We gaan ervoor, part V

Marijke; vind het een beetje ................. van je man. Kan er het juiste woord niet voor vinden. Is echt geen fijn vooruitzicht als je net bevallen bent. Mannen zijn soms zo met zichzelf bezig en denken hier niet aan. Och meid wat heb ik met je te doen. Zit niks anders op dan je man te laten bellen en zeggen dat ze of later kunnen komen of naar een hotel moeten. Dat kan toch niet allemaal bij jullie in huis net na je bevalling. En 4 weken is net na, vind ik. Rust is dan een belangrijke factor en iedereen wil jullie beeb zien. Veels te druk dus.

Hoop dat je het op kan lossen. Wil wel naar jouw man bellen hoor  en even orde op zaken stellen. haha.

Succes Yvonne

Lieve Patricia!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon DAAN! Mooie naam!! (staat bij mij ook op het lijstje haha!)
Meissie eindelijk dan toch is het zover, je hebt je zoon in je armen, wat ontzettend fijn!! Ik hoop dat alles goed met jullie drieën is!
Heel veel liefs en een dikke knuffel van Laura

Hmm Marijke, ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal over de zeik bent. En zeker als hij het niet met jou heeft overlegd! 2 weken is dan ook nogal eens wat en zeker als ze bij jullie in huis moeten bivakkeren. Lekker makkelijk, in de kinderkamer nog wel.... Daar gaat de RRR in de 1e weken en wie weet hoe jij je voelt zo vlak na de bevalling.
Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Ik hoop dat de trip nog af te blazen is!!

Groetjes Laura

Meiden,

Patricia, wat een fantastisch nieuws! Ben benieuwd naar de details...En een mooie naam, Daan, lekker hollands..
Van harte gefeliciteerd hoor! Super! Wat zullen jullie opgelucht zijn.....

Marijke, nou ik zou ook furieus zijn, hoe kan hij nu zoiets bedenken? Tja, nu kunje natuurlijk niet meer terug.... Kun je nu niet regelen dat ze in een hotel of B&B in de buurt terecht kunnen als je het écht niet trekt? Nee, zal vast niet bespreekbaar zijn, zal niet gastvrij genoeg zijn, zeker....
Oh, ik ben al plaatsvervangend boos... voel het al kriebelen.....
Hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen, want dit is echt niet normaal....

Laura, gedoe op je werk hoor, je laat je mooi niet kisten, heel goed, dat is het enige dat je kunt doen...

Janneke, je lijkt weer wat rustiger, ja, het leven begint pas ná de bevalling hè. Wat een emotionele bom komt er op je terecht.... Maar ook dat geef je weer een plekje en je vergeet 't ergste.... Bij ons was het destijds net zo, al die toestanden... Als je weer wat meer kunt doorslapen, voel je je een stuk beter...

Miep, lekker dat je hulp krijgt bij de grote schoonmaakklussen.... Nou, klinkt wel als nesteldrang hoor, geef je er maar lekker aan toe ;-)
Jij wordt de volgende hè!

Vanmorgen bij de vk geweest, de baby is al ingedaald, bijna niks van gevoeld....Maar mooi, ze schat dat het een kindje van ong 7,5 a 8 pond wordt. Alles was oké.
Ze verwacht dat de bevalling ook zo even vóór 40 weken geboren gaat worden, net als Julia... Tenminste, als er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk..
Ik heb bij de Prenatal rompers zonder mouwen met zijsluiting gevonden....

Dus, nu is Miep aan de beurt, dán wordt het spannend, Marijke, óf jij, óf ik... Jij gaat misschien later dan 40 wkn bevallen, ik iets eerder.....

Hoogstwaarschijnlijk zijn we uit de naam..... We hadden destijds bij Julia een reservenaam, we twijfelden toen tussen die of Julia. Ik wilde niet meer denken aan die naam, want eigenlijk vind ik het nu een tweede keus.... Maar ja, dit is de enige die we beiden echt mooi vinden...

nathalie, spannend hoor, je nod is al bijna!!!! Ik had al vroeg een positieve test, dus... lekker testen....

Yvonne, ja yoga werkt goed hè. En heerlijk vakantie, genieten.....

Linda, hoe gaat het nu? Wat super dat je extra uren hebt gekregen!!!!! Het zou zo jammer zijn als je te weinig voeding in je melk zou hebben... Dat kunnen ze wel ergens bekijken, toch?   Heeft Ayla bijvoeding gekregen?

Gr Roos

Patricia: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Daan!!!
Wat een opluchting en heerlijk dat jullie je zoon in je armen kunnen sluiten!!
Ik ben reuze benieuwd naar je verhaal.

Heel veel liefs Linda

Hoi,

Patricia: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Daan!! Hoop dat je bevalling voorspoedig is verlopen.....heel veel geluk en in jullie geval ook heel veel sterkte met alle emoties die komen gaan (en er misschien ook al zijn )....maar vooral genieten samen!!!!

Marijke: nou lekker is dat!!! aaarrgggh ken je man niet maar wat een ei! Als hij nu even je bevalling overneemt, kun jij de visite opvangen tegen die tijd...hoe komt ie er bij zeg!! Nou meis sterkte want denk dat hier nog niet het laatste woord over is gezegd.....

Nathalie: sterkte met wachten op je NOD....en hou inderdaad in gedachten dat je het zooo graag wilt dat je geest je lichaam voor de gek kan houden he...is bij Laura en mij al een aantal keer gebeurt.....t hoeft natuurlijk niet, t kan in een keer weer raak zijn bij jullie....maar dat weet je over een paar dagen.....

Mijn misselijkheid is weg van de pil, maar ben nu niet te genieten!! haha zie het allemaal even niet meer zitten...stom he, heb geen zin meer in mijn baan, ben eigenlijk met veel dingen ontevreden......hoe kan dat nou ineens??? Zou dat ook door de hormonen komen???? Nou ja, verveel me nog steeds te pletter, ach komt ook wel weer goed. Zit niet in een dip ofzo, dat voelt anders....

Nou ga nog maar een beetje internetten, kom ik de avond wel mee door denk ik....haha

gr Yosha

Lieve Patricia,

Eindelijk is het dan zover.
Jullie mogen en kunnen nu na een lange en moeilijke tijd gaan genieten van jullie zoontje.
Mooie naam Daan!!
Ben benieuwd hoe alles is gegaan en hoe je je nu voelt.
Neem lekker de tijd meis om alles op je in te laten werken.

Liefs, Nathalie

Hey meiden!!

Wat een prachtig nieuws; weer een baby erbij! Who's next?? Miep of Marijke..........of Roos??? En Nathalie heeft hoop.............oooh ik hoop het met je mee!!

Hoe gaat het hier? Gisteravond ging het goed. Voor de nacht heeft ze eerst BV gehad en toen begon ze toch ff te spoken. Dus hup een flesje nutrilon gehad (40cc gedronken = niet zo heel vol). Daarna geslapen van 00:00 tot 3u. Toen BV en wee verder geknort tot 7u. Heerlijk!!! Wel bij ons in bed. Maar liever dat dan geen nachtrust. Mw. voelt zich   prettig vlakbij me 's nachts, mijn hartslag en geur. Das ook wel begrijpelijk de eerste tijd. Lactatiekundige en kraamhulp zeggen allebei dat we dat dan gewoon moeten doen. Ze slaapt straks zo prima in haar wiegje. We laten haar nu 's ochtends in de wieg slapen, s'middags en 's avonds ligt ze in de kinderwagen beneden. Ze moet ook wennen aan slapen in het donker, aan de stilte en alleen slapen. Voelt niet veilig. Ze is tenslotte 9 maanden door mij gewiegt, bij het gerommel van mijn darmen en mijn hartslag. Lekker veilig en warm.
Vanmorgen was 20 gr. gegroeid.
De lactatiekundige denkt dat ik heel veel melk heb   Mn. voormelk. Daardoor komt ze niet voldoende aan de vette achtermelk. Ik ga nu per 3 a 4 uur 1 borst aanbieden  zodat we zeker wete dat ze alle achtermelk krijgt tot de laatste drup. Daar moet ze tenslotte van groeien. Ze slaapt nu ook goed.
Heb zelf vanavond boven even schoongemaakt en ook de boxen weer even zelf schoongemaakt. Heerlijk!
Morgen is de kraamhulp voor het laatst. Ik zal haar echt missen. Het is dat jullie zo ver weg wonen anders kon ze mooi ook naar jullie toe!
Johan heeft een parfumkadobon gekocht. Ik zal morgen echt wel een traantje laten denk ik.

@ marijke: ooooooooooh grrrrrrrrrr ik las je verhaaltje en ook ik ben boos op je man. Hoe kan hij dat nu afspreken zonder met jou te overleggen en zelf ff na te denken! Belachelijk  Ik zou echt eisen dat hij dat maar terugdraaid of iets anders regelt. Dit kan toch niet. Die mensen 4 weken na jou bevalling in huis halen. Ze hebben een heel ander dagritme en hele andere gewoontes............ zij in de kinderkamer en de kids bij jou kids........hoe verzint hij het................grrrrrrrrrrrr. Ojeetje mijn hormonene spelen nu op! Ik hoop echt voor je dat je het hem goed duidelijk hebt gemaakt en dat het feest niet doorgaat.

@ Roos: ik ben reuze benieuwd hoe jullie meiske gaat heten. Leuk hoor al die baby's hier.
Hoe ist met je paard??
Julia heeft zeker nu ook vakantie of niet? Niek gaat donderdag weer naar de psz. De schoolfotograaf komt dan en hij mag trakteren.................
Het is echt heerlijk dat Johan nog thuis is. Kan hij mooi met Niek mee.
Heb jij nog een afspraak bij de lactatiekundige?? De mijne houdt steeds telefonisch contact. Dat is erg prettig. Ze heeft vanavond gebeld en belt vrijdag weer ff.
Wel grappig dat ze denkt dat ik teveel BV heb nu. Bij Niek ging het niet goed. Zo zie je maar weer. Wanneer Ayla voldaan is is ze echt heel rustig en slaapt ze prima. Ze geeft het gelukkig goed aan.

@ Laura: wat een toestand op je werk. Gelukkig ging het vandaag beter!! Nog nieuws over je huis??

@ Nathalie: wordt je hele huis gerestyled?? Leuk hoor! Wel een drukke week dus met zoveel mensen in huis. Spannend de komende week dus ivm NOD. Ik duim voor je!

@ Yosha: je hebt dus echt een blegh................gevoel! Toch hormonen?????? Tis ook niet nix weer aan de pil terwijl je graag een beeb wilt. Lekker internetten zou ik zeggen!!

@ Yvonne:  Je vermaakt je prima dus!! Lekker he dat je nu gewoon alles rustig aan kan doen!

@ Miep: ja meis. Binnen nu en 4 weken heb je een zoon............... Je leven gaat mega veranderen. Je leven wordt rijker en gevulder. Echt waar. Anders, maar prachtig! Het moment dat jij je zoon in je armen mag sluiten zul je vast als het mooiste moment tot nu toe ervaren. Ik heb het echt bij zowel Niek als bij Ayla zo ervaren. De bevallingen zelf.................................nee nix voor mij, een hel, maar het is gelukt! Wij zijn klaar. Ik voel me erg rijk. Dat ga jij ook voelen echt waar.

@ Marieke: hoe ist met jullie meid??

@ allen: volgens mij hebben we het er eerder over gehad, maar hoe denken jullie over de anticonceptie na de bevalling?? Niet dat ik nu even aan vrijen meot denken, maar op een gegeven moment wel............... en ja wat voor voorbehoedsmiddelen gaan we dan gebruiken?????

Ik ga even tv kijken................. Het is heerlijk rustig in huis.

Grtz Lind

JOEHOE Patricia!!!!! Een heerlijke zoon. Wat een geweldig nieuws. Wat zullen jullie opgelucht zijn dat jullie hem nu eindelijk in jullie armen kunnen houden.
Een mannetje, wie had dat gedacht? Ik heb steeds het idee gehad dat jij zelf een beetje dacht dat het een meisje zou worden (weet niet of dat zo was????) en vervolgens ben ik ook een beetje van een meid uitgegaan. Toch een mannetje dus. En een broertje voor jullie lieve Bas. Want die mogen we nu toch ook niet vergeten. Ik kan me voorstellen dat dit een hele emotionele tijd is voor jullie. Hopelijk kunnen jullie ondanks de dubbele gevoelens wel volop genieten van dit mannetje. Jullie hebben het verdiend, hoor.
Ben natuurlijk ook heel erg benieuwd naar je verhaal en naar de foto's!!!

