We gaan ervoor, part V

Hi meiden,

Vannacht heeft Jip van 23-6uur geslapen, heerlijk! Wil dan 's avonds 2 voedingen achter elkaar lijkt wel maar dan... slaapt ie door! Luxe! Gistermiddag op visite geweest bij mn ouders, Jip heeft lekker liggen slapen. Heerlijk. 's Avonds is het wel vaak huilen maar meer jengelen en krampjes, kan t steeds beter hebben.

Nard was 4 dagen thuis en gaat nu weer werken, jammer!!!

Spruw gaat iets beter maar mn tepels doen nog zeer. Kolven doet ook pijn en wil mn eigen kolfset ff afwachten voordat ik flesjes ga geven eigenlijk.

Mn schoonzusje was zaterdag uitgerekend, spannend want er is nog niks. Leuk want Jip en haar kindje schelen dan weinig!

Roos: vwb de richtlijnen van slapen is het bij ons zo uitgelegd: baby's tot 2 weken op de zij leggen in bed en na de 2 weken op hun rug. T verandert elk jaar volgens mij maar dit is wat er nu voorgeschreven staat.
We zijn wel van de RRR maar wil elke dag wel even ergens heen, al is het maar wandelen. Niet 100% volgens t boekje maar anders word ik gek thuis en wil wel dat ie straks ook ergens mee naartoe kan.

Yosha: Je nog vermaakt gister|? ik ben 20 kilo afgevallen door eiwittendieet, zakjes waren dat. Heel streng, nog strenger dat Cambridge dat jij hebt gedaan volgens mij. Daarna heeeeeeel rustig weer gewone patroon opgebouwd en daarna steeds weinig koolhydraten gegeten, merkte dat ik die niet echt nodig had. Als ik straks weer ga lijnen evt (hoop dat t niet nodig is door BV) dan zal ik ook weer minderen met koolhydraten.

Patricia: yesss, tis weer maandag! Lekker dat je nog kunt wandelen en winkelen etc!

Yvonne: wij geven ook n kraamborrel, 24 mei dus 8 weken na uitgerekende datum. Vind t nu al ideaal, nu komt er alleen familie en wat hele goede vrienden. Kan je vertellen: ik zit niet te wachten op elke dag bezoek, word ik superonrustig van. Eerste 2 weken wilde ik eigenlijk sowieso geen bezoek... Maar goed mijn eerste weken waren niet heel leuk, maar toch. Wij hadden de tekst:
"We zouden het leuk vinden als je op Jips'babyborrel komt op zondag 24 mei van 13.30-16.00uur in Restaurant XXX. Hopelijk tot dan!
 PS: we horen graag via Mailadres wie we wel en niet kunnen verwachten op deze borrel."
Mss heb je er wat aan!

Greetsss Janneke

hoi allemaal,

Ik had vanmorgen weer controle, alles goed en het kindje ligt met het hoofdje mooi naar beneden, wat een opluchting. Ze had even met de echo gekeken, dat was echt zo leuk, ik had het kindje sinds de 20-weken echo niet meer gezien. Ze heeft nog een keer naar het geslacht gekeken en het is nog steeds een meisje, ha ha. Vannacht droomde ik namelijk dat het kindje geboren werd en het een jongen bleek te zijn. Omdat Yasmin en Maysa beide met 41+ weken zijn geboren verwacht ze dat dit kindje zeker niet voor 40 weken geboren wordt, dus ik kan even relaxen. Ik zie echt enorm op tegen de bevalling namelijk...

Janneke: wat slaapt Jip s nachts goed zeg, heerlijk! Dat is wel bijzonder voor kindjes die BV krijgen, dat ze zo jong al doorslapen. Ik vind het wel erg voor je dat de BV door de spruw zo pijnlijk voor je was. Anderhalf uur voeden is ook wel erg lang, zeker als je pijn hebt. Kan het niet zijn dat Jip zijn zuigbehoefte wil bevredigen en niet perse zijn honger? Heb je al een fopspeen aangeboden? Dan hebben je tepels ook even rust..

O, Maher wil nu weg met ons, ik maak dit vanavond wel af! We gaan naar het tuincentrum voor plantjes en potgrond.

liefs
Marijke
37w1d

Hi Ladies

Janneke je bent wel een die hard hoor met de BV. Lijkt me niet bepaald een pretje!
Fijn dat Jip jullie wel laat slapen kun je 's nacht tenminste lekker bijtanken.

Patricia al nieuws??? Ik duim voor je.

Yvonne zijn jullie ook al uit de naam? Ik las dat je met de geboortekaartjes bezig bent. Wilden jullie eigenlijk weten wat het wordt?
Ik ga vanavond naar de ZW Yoga. Zal mij benieuwen.....

Marieke hoe gaat het verder me jou? Ben je al weer helemaal hersteld of toch nog wat restklachten?

Miep kun je het wachten nog volhouden of ben je nog lekker actief?

Yosha klinkt goed die sauna. Als je er eenmaal bent went het wel weer snel he? Ik vind het altijd heerlijk maar zie me nu niet meer gaan. (terwijl het relaxen me heerlijk lijkt.)

Ik heb het weekend weer goed benut. Had gisteren wel een hangdag. Was zooooooooo moe...... ook al had ik goed geslapen lijkt net of je afgestraft wordt voor teveel actie de dag ervoor. Beeb voel ik nu gelukkig steeds vaker maar is niet heel actief of hardhandig.

Nou ga mijn spullen pakken voor de yoga, ik hoop dat het een beetje leuk is.........

grrrr ben duidelijk niet in vorm!
Ik laat eerst het eten tot 2x toe verpieteren en net voor vertrek zie ik dat yoga pas volgende week begint.................irritant dus

Meiden,

zit weer op wacht boven, Julia heeft vanmiddag een uurtje geslapen, ze kon alleen nog maar huilen van vermoeidheid, ook niks waard. Merk het nu wel, ze is weer aan het donderjagen.
Mijn man is de kelderkast aan het opruimen, fijn, vanmorgen hebben we samen de zolder aangepakt, wat een zooi.... Alle babyspullen voor de dag gehaald, het boxkleed zit nu in de machine...Mijn moeder heeft de ochtend opgepast, mét haar gaat het echt niet...
De enige die zich nu niet aan de 2 min stilte houdt, is mijn dochter......

Janneke, twee jaar geleden sliepen de kinderen ook de eerste twee weken op de zij, om en om, maar die vrouw van de kraamzorg vertelde dat het dus sinds kort veranderd was, op de rug. Als ik wél een andere houding voor mijn kindje wilde moest ik daar voor tekenen. Nou, iindenk dat wij hetzelfde gaan doen als toen, ik wil ook geen afgeplat koppie...
Lekker dat Jip zo goed slaapt, 's nachts.... Kun je een beetje bijtanken en trek je de dag ook beter...
En de spruw is er dus nog, bah... Maar gelukkig drinkt hij er wel om....

Marijke, o ik begrijp je gevoel tav de bevalling zoooo goed, ik durf er nog niet eens aan te dénken.... Wat een vreselijk vooruitzicht. Ik heb de bevalling al meerdere malen beleefd in mijn dromen, met een snel en goed verloop.... Mijn schoonzusje is de eerste keer bevallen zonder ruggenprik, wel met pethidine (vond ze vreselijk, duf, maar wél de pijn)  , de tweede keer is ze ingeleid, met een met ruggenprik, van haar tweeling, heerlijk vond ze het, geen pijn en snelle ontsluiting... Ze kan het iederen aanraden.... Ik was bijna  'om', ik zou thuis gaan bevallen, maar nu heeft ze me weer aan het twijfelen gebracht....
Maar wat fijn dat je baby goed lag, omdat je de hik bovenin voelde.... Weetje, je hebt het al twee keer goed gedaan, je lichaam weet precies wat het moet doen, dus je redt het wel... (tja, zou ik ook tegen mezelf kunnen zeggen.....)..

Morgen moet ik weer naar de vk, gaat ze de bevalling bespreken, dan moet ik er wel over nadenken... Gelukkig is het dezelfde die mijn vorige bevalling heeft gedaan, dus ze weet hoe bang ik destijds was...
Daarna gaan we nog even de stad in, de laatste dingetjes kopen... Ook nog een broek, want niks past me meer... Ik ben tot nu toe 15 kg aangekomen, al 2 méér dan de vorige keer.... Ik heb een veeeel dikkere buik dan toen... Hoop dat het niet zo'n zwaar meiske wordt.... 't Moet er ook nog uit...

Wij maken trouwens een schatkist voor Julia, daar mag ze dan iets uithalen als ik bv moet geven, om haar bezig te houden.... Hoop dat het werkt!!!

Miep en Patricia, alles goed?

Ik ga stoppen, fijne avond...
gr Roos

Daar ben ik ook nog even, om mijn berichtje af te maken. Tuincentrum was leuk, de meiden hadden een mooie mix van roze en lila plantjes gekozen en de voortuin is nu tiptop in orde. Morgen een begin maken met de achtertuin, als het weer een beetje mee zit want het gaat geloof ik veel regenen.

