We gaan ervoor, part V

Hey ladies!

Ayla ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen, voldaan na de BV. De BV is echt goed op gang. Onze kleine dame was vandaag 110 gr aangekomen!!! Jeetje. Ze zit bijna weer op haar geboortegewicht.
Vandaag een zeer relaxte dag. Onze fantastische kraamhulp scharrelt de hele dag door huis, geen wasje blijft vies of het hangt alweer aan de lijn. We worden super verzorgt.
Ik scharrel ook lekker in en om het huis. Allemaal lichte kleine klusjes/rommeltjes. Heerlijk. Vanmorgen lekker relaxt buiten in de zon koffie gedronken nagenietend van ons dagje Ameland.
Het bruidspaar heeft een knalfeest gehad hebben we gehoord.
We zullen de foto's en films nog wel zien. Morgen komen ze nog ff langs voordat ze naar Curacao vertrekken.
Ik heb vanmorgen een broek aangepast van voor mijn zwangerschap. Nou, hij past nog niet maar dat duurt niet lang mee........... Jeetje dat gaat veel beter dan toen bij Niek! Zou de BV zoveel verschil maken? BIj Niek lukte het immers niet.

Leuke reacties heb ik gehad op de nieuwe hyves foto's. Thanx!

Roos: ik ben zoooooooo blij dat ik toch weer BV heb geprobeerd. Het gaat tot nu toe super! Mijn kraamhulp helpt heel goed, de lactatiekundige geeft goede ondersteuning en Ayla is een heel ander kind dan Niek. Daar kan ook heel veel verschil in zitten! Dus ik hoop dat het je vertrouwen geeft.

Janneke: een kolf besteld dus. Wel zo handig omdat je eerst kolft voordat je Jip voedt. En zo kun je vast wat oefenen voor als je eens ff weg wilt en straks voor naar je werk. IK heb de Ameda van mijn schoonzusje overgenomen, ook een dubbele kolf.
Voorlopid eerst maar ff alleen BV geven.

Vlinder: hoe is het met je familie om je heen? Een hele week???
Kaart is onderweg hoor!

Miep: zo te lezen ben je og een behoorlijkactief! Je wilt toch alles bijhouden met schhonmaken en de was. Je beeb kan mmers elk moment komen.
Het is idd zo dat in sperma prostaglandines zit.Dt stofje helpt de bbm verstrijken en ontsluiten dus als je lijf er klaar voor is kan een steviga vrijpartij een bevalling op gang helpen....................Mannen zien dat idee vaak wel zitten.......hahaha.

@Hiltje: wat een opluchting zeg. Jullie blijven lekker met z'n 2tjes zwanger! Hebben jullie een goede band??

Ayla ligt nu als een volle bij aan mijn borst te slapen. IK zal haar lekker in haar wiegje leggen.

Grtz Linda

Haai meiden..

Voordat Jurre zn laatste fles krijgt voor de nacht, eindelijk hier even reageren!!

Linda super blij dat jullie naar Ameland konden met zn viertjes!!
Super, mooi bruidspaar hoor!!
Heerlijk dat dat zo goed ging?? Nog betje mooi weer gehad?? Ik dacht gister ze hebben heerlijk weer maar hoorde op t weer dat de wadden minder was.. moest meteen aan jullie denken..
Fijn dat de bv zo goed gaat!!
En heerlijk genieten dus, lekker lijkt me dat als je zo goed uit de voeten kan.

Janneke dus de kolf besteld, hoop dat hij bevalt.
Vervelend die spruw...Duurt dat lang voordat het weer over is. Wel pech meid!!
Hoe ist nu met je tepel?? die had het zwaar zei je..
Wow he wat groeit jip hard!! Fijn dat hij t zo goed doet!!

Laura heerlijk zeg een weekendje weg! Lief hoor van je man!!
Lekker even samen genieten!!

Hiltje fijn meid dat het goed was bij je zus!! Dus lekker samen zwanger!!

Yosha heerlijk dagje genoeten samen dus in de sauna... lekker joh!! Hadden jullie wel verdiend!!
Ja Jurre heeft echt een jongenskoppie!! Al vanaf zn geboorte...
En lekker relaxed weekend dus ook heerlijk!!

Marijke spannend hoor de naam beslissen, ben heeeel benieuwd!!
Verder alles zo'n beetje klaar!!

Miep de badkamer af gekregen?? Goed idee het in twee keer doen. Beter voor je lijf... Ben zo benieuwd of je vader gelijk had wat de datum betreft. Zou bijzonder zijn!!

Nathalie fijn hoor dat je met vriendlief er goed over kan praten!!
Heel belangrijk!!

Yvonne je geniet dus lekker van je vakantie heerlijk!!
Kan je echt naar uitkijken he wanneer de meubels komen... Hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten..

Patricia, meid snap dat de laatste loodjes zwaar zijn!! Denk aan je!!

Wij zijn gisetr met Jurre bij de osteopaat geweest... Alles verteld en hij heeft Jurre onderzocht..
Hij vond hem wel onrustig, in zn nekje en schedel zit wel t een en ander vast en dat drukt waarschijnlijk op de zenuw van zn darmen. Hij heeft hem al behandeld en thuis had meneertje al een dikke poepbroek, dus dat luchte op...De osteopaat verwacht dat het na aantal behandelingen beter gaat met hem en hij rustiger wordt. Om half 4 hem in bed gelegd en hij sliep als een roos om half 10 hem maar eens wakker gemaakt voor een fles.Daarna sliep hij zo weer.
Vandaag was hij wel weer erg wakkker en huilerig dus ben benieuwd hoe het na de tweede behandeling gaat..
Vanmorgen even naar de stad gelopen, meteen lekker van het weer genoten....
Roos; dus bij julia heft het ook wel even geduurd voordat het huilen minder werd en de regelmaat er in kwam?? Maar uiteindelijk ging ze wel goed slapen als je haar wakker op bed legde zoals beschreven in het boekje??
Linda hoe ging dat bij Niek??
Janneke ben jij er al mee bezig??

Morgen zijn we dagje thuis lekker rustig.... manlief was vandaag dagje zn pa helpen voor de verhuizing..
Ik had het armbandje gezien in de ouders van nu vond het erg leuk... zo is het idee ontstaan, en hij had gezegd dat ik armband met Jurre's naam zou krijgen...
Manlief komt met de fles boven dus ga Jure de fles gegevn..

tot laters!!
marieke

Hoi hoi,

@Miep; flink aan het poetsen geweest in de badkamer. Een hele klus. Dat je dat nog voor elkaar krijgt. Goed dat je het dan in 2 etappe doet.

@Nathalie; spannend hoor volgende week je NOD. Je gaat dan toch opletten wat je allemaal voelt. Hopelijk is het voor jou dit keer raak.

@Janneke; oh wat zielig dat jullie spruw hebben. Lijkt mij heel pijnlijk, zoals je het ook schrijft. Daarintegen groeit Jip wel goed. Dus dat zit dan mee, gelukkig.

@Linda; wat leuk zeg dat jullie als gezinnetje op de bruiloft konden zijn. Mooie foto's hoor. Niek en Ayla zien er echt schattig uit. En dat allemaal zo snel na de bevalling. Knap hoor. Ayla groeit goed en de bv gaat dus een stuk beter als bij Niek. Fijn dat je kraamhulp zoveel doet. En zelf dan ook lekker rommelen. Klinkt heerlijk.

@Yosha; lekker he zo'n dagje sauna. En voor manlief de eerste keer. Is dan wel even wennen. Wij gaan ook al een hele tijd naar de sauna. Zo lekker ontspannend. Wel vervelend dat je verbrand bent. Toch nog maar beter smeren, haha. Een koud washandje is dan wel lekker.

@Marieke; fijn dat Jurre goed reageert op de behandeling. Kan veel schelen idd. En al meteen resultaat. Ben benieuwd hoe dat na een aantal behandelingen is.

