We gaan ervoor, part V

@ Els: Balen dat de IUI al zolang stil staat. Ik kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Hopelijk komende maand en dan hopelijk natuurlijk met succes.

@ Patricia: Wow, snelle bevalling. Het persgedeelte in ieder geval. En au au au, zover ingescheurd. Hopelijk geneest het allemaal snel want dat lijkt me geen pretje. Gelukkig hoefde je niet zo heel lang in het ziekenhuis te blijven.
Ja, die voeding dat wil niet altijd meteen helemaal lukken, heb ik inmiddels wel begrepen. Dat komt vast allemaal goed. Geef je eigenlijk bv of fv?
Geniet er maar van, meis!

@ Laura: Hm ja, die RVS plaat. Gelukkig hebben wij een deksel op ons fornuis die bij het koken open staat en dan vóór die RVS plaat staat. Hierdoor wordt deze plaat eigenlijk nooit vies. Alleen eens in het jaar bij de grote schoonmaak wil je die natuurlijk ook gepoetst hebben. We werken op het werk ook veel met RVS en manlief heeft van het werk een klein potje schoonmaakspul meegenomen. Of ja, het is niet echt schoonmaakspul. Het is meer voor na de schoonmaak om het RVS mee te behandelen. RVS ziet er vaak zo droog, dof en vlekkerig uit als je het hebt schoongemaakt. Met dit spul ziet het er weer toppie uit. En bovendien wordt het dan niet zo snel vies. Bij ons valt het drama met deze plaat dus redelijk mee, maar ik zou inderdaad echt NIET zo'n plaat willen als er niet iets tussen die plaat en het fornuis zou staan, want da's echt niet grappig. Hoe is dat bij jullie dan?

Nou, gisterenavond de laatste zwangerschapsgym gehad. Is toch ook wel een beetje een vreemd idee. Kennelijk komt de bevalling dan toch steeds dichterbij, hoewel dat nog steeds niet zo voelt. De laatste drie nachten heb ik weer niet zo geweldig geslapen. Toch weer steeds meer last van mijn rug, ondanks het feit dat manlief me elke avond flink masseert. Ben vannacht maar even opgestaan om mijn rug te rekken en strekken en daarna het hoofdgedeelte van m'n bed hoger gezet, waardoor ik meer rechtop zit / lig, zeg maar. Daarna heb ik gelukkig toch wel weer wat geslapen, maar fijn is anders. Ik vind het eigenlijk vooral voor mijn man zo vervelend. Ik kan straks weer een dutje doen, maar hij moet de hele dag werken. En hij wordt natuurlijk 's nachts ook wakker als ik zo aan het spoken ben. Hopelijk gaat het komende nacht weer beter.
Verder goed nieuws. Ik hoef toch niet naar de make-up party vanavond. Er zijn inmiddels twee andere vrijwilligers gevonden en dus hoef ik niet. Joehoe. Fijn een rustige avond met manlief thuis.

Miep
38w1d

Goedemorgen!

Patricia: jeetje wat een heftige bevalling. Het was vast ook heel emotioneel om dan eindelijk een gezond kindje in je armen te hebben. Het valt me wel op dat alle 'first-time' mamas in ons clubje weeenopwekkers hebben gekregen, lijkt me best wel pijnlijk. Ik ben heel benieuwd naar de fotos Patricia!

Miep: ja raar idee he dat de bevalling nu zo dichtbij is, maar het voelt nog zo onwerkelijk. Dat heb ik ook. Wie weet heeft je vader wel gelijk over 13 mei, dan hoef je niet zo lang meer te wachten. Ik kan me voorstellen dat je je begint te vervelen.

Linda: hoe gaat het nu met het slaapgebrek? En met de voedingen? De achtermelk is inderdaad het meest bevredigend, daar komt Ayla nu wel aan toe als je elke keer maar een borst aanbied. Zo deed ik het ook altijd, een borst per keer.

Roos: met hoeveel weken was je eigenlijk van Julia bevallen? Ik hoorde van de gyn. maandag dat het per kind meestal maar een paar dagen afwijkt. Dus als Julia vroeg was zal deze waarschijnlijk ook vroeg komen, of laat als Julia laat was. Van mij mogen Miep en jij nu eerst bevallen hoor, ik heb geen haast :)

Ik herinnerde me gister opeens dat iemand mij over de joga-bal had gevraagd, sorry ik weet niet meer wie! Maar ik heb hem destijds in Engeland gekocht voor 3 pond (toen 5 euro). Als je er een wil hoef je echt geen dure speciale bevallingsbal ofzo te kopen. De maat maakt ook niet zoveel uit. Je hebt extra grote ballen voor lange mensen maar ik heb gewoon een standaard bal en ik ben 1.80 lang. Het werkte prima! Gewoon erop zitten tijdens de weeen en dan op-en-neer. Heerlijk! Je kan er ook overheen hangen tijdens de weeen maar dat hielp bij mij niets. Ik zou er tijdens de bevalling wel zo'n absorberend matje over leggen voor het geval de vliezen breken.

Het schoonfamilie-logeer-drama loopt misschien nog met een sisser af! Het reisbureau waar ze een groepsreis geboekt hadden zeiden dat ze door de varkenspest nog maar heel weinig aanmeldingen voor de reis hadden gekregen dus misschien gaat het niet door. Blijkbaar zitten daar ook hotelovernachtingen bij inbegrepen dus waarom ze dan perse bij ons moeten logeren? Manlief zegt dat dat nou eenmaal moet, is de arabische gastvrijheid.

Ik heb trouwens een hele leuke website ontdekt: www.hetleveniseenfeestje.nl. Daar kan je zelf een slinger samenstellen met bijvoorbeeld de naam van je kindje, voor in de babykamer. Op de website zelf kan je ermee experimenteren, zelf stofjes en letters kiezen, heel leuk! Die wil ik gaan bestellen voor de babykamer zodra we uit de naam zijn.   Ik heb ook twee proefdrukken van geboortekaartjes besteld, die komen vandaag met de post. Ik ben heel benieuwd. Ik heb er mijn favoriete namen op gezet, hopelijk gaat manlief er dan gewoon mee akkoord. Ik heb geen zin meer om nog langer te wachten met het kiezen van een naam!

Ik moet nu weg, weer naar Utrecht met Maysa en mijn moeder. Hoofddoel is deze keer een voedingsbeha en een Senseo apparaat, die wil ik al zo lang en daar is nu een mooie aanbieding van in de It's.

Fijne dag allemaal!
Marijke
37w4d

Hoi hoi,

Gisteren een klein drama. Manlief kwam op tijd thuis, zodat hij nog kon eten en dat we daarna de kinderwagen konden gaan uitzoeken. Hij heeft nog veel stress met die storing in een computer. Dus heb ik alles maar afgeblazen. Vond manlief wel fijn.
Ikke dus niet  . Was helemaal teleurgesteld. Kon er verder gewoon niks mee. Manlief is vrij snel naar een klant gegaan en ik ben maar naar bed gegaan. Wist geen raad meer met mijzelf. Maar goed, je kan ook niet alles hebben. Kinderwagen kunnen we volgende week of maand ook nog bestellen.
's avonds pannekoeken gebakken en naar de partner avond van de gym. Dat was wel leuk. Had deze week toch een aantal dingen willen doen, ook geboorte kaartje uitzoeken enzo. Maar daar komt nu niks van . Och ja, ben gezond en alles gaat verder goed. Dus mag eigenlijk niet zeuren. Maar alles is nu wel heel intens qua emo. Soms moet ik ff slikken en gewoon doorgaan. Vandaag schijnt het zonnetje en daar ga ik maar van genieten. Ook ff bij een vriending op de thee. Heb ik toch nog wat leuks gedaan. Zo dat moest er ff uit.

@Els; sterkte met alles en ik hoop dat je snel bij ons kan voegen als een zwangere.

@Patricia; klinkt heftig zo'n bevalling. Het is je allemaal wel meegevallen of lees ik dat verkeerd. Fijn dat Daan een superkind is. Geniet ervan en houdt ons op de hoogte. Heb je al foto's?

@Miep; ja echt de laatste loodjes. Kan mij voorstellen dat slapen niet meer zo lekker gaat. Gelukkig kan je overdag nog een tukje doen.

@Marike; ik had een keer gevraagd over de yoga bal. Ben er nog niet naar op zoek geweest. Toch maar eens doen. Lijkt mij ook heerlijk. Hopelijk gaat de vlucht niet door en is het logeer drama opgelost. Zou wel zo makkelijk zijn. En als er een hotel bij zit, waarom niet. Snapt zijn broer toch wel?

Ga zo maar eens aankleden. Ben echt weer zo lekker sloom. Daar is het ook vakantie voor.

Fijne dag dames.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Meiden,

Linda, Hoe is het nu met voeden? Is Niek nu naar de psz? Ook wel even lekker rustig, denk ik... Julia is vandaag naar opa en oma, man is weer aan het werk. Ik heb weer wat huishoudelijke klusjes gedaan. Gister heb ik de kast met babykleertjes ingepakt, heb zoveel wit spul, niet eens veel meiden kleertjes. Wel jammer, maar ik vind het ook wel zonde om voor die paar eerste weken zoveel nieuwe dingen te kopen....In maat 62 heb al wél meer meidendingen.. Heb jij die al gewassen in de kast? Ik nog niet....
Anticonceptie...... Tja, ik ben er al wel uit, maar mijn man heeft er weer eens een standvastige mening over..... Ik wil geen polonaise meer aan mijn lijf (bevallen, spiraal, de pil, heb 't wel gehad....). HIj is aan de beurt, nou sterilisatie is wat hém betreft géén optie, je gaat toch niet snijden in een gezond lijf???? Dat is dus zijn mening... Ik heb geen zin in de rest van mijn leven condooms te gebruiken.... au au. NIks aan..... Hier zijn we dus nog niet uit......Ik vind wél twee kinderen genoeg, ik meende te merken dat jij ook klaar bent?

Marijke, ik ben toen bevallen met 39+5. Dus tja, hoop net ervóór....
Ik vind dé naam kiezen ook erg lastig, ik ben er zelf ook wel uit, maar mijn man vindt mijn voorkeur niet mooi.... Balen is dat.... Ik begrijp je dus wel...
Is het kaartje mooi?

Yosha, wat een stemmingswisselingen heb je, naar hoor.... Ik heb daar ook regelmatig last van, maar dat is dat vaak vanwege slaapgebrek....

Miep, gelukkig, je hoeft niet naar de party!!!! Ja gek, als de gym is afgelopen, dan komt de bevalling écht dichtbij hè...
Dus je bent je aan het vervelen, heb ik totaal geen last van..... Ik heb nog zoveel dingen in mijn hoofd die ik wil doen... scheelt denk ik enorm als je al een kindje hebt rondlopen.... Ik moet echt mijn tijd nemen als ze even weg is....
Heb je al een puzzel gekocht? Je kunt ook een lekkere appeltaart of zo gaan bakken, ruikt heerlijk en smaakt nog beter....
En ja, slapen, eens een paar uur achter elkaar zou fantastisch zijn hè....
Ik kan erover meepraten... Ben elk uur wakker.... Draaien en alles kussens weer ordenen, water drinken, plassen, rennies slikken.... Ik neem af en toe een paracetamol, kan ik iets langer slapen...

Marieke, je bent alweer lekker veel mobieler, fijn....
En wat goed dat de osteopaat jullie kan helpen.....
En is de bv al helemaal afgebouwd? Ik was daar destijds wel een paar weken mee bezig...

Janneke, ik zou snel gaan beginnen met flesjes, mag al hoor... Je man kan het dan het beste in het begin geven, in ieder geval jij niet.... Scheelt je stress, kun je af en toe even weg..... Je zal zien, dat het meevalt, als hij maar honger heeft lukt het wel. Hoe langer je wacht, hou moeilijker het wordt. Julia had al binnen 10 dagen flesjes op...

Yvonne, goed dat je het er niet bij laat zitten, met die kraamzorg, het is toch ook belachelijk.... Ben benieuwd wat je ermee gaat bereiken....
De naam is nog niet helemaal definitief, ik vind het wel jammer, dat ik niet die naam aan het kindje kan geven dat ík het mooist vind...

Patricia, hoe gaat het nu met jullie? Is de kraamhulp fijn? Kunnen jullie het een beetje aan?

Heb net benedenverdieping gepoetst, samen met de buikband Anita, kan niet zonder meer....
Gister is de paardentandarts bij mijn paard geweest, hij had een afgebroken kies.... Gelukkig is het leed al geleden en heeft hij er geen pijn meer aan...   Hij heeft nu eindelijk een eigen weitje, na de peesblessure durven we hem niet meer in de groep te zetten....Er zijn nu paarden vertrokken, dus eindelijk plek voor hem, een mooi droog stuk....
Ik moet maandag naar de tandarts, ga ik afzeggen ,geen zin in, kan ook wel een paar maanden wachten....

Morgen ga ik maar even naar school, mijn gezicht laten zien, de formatieplannen van volgend jaar komen eraan, dus ik wil wel een vinger in de pap houden, wil graag ook nog wat inspraak... Maar heb eigenlijk weinig zin om de collega's te zien, ze laten niks van zich horen, tenminste, een aantal dan, terwijl ze wél bij een zieke collega op bezoek zijn geweest. Niet dat ik op hen zit te wachten,maar het idee alleen staat me tegen.... Misschien vinden ze het niet nodig om bij een zwangere collega langs te gaan of te mailen of te bellen.... Ik heb ook niks van me laten horen, ze hebben een zootje van mijn groep gemaakt, waarschijnlijk hadden ze toen wat van me willen horen, steun willen hebben of zo.... Ach nouja, het is maar werk...... Hè Laura ;-).
Hoe is het nu op jouw werk????

Ik heb de muizen opgepimpt, die bij ons op het raam komen, ipv een ooievaar....  Ik had ze regelmatig uitgeleend, anderen waren minder zuinig erop dan ik... Er waren er wat kwijtgeraakt, zo zonde.... Ik heb nu twee roze muizen wit geverfd en vernist..... Nu heb ik er weer 6 witte en dan nog 6 roze...
Ik zal er een foto van op hyves zetten....Tenminste, van toen Julia geboren was.... Miep, idee voor je om te maken? Veel werk..... Heb je iets te doen....
Ik ga nu nog even naar de site die Marijke aanraadde kijken...

gr Roos

Goedemorgen dames!

Ayla ligt nog wat te pruttelen in de kinderwagen. Gisteren vanaf 16u kwam ze steeds voor voeding. Ikke dus per 3 uur 1 borst aanbieden.ch en 's avonds is dat eigenlijk ook helemaal niet erg.Mssn een regeldag (dag 10 geloof ik). Vanaf 00:00 geslapen tot half 6!!!! Ayla lag wel in ons bed. Wiegje 's nachts is nog steeds geen succes. En eerlijk is eerlijk wij kiezen op dit moment voor nachtrust en een voldaan kindje.
Toen voeden en weer slapen tot 7.30u. Mmmmmmm heerlijk!!!! Johan heeft Niek naar school gebracht  met traktatie en z'n nette kleren aan voor de schoolfotograaf.
Johan dacht ik blijf wel eventjes, maar hij kon wel weggaan volgens Niek. Ooooooooh wat is die jongen nog groot en wijs. Moederhartje weer emo.
Vandaag dus 1e dag zonder onze kraamhulp :-( . Ik mis haar wel hoor. Zo'n topper!

@ Patricia: wow wat een heftige bevalling zeg. En weeenopwekkers en maar een paar persweeen. Poewee! Gelukkig zijn jullie allebei alweer gezond thuis.
Alhoewel jij dus met een rits hechtingen zit :-(
Weet je Daan is een bevoorrecht manneke. Hij heeft engel Bas vast altijd bij zich voor bescherming en liefde!

Ons meiske roept me. Tot later!

Grtz Linda

Zo ben ik weer..........
Ayla had een vieze broek en dan dus ook weer zin in wat voeding. NU weer rustig in de kinderwagen....................

