We gaan ervoor, part V

@ Roos: Ik heb geen idee of de baby ook in één keer kan indalen. Heb er niet zoveel ervaring mee en ik heb er eigenlijk nog nauwelijks over gelezen. We wachten het wel af.
Jij moest woensdag dus even klagen. O, ik snap het zo goed. 10.000 kwaaltjes en een hoop gedoe. Iedereen wil helpen en da's fijn, maar je wilt het gewoon zelf weer kunnen, je wilt je zelf weer goed voelen. Ik ben bang dat we toch nog even zullen moeten volhouden.

@ Janneke: Jij woensdag een uur gewandeld met Jip. Dat klinkt wel heel erg prettig. Ik kan niet wachten tot ons mannetje er is en ik ook weer in staat ben om een uur te wandelen. Fijn dat bij jou dat moment nu is gekomen. Heeft lang genoeg geduurd, he?

@ Marieke: Jurre is al weer flink gegroeid, lees ik. Wat gaat dat hard, zeg. En ergens gaan koffiedrinken als je kind ligt te huilen??? Wat is dat nou voor een raar voorstel? Wel balen dat Jurre zo veel moet huilen. Voor jullie, maar ook voor jullie mannetje zelf. Hopelijk komt hij snel tot rust.
Wat lief dat armbandje van je man. Wat kunnen ze soms toch attent zijn, he?
Wat een leuke foto trouwens op Hyves waar jullie met z'n drieën op staan en waar Jurre zijn haar zo pieken. Stoer mannetje, hoor!

@ Linda: Ik zie nu de foto's van Ayla pas. Wat een scheetje. En wat een grote ogen, zeg! Ben benieuwd of ze dat zo houdt. Daar zullen vast heel wat jongens voor gaan vallen.
Ben benieuwd hoe het met de BV gaat, of de stijgende lijn voortzet. Ik lees nu ook dat je vandaag toch met Ayla naar Ameland wil, als alles goed gaat natuurlijk. Haha. Het verbaast me niets hoor, je wil er zo graag bij zijn. En als alles goed gaat, waarom dan ook niet? Wel goed naar je lichaam luisteren, he?!

@ Laura: Jij dus nu geïnstalleerd op je nieuwe werkplek. Duurt meestal wel even voordat dat weer gewend is. Ben wel jaloers op je plekje aan het raam. Ik zit in een kantoor midden in het bedrijf zonder enige vorm van daglicht. Niets naar buiten kijken dus. Gelukkig ga ik bij terugkomst twee dagen minder werken, dus krijg ik de komende winter ook daglicht. Fijn vooruitzicht.
Ik kan me voorstellen dat jij graag met Roos of mij zou ruilen en onze kwaaltjes zou willen hebben. Voor jou komt dat ook nog, meis, ik weet het zeker. En dan mag jij lekker klagen over die buik die zo in de weg zit, die voeten die zo dik zijn, die rug die niet meewerkt en alle andere dingen. Ik hoop zo dat je na 18 juni wat meer duidelijk hebt, zou prettig zijn.
Oe, lekker weekendje weg van je man gekregen. Wat lief! En wat heel erg fijn ook. Hemelvaart, da's over drie weken al, he? Geniet er maar van!

@ Patricia: Mijn vader had inderdaad een datum voorspeld voor onze bevalling. Of ja, voorspeld is een groot woord. Hij heeft voor de gein wat geroepen. Net zoals hij voor de gein ook het geslacht en een naam riep, die hij beiden goed had. De datum die hij toen noemde was 13 mei. Op zich nog steeds haalbaar / realistisch dus. Ben benieuwd. Zou wel echt een enorme grap zijn als het 13 mei wordt. Van mij mag het eerder, maar de 13de is in ieder geval nog een week voor de uitgetelde datum, dus dat zou ook niet slecht zijn. We wachten het af.
Heb net je verhaal op de mail gelezen. Wat een spannende tijden voor je. Hopelijk gaat het nu snel gebeuren en kunnen jullie eindelijk zo'n mooi wondertje in jullie armen houden.

Yosha: Jullie vandaag dus naar de sauna. Lekker hoor. Ik wil er over een tijdje ook echt weer naar toe, fijn met z'n tweetjes. Veel plezier daar!

@ Marijke: Ik weet niet meer wie dat schreef over dat ze de hik onder in d'r buik voelde, ik was het niet. Maar ik herken het wel. Daar voel ik het ook altijd. Geen idee of het feit dat jij het boven in je buik voelt wil zeggen dat jullie beeb in een stuit ligt. Misschien ligt de kleine nog wel gewoon heel hoog? Wel vreemd dat ze op de controle nooit zeggen hoe jullie kindje ligt. Bij mij vertellen ze dat wel elke keer. Inderdaad gewoon naar vragen. Zeker nu je alweer bijna op 37 weken zit. Ik hoop voor je dat de baby gewoon goed ligt!
Hey, jij hebt dus zo'n yogabal. Hopelijk helpt hij deze keer ook weer zo goed. Haha, ik zie je al helemaal op die bal liggen in de parkeergarage.

@ Yvonne: Fijn, zo'n vakantiegevoel. Het weer werkt dan ook wel echt goed mee. Nog geen meubeltjes dus. Zullen vast snel komen nu, jullie hebben ze toch al een hele tijd geleden besteld, of niet? Ik zie dat je alweer ruim 25 weken bent. Wat gaat dat toch allemaal hard. Vind je het zelf ook nog snel gaan, of niet? Vanaf nu is jullie beeb levensvatbaar en elke week die er nu bijkomt vergroten de kansen. Ik vond dat toen een heel fijn idee. Tuurlijk moet de bevalling het liefst nog een tijd op zich laten wachten, maar toch. Een mama Weleda behandeling? Wat is dat? Klinkt goed in ieder geval.

Nou, hier gaat alles z'n gangetje. Manlief is werken en ik heb vanmorgen al boodschappen gedaan voor het weekend. Dadelijk ga ik verder met de badkamer. Afgelopen woensdag had ik al best veel gedaan, maar op een gegeven moment had ik zo'n last van mijn rug dat ik echt niet verder kon. Dus heb ik alles maar gewoon laten staan en ben ik er mee opgehouden. Vandaag weer verder.
Gisteren zijn we naar de schoonfamilie geweest die hier in de buurt op vakantie zijn. Lekker weer gehad, dus we hebben de hele tijd buiten gezeten. Dat was wel erg prettig. Ze zitten op een mooi rustig park redelijk in de bossen gelegen en bovendien zaten ze aan de rand van het park. Lekker rust dus. Bijna de hele dag alleen maar gezeten, maar toch ben ik dan aan het einde van zo'n dag helemaal stuk.
Oja, dat vergeet ik steeds te vertellen. Een tijd terug was er een programma op tv waarin het o.a. ging over allerlei bakerpraatjes over wat zou helpen om een bevalling (eerder) op gang te krijgen. Er zat een of andere deskundig bij die er vanalles over vertelde. Ik heb het helaas zelf niet gezien, maar manlief wel en hij heeft het me later verteld. In ananas schijnt inderdaad echt een stof te zitten die de bevalling op gang kan helpen. Één minpuntje: Er zit maar zo weinig in dat je acht hele ananassen achter elkaar op moet eten voordat het werkt. Haha, niet echt een optie dus. Verder wist manlief er niet meer zo heel veel over te vertellen, behalve dan dat het enige wat echt lijkt te werken toch sex is. Ik vraag me af of dat echt zo is of dat manlief dat er zelf van heeft gemaakt. Haha.

Nou, even wat drinken en dan heel dapper weer naar de badkamer. Hopelijk krijg ik het vandaag wel af. Het is niet meer zoveel, maar mijn rug werkt nog steeds niet echt mee. Ach ja, we zien wel hoever ik kom.

Miep
37w2d

Heey meiden,

Even snel uit me hoofd reageren hoor ;-))

Miep, suc6 met het laatste gedeelte van de badkamer meid.
Heb hem vorige week ook weereens een grote sopbeurt gegeven en heb daar altijd een hele kluif aan.
Verder spannend of je vader gelijk heeft  over de uitgerekende datum. Zou toch wat wezen als het echt zo zou zijn.

Yosha, lekker met manlief in de sauna. En al wat heerlijke dagen achter de rug.
Geniet maareens lekker meis want dat heb je dubbel en dwars verdiend!!!!!

Hiltje, hoe is het met je zusje?

Janneke, gaat alles nog steeds zo goed met Jip?
Een uur gewandeld, echt lekker joh.

