We gaan ervoor, part V

Hey meiden!!

Bedankt voor jullie felicitaties!!!
Hier een zeer trotse en happy mama. Papa Johan vindt z'n dochter uiteraard ook helemaal prachtig en Niek is ook trots. Wil steeds kusjes geven en is helemaal hyper. Gelukkig heeft hij vanmiddag goed geslapen en vanavond ook zonder problemen.

Ayla komt idd uit het boek/serie "de Aardkinderen" Stam van de Holebeer (Roos).
Ik heb altijd al gezegd dat wanneer ik ooit een dochter zou krijgen zei zo zou heten. Berte komt van Gijsbert (=naam van mijn schoonvader). Roepnaam Ayla.

De bevalling was mega heftig, ik dacht echt ik kan dit niet, zat gevangen in mijn lijf waar ik alle controle en sturing over kwijt was. Logisch in 20 min van 3 naar 10 cm ontsluiting! Ayla wist ook niet wat haar overkwam. Om 12 uur waren weer thuis!! De kraamhulp kwam rond 13:30. Een gezellige wat oudere dame.
Johan is nu 2 weken thuis. Dat is voor Niek ook heel goed en leuk. Ook hij heeft al veel kadootjes gekregen.

Met mij gaat het op zich prima. Heb veel op bed gelegen. Ayla lekker bij me in de wieg. Veel last van naween (schijnt bij een 2e normaal te zijn, had ik bij Niek geen last van) vooral tijdens BV. Aanleggen gaat nog lastig en het spuit mijn borsten nog niet uit. Morgen komt de lactatiekundige uit voorzorg.
Verder heeft Ayla vandaag veel geslapen. Logisch na een bevalling. Ik ben een paar x beneden geweest vandaag. Steeds een half uurtje ofzo en heb al weer normaal gegeten etc. Honger en dorst steeds..pfffffffff

Nu net 15 min beneden. Ik dacht ff mail en forum kijken.
Foto's komen binnenkort op hyves en ik reageer nog wel op jullie allen binnenkort. Nu maar weer naar bedje toe.

Liefs Linda

Goedemorgen allemaal,

Linda: jeetje meid, nu alweer op de been!! Doe rustig aan he en wat heeeeeerlijk dat het allemaal goed is gegaan, een gezonde meid en nu lekker weer thuis met zijn 4-tjes!! Enjoy!!

Laura: ja thanks voor je link.....had gisteravond ook de bijsluiter al gepakt, de pil die ik nu heb is een van de lichste pillen gelukkig, want omdat ik zo'n enoooorme hoofdpijn kreeg van de Diane had ik gezworen nooit meer aan de pil te gaan...haha en zie nu. Maar baal wel is de hoofdpijn weg en buikpijn, ben je de hele dag door misselijk.....er mag van mij wel een einde aan komen hoor! Zei gisteravond ook nog tegen manlief, wanneer mogen wij ons ook eens onwijs gelukkig voelen??? We zijn samen heel gelukkig, maar er ontbreekt iets (iemand zeg maar)....nou dat gevoel deelt hij gelukkig, we zijn nog niet compleet maar dat komt helemaal goed zegt ie!! Nou ben benieuwd...

Jannie: wat heerlijk dat het zo goed ging vandaag en wat groeit Jip goed zeg!!

Pat: hoe is ie met jou???

Gelukkig nog 2 dagen werken, zit ook hier er even doorheen, is gister weer e.e.a. voorgevallen...ongelooflijk. Maar goed, probeer het naast me neer te leggen (en jullie weten daar ben ik heeeel goed in NOT!!)....en ik ga gewoon verder, dan heerlijk 4 dagen vrij met mijn hubbie, morgen alweer 1 jaar getrouwd, time flies!!!
Dus morgenavond uiteten samen, donderdag voor t eerst in 3 jaar samen Koninginnedag vieren, vrijdag dagje sauna, zaterdag weten we nog niet...haha voor t eerst een weekend helemaal vrij, geen verjaardagen, geen verplichtingen, geen zolder, heeeeeeerlijk...even tijd voor elkaar!!

