We gaan ervoor, part V

Jippie, Patricia van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat! Erg leuke naam trouwens
Hoop snel foto's te kunnen bewonderen op onze hyves pagina.

Spannend Nathalie ik duim met je mee.

Marijke, je reactie is terecht hoor! Voor hem is het wellicht anders omdat het zijn broer is maar waarschijnlijk hebben jullie je handen vol met de gezinsuitbereiding. Vertelde net aan mijn lief en die suggereerde het tuinhuisje.....
Hoe dan ook erg onhandige actie en duidelijk niet over nagedacht.    Overigens ook zonder bevalling erg lange periode....

Larura heb je mail gelezen en wens je veel geduld en veerkracht. Ik kan er in ieder geval niet tegen. Alleen het lezen al roept bij mij allerlei gevoelens op! Sterkte en maak van je hart geen moordkuil

Miep, kan me zo voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je zult doen en in alles wat je zou kunnen doen geen zin hebt

Ik ben vandaag gelukkig alweer een stuk minder onhandig dan gisteren. Ik was er even helemaal klaar mee. Lange dag gewerkt, net even naar petekindje geweest.Was alweerzoveel gegroeit.

Nou trusten
Liefs San

Hallo!!!!

Lieve Patricia!! wat een geweldig nieuws!!!! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje van Bas!!! Kreeg echt kippenvel toen ik het nieuws hoorde!!! Zo blij voor jullie!!! Ben heeel benieuwd hoe het met jullie gaat!! Vast veel emoties maar hoop dat je je heel gelukkig voelt en jullie van jullie ventje kunnen genieten! Dacht trouwens echt dat het een meisje zou worden!! Zo zie je maar de vorm van de buik zegt niets!!!! En errug leuke naam!

Marijke.... ja wat kan ik er aan toevoegen!! Het meeste is al gezegd!!! Ik zou ook vreselijk balen en net zo reageren!!!! Ik ben al blij dat we niet teveel kraamvisite tegelijk hadden!! Je weet nooit wat een bevalling doet met je lijf en het is al een hectische tijd die eerste weken!!!!
Ik hoop dat jullie eruit komen!! Knuffel!!

Miep, kan me voorstellen dat je je begint te vervelen!! Maar toch geniet ook nog even lekker van een boekje op de bank, straks heb je het druk zat!! haha make up idd niet bij jou passen, actieve vakanties enzo dus kan me er wat bij voorstellen... ach wie weet wordt het vast gezellig!!
Lekker dat de dingen die echt moeten schoon zijn!!

Linda was online op hyves maar had mn moeder aan de telefoon vandaar geen reactie!! Sorry!!
Gaat goed met je zo te lezen lekker alweer in huis aan het rommelen.! Heerlijk he als ze bij jou in bed ligt! Vond ik ook heerlijk in de kraamweek en nog wel hoor even een heerlijk knuffelmoment soms al Jurre erg veel krampen heeft wordt hij meestal toch wel rustig van! Ik hoop dat Ayla met een borst genoeg voeding krijgt!

Nathalie spannend dus bij jou!! Nod in aantocht!!!
En lekker de familie over de vloer gezelloig en mooie afleiding!!

Yosha meid dus niet helemaal lekker in je vel... balen! Hoop dat dat snel weer wegtrekt!! Wel zo fijn deze tijd van de pil moet jullie toch stukje rust geven dan is het wel fijn al je je daarbij beetje goed voelt!!
Hoop dat dat gauw zo is!!!! Anders nog een dagje sauna??

Roos dus uit de naam!! Fijn!! Ben benieuwd!!

Yvonne lekker hoor vakantie!! je geniet er lekker van lees ik!!

Laura vandaag beetje meegevallen op je werk?? Ik hoop het!!

Janneke hoe gaat het bij jullie??
Dat tepelhoedje adviseren ze waarschijnlijk niet omdat ze dan bang zijn dat Jip daar te veel gewend aan raaakt en dan niet meer uit de borst drinkt?? Kan dat de reden zijn?? Dat zei mij kraam toen ook maar wij deden het alleen aan een kant de zere kant en zo wende hij er niet aan want de andere borst dronk Jurre normaal zeg maar! Ik vond het toen wel fijn!!
Maar ik hoop dat je tepel snel herstelt en het minder pijnlijk is!!
Nog lekker kunnen wandelen of iets vandaag??

anticonceptie... volgens mij mag je de pil niet slikken bij bv toch?? de vk zei tegen mij dat bij bv je wel na 6 weken spiraal mag laten zetten..
Dat ben ik van plan, spiraaltje... die pil vind ik ook niet en ben er te slordig mee...

Vandaag met Jurre weer bij de osteopaat geweest. We hebben wel het idee dat hij rustiger wordt..... slaapt ook beter.... alleen s ochtends nog wel onrustig en soms s avonds een urtje.. maar dat hebben veel kinderen. Hij is wel makkelijker te troosten en ook bijv als hij op schoot zit is hij rustiger...
En als hij nu huilt en ik geef hem zn speen opnieuw is het goed en voorheen bl;eef hij krijssen.. soms nog wel eens hoor maar ja hij is ook pas 6 weken...
(ja ja alweer 6 weken wat gaat het snel!!)

Vandaag een leuk kort!!! spijkerrokje gekocht, licht van kleur, helemaal blij mee... Leuke legging eronder, vond hem best hip en vlot staan haha..Broeken laat ik voorlopig maar even in de kast... kan ze wel weer aan trouwens heb even gepast, maar doet te zeer van onderen, dan zit ik echt op die naad, niet fijn....
Bekken gaat de ene dag beter als de andere dag... ligtv er ook aan wat ik doe...
Zaterdag hebben we verjaardagsfeestje van mn schoonzus en zondag wordt Jurre gedoopt. Dus druk, dus deze week beetje rustig aan, moet zondag wel 1,5 uur zitten... pffff   maar kijk wel uit naar de dienst.
heb al leuk jurkje gekocht, gelukkig geen broek!!

Jurre is wakker nu dus ga stoppen manlief heeft hem nu even op schoot ksn ik even lekker douchen en dan zn fles en allemaal op bed!!

tot   gauw weer!!!
Grtz. Marieke
Morgen heb ik nacontrole bij de vk eens vragen hoe lang dat nog kan duren...
Daarna met Jurre langs de wijkverpleegkundige...
Met bekken ene dag beter als de andere dag...

Hi meiden,

Had even stress vanmorgen, moet om 13uur naar de fysio en Jip wilde om 5uur eten. En aangezien hij om de 4uur eet zag ik de bui al hangen (9 & 13uur). Maar, hij slaapt nu NOG dus ik hoop dat ie nog even blijft slapen.
Vannacht zijn we oom en tante geworden van een neefje, Max! Alles goed gegaan. Grappige is dat mijn schoonfamilie Jip tijdens de zwangerschap Max Hein noemde en nu heet die van hen dus Max! Zij waren natuurlijk bang dat wij evt ons kindje echt Max gingen noemen! ;)

Patricia: hoe gaat ie meid? Vast geen tijd voor t forum, maar das logisch. Hopelijk kun je het allemaal aan deze dagen en heb je een goede kraamhulp die jullie goed kan ondersteunen. Ik denk dat Bas* trots mag zijn op zijn papa, mama en broertje!!!

Marijke: ojeej ik kan me voorstellen dat je helemaal over de zeik bent. Wat ontactisch van je man... Als ik naar mezelf kijk: kan mezelf net handelen en bezoek is na een uur alweer teveel. Is er echt geen enkel alternatief?

Roos: fijn dat jullie beeb is ingedaald! Wordt dus ook een flinke! ;) Fijn dat je voor de rompertjes bent geslaagd. Niet teveel 50-56 kopen he?! (spreek uit ervaring haha)

Yosha: kan best door de hormonen komen hoor! Waarom bel je de gyn niet?

Linda: pakt Ayla het flesje goed? We willen binnenkort Jip flesje geven om te wennen, ben benieuwd... Gaat dus beter bij jullie, fijn! En jij weer aan de poets geweest, jeeetje! Wat goed!
En zeker je gevoel volgen hoor, als je Ayla lekker bij je wil houden is dat normaal en natuurlijk, ze wordt rustig van jouw geur, hartslag en warmte. Ze is nog maar net geboren! Na paar weken komen de RRR wel, nu lekker doen wat jouw gevoel zegt!
En wat betreft je kraamhulp, herkenbaar... Ik kan nog huilen als ik aan onze KH denk, ze was onze rots in de branding! Beetje zelfde als je kleuterjuf van vroeger denk ik. Maar het went vanzelf als ze weg is. Wel heb ik haar mailadres nu en stuur ik af en toe wat foto's, mss een tip? En ze belde eergister zelf even om te vragen hoe t gaat, superlief!
hey maar jij dus wrs ook een overproductie, is niet fijn. Ik heb dat ook en Jip groeide wel goed vanaf t begin maar blokvoeden helpt wel. En ik kolf dus af voor t voeden maar das omdat Jip t anders niet weg krijgt, soort brandslang-effect. Maar daar moet je niet aan beginnen als t niet nodig is.

Anticonceptie: wij gaan het met de condooms doen, we hebben er nog 100 liggen. Ik haaaaaat die dingen maar wil liever geen hormonen meer in mn lijf.
Miep: er is een pil die je mag gebruiken tijdens BV, de verloskundige heeft een folder, heb ik ook gekregen. Wil je dat, wacht er dan niet te lang mee want je moet dan op dag 21 na bevalling ermee starten,. Andere pillen zijn niet geschikt voor tijdens BV.
Enneh: heb wat foto's van je gezien destijds en daar past een make up party niet bij. Maar, wie weet! ;-)
En je verveelt je, logisch! Heb t idee dat je de zwangerschap compleet beu moet zijn en dan ga je bevallen. Dan heb je bijna zin in die bevalling! ;-)

Jip is wakker, doei!

Greets

Het schema even aangepast. Ziet er zo leuk uit.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yf
23/7
1/4
14/4
8e
1
-
32
ZH
4-11 april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
8/4
22/4
11e
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6
12/4
22/4
12e
1

33
Gron
-

Nathalie
12/9 en10/1
24/4
10/5
1e
1

29
NH

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?

33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
14-5 vk

28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
BV

Janneke    
5-4
Jip
4040

1
BV

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
BV

Patricia
5-5
Daan

2

Hoi hoi,

@Roos; makkelijk dat jullie uk is ingedaald, zonder dat je dat echt hebt gemerkt. En de naam nu definitief gekozen of toch nog twijfel?

@Yosha; op zijn tijd ff een dipje is heel begrijpelijk. Al die hormonen en aanpassingen die je nu doormaakt. Hopelijk geeft de pil je ook wat rust.

@Linda; kan mij voorstellen als je 2 kanten bv geeft dat Ayla niet genoeg heeft. Heeft mijn neefje daan ook niet. Krijg eerst 1 kant en als hij dan nog niet genoeg heeft nog een kant, maar komt niet vaak voor. Hoop dat dat bij jou ook het geval is. Lijkt mij sterk dat het Ayla niet genoeg kan krijgen als je zoveel bv hebt. Fijn dat je zo'n goede KH hebt. Ik kan mij niet voorstellen om zonder te moeten. ZIt er bij ons wel gedeeltelijk in (3 uur per dag).
En over anticonceptie ben ik heel makkelijk. Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf. Dus wij gebruiken en gebruikte al een tijd condooms. Is misschien soms wel lastig maar vind het niet erg.

@Miep; ja voor jou komt het nu wel dichtbij. Nog 4 weekjes . Fijn dat de grote dingen schoon zijn. Heb ik ook hoor. De rest van het huis is ook een beetje een rommeltje. Och ja, waar geleefd wordt moet rommel zijn.