De mama weleda behandeling was geweldig. Kreeg een gezichtsbehandeling met weleda producten natuurlijk. Het begon met een voetenbad en voetenmassage. Tussendoor een rug massage en buik massage. Echt heel erg lekker. Lag bijna te slapen, duurde ook 1 1/2 uur. Ga over een paar maanden weer. Is echt aangepast op de zwangerschap en in welke maand je zit. Dus meiden een aanrader!!!
Gisteren weer lekker wezen fietsen, 36 km. Het laatste stuk had ik wel zadelpijn maar dat is nu wel weer over. Heerlijk gefietst in het zonnetje. Soms nog wel mijn vest aan, stond toch een fris windje. Kan daar echt van genieten. Vandaag lekker uitgeslapen en een slome dag. Manlief moet nog wat werk doen en gaat het huis houden doen. Anders blijft dat zo liggen. En dan heb ik nog 1 weekje vakantie. Kan er echt geen genoeg van krijgen, ben nu echt een huis mus merk ik.

oh ja, ik heb ook een pagina aangemaakt voor onze uk. Idee overgenomen van Patricia. Maar dan voor een beebiesite. http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Fijne dag allemaal.

Gr. Yvonne

Hi meiden,

Vandaag is Jip alweer 4 weken!

Vrijdagavond was een hel, Nard was weg en Jip heeft vanaf 19uur gekrijst tot 24uur. Jip wil 's avonds 1 heeeele lange voeding van anderhalf uur (!) vanaf 20uur  en die was aan mn kapotte tepel. Heb anderhalf uur zitten huilen! Doe mij maar een bevalling dacht ik!
Zat ook bloed bij de voeding maar heb het 0900 gebeld van de thuiszorg (ideaal, 24 uur per dag bereikbaar) en was geen probleem. Daarna om 23.30uur weer even gevoed en daarna heeft ons mannetje tot 6.15uur doorgeslapen. Das dan wel erg fijn... Vandaag valt hij alleen telkens in slaap tijdens t voeden, dus ben benieuwd. Mss regeldagje?

Als t goed is, is de spruw over paar dagen al stukken minder bij ons allebei. Hoop het want dit is best pijnlijk, ook voor Jip.

Linda: oh wat een prachtige foto's zeg van je kids en je broer en schoonzus! Geweldig dat alles zo goed ging! En Ayla ook alweer bijna op geboortegewicht: das een goed teken! Lekker dat de BV goed verloopt. Kan je ergens terecht voor vragen? Heb je leuke kraamhulp?
En kan je al bijna in je oude broek? Ja BV helpt wel mee, maar ik moet nog 12.5 kilo afvallen (ben al 12.5 kilo kwijt) en heb echt nog hangbuikje. Maar das wel lekker joh!

Laura: weekendje weg wat leuk!

Marijke: geef nog geen flesjes afgekolfde melk, willen we binnenkort wel aan beginnen als de spruw weg is en zo kunnen we beetje oefenen.
En de naam nog bedenken, ben benieuwd! hebben de meiden nog inspraak? Leuke foto's op je Hyves, leuk je man eens te zien!

Nathalie: spannend je NOD! Hoop het voor je meid... Fijn dat je er zo goed over kan praten met je kerel, is belangrijk.

Yvonne: klinkt goed die behandeling! Mmmm... En 36 km gefietst, wow! Fijn dat je dat nog kan.

Hiltje: goed nieuws van je zusje, leuk dat jullie zo dicht op elkaar zitten. Heeeel bijzonder!

Yosha: klinkt heerlijk zeg die saunadag! Flink genoten, fijn!

Marieke: ben nog bezig in t boek, wel goede tips. Gaan niet inbakeren maar wel die RRRRRRR's.
Oh wat goed van de osteopaat, wanneer heb je de 2e behandeling?

Ladies ga even liggen, tot snel.

Groetjes Janneke

Hoi,

wat een vreselijke druildag zeg...bah. Beetje hang-baaldag vandaag, mede door t weer. Alles in huis is nu af, iedereen is weekendje weg of met vakantie....dus we zitten een beetje bank te hangen...haha.   beetje met ons zieltje onder onze armen zeg maar..Nou ja t wordt vanzelf maandag en ook daar hebben we geen zin in want dat betekent weer werken....

We hebben zooooo'n zin in vakantie!! maar dat duurt nog 4 maanden!

Jannie: auw auw auw, en toch doorgaan met de BV, knap hoor!! Jij bent voor je bruiloft ook veel afgevallen he, hoe heb jij dit gedaan en hoe heb je dit vastgehouden? Ik merk dat (zonder raar te doen en veel te eten) de kilo's er gewoon weer aanvliegen!!! Baal er enorm van....

Wilden vanmorgen lekker een lange wandeling maken, maar t regent hier al de hele dag....iemand nog tips voor vanmiddag?? haha, denk dat manlief voor de buis hangt en gaat kijken naar auto- en motorsport....nou ja als ik niets kan bedenken ga ik er maar bij hangen..

Heb sinds donderdag enorme pijn in mijn knie en het wordt steeds erger, geen idee wat ik heb gedaan kan me niet herinneren me te hebben gestoten of verstapt, maar opstaan, traplopen, verliggen in bed, erg pijnlijk....vannacht wel tig keer wakker geworden door het draaien...nou je, kijk het nog een weekje aan en anders maar even langs de huisarts!

Oh ja, manlief is van zijn pijnlijke heup af, heel af en toe zie ik hem nog mank lopen, maar als ik er dan naar vraag is het alweer weg. Jeetje dat zo'n gewricht zoveel klachten kan veroorzaken!! Maar zijn natuurlijk blij dat de fysio hem heeft kunnen helpen!

fijne zondag dames,

gr Yosha

ha meiden,
nou hier ook zo'n saaie-hangdag..bleh. Weet niet zo goed wat te doen en Arthur ook niet. Die hangt nu voor de tv en ik dus achter de computer.. Hij moet zo even wat uurtjes werken. Ga denk maar een bakkie bij mijn moeder doen.. Hier wordt je ook niet vrolijk van... Zeker niet als je bij krampen denkt, zou het beginnen?? Heel irritant!
En het gekke is door de weeks kom ik mijn tijd wel door. Maar ja dan kan ik ff naar dorp lopen en dat is nu dicht en het weer werkt niet mee...
Wie weet straks ook nog ff strijken, kan maar weer gebeurt zijn...

Laura, lekker dat je afspraak bij de gyn staat. Dat geeft echt rust he, dan gaan ze lekker uitzoeken of er wat mis is en tot die tijd kan je toch niks doen. Ik vond het toen ook fijn dat die afspraak er in ieder geval stond.
En morgen beginnen op je nieuwe werk. Spannend, maar ook leuk en uitdagend. Veel werken met een collega die op je irritatiegrens zit, haha, succes met het vinden van de uitdaging daarin! Wel fijn dat ze wat gedaan hebben met de uitslag van die test, anders had je het net zo goed niet kunnen doen...
Leuk dat je 2x naar de schouwburg mag zeg! Vind ik ook altijd leuk, maar is er afgelopen tijd niet van gekomen. Volgens seizoen maar weer dan..

Hiltje, gelukkig maar dat alles goed is met je zus!

Marieke, agossie Jurre een uur laten huilen, nou dat vind ik ook wel heel cru hoor!   Zeker als je bedenkt dat huilen zijn communicatiemiddel is om aan te geven dat hij echt iets nodig heeft..
Fijn dat de osteopaat het idee heeft dat er iets klem zit, dan heb je een reden voor het huilen. Wanneer mag je weer??

LInda, wow meid jij bent echt snel opgeknapt na je bevalling! Super dat je bv nu zo goed loopt en dat Ayla een tevreden meisje is! Fijn dat je naar de bruiloft kon zeg. Je ziet er ook helemaal trots uit!

Janneke, meid balen van die spruw. Dat kan wel heel pijnlijk zijn ja... Is het geen idee om die pijnlijke tepel tijdelijk te ontlasten door daar te kolven en dat in een flesje te geven? Of doet kolven net zoveel of meer pijn?
Hopelijk is het snel weer over!

Yoshua nog gefeliciteerd met je jubileum! Gezellig dat eten! en die sauna daarna. Ben ook niet zo van de naaktloperij, maar het klinkt wel heerlijk!

Miep, wow 13 mei, zou je vader daar nu ook gelijk in hebben? Ben benieuwd hoor!
En verder dat schoonmaken, is het nesteldrang of gewoon een gevoel te hebben van moeten?? Ik had dat laatste, af en toe een vlaag nesteldrang en dat is toch anders. Dan moet het ook, maar dan ook gelijk...en de gekste dingen. zo heb ik van de week de trapleuning schoongemaakt...

Nathalie, ja meid vervelend he die dagen voor je NOD. Die duren dan een eeuwigheid, zou het? zou het? zou het?? en ondertussen maar kijken of je al kwaaltjes voelt. Succes met afwachten..

Yvonne, die weleda massage klinkt heerlijk meid! Lekker dat je hem nogmaals gaat doen straks.