Fijne dag,

gr Yosha

Goedemorgen,

Weer heerlijk uitgeslapen in mijn eigen bedje. Wat een genot. Gisteren nog even naar yoga geweest. Was weer heerlijk ontspannend. Daarna grieks gehaald en thuis opgesmuld, jammie jammie.
Vandaag is de partnerles bij yoga. Vind ik wel heel erg leuk. Hopelijk is manlief op tijd thuis. Verder niet zoveel gepland vandaag. Lekker een slome dag.

@Yosha; ik heb geen ervaring met misselijk bij pil gebruik. Is het misschien dat je moet wennen aan de hormonen? Staat er iets van in de bij sluiter? Ander gyn even bellen zou ik zeggen. En lekker veel dingen gepland de komende dagen. Goed hoor, even tijd voor jullie zelf. Heb jij er ooit aan gedacht om je te verdiepen in de alternatieve geneeswijzen? Heb ik ook gedaan voor mijn darmen. Ga ook naar een magnetiseuze, ze kan zelfs voelen welk geslacht ons ukje heeft. Kan ik zelf ook maar is toch apart. Misschien iets voor jou om helemaal tot rust te komen. Zowel geestelijk als lichamelijk. Als het niks voor jou is dan vergeet maar snel wat ik geschreven heb.

@Roos; het wandelen was ook zeer vermoeiend. Probeer tot 36 wk door te werken. De laatste schoolweken zijn niet zo vermoeiend. Examens en voorbereiden op nieuwe schooljaar. Moet gewoon kijken hoe het gaat. Anders stop ik eerder. Maar heb liever die 2 wk er achteraan. Hoef ik pas weer in december te gaan werken en heb dan snel weer kerstvakantie. Lekker even inwerken en weer uitrusten dan. Ik wil net je foto gaan bekijken. Kan ik niet o je hyves. Zie ik dat je op we-gaan-ervoor hyves de foto hebt gezet. Wat een leuk bord voor Julia. Echt heel mooi.

@San; maagzuur lijkt mij heel erg vervelend. Heb ik nog geen last van. Ik moet nog om de 4wk naar de vk. Misschien dat ik de volgende keer ook naar 3wk wordt gezet. Vind het wel prima op dit moment. Buikje groeit gestaagd door. Ukje is nog steeds de marathon aan het lopen.

@Linda; hee je bent alweer op het forum. Wat leuk zeg. Wat een heftige bevalling zeg. Kan mij voorstellen dat je de controle verliest. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. En nu lekker met z'n  viertjes thuis. Heerlijk genieten. Leuk hoor dat Niek zo liefdevol reageert. En al beneden geweest. Knap zeg hoor. Je herstel ziet er roos kleurig uit, wel vervelend na-weeën. Maar ja de bevalling is ook zo snel gegaan.  Ben benieuwd naar de foto's

Het ziet er hier grauw uit en het regent steeds een beetje. Dus dat wordt vandaag binnen vertoeven. Ga straks even naar schoonzusje en Daan kijken. Is al een stuk gegroeid. Even lekker knuffelen.

Fijne dag allemaal.

Gr. Yvonne

Goede morgen,

Hey Linda, doe je het wel een beetje rustig aan, meid! Alweer een paar keer beneden geweest, lees ik. Ik zit er ook niet op te wachten om straks steeds boven te zitten, maar je moet je lichaam wel de tijd gunnen om even bij te komen, hoor.
Leuk dat Niek zo lief reageert. En fijn dat de eerste dag zo goed is verlopen. Hopelijk blijft dat zo.

Wij hebben vanmorgen een echo gehad voor de ligging. Ons mannetje ligt nog steeds netjes met zijn hoofd omlaag en zijn rugje naar mijn linkerkant gedraaid. Zo lag ie bij de 20 weken echo ook al. Hij beweegt de hele dag door en soms heb ik het idee dat hij flink aan het tollen en draaien is, maar als ik dan voel, dan ligt toch steeds zijn rugje aan dezelfde kant. Hoe dan ook, hij ligt dus netjes en zal ook wel niet meer gaan draaien. Hij is alleen nog niet ingedaald. Dat moet nu wel gaan gebeuren. De vk gaf aan dat de buikpijnen die ik zondag heb gehad daar waarschijnlijk het begin van zijn geweest en dat ik dat de komende tijd nog wel meer kan verwachten. Alles bij elkaar lijkt het me in ieder geval wel zo dat ons mannetje voorlopig nog niet komt. Nou ben ik ook wel pas over 3 weken uitgeteld, maar toch. Van mij had hij ook morgen mogen komen, hoor. Maar goed, belangrijkste is dat hij goed ligt en alles goed gaat. We wachten het gewoon af.
Dadelijk even stofzuigen en het toilet uitdoen. Vanmiddag bij een vriendin op bezoek en vanavond komt m'n schoonfamilie op de koffie. Drukke dag dus voor een hoogzwangere.