Roos: ja die ruggenprik is wel een fijn vooruitzicht. Ik heb er vandaag ook nog naar gevraagd. Ze zei wel dat ik het in een vroeg stadium moet aangeven want met 5 cm ontsluiting is het eigenlijk al te laat bij een tweede of latere bevalling. Omdat je van het moment van aanvraag tot dat de ruggenprik werkt wel een uur moet rekenen. En in een uur kan het heel snel gaan als je al eerder bent bevallen. Dus we zien wel. Bij mijn tweede bevalling was de pijn nog wel te doen tot ik persdrang kreeg en 10cm bleek te hebben, daarna raakte ik pas echt in paniek en heb ik tot de geboorte aan een stuk door om een ruggenprik gegild, al wist ik dat het te laat was. Pethidine wil ik ook niet.

Wie denken jullie gaat er nu als eerste bevallen? Ik denk Patricia en dan Miep? Spannend hoor. Ik ben wel blij dat ik niet als eerste aan de beurt ben...

Nu weet ik niet meer op wie ik nog meer wilde reageren, ik ga ook braaf mijn frambozenbladthee drinken en dan over een uurtje op tijd naar bed. Geen tijd gehad voor een middagsdutje vandaag, dus ik ben er aan toe.

Marijke

Hey ladies!

Ook ik ben van mijn roze wolk gevallen. Na 8 nachten geen slaap (vanaf bevalling), ja af en toe een uurtje, ben ik echt helemaal op. Ayla was nu voor de derde dag 3900 gr. Dwz dat ze op dit moment dus niet groeit en dus niet genoeg voeding binnen krijgt. Hoe kan dat nu?? Ik heb mega borsten, melk loopt eruit, ze hapt heel goed, aanleggen is geen probleem, toeschietreflex is prima, genoeg plas en poepluiers, geen tepelkloven etc......... Met name vanaf het einde van de middag en 's nachts geven de voedingen haar geen voldaan en vol gevoel, hierdoor blijft ze komen. ja logisch. Wel vocht, maar mssn is de samenstelling niet optimaal meer dan. Al beweert de huisarts dat dat niet kan :S De kraamhulp vindt het niet normaal en heeft reuze met me te doen, de schat! Ik heb nu verlenging van kraamzorg gekregen tbv van de BV. Heerlijk dat ze nog 2 dagen extra blijft!!!
We hebben besloten dat Ayla de laatste voeding voor de nacht eerst BV krijgt (anders ontplof ik) en dan nog naar behoefte Nutrilon Hypoallergeen. We hebben allemaal (behalve Niek gelukig) echt een goede nachtrust nodig. Deze week is Johan nog thuis (godzijdank), maar ook hij is moe.
Verder gaat het prima hoor!! Ayla ligt nu voor het eerst vanaf  18.30u te slapen!! (Heeft ze nog geen 1 avond gedaan. Daar wordt je dan helemaal happy van en ook een stuk mobieler. Ik heb gewoon aan tafel gegeten en we hebben samen Niek zijn speelgoedbakken opgeruimd. Hij heeft allemaal nieuwe trekkers, aanhangers enc gekregen van de kraamvisite. We mogen wel weer bijbouwen. Daarna in de woonkamer en keuken overal even een natte doek over gehaald. De kraamhulp houdt alles netjes hoor, maar daar komt ze echt niet aan toe.
Dat voelt goed, het stof weg en beide kindjes in rust!!

Janneke: hoe gaat het met je tepels??? Herstellen ze al een beetje? Verder heb je de boel aardig op regel of niet? Hoe gaat het met de bezoekjes van je moeder? begrijpt ze je nu?
Wat super dat Jip al een hele nacht doorslaapt......mmmmmmmmmmm.

Roos: vervelend zeg dat jij je zo naar voelt. Manlief deze week nog vrij?
Ik deed Niek zijn deken/laken altijd heel strak over zijn romp met de armpjes eronder en drukte dan 2 hydrofielluiers tussen matras en bewand zodat hij niet kon bewegen. Eigenlijk hetzelfde wat jij met je boeken deed:) Grappig dat dat de boeken van de Aardkinderen waren hahahaha.........
Ik heb op mijn 11e ofzo de Stam van Holebeer gelezen en vond het prachtig. later volgde de andere delen. Sindsdien heb ik altijd gedacht wanneer ik ooit een dochter zou krijgen dan moest ze Ayla heten. Zo gezegd zo gedaan:D
Zijn jullie al uit een naam?? Een vriendin van mij heeft een dochter die heet Thura, hoor je ook niet. Komt uit  een boekenserie van Kinder van moeder Aarde geschreven door Thea Beckman. Een prachtige serie.

