We gaan ervoor, part V

Hey ladies!

Het stormt hier (letterlijk), bij jullie ook?
Ik ben heerlijk alleen met Ayla thuis. Ze is vandaag eigenlijk heel goed op regel. Ongeveer elke 2,5 a 3 uur voeden en dan slapen.
De lactatiekundige heeft weer gebeld, vind ik best prettig, zo kan ik mijn vragen en onzekerheden kwijt en vervolgens met haar adviezen aan de slag (als ik er wat mee kan:)).
Vanavond komen mijn moeder en haar man nog ff langs. Wel gezellig.
Johan is met Niek naar een receptie van een collega die met pensioen gaat. Straks patatjes eten.............mmmmmmmmmm

@ marijke: ooooh vandaar dat je man de nachtvoedingen doet. Ideaal;-) Ik wist wel dat hij vertaler was........... Wanneer slaapt hij dan???? Of kan hij met een paar uurtjes toe?
Het CB. Die bij ons zijn heel relaxt. Ik hoor ook weleens andere verhalen. In Heerenveen wordt het bijv. het consternatiebureau genoemd:)
ik ging er altijd met plezier naartoe. Behalve de prikjes dan. Volgende week dinsdag komt de wijkverpleegkundige bij ons langs voor een Intake en om Ayla te wegen. Daarna gaan we daarheen. Het wordt allemaal volautomatisch geregeld.
Is jullie naam al definitief????

@ Yosha: je bent helemaal geen zeurpiet hoor meis!!!!! Daar zijn we voor. We hebben allemaal van die momenten! Zelfs toen we al zwanger waren en ook nu met een gezonde baby in mijn armen kan ik af en toe ff moeten zeuren. En jij wilt ook zooooooooo graag! De pil kan idd heel veel stemmingswisselingen veroorzaken! Mssn een andere lichtere pil of idd stoppen. Ik werd er juist door afgevlakt. Voor mij geen van die hormonen meer in mijn lijf.
Lekker straks de cake opeten samen met je lief!!! Hij waardeert het vast en je zult zien dat hij je wel begrijpt.

Mijn moeder en haar man willen ons een kado geven ivm geboorte van Ayla. Bij Niek hebben we een kinderwagen gehad. Nu willen ze dus weer iets duurs geven..........
We zitten een beetje in dubio. We hebben alles al wat we nodig hebben. Dus dachten we dan doen we zo'n houten speeltoestel voor buiten met schommel, huisje, glijbaan etc. Daar hebben beide kindjes nog jaren plezier van. De ruimte buiten is er wel. Weten jullie een goed/degelijk merk of leverancier???

Ik ga lekker bankhangen en ATWT kijken en genieten van de rust voordat onze storm echt komt binnenwaaien .
Doei!!
Grtz Linda

Meiden,

Zit weer op wacht boven, ik heb Julia vanmiddag een uurtje laten slapen, trok het zelf anders niet, heb zelf ook in bed gelegen....Nu spookt ze dus, zeurt steeds om thee en aandacht.....

Janneke, nee ik bedoel niet een regeldag. Volgens oei ik groei maken baby's na perioden een groeispurt door (mentaal) en dan kunnen ze voorafgaand hangerig zijn, graag bij mama zijn etc. De eerste sprong is dus rond 5 weken... Maar ik geloof dat ze uitgaan van de uitgerekende datum, dus dan is hij nu 5 weken....Hij kan er dan ook al net door zijn... Daarna komt er weer ene sprong tussen 71/2 en 91/2 weken....

Linda, ik herken het wel, mijn man is ook minder tactisch met Julia en heeft net iets minder geduld en dat botst hier ook wel eens, net nog, toen ze niet uit bad wilde..... Gehuil, alsof ze werd mishandeld....Ik verwacht ook meer strijd tzt.... Lastig hè. Niek is wel gek op zijn zusje toch? Maar hij vraagt dus wel meer aandacht, tja wel logisch.. Maar lastig...
Ja, die bv, duurt wel lang, zo'n sessie..... Hoop dat je Niek dan zo lang kunt vermaken op afstand.... Ik ben bezig met een schatkist....
Dus jij legt Ayla op de rug, de eerste twee weken dus ook al.... Heb je kruiken nodig gehad?
Ik ga zo de site van de slinger bekijken... Ikkan maar niet een foto op hyves zetten, iedere keer zegt ie dat de verbinding verbroken is...raar hoor...

Yosha, hoe kun je jezelf nu een zeikerd vinden?? Zet het maar snel uit je hoofd....   Je moet maar met die pil stoppen en dan kijken wat er gebeurt, evt een andere.... En je man kan wel tegene en stootje hoor, jullie hebben vast een stevige basis, je schrijft altijd zo liefdevol over hem en jullie relatie.... Maar een lekkere cake is natuurlijk altijd een goed goedmaker....

Yvonne, je voelt je ook weer wat beter... Fijn.. Ik had dat trouwens wel vaker tijdens schoolvakanties, dan had ik ook tijd om na te denken etc....
Dus borduren is een hobby van je, kan me er niet zoveel bij voorstellen... Lijkt me dat het wel rustgevend kan zijn....

Marijke, die bv, ik kijk er echt niet naar uit.... Maar ja, eerst maar 'even' bevallne, dan zien we wel weer verder....
Hoeveel kopjes frambozenbladthee behoor ik nu te drinken met 36 weken? Ik ben er niet echt dol op hoor....

Ik ben dus op school geweest, niks aan, volgende week beginnen ze te praten over de groepsindeling, de week erop de poppetjes bij de groepen. Ik denk dat ik dan maar even ga, het gaat tenslotte over een heel jaar.... Heb er weinig zin in, mijn hoofd staat er helemaal niet naar, maar ja.....
Juul roept en vraag t of ik haar wil onderdekken. Ga ik maar even doen.....

Tot morgen, denk ik!

Gr Roos

Heey meiden,

Ik kom heel even langs.
De loges zijn net naar huis toe. Ook wel weer lekker hoor na 1,5 week loges te hebben gehad.
Het is zoooo mooi geworden boven. Het is niet helemaal af gekomen dus volgende week komt me zwager nog voor 2 daagjes terug.

Nu ff snel over me nod.
Ik heb vanmorgen getest maar helaas negatief.
Toch meiden ( het klinkt misschien heel raar ) maar ik heb zo wel het gevoel dat ik zwanger ben.
Soms misselijk, me borsten die  opgezet  zijn en nu ook wel meer pijn gaan doen incl pijnlijke tepels. Erg moe.
En veel doorzichtig draderig slijm. Dit is toch een zwangerschapsteken, of niet?
Pfff ik voel me er gewoon een beetje stom bij. Straks wordt ik toch ongesteld en dan blijkt dat ik me al deze tekenen in me hoofd heb gehaald.
Als ik zondag nog niet ongesteld ben ga ik weer testen.
Zondag zou me eerste uitgerekende datum zijn geweest als alles de eerste keer goed was gegaan dus het zou een geschenk uit de hemel voor ons zijn  als blijkt dat ik dan toch positief test.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Meiden zondag na me werk ga ik echt weer even op jullie allemaal reageren hoor.
Nu geen zin meer in. Ga lekker met me lief op de bank relaxen nu want daar zijn we wel aan toe.

Liefs, Nathalie

Hoi hoi,

@Linda; Ayla slaapt en eet goed zeg. Alleen in het wiegje slapen komt wel. Ze zijn ook negen maanden lekker warm en gerommel gewend. Lijkt mij ook raar om dan in 1 keer stilte om je heen te hebben als je moet gaan slapen. Een speeltoestel lijkt mij wel heel leuk. Kunnen de kids zich goed uitleven.

@Yosha; wat vervelend zeg dat je je zo voelt. Kan mij voorstellen dat je dan met de pil stopt. Je relatie gaat dan toch voor. Sterkte ermee en zeur maar zoveel als je wilt. Lucht ook op. Gelukkig heb je veel afleiding dit weekend. Geniet ervan.

@Marijke; fijn zeg dat jouw man de nachtvoeding doet. Is voor hem dan gewoon een werkdag en is dan toch wakker, ideaal.

@Roos; Julia is wel een pittige tante. Maar dan weet ze wel wat ze wil. Het slaap ritme zal er wel inkomen. Vervelend zeg dat ze op school zo moeilijk doen. Kan ik mij niks bij voorstellen met mijn huidige werk. Op de vorige lokatie wel. Ik begrijp heel goed, hoe frustrerend dat is. Het gaat toch om de schoolloopbaan van kinderen en die zijn nog zo beïnvloedbaar. Hopelijk valt het volgende week mee. Succes.

@Nathalie; OOOOOOOOOOOOOOOhhhhhhh jammer zeg. Je had toch goede hoop dacht ik. Misschien heb je te vroeg getest. Heb dat wel meer gelezen van andere meiden. Die konden pas een week later, positief testen. Hopelijk heb je over een paar dagen meer geluk. Ik zal voor je duimen    . Zou wel dubbel zijn ja als je zondag positief test, hoop het zo voor jullie.

Gisteren een kinderwagen besteld met mijn ouders. Was leuk  hoor om mijn vader in de winkel achter een kinderwagen te zien. Hebben een buggaboo gekocht met maxicosi en wat dingetjes erbij. Is nu helemaal compleet. Kleur: dondergrijs met zand. Lekker neutraal en toch fris. Toen met mijn mama nog wat spulletjes gekocht: dekentje en lakentjes voor in ledikantje, hoesje van aerosleep en een luiertas (was in de opruiming). Dus dat is ook alweer binnen. Daarna met manlief een geboortekaartje gaan uitzoeken. Wat is dat moeilijk zeg, zijn er dan ook nog niet uit. Gingen daarna naar de sauna, verrassing van manlief. Wat was ik daar aan toe zeg, dus heerlijk gerelaxed.
Gisteren zo in bed gedoken want het was al 23.30 uur. Dadelijk maar eens douchen, ruik nog naar chloor en dat stinkt zo. Straks eerst even met schoonouders een box uitzoeken en bestellen. Dan ff dutje en daarna eten. Hebben vanavond feest van mijn oom en tante 25 jaar getrouwd. Dus dat is weer een druk dagje. Morgen maar even bijtanken. Mijn humeur is weer helemaal opgeklaard, baaldagje en gisteren natuurlijk heeft echt geholpen.

Gisteren ook nog de kraamzorg gesproken. Had mijn frustraties en bezorgdheid goed kunnen uiten. De kraamzorg had zelf ook al actie ondernomen, kortere vakanties voor het personeel ed. Ze heeft in ieder geval een notitie in mijn dossier gemaakt, zodat ze weten dat ik gebeld heb. Heb wel duidelijk gemaakt dat ik graag weet waar ik aan toe ben en niet zoveel mensen heb om op terug te vallen. Heb mij vroeg ingeschreven dus heb de meeste kans op meer uren kraamzorg. Dus dat is nu gewoon afwachten. Ben er zelf alweer wat rustiger onder, we zien wel.

Fijne dag allemaal.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

@ Linda: Bedankt voor de tips over hoe ik de dag door kan komen. Maar uh, een bij jullie allemaal een dagje helpen in huis wordt het niet, hoor. Als ik hier in huis iets doe, heb ik al meteen last van mijn rug. Ik neem aan dat ik dat probleem ook heb als ik bij jullie in huis iets doe....
En jeetje, wat doe jij alweer veel zeg! Fijn dat het zo goed gaat, maar let wel op dat je jezelf niet voorbij rent, he?
Het is dus nog even zoeken hoe jullie Ayla lekker aan het slapen krijgen in haar eigen wiegje. Ze is natuurlijk nog ook wel errug jong. Komt allemaal goed!
Hihi, Johan dus af en toe een beetje in de stress. Ik kan me voorstellen dat het voor Niek allemaal niet meevalt. Wel jammer dat Johan niet 100% achter de bv staat. Zolang het goed gaat, maakt dat nog niet eens zoveel uit, maar als het wat minder gaat, dan wordt de verleiding om het snel op te geven wel heel groot natuurlijk.

@ Janneke: Haha, Jip dus 4 cm gekrompen. Dat gaat niet goed meis! Fijn dat het zo goed met hem gaat. En wat slaapt hij al goed. Hopelijk houdt hij dat goed vol.
Spannend, zo voor het eerst op vakantie met zo'n hummeltje. Wij gaan waarschijnlijk in het najaar een weekje of zo weg. Gewoon in de buurt, even ertussenuit.

@ Marijke: Leuk, het kaartje uitgezocht. Wat ik me afvroeg, heb jij nou dadelijk kraamhulp, of toch niet? Je twijfelde toch of je dat wel wilde, of niet?

@ Roos: Jij dus ook al muisjes gekocht. Dat heb ik vorige week ook gedaan. Ik hoefde gelukkig niet op te letten of iemand me zag, omdat iedereen weet dat we een mannetje krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat jij eerst een keer om je heen gekeken hebt. Haha, net of je stiekem een zwangerschapstest gaat kopen. Nou kunnen die gelukkig tegenwoordig makkelijk via internet. Misschien een idee voor de muisjes??
Volgende week dus weer terug naar school. Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal niet op zit te wachten. Aan de andere kant, het gaat wel over een heel jaar volgend jaar, dus misschien wel goed als je je stem ook laat horen.

@ Yvonne: Fijn dat je weer wat beter in je vel zit. Soms heb je dat gewoon even. Kan altijd wel, maar als je zwanger bent, zit je natuurlijk ook nog eens helemaal onder de hormonen. En er verandert zo veel. Gewoon af en toe even aan toegeven, hoor.
Inmiddels lekker wezen shoppen, lees ik. Leuk, he? Oeh, lekker naar de sauna geweest. Erg goed verrassing van manlief. Ik kan er nu al naar uit kijken dat we over een aantal maanden ook weer een keertje gaan.

@ Nathalie: Eindelijk het huis weer voor jullie zelf. Lekker dan, he?
En nog steeds spannend met je NOD. Je hoeft je er niet stom bij te voelen, hoor!!! We hebben ons allemaal wel regelmatig vanalles in ons hoofd gehaald. Helaas kan je lijf je wel behoorlijk misleiden, maar soms geeft het ook wel gewoon het juiste aan. Hopelijk is het bij jullie raak.

Hier gaat alles z'n gangetje. Gisteren op controle geweest en alles was goed. Volgende week weer. De vk zei dat ik een grote buik heb en dat ie goed gevuld was. Ik gaf aan dat ik een beetje twijfel over waar ik wil bevallen. Heb steeds ziekenhuis geroepen, maar voel er toch eigenlijk ook wel iets voor om thuis te bevallen. Ze heeft er een aantekening van gemaakt dat ik twijfel. We kijken op het moment zelf wel hoe het gaat. Ze zei nog wel: "Het kan in jouw geval wel zijn dat we toch aanraden om poliklinisch te bevallen. Het ligt eraan hoe het gaat, maar er komt bij jou echt geen kleine baby uit".......
Slik. Heb nu helemaal het idee dat ik straks van een halve reus moet bevallen. Ben erg benieuwd.
's Middags nog naar een receptie geweest op het werk. Daar heb ik echt veel te lang gestaan. Met als gevolg dat 's avonds mijn voeten echt superdik waren. De laatste tijd zijn ze wel vaker dik, maar dit was echt niet normaal meer. Zelfs mijn crocks begonnen te knellen. Nu zijn ze nog steeds dik, maar toch al wel een stuk minder. Morgen weer een feest. Dan ga ik denk ik toch maar zitten.....
Oja, bijna vergeten. Ons mannetje is nu inmiddels wel aan het indalen. Toch ook prettig om te weten.

Prettig weekend verder iedereen!

Miep
38w3d

Hey ladies!

Nou de dag is hier knallend begonnen!!
Niek had ruzie met Johan (direct al tijdens het aankleden) en daarna hadden Johan en ik ruzie. Tot huilens toe; over BV, FV en Niek.........pfffffff. Maaaaaaaaaar het heeft de lucht behoorlijk geklaard.
Niek is lastig (zelfs schoppen) op het moment en uit dit naar Johan.
Die dat vervolgens natuurlijk helemaal niet leuk vind en z'n lieve gezellige zoon en grote vriend terug wil! Al die veranderingen, emoties en hormonen kwamen er vanmorgen dus uit. Het moest gewoon ff.
De mannen hebben de hele dag buiten "gespeeld"/"gewerkt".
Ze hebben een hek gebouwd waardoor Niek nu niet meer naar de sloot/weg kan.
Maandag nog 1 hek maken en dan kan hij veilig achter huis spelen. Is wel handig als je alleen met beide kids thuis bent ;-)
Ik heb aangerommeld, klusjes in/om huis gedaan.  Moederdagkadootjes gehaald (1e keer met auto alleen van huis).
Vanmiddag kraamvisite gehad, vrienden met 3 kids.
Ayla was de hele dag ontregeld..................
Weinig geslapen overdag, m'n borsten voelen leeg (kan dat eigenlijk:S) en ze was de oververmoeid; duidelijk een zaak van een viscieuze cirkel.
Tja dan wil in slaap komen zelfs met een volle buik niet meer. Of te moe om vol te drinken.
Ik heb 2x een nutrilonfles gemaakt waar ze vervolgens amper uit gedronken heeft. Geen honger dus. Om 18:30 heeft ze weer voeding gehad en vanaf 19u slaapt ze................mmmmmmm. Niek ligt ook in dromenland.
Wij hebben de was weer aan de kant en was gestreken. Nu languit voor Xfactor.
De RUST is weergekeerd.................

Morgen moederdag.
We gaan via mijn schoonouders naar mijn moeder. De kindjes kunnen daar goed slapen. Mits we een goede nacht maken. Anders blijven we thuis......................
1e Moederdag met 2 kindjes..............wat een rijkdom!

Zo, ik moest dit ook ff kwijt.........
Liefs Linda

Hello ladies,

Pfff heb weer een (beginnende) borstontsteking te pakken.... Word er gek en moedeloos van, echt. Ben aan het afbouwen met kolven voor de voeding (nu alleen als ie zich tijdens voeden verslikt)  en werd gister wakker met harde schijven en pijnlijke borsten. Voeden doet zeer maar lucht ook weer op. Had vanmorgen verhoging, 38.1, dus even in de gaten houden. Ga zometeen na het voeden met Jip naar mijn moeder, wel even gezellig. Hoop zo dat het niet erger wordt! Dus: kwarkcompressen 2 maal daags en eea goed stimuleren.

Vandaag 1e moederdag! Van Jip een hele mooie bos bloemen gekregen, leuk!!!!
Wel bijzonder alleen jammer dat manlief hele dag op het hockeyveld is. Ach ja mn zoontje is wel lekker thuis haha!

Laatste tijd veel ruzie (lees: miscommunicatie) met manlief, soms vind ik dat hij er te weinig is en dat er voor hem te weinig is veranderd tov mij. Is gedeeltelijk jaloezie want hij moet ook blijven sporten etc maar soms begrijpen we elkaar niet goed meer. Moeten blijven praten, dat merk ik. En iets leuks samen doen is natuurlijk al heeeeeel lang geleden. Dinsdag over n week gaan we samen naar Theo Maassen, ben benieuwd hoe dat bevalt!

Gister onze eerste "grote rit" gemaakt met onze nieuwe auto. Op kraambezoek bij neefje Max. Wat is ie klein!!! 3500 gram dus scheelt een hoop. Foto's staan op mn Hyves trouwens. Wel erg bijzodner die 2 neefjes naast elkaar. Benieuwd of t later vriendjes worden.

Linda: lastig van Niek. Tis allemaal te verklaren zijn gedrag maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk voor jullie is.
O ja zag dat je gele luiers hebt met stukjes: dat zijn onverteerde melkresten volgens mij en dat is een teken van overproductie. Of bedoel je iets anders?

Miep: fijn dat ie aan t indalen is, komt helemaal goed joh. En maak je geen zorgen over een evt reusje, ik ben achteraf blij dat Jip groter was dan gemiddeld, dan kunnen ze veel meer hebben! En dat voel je bij n bevalling echt niet, dat geloof ik niet. T doet toch wel pijn... ;-)

Yvonne: leuk dat shoppen voor de baby! Kan me voorstellen dat je er vrolijk van wordt.
Patricia: lekker ana t genieten? Fijn! Hoe is je kraamhulp?

Yosha: tuuuurlijk ben jij geen zeikerd, kom op! Kan alleen maar zeggen: volg je gevoel meid.. Of nu weer rustiger in je koppie?

Nathalie: heb je getest vandaag? Vandaag dus de 1e uitgerkende datum, sterkte...

Ben benieuwd wie er gaat bevallen als eerste!

Lfs Janneke

Terug
Bovenaan