Linda, wat een prachtig mooi meisje hebben jullie gekregen zeg.
Die kijkers..... Wowie!!
Groot gelijk hoor dat je naar je broertje gaat. Geniet er maar lekker van.
Ben benieuwd hoe mooi ze eruit zien ;-)))

Laura, oooo wat lief zeg dat je man een weekendje weg heeft geboekt voor jullie.
En dan naar Brielle, leuk hoor. Woonde er 20 minuutjes rijden vandaan. Is echt een leuk stadje. Rockanje en Oostvoorne liggen erbij in de buurt en dat zijn ook leuke plaatsjes. Mooie duinpaden waar je kan lopen, heerlijk strand.
Gelukkig maar dat je man nu toch langzaamaan weer iets mobieler wordt.
Kunnen jullie samen toch weer iets meer doen he.
En vandaag op je nieuwe werkplekje binnen het bedrijf?
Suc6 ermee he.
Je vroeg of ik met me lief kan praten als ik het moeilijk heb met me miskramen en met evt een volgende zwangerschap. Ja gelukkig kan ik dat. Hij ziet het ook aan me als het even niet goed gaat en is er dan ook gelijk voor me. Gelukkig kan ik blijdschap en verdriet met hm delen. Tis wel zo dat hij nu wat betrefd de miskramen daar weinig meer zelf over begint. Het is een vooruitkijker en kijkt liever naar een volgende zwangerschap die wel goed zal gaan dan dat hij nu stil blijft staan bij de miskramen. Ik kan weer weleens teveel blijven stil staan bij wat gebeurd is, daarom is het soms wel fijn dat hij me er dan weer doorheen trekt op zijn manier.

Yvonne, lekker vakantie en aan het genieten.
Mooizo.
En een weleda massage?? Klinkt heerlijk meis. Waarschijnlijk een massage met lekkere weleda produkten?

Patricia, heb je mail gelezen.
Suc6 met de laatste loodjes meis.
Hoop echt dat jullie nu heel snel kunnen gaan genieten, dat hebben jullie verdiend!!

Verder weet ik het even niet meer. Sorry als ik iemand vergeten ben.
Ik ga mezelf even gereed maken en dan gaan we zo gezellie met me broertje een grote rondte fietsen. Lekker door de duinen en terrasje pakken.
Morgen komen mijn zus en zwager een week dus drukke boel in huis.
Wel heerlijk om me familie nu weereens om me heen te hebben.

Volgende week mijn nod. Ik hoop natuurlijk dat die wegblijft.
Gek, of misschien wel helemaal niet gek, maar nu we er weer zo voor gaan vind ik het wachten op me nod zoooooo lang duren en zo spannend. En ik voel ineens weer een heleboel in me lijf, en dan denk ik: Zou het raak zijn, of nee mischien toch niet.
Pfff vermoeiend dit zeg.
Yosha en laura, meiden echt waar, petje af voor jullie hoor!!!
Jullie hebben nu al zoveel maanden na je miskraam dit onzekere gevoel moeten meemaken zonder dat je een positieve test hebt gehad. Sterke meiden!!!!

Fijne dag allemaal,

Liefs, Nathalie

Hi meiden,

Vanmorgen naar de lactatiekundige geweest in het ziekenhuis, Jip en ik hebben spruw... chimmelinfectie, balen. Jip nu een drankje en ik een zalf. En hele strenge hygiene-eisen vanaf nu hier in huis. Pfff balen maar hopelijk gaat t snel beter. Jip heeft ook pijn tijdens t voeden (laat door pijn vaak los) en mijn tepels / borsten doen ook enorm zeer tijdens en na t voeden. Vooral 1 tepel heeft t zwaar...
Maarrrr we houden vol met BV, dat wel.
Ze vertelde ook dat ik tijdens ziekenhuisopname ook behandeld had moeten worden, jammer hoor want dit had dus voorkomen kunnen worden!

Ook gewogen en gemeten: meneertje weegt al 5525 gram en is al 60 cm lang! Ongelofelijk... Wel een beloning voor mijn werk en inspanning!

Heb gister de Medela Freestyle kolf besteld op Internet. Gelukkig 10% korting maar wel handig een dubbelkolf want mijn borsten werken toch allebei als de 1 voeding geeft, dus dubbelkolf is dan wel zo handig. Vind t belachelijk veel geld maar, weet dat ik daardoor meer gemotiveerd raak en de BV doorzet. Net als met dieet dat ik vorig jaar deed: tis superduur maar dat geeft mij extra doorzettingsvermogen. Kan m altijd nog op MP verkopen, maar hopelijk gaat t goed.

Linda: lekker geweest op Ameland? Ben benieuwd hoe t gin, hopelijk trek je t goed...

