We gaan ervoor, part V

Zo meiden,
Ben bekaf! Was vandaag een lange zware dag op het werk. Natuurlijk gelijk al de eerste troubels in paradise. Dit is zo'n overgangsfase en dat is altijd irritant, dan heb je oud en nieuw werk door elkaar en dat is idd geen pretje. Maar je kunt er ook wel een heeeeeel groot probleem van maken.... de rest van het verhaal ff op de mail hoor!!

Ik lees hier ook de nodige probleempjes met de pasgeborenen en dames die tegen de bevalling opzien. Hmmm ik moet er nog maar eens over nadenken of ik nog wel zwanger wil worden ;-)))

Javier Guzman vanavond was leuk!!

Welterusten!!

Groet, Laura

Goede morgen meiden,

Ik dacht, ik zal ook maar weer eens even schrijven. Heb niet zoveel tijd om te reageren, mijn moeder komt zo. Vandaag gaan we samen de keuken aanpakken. De badkamer is inmiddels helemaal gedaan. Uiteindelijk is het in 3 etappes gebeurd. Ik heb snel veel last van mijn rug en dan houdt het gewoon op. Gelukkig heb ik vandaag hulp. Moet er niet aan denken om die hele keuken in mijn uppie te doen.
Patricia, jij vroeg of het nesteldrang was, dat schoonmaken van mij. Nee dus. Het moest gewoon echt gebeuren. De keuken ook. Van een afstandje ziet het er redelijk uit, maar van dichtbij is het behoorlijk een zooitje aan het worden. Verder geen enkele neiging om dingen op te ruimen. Ik probeer het wel een beetje bij te houden, maar da's meer omdat manlief het anders 's avonds allemaal moet doen en hij doet al zo ontzettend veel.

Ben trouwens enorm benieuwd hoe het nu met je is, Patricia. Gisteren toch weer 'controle' gehad, of niet? Hoop zo dat ze aan je wensen tegemoet kunnen en willen komen. Ik kan me voorstellen dat jij nu echt geen rust meer hebt in je lijf.

Hier is alles nog rustig. In mijn hoofd snap ik wel dat de baby ergens in de komende vier weken geboren wordt, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn gevoel heel iets anders zegt. Ik vind het nog steeds zoooooo onwerkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zal bevallen en dat we ooit een mannetje in onze armen zullen houden. Ik geloof dat ik nog steeds denk dat ik op een dag wakker word en dat mijn buik weg is en dat ik alles heb gedroomd. Blijf het heel vreemd vinden.
Bijkomend voordeel: ben absoluut niet bang voor de bevalling. Hoe kun je per slot van rekening bang zijn voor iets waarvan je niet het idee hebt dat het ooit gaat gebeuren?

Nou, ik ga afsluiten voordat mijn moeder aan de deur staat. Prettige dag nog meiden!

Miep
37w6d

Hoi Miep,

Geen nesteldrang zeg je? hahaha! Snap wat je bedoelt maar je vertoont toch echt tekenen van een zwangere dame met nesteldrang... ;-) Maar is niet erg hoor, is goed!

Herken jouw gevoel zoooo enorm! Ik vond die hele bevalling en ons kindje tot het laatste moment heel onwerkelijk! Nu nog steeds moet ik zeggen hoor, Nard en ik moeten elkaar soms echt nog ff knijpen dat we een mooi mannetje hebben.
Bevalling valt best mee hoor, ik zag er ook niet tegenop en afgezien van de bekkenpijn zou ik t zo weer doen. Nou ja das heeeel licht gedacht maar vond de 3 weken na de bevalling stukken heftiger dan de bevalling. Emoties die je niet kent stormen op je af, een bevalling wordt overal in geuren en kleuren beschreven maar wat daarna gebeurt lees je niet echt vind ik. Maar meid, volgens mij ben jij een enorme bikkel dus dat komt helemaal goed!

Poets-ze vandaag!

Groetjes Janneke

ps: gister was Jip voorbeeldig en om 22.30uur laatste voeding. Helaas niet doorgeslapen dus we zijn er nog niet. Blijft dus ff puzzelen!

Linda: hoe gaat ie vandaag met je? Beetje geslapen?

Hoi hoi,

@San; wij zijn idd al uit de naam. Heb al 2 mutsjes besteld (roze en blauwe). Gaan donderdag een kaartje uitzoeken denk ik. En jij naar de zw yoga. Ik vind dat heerlijk. Heb eerst ook al yoga gevolgd en toen omgezet. Heb 16 lessen en deze zijn bijna om, ga dan gewoon losse lessen inkopen. Wil dit nl tot aan het einde van de zw blijven doen. Vooral je bekken(bodem), rug en alles eigenlijk wordt sterker. Echt een aanrader. Ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Lees dat jij niet naar de sauna gaat. Doet ik nog wel, is heerlijk. Wat houdt jouw tegen? Beetje last van zw dementie, en je had je zo verheugd op yoga. Balen zeg.