O ja, ik heb alweer 1 van mijn gewone spijkerbroeken aan!!! :D
Wel een met stretch, maar tocg. Joepie!! Mijn buikje is nog slap, maar das logisch.

@ Roos: hoe het straks moet (v.a. volgende week dinsdag ben ik alleen thuis) alleen weet ik nog niet.......... Met een 2,5 jarige en een beeb + BV. WE hebben nog een paar dagen om een beetje een ritme te krijgen.
Anticonceptie: ja, wij zijn klaar. 2 Kindjes is onze wens altijd geweest. Deze is in vervulling gegaan. Manlief laat zich steriliseren maar ja wanneer. Moet hij zich nu al melden op de polikliniek of wachten we nog even.................. En dan in tussentijd. Ik ben helemaal klaar met de pil, een spiraaltje of wat dan ook. En condooms zie ik niet zo zitten..........
Manlief moet toch maar naar de huisarts geloof ik. Hij wordt dan toch niet direct de volgende dag geopereerd.

@ Yvonne: wat belachelijk zeg die gegarandeerde 3 uur kraamzorg per dag. Mijn kraamhulp kwam van 8:30-16:00 (10 dagen lang) en het was geen overbodige luxe! Zeker wanneer je graag BV wil geven. En dan ben ik nog eens heel snel weer fysiek hersteld! Ik ben nog onzeker t.a.v. de BV. Dat vertrouwen moet groeien.
Ik hoop dat je pittige brief z'n uitwerking niet mist!!!!

@ laura: gelukkig dat die dame wat rustiger is zodat je er minder last vn hebt. Jij begint ook vroeg zeg: "normaal al voor 7 uur aan je bureau"!!!!
Wanneer heb jij je afspraak bij de gyn ook alweer??? Ik houd het ff niet bij.

@ Janneke: hoe ging je dag gisteren. Met je afspraak precies rond voedertijd?????
De lactatiekundige heeft ons de Dodi fles + standenspeen geadviseerd. Omdat ze dan meer moeite moeten doen om de melk eruit te krijgen. IK heb gemerkt dat Ayla absoluut geen last heeft van tepel-speen verwarring. Johan geeft dan het flesje. Volgens mij vindt ze borst fijner, maar dat went wel. Ze is fel genoeg. Ik zou Jip gewoon bijv. 1x daags een flesje door Nard laten geven. Kan hij wennen en voor Nard ook fijn. Kan jij tegelijkertijd je voeding afkolven bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd met je neefje Max  trouwens! Leuk om Jip en Max straks samen te zien opgroeien.

@ Miep: ik moest wel lachen om die make-up party. Daar leek je mij idd geen type voor..........hahahaha. Ik draag wel make-up (ogen), maar ben geen type voor party's.
Je verveelt je dus..............logisch. Dat had ik in mijn 1e zwangerschap ook. Je hebt nog geen kindje om je heen die je ritme bepaald. Dan toch maar lezen, puzzelen, foto's inplakken of een digitaal boek maken........................
Je mag mij wel komen helpen in huis ;-) Een dagje Marieke helpen, en Janneke en Patricia. Roos wil ook wel denk ik......................:D

@ Marijke: ooooooh ik hoop zo voor je dat die reis niet doorgaat. Ik blijf het belacheijk vinden dat je man dit buiten jou om heeft beslist!
Heb jij beide meiden BV gegeven?? En hoe ging dat met regeldagen???
Deed jij ook voeden op verzoek??

@ Allen: Ik heb via marktplaats/trefwoord geboorteslinger/naamslinger een site gevonden waar ik naamslingers heb besteld. Ik had dus voor de geboorte al die van Ayla Berte in huis. Deze is van geplastificeerd materiaal en roze gekleurd uiteraard. Ook voor Niek Luca heb ik 1 besteld. Deze is blauw-rood met Hollandse motiefjes (leuk voor Janneke!!). Ze kunnen dus ook weer uit de kast met verjaardagen en kunnen evt buiten hangen. Kijk maar eens ff.

@ Els: bedankt voor je felicitatie! Wat balen zeg dat de IUI is mislukt en nu lang stilstaat. Waarom eigenlijk!!!!
Fijn om te lezen dat jullie leven in rustiger vaarwater is gekomen! Alles goedmet Inge??