@ Marijke.................
...........................................
...........................................
........................................... Goh, wat moet je hier nu op zeggen? Ik snap echt niet hoe je man dat heeft kunnen doen. Ik zou er ook helemaal niet op zitten te wachten. En het meest belachelijke (in mijn ogen) is nog wel dat hij het allemaal heeft geregeld zonder het met jou te overleggen.
Kijk, ik snap wel dat hij zijn geluk ook graag met zijn broer wil delen en dat het voor hem heel logisch is dat hij en zijn gezin bij jullie in huis komen. Maar zijn eerste prioriteit zou toch echt bij jou moeten liggen. Net een nieuw kindje erbij, je hele leven weer overhoop, geen idee hoe het dan allemaal loopt en dan zoveel mensen in huis. Ik vraag me ook af hoe dat voor jullie twee oudste meiden is. Ook voor hen veranderd er ineens heel veel en dan krijgen ze ook nog familie op bezoek die ze niet echt goed kennen, waar ze nauwelijks mee kunnen communiceren en die dan ook nog op hun kamer komen en hun hele ritme in de war gooien. Ik kan me zo goed voorstellen dat je laaiend bent. Hopelijk kunnen jullie wel tot een goede oplossing komen.

@ Linda: anticonceptie na de bevalling. Hmm. Ik moet er eerlijk gezegd nog helemaal niet aan denken, maar dat moment komt natuurlijk wel. Ik denk (weet het nog niet hoor) dat ik weer aan de pil ga. Is dat eigenlijk een probleem met borstvoeding???? Het zal er denk ik ook heel erg aan liggen of je nog meer kindjes wil en hoe zo ja, hoe snel. Zal voor iedereen anders zijn. Ik heb in ieder geval nog geen idee.

Haha, grappig dat jullie denken dat ik nesteldrang heb. Als jullie een keer hier in huis rond zouden lopen, dan zouden die gedachten waarschijnlijk heeeeeeeel snel verdwijnen. Heb helemaal niet de neiging om alles op te ruimen of zo. De keuken en de badkamer moesten gewoon echt gebeuren, maar verder zal het me worst wezen. Ik heb ook niet alles steeds aan kant. Die vriendin van mijn die ook zwanger is, heeft dat nu wel. Ze ruimt constant alles op. Hier in huis ligt overal vanalles en dat vind ik prima. Weet ook niet of dat nog verandert. Ik vind mezelf niet echt een type voor nesteldrang.
De keuken is nu voor een groot deel wel gedaan. Alleen de RVS plaat achter het fornuis niet (doet manlief nog een keer) en de koelkast niet. Ik kijk wel of ik daar nog aan toe kom later deze week of zo. Manlief heeft de koelkast een tijdje terug nog helemaal uitgedaan. Strikt genomen zou het nog wel een keer kunnen, maar ik vind het eigenlijk wel goed zo.

Verder begint de verveling toe te slaan. Middagslaapjes, tv kijken en boeken lezen, gaat behoorlijk snel vervelen. Ik denk dat ik morgen een puzzel ga kopen of zo. Ben ik er tenminste even uit en heb ik daarna meteen weer wat te doen.
Morgen laatste gymles. Partneravond. Toch vreemd dat dat dan voorbij is. Is toch best snel gegaan.
Donderdag heb ik een make-up-party. Jullie kennen me alleen van het forum, maar anders zouden jullie nu echt heel hard moeten lachen. Ik doe eigenlijk vrijwel nooit iets van make-up op en ik ben al helemaaaaaaaal niet van de partys. Deze is bij mijn zus thuis. Er zouden een hoop mensen komen en nu hebben er ineens heel veel afgezegd. Ik vind het zo sneu voor haar. Ze zei dat ze opvulling nodig heeft en dat ik zo mooi opvul nu met mijn dikke buik. Haha. Nou ja, dan ga ik er maar bijzitten. Stiekem hoop ik dat ik voor donderdag beval, dan hoef ik niet.
En vrijdag moet ik 's morgens naar de vk op controle en 's middags naar een receptie op het werk. Iemand waar ik al zo'n 10 jaar dagelijks mee samenwerk is per 1 mei met de vut gegaan en hij heeft dan zijn receptie. Daar wil ik dan toch wel even naartoe.

Nou, verder weet ik even niets meer. Ik ga maar weer op de bank zitten of zo.

Miep
37w6d

Terug
Bovenaan