@Roos; Julia heeft wel een eigen willetje. Succes met het slapen gaan. Kan mij niet meer herinneren waarom jij zo opziet tegen de bevalling (sorry). Was die van Julia zwaar? Wel fijn dat je dezelfde vk hebt en dat je alles goed kan doorspreken. Een ruggeprik is wel fijn, had ik bij mk gehad. Voel je niks meer. Maar weet dus niet hoe dat met een bevalling is. Succes.

@Marijke; jullie tuin ziet er weer fleurig uit. Hier regent het al de hele morgen. Wilde bloembollen planten, zal niet veel van komen.

@Linda; wat vreemd dat Ayla niet aankomt. En zoals je zelf zegt gaat de bv goed. Bv heeft toch altijd de juiste samenstelling? Moeder natuur regelt dat meestal toch wel goed. Wel fijn dat je extra kraamzorg hebt gekregen, is dan geen overbodige luxe. Ik hoop dat je snel weet hoe het zit. Een huilend ukje lijkt mij zeer frustrerend en voor jullie zelf natuurlijk ook niet leuk. Hopelijk kan je overdag wat uurtjes bijtanken.
Ik lees steeds over boeken als aardkinderen. Zag op internet dat er verschillende zijn. Ben een groot fan van boeken, maar waar gaan deze boeken over?

@Laura; alle kwaaltjes en dingen die je leest van de zw gaan ook weer over. Vind zwanger zijn nog heel leuk. Soms heb je wat mindere dingen, maar heb je anders in het leven ook.

@Miep; nog steeds aan de grote schoonmaak. Knap hoor, daar heb ik echt geen zin in en kan nog goed vooruit. Maar ja, manlief doet veel. Scheelt misschien of ik krijg dat later in de zw nog.
Ik heb ook zo'n onwerkelijk idee dat wij over een paar maanden een ukje hebben. Is wel heel ingrijpend denk ik, bereid mij daar ook een beetje op voor. Ben nogal een gevoelig typje en wil graag alles weten en controleren.

@Patricia: hoe gaat het met jou? Al aan het bevallen.

@Janneke; met Jip gaat het lekker zo te lezen. Geniet ervan.

@Yosha; hoe gaat het bij jou? Is de zolder al helemaal klaar.

@Hiltje; alweer wat opgeknapt of nog steeds heel erg moe. Een beetje bekomen van de schrik met je zusje? Lijkt mij heerlijk, samen zwanger zijn.

Gisteren lekker een rustige dag gehad. Eerst ff naar de tandarts toen boodschappen doen. En de rest van de dag administratie van manlief bijgewerkt. Vanmorgen natuurlijk weer uitgeslapen en ga straks bij een collega op de thee. Rest van de week heb ik elke dag wel wat. Ja, vakantie is altijd vermoeiend, haha. Wil dan zoveel en tijd is zo voorbij. Hier is het nat weer. Hoopte vandaag op een beetje zon. Gisteren was het lekker, mocht van mij het hele jaar wel zo zijn.

Fijne dag allemaal.

Gr. Yvonne

Hoi meiden,

Jeetje zeg, wat is er toch veel geschreven als je een paar dagen niet op het forum bent geweest.
Heb alles ff snel bijgelezen maar ben nu de helft alweer kwijt ;-))

Linda, hoe gaat het vandaag met je?
Hoop dat Ayla vandaag wel weer wat is aangekomen.
En heel erg logische hoor dat jij er nu ook ff doorheen zit, zeker na 8 nachten weinig tot niks te hebben geslapen. Gewoon af en toe ff de tijd nemen voor jezelf hoor.
Thanks voor jullie mooie geboortekaartje nog. Lekker vrolijk. En er is nu naar jullie een kaartje onderweg hoor.

Patricia, hoe gaat het meis?
Trek je het allemaal nog een beetje?
Benieuwd wanneer je bevalt hoor.

Miep, lekker soppen meid, dan is alles straks lekker schoon en fris als je gaat bevallen en hoeft het daarna alleen meer bijgehouden te worden.

Marijke, leuke foto,s hoor van jou en je gezinnetje in de speeltuin.
Mooie meisjes hebben jullie.

Roos, ooo leuk joh een schatkist voor Julia waar ze tijdens bv iets uit mag pakken.
Dat kan bijna niet anders dan gaan werken toch??

Janneke, fijn dat je weer wat beter in je vel zit.
Je zou iets van tabletten krijgen toch? Iets van vitamienes, of ben ik nu in de war?
En ook iets van een training zodat je jezelf weer wat fitter zou gaan voelen?
Ben je daar al mee begonnen?
Spannend met je schoonzusje zeg.

Marieke, hoe is het nu met Jurre?
En hoe gaat het met jou?