@Marieke; fijn dat het weer wat beter gaat met Jurre. En een nieuw rokje, zit je al weer bijna op je oude gewicht? Gaat wel snel hoor. Ben benieuwd wat de vk zegt van je bekken. Gelukkig gaat het de goede kant op.

@Janneke; Gefeliciteerd met je neefje. Wel grappig dat ze Jip tijdens de zws eerst Max noemde.

Vandaag ga ik met mijn ouders en manlief de kinderwagen uitzoeken. Heb al een paar keer geinformeerd en wil denk ik de Buggaboo. Lijkt mij zo'n handige wagen. Straks ook maar eens vragen of ik buiten mag rijden. Is toch anders als in de winkel op een glas oppervlak. Manlief nog blij gemaakt. Schoonmoeder mag zaterdag de box mee uitzoeken. Weet ook al welke, maar dat weet zij niet. Zo is iedereen blij. Denk zij dat ze ook betrokken wordt. Heb ik wel mijn eigen voorwaarden geschept. Vond het wel en briljant idee van mij .

Gisteren nog een mail naar de verzekering en kraamzorg gestuurd, dat ik het er niet mee eens ben dat ik 3 uur kraamzorg per dag gegarandeerd krijg en dat ik voor de rest maar moet afwachten. Ze schreven ook dat ik familie ofzo moest inschakelen. Ofdat iedereen dan vrij heeft ofzo. Dus mail was vrij pittig.

Wordt nu net gebeld door de kraamzorg. Dat mijn klacht in behandeling is genomen en dat ik morgen wordt terug gebeld. Betreffende mensen zijn er nu niet (afdelingshoofden ofzo). Dus dat is dan duidelijk daar. Zo, dat moest ik nog even kwijt.

Fijne dag allemaal.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hoi allemaal,

Marieke, Janneke, Linda en Patricia gefeliciteerd
had de foto's wel gezien op hyves.

Sorry dames maar krijg gewoon niet de tijd om te reageren
op jullie berichtjes al is onze vaarwater al een stuk rustiger.
Ben nog steeds niet zwanger en wordt er steeds meer sjagie door.
met de iui wil het ook niet vlotte, ligt al 3 maanden stil.

Wil jullie toch even bedanken voor alle steun.

groetjes els.

lieve meiden,

ff kort. Gister bevallen van een prachtzoon. Het was heftig zat. Begon
de dag met zo'n 4 cm ontsluiting, om 12 uur 5 cm, toen aan de
weeenopwekkers, 13.00 een verdovende spuit en toen ging het los. 15.15
uur persen en 15.29 is Daan geboren. Ik ben heerlijk ver uitgescheurd!
auw auw!!!

nachtje in het ziekenhuis gebleven, ook wat bloed verloren nl.

Vandaag naar huis, veel bezoek gehad, vanaf morgen echt rustiger!

Daan is een superkind, maar drinkt nog niet zo goed, maar dat mag nog. Al wel 4 poepbroeken vandaag!

later meer!

liefs

Patricia mama van Bas* en Daan!!

Goeiemorgen meiden,
Patricia, je hebt de bevalling achter de rug en nu is het tijd om te gaan genieten!
Bas* zou trots zijn op z'n broertje!

Op het werk weer wat in rustiger vaarwater gelukkig!

Els wat jammer dat het nog niet is gelukt met de iui! Waarom staat dat nu alweer zo lang stil?

Miep grappig dat je schrijft over die RVS plaat achter het fornuis. Die hebben wij ook, wat een drama bij het poetsen! In het volgende huis komt die er niet weer in hahaha!!

Ben aan het wachten op manlief, moet hem straks afzetten bij het werk. Normaal zou ik nu al achter mijn bureau zitten maar nu ben ik nog thuis.

Dames een fijne dag, later reageer ik wel weer eens wat langer!
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan