer in beeld of niet???
Nog iets van de laatste kijker gehoord?

@ Marieke en Janneke: lekker aan het buiten wandelen/pronken zeggen we in Friesland :-D

@ Yvonne: leuke zomer positiekleren gekocht dus! Ik heb stiekem al even naar wat gewone zomerkleren gekeken........ ben benieuwd wanneer ik daar aan kan denken.
De mutsjes ook al binnen. Tja welke heb je nodig............

@ Roos: in jou situatie idd niet echt ff een gezellig bakkie koffie halen op je werk. Dat snap ik........... Nix an wanneer je je kindertjes in zo'n bende moet achter laten. Gelukkig heb je er afstand van genomen of heb ik dat mis??
Is Julia weer opgeknapt??
Wel ontzettend vervelend dat ze zo regelmatig oorontstekingen heeft.............
Niek is op het moment snot verkouden. Komt van dat hele mooie weer: druk buiten spelen in zomerkleren, zweten, windje en hoppakee.................. Hij mag zoooooo graag buiten spelen. Nu ook. Druk met z;n trekker in weer.
En jij ook voor Julia geslaagd voor zomerschoenen! Dat ook weer geregeld.

Ik ga lekker wat tijdschriften lezen. Ik krijg van mijn moeder bijna elke week wel een stuk of 5! De viva, esta, libelle, psychologie, opzij, Linda etc........... Heerlijk.
Fijne dag!
Grtz Linda

hoi,
Zo heb een actieve morgen achter de rug en ga denk de rest van de dag lekker zitten. Heb al boodschapjes gedaan (niet teveel en te zwaar natuurlijk) en het huis gestoft en gezogen (gelukkig alles laminaat, anders had ik het niet gedaan)
Het zonnetje schijnt hier al lekker, nog wel een fris windje, maar ik hoop straks nog even lekker buiten te kunnen zitten.

Marieke je klinkt alweer een stuk opgewekter, fijn om te merken dat je een ritme begint te vinden met je ventje!

Yvonne, leuk zeg dat je mutsjes binnen zijn. En nu zorgen dat niemand ze ziet!

Laura, balen zeg voor je baas dat ze weer een mk hebben. Wat is dan vervelender he, niet zwanger raken, of telkens een mk....?

Hiltje   super dat jullie chromosomen goed zijn. Is toch weer een opluchting!
En er wordt inderdaad weer veel geschreven. Wil eigenlijk niet iedere dag reageren, maar doe het dan toch maar, anders ben ik weer kwijt op wie ik wilde reageren.

Linda, wow jij gaat dus een spannende nacht tegemoet, nou ik ben benieuwd morgen!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 35w5d

Hee meiden,

Even een kort berichtje van mij, gaan zo naar mijn zus op de boerderij. Daar komt ook nog een vriendin, blijven er eten....

Linda, nou fijn dat er meerdere dames zijn die het tijdstip van de bevalling voorspellen!
Morgen zal ik bijtijds op het forum kijken. Succes alvast!
Een bekende, die ook bij mijn op yoga zit/zat is een paar dagen vóór de uitgerekende datum bevallen. Niene heet het meisje. Nog nooit van gehoord. Het eerste kind was met 39 wkn geboren....
Oh bekend klinkt me dit in de oren, een kotsende man.... Blèh. Is hij nu wel weer opgeknapt? Gelukkig kun je 's middags nog even plat...
Gisteravond duurde het een tijdje voordat Julia in slaap viel, ze kwam op een gegeven moment naar mijn kamer met haar babypop onder haar pyjama. Ook een baby in de buik. Zo schattig. We hebben het maar snel geboren laten worden, ze is met de baby in haar armen in slaap gevallen.... Ze weet dus heel duidelijk wat er staat te gebeuren.... Niek krijgt dus ook een cadeau als de baby er is... We hebben de tip om een schatkist te maken, die dan open mag tijdens het geven van bv aan de baby, zodat ze zich niet gaat vervelen en stoute dingen gaat doen...
Heb net trouwnes een heel schattig jurkje bij de hema gekocht, wit met figuurtjes erop, ik zie de baby al voor me met dit jurkje aan.

Laura, tja, je wordt steeds met zwangeren en dat soort dingen geconfronteerd, lijkt me heel moeilijk mee te handelen....Wat dat betreft sta ik niet graag in jouw of Yosha's schoenen..... Maar, voor jullie zijn er natuurlijk nog veel kansen!
Mijn schoonzusje is ook weer zwanger, ze is alweer 20 wkn, háár schoonzus, de zus van haar vriend dus, wilde al heeeel lang zwanger raken, met allerlei ivf etc-pogingen, dus die had het er heel moeilijk mee toen ze hoorde dat haar broer een kindje zouden krijgen... Ze kennen elkaar ook nog maar nét. En wat doet mijn schoonzus, ze geeft een cadeautje op een verjaardag, en plein plublique, met daarin een t shirt waarop staat dat ze tante wordt.... Zij helemaal van de kaart natuurlijk.... Zo'n domme actie, heel sneu....

En nu weet ik niet meer op wie ik wilde reageren, heb maar 1 scherm open staan....

Hier is het ook lekker weer, vanavond met manlief even naar een café, daar hebben ze een heerlijke schaal met bittergarnituur. kan ik me nu   al op verheugen. Niet op de nacht erna, maagzuur, maar ja, het is kiezen of delen!!!!
Ik vind mezelf zo enorm dik worden, ben ong even dik als toen ik op het laatst liep van Julia.... Niks zit me ook lekker meer.... Ach, nog maar 7 weken, of 5, of   9.
Ik heb trouwens gister maar vast gebeld met de creche. Ik heb twee dagen gereserveerd voor de twee meiden. Ik kreeg ineens haast, ook nu de gastouderopvangvergoeding er helemaal af gaat, was ik bang dat iedereen hun kinderen zouden gaan inschrijven.... Ik weet nog niet eens op welke dagen ik moet gaan werken in sept. Alles is nog onzeker... Kan me er gelukkig minder druk om maken, maar het zal toch een keer geregeld moeten worden....

Fijne dag, goed insmeren hè! Janneke en Marieke, zijn jullie al lekker aan de wandel? Of jullie mannen natuurlijk!

Gr Roos

Terug
Bovenaan