Laura, hopelijk vandaag een wat rustigere dag op je werk?
Vergt zoveel energie he als het op je werk ff niet goed wil lopen.
Suc6 ermee om alles weer op orde te krijgen.

Yvonne, lekker nog vakantie aan het houden.
En ook alweer 25 weken zwanger. Gaat snel, of vind jezelf van niet?

San, hmm nee is niet leuk als eerst je eten 2 keer verpieterd en daarna yoga niet door blijkt te gaan waar je op gerekent had.
Nu weer wat rustiger?

Yosha, zo lekker een dagje sauna he.
Ik knap er toch altijd weer zo ontzettend van op.
Leuk dat je het samen met je man hebt gedaan.
En hoe gaat het nu met het slikken vd pil?
Ben je er voor nu al een beetje aan gewend?
Slik je het nu trouwens alweer bijna een maand?
Tijd gaat zooooo snel.

Hoop dat ik niemand ben vergeten.
Kon nu eindelijk weer ff wat tijd vrij maken voor het forum.
Het is nog steeds een gezellige maar wel drukke boel bij ons in huis.
Mijn zwager is druk bezig boven om alles met glasvlies te behangen en te verven.
Heel veel werk maar wat hij al heeft gedaan is echt zo mooi.
Kan niet wachten om alles te zien als het uiteindelijk af is.
Waarschijnlijk blijven ze tot zaterdag.
Heb nu vandaag een dagje vrij maar pas op me nichtje zodat me zus naar een vriendin in Friesland toe kon gaan. Wel leuk om me nichtje nu weereens een week om me heen te hebben want normaal gesproken zie ik haar maar net een paar uurtjes als wij daar zijn.
Over 7 weken is mijn zus uitgerekent van de tweede en hoop ik er een nichtje bij te krijgen ;-))

Hier is het trouwens spannend deze week.
Vrijdag of zaterdag mijn nod maar ik zou echt denken aan alles wat ik merk en voel dat die weleens niet door zou kunnen gaan zetten.
Mijn  borsten kunnen normaal gesproken voor mijn nod erg pijnlijk zijn. Nu zijn ze niet echt pijnlijk maar merk wel heel duidelijk ( mijn vriend merkt het ook ) dat ze voller zijn en krijg af en toe steekjes door mijn tepels.
Voel af en toe gekriebel in mijn baarmoeder en ben erug moe.
Ach, tja nu ik dit zo lees denk ik bij mezelf, Naath je weet als geen ander hoe je eigen lichaam je voor de gek kan houden dus hoop er maar niet teveel op.
Ik heb de cassette testen van sensitest liggen dus wil graag deze donderdag of vrijdag al testen zodat als het zo is dat ik dan gelijk de internist kan bellen voor een afspraak.
Meiden ik hou jullie op de hoogte.

Fijne dag verder,

Groetjes, Nathalie

Ladies!!! Kreeg zojuist een sms'je...

Vanmiddag is Patricia bevallen van een zoon, hij heet DAAN!

Alles is goed!
Details volgen wellicht nog.

Patricia: van harte meid met jullie gezonde jongen!!!
Doe rustig aan.

Lfs Janneke

Gefeliciteerd Patricia! Geniet van jullie zoontje!

Dat vrolijkt me echt weer op. Ik had net knallende ruzie met mijn man. Hij heeft zonder met mij te overleggen geregeld dat zijn broer met vrouw en twee kinderen van 3 en 5 uit Abu Dhabi vanaf 20 juni twee weken bij ons komen logeren...Ze hebben vandaag geboekt! Op 20 juni is de nieuwe baby pas een paar weken oud en heb ik echt geen zin in 4 extra mensen in huis! Maar dat begrijpt hij niet, want 'je hoeft toch niets te doen' waren zijn woorden. Ik baal enorm! En waar laten we 4 mensen? Die mogen dan in de babykamer zei hij. En hun kids bij onze kids. Maar die kinderen gaan pas rond middernacht naar bed, handig... Avondeten doen ze ook pas na 8 uur, ik zie het helemaal niet zitten. Daar komt nog bovenop dat ze heel gebrekkig engels spreken. Ik wil de eerste weken met de nieuwe baby gewoon veel rust om een routine op te bouwen en al mijn aandacht op de baby te richten. En dan heb je nog de borstvoeding en weet ik niet wat deze bevalling met mijn lijf gaat doen. Bij Yasmin had ik echt 6 weken nodig om lichamelijk te herstellen. SOrry voor dit lange verhaal, ik ben zo kwaad! Wat vinden jullie er nu van?

Marijke

Patricia VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie zoon DAAN!!!

Geweldig nieuws. Hopelijk is het voorspoedig verlopen en kan je genieten.
We horen en zien graag hoe het met jullie gaat.

Gr. Yvonne

Terug
Bovenaan