@ JannekeChris: we horen nix van jou. Hoe gaat het met je/jullie?????????????????

@ Marieke: fijn dat jij ook wat mobieler wordt! Zondag wordt Jurre dus gedoopt. Het wordt vast een bijzondere dag!! Krijgen we een mooie foto te zien op hyves???
Jurre is alweer 6 weken oud! wat gaat het snel zeg. Wanneer moet je naar het CB??? Is hij al flink gegroeid?
Wat fijn dat de osteopaat hem kan helpen.

Ik ben een beetje uitgekletst.
Niek en Johan zullen zo ook wel thuis komen.

Doei!
Grtz Linda  

Hi meiden

Vanmorgen 1e keer naar het CB, was leuk. Gelukkig was mn beste vriendin mee want waren nogal wat handelingen. Jip weegt al 5850 gram, wat ongelofelijk! Gaat goed. Hij is wel 4 cm gekrompen (??) want ze meetten vanmorgen 56 cm maar goed, in t zkh strekten ze zijn beentjes stuk verder denk ik. Kan ook niet anders haha.
Gisteravond laatste voeding 21.30uur en Jip werd vanmorgen pas om 8uur wakker, wow! Deze mama lag al vanaf 5uur te wachten tot ie wakker werd (en mn 2 boobies ook haha) omdat we naar het CB moesten. Maar Jip voelde het denk ik aankomen en heeft goed meegewerkt. Gister nl ook!  Rest van de dag slaapt ie heerlijk, heeft pas 3 voedingen gehad vandaag. Weet niet wat ik meemaak. Vanmiddag zijn 2 vriendinnen geweest uit Amsterdam / Maastricht, errug leuk en gezellig. Zat er heel relaxed bij, merk echt verschil aan mezelf.

Zaterdag gaan we Max bekijken, heb net foto's gekregen per mail en zie toch wel veel gelijkenis met Jip! Errug leuk! Gaan uiteraard een kiekje maken... Het is in Bilthoven, dus 1e keer echt van huis en voeden op lokatie denk ik!

Patricia: ben benieuwd of je in bent geleid of dat de bevalling spontaan is begonnen? Het klinkt erg snel en pijnlijk... Geniet ervan meid!

Linda: sterilisatie is bij ons ook zeker de bedoling als onze kinderwens is vervuld, Nard staat er gelukkig heel erg open voor. Maar goed het is nog niet zover dus we gaan Durex sponsoren!

Yvonne: idd schandalig van de kraamzorg... Je hebt die kraamhulp idd echt enorm nodig en je kunt niet verwachten dat familie sowieso komt helpen. Hopelijk helpt je boze mail!!!
Anders ander kraambureau inschakelen?
Lees dat je alst hebt van je hormonen of had je je gewoon erg verheugd? Tja tis allemaal wat! Kan je man makkelijk minder gaan werken straks? Of werkt ie dan beetje vanuit huis? Das wel ideaal met eigen zaak.

Mn kolfapparaat is binnengekomen, wat een ding! Ben benieuwd, ga na de spruw (vlg week) eens even op onderzoek uit. Leuk als Nard flesje kan geven elke dag. Heb de startersset van Avent al in huis, mocht deze fles niet goed werken (maar denk dat Jip alles pakt haha) dan zijn de flessen van Marijke mss een goede optie? (toch Marijke?)

Marieke: zondag dus feest: leuk! Gaan jullie het nog vieren thuis of alleen met de dienst in de kerk?

Roos: als je een groot meissie verwacht zou ik alvast wat maatjes 62 gewasssen in de kast leggen trouwens! ;-)

Miep: jammer he de laatste keer zw gym? Ja ik had dat ook, dan komt alles ineens heeeeeel dichtbij! Lekker op je af laten komen, stapje voor stapje wordt het tijd om jullie mannetje op de wereld te gaan zetten. Weer een Helliemunder erbij! ;-)

Laura: fijn dat t op t werk rustiger is!!! Pfff niet leuk... Jij begint idd vroeg met werken. Ik begon eerst altijd om 8uur maar geen idee hoe dat straks zal zijn.

Yf: hoe gaat ie meid?

JannekeChris: we horen niets meer van je, mss beter om je uit onze Hyves en lijstjes te halen? We zijn ook zo fanatiek...

Ladies: fijne avond! Manlief is nog aan t werk in Utrecht dus eten laat. Wel balen want nu is Jip stil tijdens etenstijd. Ach ja!

O ja!! We hebben een nieuwe auto gekocht afgelopen zaterdag; een ijsblauwe Volvo V50. hadden we t tijdje terug over. Nard gaat m morgenmiddag ophalen en mijn auto inruilen bij de dealer. Hebben echt nauwelijks reacties / biedingen gehad via MP enzo. Wel jammer want bij de dealer krijg je stukken minder maar goed, we gaan in juni op vakantie en dan is een grote auto wel erg handig nu met al die spullen!

Lfs Janneke

Hey dames,

Vandaag heb ik de proefdrukken van Geboortepost ontvangen. Ik had twee ontwerpen en de meiden en mijn man waren het er gelijk over eens welke het moest worden, dus dat is beslist. Nu kan ik alvast de enveloppen bestellen en de addressen schrijven.

Linda: zal wel een heerlijk gevoel zijn dat je weer in je oude jeans past! Het gaat vast wel goed volgende week als je er alleen voor staat, is Niek nog steeds zo dol op Ayla? Tussen mijn twee zaten 22 maanden en ik zorgde er voor dat we elke dag tenminste een keer naar buiten gingen om te wandelen met de tweelingwagen. Goed voor de kindjes en goed voor jezelf! Fijn dat Ayla mooi om de 3 uur drinkt, de routine komt wel goed! Bij mijn kindjes heb ik altijd gemengd gevoed. Dus overdag vooral borst en s nachts flesvoeding (deed mijn man). Overdag ook voor het gemak vaak een fles, als we ergens naar toe moesten of als Yasmin veel aandacht vroeg bijvoorbeeld. Na 6 weken steeds overgestapt op volledige flesvoeding.

Janneke: het eerste bezoek aan het CB heb je overleefd, ik vond het altijd zo'n gestress, het uitkleden en wegen in zo'n warme ruimte. In Engeland kon je twee ochtenden in de week komen om te wegen/meten en om vragen te stellen. Het was allemaal vrijwillig en met Maysa ben ik er niet vaak naartoe geweest. De vaccinaties werden bij de HA gedaan. Hoe werkt dat hier, moet je voor het CB een afspraak maken of krijg je een afspraak toegestuurd? Hoe vaak 'moet' je komen? Ik ben wel benieuwd hoe het hier werkt.

Roos en Miep: ja slapen wordt steeds lastiger he? Ik moet er ook tig keer uit elke nacht voor de wc. Ik lig ook alleen lekker op mijn linkerzij en dan het liefst het hele bed voor mezelf. Dus ik ben altijd blij als manlief s nachts aan het werken is, heb ik de ruimte! Roos, als ik deze keer weer 8 tot 9 dagen overtijd ben bij de bevalling dan beval ik op 1 of 2 juni. En als jij weer een paar dagen te vroeg ben beval jij die week ook! Het gaat dan spannend worden!

Yvonne: jij last van je hormonen. Ik ben ook heel snel in tranen hoor, het hoeft maar iets kleins te zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je je had verheugd op het uitzoeken van de kinderwagen. Ik ben zelf een pramaholic en heb al heeeel veel (rond de 20) kinderwagens gehad. De Bugaboo vond ik tot nu toe het beste en die ga ik ook voor dit kindje gebruiken. De Urban Jungle is ook heel goed trouwens, ach er zijn zoveel mooie kinderwagens... Heb jij al een voorkeur voor een model?

Marieke: wat leuk dat Jurre zondag gedoopt wordt! Heb je een speciale outfit voor hem gekocht? Of wordt het een doopjurk? Ik ben benieuwd naar de fotos! Heel veel plezier alvast!

Ik ga nog even op de bank hangen, fijne avond allemaal!
Marijke

Terug
Bovenaan