We gaan ervoor, part V

Meiden,

Janneke, bedenk me net dat het eerste sprongetje van Jip eraan gaat komen, dan kan hij een beetje uit zijn hum zijn. Hij is nu toch bijna 5 weken?
Heb je het boek oei ik groei? Het gaat de laatste dagen net zo lekker, dus hoop dat je bent voorbereid....
Vanmiddag de auto ophalen, leuk en spannend!!!!!
Dus jullie gaan in juni lekker weg, weet niet meer waar naar toe.... Had je dat ooit getypt?

Linda, ik kan die plastic slinger niet vinden, weet je de site nog?
Echt goed dat de bv nu weer naar wens verloopt. Hoeveel tijd ben je nu kwijt aan het voeden?
Heb je ook een mail gehad van kleertjes.com, er is ingebroken in hun magazijn.... Ze is pas gescheiden, ze is de zus van de vriend van mijn nicht.....

Marijke, ik vind jouw manier van voeden wel erg mooi, maar stonden jouw borsten dan niet op knappen, 's nachts?
Heb je de senseo nog gekocht?
Wij zijn min of meer uit de naam. Het grappige was gister, dat mijn zus aan het speculeren was over een naam, ze noemde zó dé naam op. Die vindt ze wel mooi.... We zijn erg close en ik vind het heel belangrijk om haar mening te weten, dus ongemerkt heeft ze me over de streep geholpen.... Niemand weet dat we een meisje krijgen, heb nog steeds heel goed mijn mond gehouden....
Die slinger van stof vind ik superleuk, ik ga er ook eentje bestellen....

Gister heb ik stiekem de muisjes voor de traktatie gekocht bij AH, ik vond het te gek om in een ander dorp het te gaan halen, maar was wel bang dat mijn moeder of iemandvan   mijn werk me zou zien.... Ik had trouwens gister geprobeerd een foto op hyves te zetten, maar was me een paar keer niet gelukt, zal het zo nog een keer proberen....
Ik heb voor de verandering eens lekker geslapen, gister yoga gehad, daarna alleen nog optimel gedronken... Eens een paar uur achter elkaar, we moesten er wel 2 keer uit voor Julia, maar verder heerlijk gelegen.... Maar twee rennies nodig gehad... Voel me een stuk helderder....
Gister kreeg ik van de bloemist en hele mooie pot met bloemen, van de ouderraad, van school. Zoiets doet me dan zo goed..... Ik ga straks naar school, blèh, zal wél lekker goed opscheppen over die mooie bak met bloemen....
Nu is oma met Julia naar de peutergym, heb ik weer even de handen vrij. Ik ga zo even wat enveloppen schrijven...

miep, alles oké bij de controle?

Misschien tot later....

gr Roos

Hello,

Roos: fijn dat je lekker egslapen hebt! Succes op school, hopelijk kost t je niet al teveel negatieve energie! Wat knap dat jullie t geslacht geheim hebben gehouden voor de rest vd wereld zeg..
Ik weet idd dat er rond de 6 weken (dat bedoel jij ook denk ik?) een regeldag aan zit te komen. Of zijn dat meerdere dagen? Ben erg benieuwd... Jip is as maandag 5 weekjes.

Marijke: wat n goed nieuws van jullie bezoek! Komt dat even goed uit.... Fijn hoor, scheelt weer hoop gestress vooraf en dan.
Stop je dit keer weer na 6 weken met BV of kijk je hoe t loopt? Fijn als jullie beeb elke keer de fles accepteert.
CB: gaat vanzelf; de kraamhulp draagt zorg over aan CB en dan krijg je 1e keer bezoek vd wijkverpleegkundige. Die legt alles uit en dan krijg je al je 1e afspraak bij t CB, die is na 4 weken. 4 weken later heb je weer n afspraak, en dan best vaak (eens in de paar maanden geloof ik) en laatste keer is met 3 jaar en 9 maanden. Daarna worden ze "overgedragen" aan de schoolarts.  Gaan jouw meiden trouwens dan nooit naar t CB tot hun 4e jaar om gemeten gewogen te worden en voor de prikken/vaccinaties?
 Was idd heel gedoe maar heeeeel fijn dat mn vriendin mee was gegaan! Die heeft al 2 kids dus is ervaren. Volgende keer krijgt Jip zn eerste prik, dan gaat Nard mee.

In juni gaan we een weekje naar t appartement van mn ouders in Bad Hofgastein, Oostenrijk. Erg benieuwd, want is net pas opgeleverd en we zijn er dus nog niet geweest. Gewoon lekker weekje met zn 3tjes. Zit nu al te bedenken: ik ga op vakantie en neem mee.... (ben ik ff blij dat we dan grote auto hebben!)

Jip vannacht 1 keer gegeten om 3uur maar was logisch want laatste voeding was 20.30uur. Hij is zooo lief op t moment, ongelofelijk. Ik kan nu ook even bijtanken, das wel fijn. Vanavond gaat Nard naar n bruiloft en dan komt mijn zusje me gezelschap houden en helpen, want merk dat ik na t eten elke keer instort. Middagslaapje komt er telkens niet van. Of ik wil ff naar buiten of heb de rust niet. Ach ja...

Fijne dag dames!
Greetsss

Hoi Roos! Ik heb gister ook alvast 3 pakken beschuit gekocht. Ben ik maar voorbereid. De muisjes had ik al eerder gekocht maar wij houden het geslacht ook niet geheim. Knap dat je het voor je kan houden, weet Julia het ook niet want kinderen praten zo hun mond voorbij! Die zijn zo heerlijk eerlijk!
Je vroeg nog over de borstvoeding, ja s morgens moest ik wel snel voeden en werd ik vaak met een nat shirt wakker ondanks de compressen. Maar het pastte zich vanzelf aan. Als je minder borstvoeding geeft maak je ook automatisch minder voeding aan. Ik had ook een handkolf maar dat beviel niet echt.
Die senseo aanbieding is in geen een It's winkel bij mij in de buurt nog te krijgen, maar ik mocht hem nog wel bestellen voor de actieprijs met gratis DVD en twee zakken van 36 pads. Hij komt volgende week weer binnen, dus te laat voor moederdag maarja dan heb ik hem wel. Ik ben benieuwd. De meiden kunnen er warme chocomel mee maken.
Leuk dat je bloemen kreeg van de ouderraad, ik hoop dat je bezoekje aan de school goed gaat.
Ik moet weer verder, over een halfuur moet ik Yasmin van school halen voor haar oogcontrole!
liefs
Marijke

Hoi hoi,

@Janneke; nou, Jip groeit als kool. En slaapt zo lang, moet even wennen zijn. Heel fijn allemaal. Heb je ook even tijd voor jezelf.

Manlief kan niet echt makkelijk minder werken. Als er een storing is dan moet hij eigenlijk naar de klant toe. Soms kan hij het wel uitstellen. Tijdens de kraamweken zal een klant ook wel meer begrip hebben, maar wat moet dat moet. Anders krijgt hij ook alleen maar stress. Manlief is de afgelopen dagen wel heel erg lief, voelde zich toch wel schuldig. Drama is weer wat minder, nadat ik gisteren een ontzettende baaldag heb gehad. Ga vandaag met mijn ouders naar kw kijken. Misschien vanavond zelfs kaartje uitzoeken, stelde manlief gisteren zelf voor. En morgen dan met schoonouders naar box kijken. Komt allemaal goed. En ikke blij natuurlijk

@Marijke; leuk dat jullie weten welk kaartje het wordt. Ik wil graag een buggaboo. Vind ik heel erg makkelijk er uit zien en leuke vorm. Vandaag nog maar eens op de harde weg rijden als dat mag tenminste.

@Roos; knap dat je nog steeds je mond kan houden tegen iedereen. Zou ik niet kunnen. En grappig dat je zus zo de naam zegt die jullie op het oog hebben. Zit je daar in ieder geval goed mee. Is toch altijd afwachten vind ik. Is ook zo persoonlijk een naam.

Zit vandaag al weer beter in mijn vel. Heb gisteren nog wel een beetje van het zonnetje genoten en bloembollen geplant. Lagen nog te kijken. Ook veel geborduurd. Is echt een hobby voor mij. Heb dan ook al 7 schilderijen voor de babykamer en ben nu begonnen aan 2 stukken voor onze slaapkamer. Dus als iemand nog een wens heeft. Ik maak het wel. Duurt dan wel een paar maanden, maar is heel erg leuk.