Marijke: gelukkig ligt je beeb naar beneden!! Die zal hoogstwaarschijnlijk wel niet meer draaien. Hebben jullie al een naam?? behalve Noor?
Lekekr vooruitzicht: je uitgerekende datum voorbij gaan:S Je hebt wel een dikke kans dat het idd zo gaat.

Patricia: nieuws????????????? Off mssn aan het bevallen? Spannend. Denk aan je.

San: zwangerschapsdmentie hahahahaha.het hoort erbij. Nu een avondje bankhangen:)

Marieke: gelukkig vond de osteopaat enkele blokkades. Daar kun je tenminste wat mee. Mijn werkgever is manueel therapeut en behandeld veel KISS kindjes/baby's. We zien dus vaak pasgeboren baby's in de praktijk en meestal helpt het opheffen van de blokkades heel erg goed. Niek is ook 1x behandeld toen hij 2 jaar was. Hij heeft vaak problemen met zijn ontlasting. De eerste nekwervels hebben daar veel invloed op. Na de bahndeling is het een periode heel goed gegaan. Moet binnenkort weer eens heengaan.

Laura: hoe ist op je werk?? Op je nieuwe lokatie met nieuwe verantwoordelijkheden??
Zoals Roos al schreef: In de Ban van de Ring is echt niet te vergelijken met de Aardkinderen. In de Ban van de Ring kom ik ook niet doorheen. Met namen het eerste deel De Stam van de Holebeer is echt prachtig. Een tip voor je vakantie??

Ik ga nog ff tv kijken totdat Ayla wakker wordt.
Grtz Linda

Hi meiden,

Vanavond huilt Jip wel wat af maar tis meer jengelen. we laten m steeds vaker even jengelen, is wel lastig maar is wel beter. Rest van de dag is ie namelijk voorbeeldig geweest dus kan wel even. Merk dat ik mezelf beter onder controle heb, lekker is dat.
Roos: wat leuk van die schatkist! Die Julia is dus een echte dondersteen zeg... Ben benieuwd hoe ze op haar zusje zal reageren!

Marieke: tepelhoedjes: heb ze vlg mij wel in huis maar ben de reden vergeten waarom de lactatiekundige ze niet adviseerde... Gelukkig gaat ie al iets beter. Wel lief dat je aan ons denkt als je bij "Jip aan de thee" zit! ;-)

San: ohh jeej wat zal jij balen vandaag... Je hebt je dus vergist, ja ook dat hoort erbij!

Marijke: ik heb me voorgenomen dt het hele eetritueel nu max 1 uur mag kosten, dus incl verschonen tussendoor etc. Merk vandaag al verschil, Jip eet beter en sneller. Fopspeen pakt ie soms wel even maar spuugt hij meestal uit.

Roos & Marijke: zoveel angst voor de bevalling? Ik ervaar dat gelukkig niet zo, kijk erop terug als iets heel moois. Vond de bekkenpijn nog het ergste! Dus dat hoop ik nooit meer mee te maken. Maar hopelijk kunnen jullie je wel allebei goed voorbereiden op wat komen gaat. Jullie kunnen dit vast en zeker ladies!!!

Linda: meid dat klinkt niet leuk... Ajajajaj... Tja die roze wolk: die mogen ze wel iets aanpassen vind je niet? ;-) Hopelijk heb je snel wat rust maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Drinkt Ayla wel een borst goed leeg en krijgt ze voldoende achtermelk? Of bied je nog beide borsten aan per voeding? Dat scheelt misschien. Ik heb trouwens heeeeel veel aan het boek "Borstvoeding" van Kleintjes. Raadpleeg het zeer regelmatig, ideaal. Lekker dat je extra kraamzorg krijgt trouwens, heerlijk idee.
Mn moeder komt niet meer spontaan langs, merk wel dat ze zelf minder durft te vragen om langs te komen maar ik ben blij dat ik het gezegd heb, als ik haar zie vind ik t supergezellig! En spreek haar sowieso iedere dag, zie haar keer of 3 per week. Zal even zn tijd nodig hebben.
Sterkte meid, hopelijk kan je wat aansterken!!!

Greets Janneke

Terug
Bovenaan