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 37w6d

Hoi hoi,

Ik ben bezig met de tekst voor ons geboorte kaartje. We twijfelen of we een kraam feest zullen geven of niet. Mijn schoonzusje heeft al weken lang bezoek en vindt het toch wel veel.
Hebben jullie nog tips ideeën wat jij zou doen. En evt een tekst voor het bezoek. Voor kraamfeest?

Gr. Yvonne

meiden,

Linda, wat een prachtige foto's van jullie kinderen op hyves. Wauw, jullie leventje lijkt al weer z'n gangetje te gaan... Is het een verschil met Niek toen?
En wat super dat de bv zo goed verloopt. En Ayla al weer bijna op geboortegewicht.... Geweldig!
Hoe moet Ayla van de kraamzorg de eerste twee weken liggen? Ik hoorde dat de baby's nu weer op de rug moeten liggen.... Wat doen jullie?

Laura, de boeken van de aardkinderen kun je niet vergeljken met de lord of de ring of zo.... Vooral de eerste twee delen vind ik prachtig!

Hiltje, wat fijn dat alles goed was met je zus! Wat een stressmoment zeg.... En leuk dat jullie zo weinig schelen..

marijke, ja lastig hè, de naam, pfffff. We hebben wel het kaartje gevonden....

Yosha, oeioei wat lijkt me dat zeer doen, verbrande tepels!!!!! Maar je had toch zonnebrand mee..... Heb je er echt omheen gesmeerd? Best knap... Hoop dat he tnu over is, lijkt me zo schuren...brrr..

Marieke, wat fijn dat het Jurre lijkt te helpen, bij de osteopaat. Da's een opluchting lijktme.... Ja Julia ging uiteindelijk wel goed in bed slapen, we hebben niet ingebakerd, maar wél haar ruimte ingeperkt met boeken aan weerszijden, zodat ze de armpjes niet omhoog kon doen....Ha ha, bedenk me nu dat het de boeken van de aardkinderen waren, lekkere dikke zware pillen....Ik kreeg deze tip van die Ria zelf, ik had haar een keer gebeld...

Yvonne, die behandeling, van Weleda, klinkt heerlijk....

Janneke, alweer vier weken mama en papa, wat vliegt de tijd zeg! En wat naar weer, die spruw, hebben wij hier nog niet meegemaakt....Hoe gat het met de RRR? Ga je wel de deur uit, of laat je hem alleen in de wieg slapen?

Patricia, wij hebben vandaag helemaal niet zo vies weer gehad, eigenlijk, vanmorgen zelfs gewoon naar de kinderboerderij geweest. Gelukkig voor jou is het morgen weer maandag, kun je weer shoppen.... Afleiding!

Weinig nieuws hier, heel veel last van maagzuur, vooral 's nachts.... Ik word er steeds wakker van, niks aan..... Ben dus overdag erg moe en kan weinig hebben van man en kind.. Maar ik doe mijn best. Vanmorgen ben ik wel meegegaan naar de kinderboerderij, maar ben na een klein uurtje in de auto gaan zitten en in slaap gevallen. Niks waard. Vanmiddag weer naar bed gegaan....
De middagdut van Julia is er nog wel af, maar vanmiddag viel ze lekker op de bank tegenme aan in slaap, schattig was dat. Ze was erg lief en aanhankelijk.... Ze is ook steeds heel lief tegen de baby in de buik... Kusjes geven enzo...
Gister hebben we onze nieuwe fiets opgehaald. Mooi, we hebben nog niks gehoord van de politie of de verzekering... Afwachten dus maar....
Gisteravond zijn we wezen uit eten,was gezellig, hongaarse kip op.... Oei, maagzuur....
Ik heb gekeken naar overslagrompertjes zonder mouwen, heb ze nog niet kunnen vinden.....
Ik ben nu echt al veel dikker dan destijds toen ik zwanger was en op het laatst was van Julia, voel me een walrus. pffff. Ik ga dinsdag nog maar een plofbroek kopen, wan tniks zit me meer lekker.... Ik heb wat vesten geleend van mijn zus, wat langere, zodat ze over mijn kont vallen....

Ik ga mijn kopje frambozenblaadjesthee maken, dan lekker naar bed...

gr Roos

Terug
Bovenaan