Fijne dag dames.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl

Hey meiden!

De rust is hier weergekeerd. Manlief haalt de wekelijkse boodschappen, Niek ligt op bed en Ayla ligt in de kinderwagen beneden gevoed en verschoond:) Hopelijk gaat ook zij zo slapen. Volgens RRR: wakker neerleggen om zelf in slaap te laten komen............. ipv slapend vanaf de borst neerleggen...........pffffff.
Vanacht weer een goede nacht: 22:00 laatste voeding, geslapen tot 3 uur, voeden, slapen tot 7 uur, voeden en slapen tot 9.30u!! Johan heeft Ayla en mij lekker laten liggen nadat Niek om 7 uur wakker was. Ze heeft wel weer bij mij in bed gelegen. Ik probeer het wel steeds hoor, maar het slapen wil dus nog niet in de wieg.
Het zal wel goed komen. Ik leg haar nu steeds op haar rug in bed (steeds hoofdje wisselen) en armpjes strak naast har lijfje. Dekentje strak trekken.
Ach het is nog ff zoeken.

@ Janneke: wat groeit Jip lekker zeg!! En hij slaapt de laatste dagen zo goed. Fijn hoor. Zo zie je dat na een week of 4 er dus echt een ritme in komt.
Ik ben ook reuze benieuwd hoeveel Ayla dinsdag weegt wanneer de wijkvk bij ons komt. Ze krijgt wel genoeg voeding: kerriegele poep met korreltjes en genoeg plasluiers. Mijn k.h. heeft ook een hyves. Zo kan ze mooi op de hoogte blijven. Voelde me gisteren echt wat eenzaam zonder haar ondanks dat Johan en Niek natuurlijk ook thuis zijn.

@ Roos: Ik ben benieuwd hoe Julia het straks gaat doen wanneer jullie meiske er is. Ze zal ongetwijeld lief zijn, maar.........
Johan vliegt het zo nu en dan echt aan...... Niek is lastig. Hij is voortdurend aan het uittesten en grenzen en bevestiging aan het zoeken. Johan is minder diplomatiek dan ik en dat botst dus met Niek. Dan wordt het dwars tegen dwars.
Het is voor Niek tenslotte ook niet makkelijk allemaal.
Hoe moet het volgende week wanneer ik alleen ben...............:S
Ach het komt vast goed;-) Bij mij kost het voeden incl. verschonen etc ca 45-60 min. Geduld............... geduld...... geduld..... geduld.
Volgens mij is dat een levensles die ik moet leren;-)
Heb je de site al gevonden??

@ Marijke: ik denk dat ik over een week of 2 ook zo wil voeden. In elk geval de laatste voeding 's avonds fles en verder BV. Maar ff zien. Manlief is niet zo gecharmeerd van BV. Hij vindt FV makkelijker en rustiger. Baby's komen minder vaak en dus kost het minder tijd..........
Jou man gaat dus altijd eruit voor nachtvoedingen???? Bij Niek deed ik dacht door de week altijd zodat Joan kon slapen. Hij moest de vlg dg weer aan het werk. Heeft je man geen last van slaapgebrek?
Is de logeerpartij al van de baan??
Leuke handel heb jij gedaan met je nieuwe senseo!

@ miep: hoe was je controle??

@ Patricia: hoe ist meid???? Hopelijk gaat het goed met jullie en kunnen jullie genieten van Daan met alle emoties die er zeker aanwezig zullen zijn.

@ Yvonne: je baaldag is dus voorbij. Al iets van het kraamcentrum gehoord?? Kw en kaartjes uitzoeken dus. Leuke vooruitzichten!

@ Nathalie: wanneer is je NOD ook alweer??? vandaag of morgen toch????? spannend

Nou meiden, ook Ayla slaapt nu....................wilde nog wat drinken......
Doei!
Grtz Linda

He meiden,

wat heerlijk dat de beebjes het zo goed doen!!

Nathalie: spannende tijd.....hou je ons op de hoogte enne waneer ga je testen als het niet komt???

Ik hoop dat t snel dinsdag is...ik herken mezelf niet meer, ben zo depri als wat, jank om alles....ppppffff zit mezelf in de weg....ben al 2 dagen niet aan t werk...heb veel hoofdpijn, misselijk etc etc...dinsdag heb ik telefonisch overleg met de gyn, maar ik denk dat ik nu nog 1 week de pil slik en het dan voor gezien hou....dit kost me mijn huwelijk!!! echt het gaat helemaal niet zo lekker momenteel....en ben echt bang dat t door die pil komt, raar maar waar....heb wel vaker een dipje, maar dit blijft langer hangen en zit dieper....
Pfff jullie zullen inmiddels ook wel denken, heb je die zeikerd weer!!!

Maar heb een druk weekend voor de boeg, morgen hond van mijn zus halen, ouders en zus komen morgen ipv zondag al terug uit frankrijk, dus dat vind ik wel erg fijn nu!! Morgen komt een vriendin van me langs en zondag moederdag, gaan we met mijn schoonouders brunchen in een sjieke tent en dan hoop ik maandag weer fris en fruitig aan t werk te kunnen!

Heb net lekker alle groenten al gesneden voor vanavond en vlees staat lekker in de marrinade....dus straks alles in de wok en eten maar. Ook ruikt het nu heerlijk in huis, heb even snel een cakeje in de oven gezet!! Even een goedmakertje voor manlief straks...:)

Fijn weekend allemaal,

liefs Yosha

Yosha: nooit zeggen dat we jou een zeikerd zouden vinden, je zit gewoon niet lekker in je vel en wij zijn hier om elkaar te steunen! Zou best door de pil kunnen komen, ik heb er wel over gehoord. Misschien een andere pil of inderdaad gewoon ermee stoppen. Lief dat je wat hebt gebakken voor je man. Hij heeft er vast wel begrip voor dat je door de hormonen jezelf niet bent!

Jannie: ja met de meiden ben ik hier wel naar het consultatiebureau geweest, maar ik vroeg me gewoon af hoe dat met baby's ging. Een keer in de maand valt wel mee zeg, met Yasmin ging ik in Engeland de eerste maanden elke week om haar te wegen en zorgen te bespreken! Met Maysa had ik meer vertrouwen en had ik die bevestiging minder nodig. Heerlijk trouwens dat je nu zo geniet van Jip. Echt, het wordt steeds leuker! Oei ik groei is echt een aanrader!

Yvonne: hoe was het kinderwagen-testen? Kies je een unisex kleur omdat je nog niet weet wat het wordt? Of weten jullie het wel en houden jullie het geheim?

Linda: mijn man werkt vaak s nachts. Hij is zelfstandig vertaler en nachtmens dus dat komt mooi uit. Dan is het ook lekker stil in huis en werkt hij sneller. Nadeel is wel dat hij soms overdag slaapt. Maar kan hij s nachts mooi de nachtvoedingen/verzorging doen. Daar geniet hij dan ook echt van.
Dat wakker terug leggen zodat ze zelf leren in slaap te komen viel mij ook altijd zwaar, ik koos dan toch meestal de makkelijkste weg en wiegde ze in slaap. Ayla is ook nog zo klein, daar kan je over een paar maanden ook nog mee beginnen, of is het dan al te laat? Mij is het in ieder geval nooit gelukt, ik kon ze ook nooit laten huilen.

Wie was er nou begonnen over anticonceptie? Ik wil ook geen hormonen meer in mijn lijf, sinds 2003 gebruiken wij 'natural family planning'. Begin en eind van de maand zijn dan veilig en in het midden letten op vruchtbaarheidstekens en dan gewoon condooms. Eventueel temperaturen om er zeker van te zijn dat de eisprong is geweest. Dit werkt natuurlijk alleen als je een regelmatige cyclus hebt. We zouden nog wel een 4e kindje willen dus steriliseren is nog geen optie, maar ik betwijfel ook of hij daar voor zou gaan.

Ik ga koken!
fijn weekend allemaal!
Marijke
37w5d

Terug
Bovenaan