Miep: rustig aan met poetsen he...

Patricia: hou je taai meid!

Ladies ik ga even liggen, komt zo visite!

Lfs Janneke

Hey dames,

Hier een super gelukkige, mega trotse mama.............
Vandaag naar Ameland. En werkelijk; wij hebben 2 voorbeeldige kinderen. Echt ongelooflijk.
Het is alsof ze het allebei hebben aangevoeld, hoe belangrijk deze trip was.
Het begon afgelopen nacht. Ayla sliep vanaf 23:00-2.30. Toen honger. Voeden en ze sliep weer tot 6.30 in haar eigen wieg!!!! Ook last van stuwing = heeeeeeeel goed teken.
Gisteren was ze al 70 gr gegroeid, vandaag weer 60 gr. erbij!!
Vanmorgen om 9 uur de hielprik en gehoortest (goed) En daarna allemaal in de feestkleren op naar Ameland (foto's op hyves).
Het was geweldig!! Mijn broer mega blij dat wij er waren. Het bruidspaar zag er fantastisch uit. Niek mocht de ringen brengen en stal volledig de show.
Ayla sliep lekker in de kinderwagen en kwam voor voeding op de juiste momenten.
5 Dagen oud en dan al zo'n reis. Ze ligt nu heerlijk op haar buik  te slapen bij haar heit (=papa). Dat vindt ze super fijn, op haar buik liggen, maar ja dat mag niet in de wieg of kinderwagen.

Marieke: wanneer ga je naar de osteopaat? Hoe ist met Jurre?? Prachtige foto's op hyves!!!!

Janneke: jakkes zeg spruw!! Eerst borstontsteking, Jip in het ziekenhuis en nu dit! Wat dat betreft zit het jullie niet mee.

Laura: wow wat een leuk kado van je hubby! Lekker een weekendje weg.

Vlinder: wil jij je adres nog ff mailen. Kan ik je ook een kaartje sturen!

Miep: bij jou kan het nu ook elk moment gebeuren.........13 mei dus. Jeetje dan hebben we het niet meer over toeval als dat zo zal zijn. Eerst de naam en het geslacht goed en dan ook dat?????????

Marijke: wat had je leuke gezinsfoto'sop hyves!! Het gaat nog goed met je he?! Houden zo. Weeen opvangen op een yogabal........ kreeg ik alleen maar meer pijn van hahaha..........zo gaat het bij iedereen anders. Ik zie je al zitten in de parkeergarage van het ziekenhuis:)

Patricia: hoe ist nu met je?? Nog  3 nachtjes en dan weet je meer. Nog leuke dingen gepland dit weekend als afleiding??? Alles klaar voor je beeb??

Yvonne: Jij ook alweer 25 weken. Wij hadden ook een jongenskaart klaar liggen. Een hele goede vriend van ons heeft ze ontworpen en gedrukt. das dan wel weer makkelijk......... Wanneer het een jongen was geweest dan was het een zelfde kaartje geworden met andere kleuren.
Jij kunt je kamertje dus nog niet inrichten..........jammer. Dat leuke karweitje heb je dus in het vooruitzicht.

We gaan Ayla haar pyama aantrekken, verschonen, voeden en dan allemaal slapen.
Morgen meer.

Grtz Linda

Hey Linda,
Wat ontzettend fijn dat jullie als compleet gezin bij de bruiloft van je broer konden zijn! Super dat het allemaal zo goed is verlopen! En jij bent alweer zo snel op de been, dat is toch wel een verschil met Marieke en Janneke! Was dat bij Niek ook zo?
Ik heb al even foto's gekeken, leuk is dat toch!

Welterusten!

Hallo, hier even een snelle update van mijn kant. Mijn zusje heeft ondertussen een echo gehad en die was gelukkig goed. We schelen nu idd 2,5 week, ik ben eerder. Een hele opluchting want ik zat er toch wel over in. Wou het jullie even laten weten, gelukkig leid bloedverlies niet altijd tot slecht nieuws! Groetjes, Hiltje

Goedemorgen dames,

De logees zijn weer vertrokken en nu kan ik de babykamer weer op orde brengen (daar sliepen ze op een luchtbed). Nu deze week nog klossen voor onder het bed regelen en dan ben ik weer op schema. Ik ben zooo benieuwd wanneer ons meisje geboren wordt! Het geboortekaartje moeten we nu ook maar eens beslissen, moeilijk hoor. En de naam natuurlijk...

Linda, stoer van je dat je helemaal naar Ameland ben geweest voor de bruiloft. Fijn dat het allemaal goed is gekomen want je wilde er zo graag bij zijn! Mooie fotos op hyves trouwens, van Ayla in haar feesttenue, wat schattig. En jij ook mooi aangekleed, was dat het setje wat je vorige week had gekocht?

Roos, jij vroeg toch nog iets over het indalen? Bij een tweede of derde kind gebeurt dat meestal pas kort voor of tijdens de bevalling, dus dat kan nog even duren.

Janneke: balen dat jullie spruw hebben, wel goed dat je naar de lactatiekundige ben geweest, nu kan het goed behandeld worden. Hoe gaat het nu? Met al die tegenslagen hadden veel moeders de borstvoeding al opgegeven, goed van je dat je zo vastberaden bent het vol te houden. Geeft Nard ook wel eens wat afgekolfde melk uit een flesje aan Jip of doe jij alle voedingen?

Nathalie: spannend volgende week je NOD. Wanneer ga je testen? Heb je al testen gekocht? De dames hier kopen ze haast allemaal bij sensitest.nl. De cassette testen zijn erg gevoelig, goed en goedkoop. Ik had er met deze zwangerschap een paar dagen voor mijn NOD al twee streepjes bij.

Ik moet weer verder, we gaan zo naar de markt hier in Nieuwegein, het is er mooi weer voor. Fijne dag allemaal!

liefs
Marijke
36w6d

Hoi

Linda: wat goed dat je bij de bruiloft kon zijn en wat een mooie kindjes heb je toch, bofkont!!! Nu even weer rustig aan doen he....even ontzwangeren meis...

Marieke: wat een leuke foto's, Jurre is ook echt een jongen om te zien, zoooo schattig!!

Laura: ja lekker he dat zo'n datum rust geeft in je koppie, hebben wij nu ook hoor en toch begint het te kriebelen om die pil weg te mogen doen..haha want ja het houdt nog steeds tegen wat we zoooo graag willen....ben benieuwd hoe het nu gaat, ben natuurlijk te laat begonnen met d epil, op dag 4 pas en normaal begin je op dag 1....vorige keer had ik met dag 4 al 3 eitjes, dus ben benieuwd wat er nu gebeurt of dat de pil zijn werk gaat doen of dat dat pas volgende maand zal zijn...nou ja we zullen zien. Wat lief van je man dat weekendje weg!! De schat! Geniet er lekker van saampjes..

Nou gister een heeeeeeeerlijke saunadag gehad. Wij zijn beiden niet van die nudisten en manlief was uberhaupt nog nooit in een sauna geweest, dus ik zei tegen hem kom op, mijn moeder heeft mij geleerd dat er maar 2 smaken zijn een jongetje of een meisje, meer niet....alleen de vormen verschillen weleens..haha dus met die gedachten zijn we de dag doorgekomen!! Maar blijft het een beetje vreemd vinden als je op het terras lekker aan de koffie zit er ineens een blote man of vrouw ongegeneerd voorbij loopt...haha. Maar we hebben het zoooo ontzettend getroffen met het weer! Hele dag zon! Gelukkig wel zonnebrand mee. Heerlijke massage gehad, had n flinke knoop in mijn linkerschouder, die is nu gelukkig weg...verder in heerlijke sauna's geweest, stoombaden, kruidenbaden, zwenbaden, bubbelbaden etc etc. En heerlijk in de enorme tuin gezond. 1 klein minpuntje.....ik verging van de pijn in mijn tepels bij thuiskomst, wat denk je, had ik mijn tepels verbrand!!! hahaha, je wil niet weten hoe hard we hebben gelachen hierom!! hihi. Dus heb ze voorzichtig ingesmeerd met aftersun....ladies niet doen!! auw auw auw, t leek wel zoutzuur wat ik erop had gesmeerd...maar goed, beetje veel last van gehad maar vandaag gaat t stukken beter, kan ook weer een bh aan dus das ook wel fijn...haha, heb ik weer!! Maar manlief vindt het zeker voor herhaling vatbaar zo'n dagje of avondje saunaen!!

Vandaag huisje gepoetst, lekker de was weer buiten ipv in de droger. Tuin ligt er weer prachtig bij, manlief is nu schutting an t beitsen, dan is ie weer af!! Verder hebben we heeerlijk geen plannen voor t weekend! Ook weleens lekker...

Nou meiden fijn weekend!

liefs Yosha

Terug
Bovenaan