Miep
36w6d

LINDA: VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Wat een mooie naam trouwens! Geniet er lekker van hè!

Ik moet nog even wat kwijt... Mijn zusje belde me vanochtend om kwart over 6 in tranen op, ze had wat bloedverlies en was helemaal in paniek. Gelukkig was het een heel klein beetje en was het voor het einde van de ochtend over. Ik hoop echt zo dat het gewoon goed gaat... Ze had gisteren gesport, spinning...dus waarschijnlijk dat het daardoor komt. We hopen het beste... Vrijdag moet ze voor echo, hoop echt dat alles goed is.

Laura: super dat je een verwijzing hebt naar de gyn. Wordt idd nu ook wel tijd om eens wat te onderzoeken. Hoop dat je er snel terecht kunt.

Groetjes, Hiltje

Hee meiden,
Nog geen afspraak bij de gyn. Het is zo druk op het werk, niet aan gedacht. Kwam thuis om 1630 en dacht, oja, moet ff bellen. Waren ze maar tot 1600 aanwezig. Morgen dan maar. Ik zal manlief ook bewegen om een afspraak te maken voor zijn zwemmertjes. Dat zal toch moeten.
Op het werk staat de boel op z'n kop. Nieuwe functies en taken per 1 mei. Er komt een nieuw team en daar ga ik naar toe. Mag de boel organiseren/coördineren. Dit nav mijn assessment een paar maanden geleden. Erg leuk maar er komt een boel op me af! Morgen een interne verhuizing zodat we maandag van start kunnen. Zijn donderdag en vrijdag dicht, heerlijk lang weekend! Veel onervaren mensen ook in het nieuwe team die ik moet inwerken en coachen. Heb wel met mijn chef overlegd dat ik voorlopig niet mee ga in de werkverdeling, zodat ik tijd heb om het op te zetten. Dit was gelukkig goed. Anders had ik het ook niet zien zitten. Maar goed, nu dus mijn oude werk afronden en dat valt niet mee, want er komt dagelijks wat binnen en er is nog geen vervanging voor mij. Waarschijnlijk pas over een maand (heel normaal bij ons dat dit altijd te laat wordt geregeld, bah!!) Dus het spoedeisende moet ik de komende maand ook nog blijven doen. Gelukkig ben ik goed bij, dan is het te doen.

Hiltje, wat akelig van je zus! Hoever is ze nu en heeft zij al een echo gehad? Mag ze niet eerder deze week een echo ivm het bloedverlies?

Linda, jee meid, wat een heftige bevalling! Lijkt me heel akelig als je de controle helemaal kwijt bent! Maar zo te horen gaat het alweer aardig goed met je! Volgens mij ben je nog in staat om vrijdag toch naar Ameland te gaan..... Loop jezelf niet voorbij hoor!! Hihi! Fijn dat Johan nu 2 weken vrij is. Ook heel fijn voor Niek, voelt hij zich hopelijk niet tekort gedaan nu er veel aandacht naar Ayla zal gaan.
Kaartje is onderweg trouwens, ben erg benieuwd naar jullie geboortekaartje!
Ik ken de boeken van de Stam van de Holebeer niet. Wel van gehoord, nog nooit gelezen. Ze trekken me gewoonweg niet. Heb ik ook met Lord of the Rings. Ooit geprobeerd me door De Hobbit heen te lezen, is niet gelukt dus maar nooit aan Lord of the Rings begonnen. De films lijken me ook vreselijk.
Hihi, er zullen vast meiden zijn die het totaal niet met me eens zijn, sorry dan ;-))))

Yosha, hoe is het met de misselijkheid? Is het al beter te handelen? Gefeliciteerd trouwens alvast met jullie trouwdag morgen! Leuke dingen in het verschiet hoor! Enne, die iemand die jullie missen, die komt, echt waar! Ook al zie je het nu soms niet meer zitten, je staat nog maar aan het begin van het hele proces en uiteindelijk blijft er maar een heel klein gedeelte ongewenst kinderloos. Positief blijven!! Ik weet het, niet altijd makkelijk, maar ook ik probeer de moed er in te houden!

Manlief komt thuis, ik ga koken!!

Groetjes, Laura

Hi meiden,

weer drukke dag gehad en vreselijke nacht; Jip heeft waarschijnlijk veel last van darmkrampjes en / of misschien ook spruw. Maar dat laatste hopen we niet, is superbesmettelijk.  Ik zal komende dagen minder reageren hier, gewoonweg geen tijd voor en moet zelf ook nog veel rusten.

Linda: nu alweer op de been; wow! Geniet van de mooie meid!
Miep: fijn dat ie goed ligt; spannend hoor! Ja dat indalen voel je wel, herken wel wat je schrijft. Messteken van onderen!
Hiltje: spannend voor je zusje, hopelijk vals alarm!
Laura: hopelijk kan je snel etrecht bij de gyn!

Ladies, tot snel hoop ik!
Greets Janneke

Goedemorgen,

Hiltje: jeetje heftig met je zusje!! Spinnen is misschien ook wel een beetje too much op dit moment....hoop dat alles ok is!!

Laura: hou ook wel hoop, zal wel moeten, anders geef ik op en dat wil ik niet...maar tis inderdaad niet altijd even makkelijk.

Laatst toch gemeld dat mijn vriendin 3e miskraam had...gisteravond bij d'r op de koffie en toen ik binnen kwam dacht ik, zal ze weeeeer....???? En ja hoor binnen 3 minuten wist ik inderdaad dat ze weer zwanger is....dus mijn intuitie zat weer eens goed, Is maar 1 keer ongi geweest na vorige mk....hoop zooooo dat t deze keer goed gaat! En weet je wat t rare is, ik had verwacht dat ik zou gaan huilen thuis, maar is niet gebeurd. Tuurlijk voel ik wel een steekje jaloezie, maar dat is meer van ik wil dat ook, meer niet...dus wat dat betreft lijkt het de goede kant op te gaan met mij...haha
Ga nu heel hard voor ze duimen, ze verdienen nu eens een goede zwangerschap!! Zijn als sinds oktober 2007 bezig!!

Ik denk dat ik 2 maanden de pil ga slikken en er dan wel weer klaar mee ben, t voelt zoooo alsof je eeuwen van je tijd om zwanger te raken weggooit...terwijl ik toch heel weloverwogen deze beslissing heb gemaakt. Nou ja we zullen afwachten...weeek 1 zit er alweer bijna op, dus over 2 weken een stopweek ben zoooo benieuwd hoe zo'n "ongi" dan verloopt. Tis natuurlijk niet een echte ongi, maar door de extra hormonen bouw je meer baarmoederslijmvlies op wat je verliest en dat lijkt op een ongi echter je verliest hiermee niet een ongebruikt eitje....dus wie weet is wat dikker slijmvlies voor ons ook wel nodig!!

Nou vandaag dus 1 jaar getrouwd!! Wat vliegt de tijd en wat is er in dat jaar een hoop gebeurd! Had gister al een hele leuke kaart van mijn schoonzus en van die vriendin een verwenpakket van Dove met een lieve kaart.....dus helemaal leuk. Manlief en ik geven elkaar geen kadootje hebben we afgesproken omdat we vrijdag lekker een dagje samen gaan relaxen! Heb mijn trouwring vanmorgen weer gepast en ja hoor, doordat ik weer wat zwaarder ben pas ik hem weer! Nou ja, vandaag is DE dag dus ik hou hem maar om!! haha

Nog even werken vandaag en dan ook net als Laura 4 dagen vrij!!!!! joehoe!! zijn we echt even aan toe samen! Dus tel de uurtjes af vandaag op kantoor...haha

Fijne dag,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan