We gaan ervoor, part V

Goedemorgen meiden,

Ik heb net weer getest maar helaas nog steeds negatief.
Kon wel huilen joh.
Ben ik al bang voor spanning tijdens me vlgnd zwangerschap, nu heb ik al spanning voor ik het uberhaud al zeker weet.
Ik heb nu besloten morgen even niet te testen. Woensdag weer maar.
Maar ik zou zo graag voor mijn vriend ook die bevestiging hebben he. Ik voel al aan me lichaam dat er dingen veranderd zijn maar hij hoort het alleen van mij. Ja aan me borsten ziet   en voelt hij wel dat die veranderd zijn.

Janneke was net toen ik ff dipje had zo blij toen ik jou berichtje las dat je pas na een week positief getest had en ook met de sensitesten.
We wachten gewoon rustig af. Al hoop ik jullie natuurlijk wel deze week met zekerheid te kunnen vertellen dat ik weer zwanger ben.

Yosha, ooo meis gelukkig maar dat je jezelf nu weer wat beter voelt.
Had van het weekend je berichtje gelezen dat het niet lekker ging en moest steeds aan jullie denken.
Groot gelijk dat je nu gestopt bent met de pil. Als het niet goed voelt en je huwelijk loopt er niet goed door dan lekker je hart volgen en doen wat je denkt dat goed is.
Op naar de gyn morgen. En heeft een ander misschien minimaal 3 mnd pil nodig om de hormonen weer normaal te krijgen, bij jou heeft het misschien wel na deze ene maand al geholpen ;-))

Patricia, wat heerlijk dat jullie nu eindelijk zo lekker kunnen genieten.
Wat een mooi mannetje. En wat een mooie buikbeschildering ook zeg.
Kaartje komt eraan hoor. Ben nooit 1 van de snelste daarmee.

Linda, aa lief zeg wat je van Niek hebt gehad voor moederdag.
Morgen dus voor het eerst alleen met Niek en Ayla.
Spannend. En kan me voorstellen dat dat een dillema is, stoppen met bv of niet.
Wat zegd je man ervan?

Janneke, hoe gaat het vandaag met je?
Zet de borstontsteking door? Bleg joh, het zit ook niet mee he. Heb me laten vertellen dat een borstontsteking ontzettend pijn kan doen. Hoop voor je dat als je het hebt dat je er dan snel weer vanaf bent.
Leuke foto,s op je hyves van de twee neefjes samen. Hoeveel weken schelen ze nu ook alweer? Leuk, kunnen ze samen gaan optrekken.

Marieke, meis drukke dagen las ik.
Gaat het wel goed met Jip?
En hoe gaat het met jou? Kan jezelf al wat meer uit de voeten?

Laura, hoe gaat het met jou?
Is de rust al terug gekeerd op je werk?

Hiltje, weet dat je ff afstand zou nemen van het forum maar mocht je dit lezen, ik ben benieuwd hoe het met je gaat?

Miep, mooi dat jullie mannetje aan het indalen is.
Jij gaat alweer op naar de 39 weken he.
Spannend joh.
En 13 mei komt nu ook wel heel dichtbij he ;-))
Als je vader gelijk heeft ben je over 3 dagen moeder ;-))))

Yvonne, leuk meis. Lekker bezig met het kopen van spullen voor jullie baby.
En onverwachts naar de sauna geweest. Heerlijk!!!!
Nu vakantie weer voorbij zeker en weer aan het werk?

Roos, hoe gaat het met jou?
En met Julia? Heb je haar nog kunnen ontdekken vrijdagavond? Wat een freultje heey.

Marijke, hoe gaat het met jou/jullie?
Alles weer rustig rondom de vakantie van je man zijn familie?
Snap heeeeeel goed dat je daar er boos over bent geworden hoor.
Maar las een paar dagen terug al dat het misschien wel met een sisser afloopt toch?
Hoelang moet jij nu eigenlijk nog?
Ben je al klaar voor de bevalling?

Ooooow, ik hoop echt dat ik jullie snel mooi nieuws mag laten horen ;-)))

Tot gauw!

Liefs, Nathalie

Hey dames,

Wat is het rustig op het forum vandaag. Ik had weer controle vanmorgen en het kindje blijkt al goed ingedaald te zijn. Dat verbaasde me wel want met 2e en latere kinderen gebeurt dat meestal toch pas net voor de bevalling? De gyn. bleef wel bij haar voorspelling van een bevalling na 40 weken. Nou ja, we zien wel. Ik heb het ook weer over mijn angst voor de bevalling gehad, en ze raadde me weer de ruggenprik aan. Ook vertelde ze dat een catheter dan niet nodig is maar ze gaan mijn blaas dan wel legen als het heel lang duurt. Een nachtje blijven na ruggenprik hoefde ook niet, zodra ik weer kan plassen mag ik naar huis. Ook is de kans op een kunstverlossing door de ruggenprik heel klein als je voor de 2e of 3e keer bevalt. Dus ze heeft veel twijfels van me over de ruggenprik weggehaald. Vanmorgen nog klossen gehaald voor onder het bed maar die blijven nog even in de hoek staan tot de kraamzorg erom vraagt.

Nathalie: wat frustrerend dat je nog negatief test! Misschien was je ovulatie later dan je dacht en is het daarom nog negatief? En zoals Janneke zei kan het soms wat langer duren tot je positief test. Ik duim voor je!

Linda: ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft over Niek en Johan. Zo ging het bij ons ook nadat Maysa geboren was. Daarvoor was Yasmin wel pittig maar altijd lief, en kon ze niets fout doen in de ogen van mijn man. Na de geboorte van Maysa veranderde dat. Ze was zo jaloers, ook altijd stout tijdens het BV, en deed Maysa pijn. Ze heeft zelfs een keer Maysa's wangen opengekrabd, toen was ze pas 6 maanden... Toen heeft mijn man het ook lang moeilijk gehad met Yasmin en daar hadden we dan ook vaak ruzie over. Het is toch een hele verandering voor de oudste als er een baby bij komt. In de Kinderen staat daar deze maand een artikel over, ook heel herkenbaar. Volgens het tijdschrift duurt die fase maar een paar maanden. Bij ons duurde het een paar jaar... Hopelijk bij jullie niet! Als ik jou was zou ik gewoon overstappen op de fles, dat maakt alles veel makkelijker. Ayla heeft zoals Roos zei de belangrijkste voedingstoffen van de BV nu al binnen. Je moet doen wat je zelf wil, het is jouw kindje. Laat je geen schuldgevoelens aanpraten.

Roos: je vroeg nog over de frambozenbladthee. Over het algemeen zeggen ze 2 kopjes per dag maar je kan het opbouwen tot 4 per dag. Ik ben nu 38 weken en zit nog op 2 per dag, meer lukt nog niet. Ik ga nu wel proberen 3 per dag te nemen en dan met 40 weken naar 4 per dag. Als je het heel vies vind kan je het ook in tablettenvorm kopen, maar dat is minder effectief dan de thee heb ik gelezen. Met Yasmin en Maysa dronk ik trouwens tot het eind maar 2 kopjes per dag en het waren redelijk vlotte bevallingen van 8 en 4 uur.

Miep: ik zou die voorspelling van een grote baby maar met een korreltje zout nemen hoor, echt zeker weet je het pas na de geboorte. Voor een eerste bevalling zou ik ook voor het ziekenhuis kiezen, ik heb gelezen dat maar een klein percentage van vrouwen die voor het eerste bevalt ook thuis bevalt. Ik zou liever op tijd in het ziekenhuis zijn dan midden in de bevalling nog te moeten reizen. Hoe ver moet je dan rijden naar jullie ziekenhuis?

Janneke: hoe gaat het met jou? Heeft de borstontsteking doorgezet? Ik hoop zo voor je van niet!

Marieke: hoe was het gister?

Ik ga de meiden naar bed brengen!
liefs
Marijke
38w1d

Hoi hoi,

@Linda; een emo weekend zo te lezen. Kan mij wel voorstellen dat het soms teveel wordt. De lucht klaren is dan wel fijn. Lastig zeg met je bv. En dan Niek er nog bij. Alles een beetje te veel, lijkt mij. Heb je nog hulp in je omgeving, behalve je man natuurlijk.

@Janneke; och nee, niet weer borstontsteking. Ik hoop dat het snel weer weg is. En je 1ste moederdag, zal we heel speciaal zijn. OH nee je dagboek weg. Heeft manlief het al gevonden? Wat erg zeg. Ik houd naast een digitale versie ook een papieren versie bij. Computer is al en keer gecrasht. Ben je alles kwijt.

@Nathalie; gisteren een beetje goed doorgekomen, ondanks de negatieve test. Hoop dat die deze week positief is. Je ongi is nog niet gekomen in ieder geval.

@Yosha; fijn dat je je weer wat beter voelt. Zwanger worden met pil is idd moeilijk. Nu kunnen jullie weer verder.

@Patricia; is wel heftig zo'n bevalling, gelukkig kan je nu genieten van jullie zoon. Geniet ervan.

@Roos; ja de laatste weekjes, geniet er nog van. Dadelijk heb je jullie ukje in handen en is alles weer anders.

Vandaag weer gaan werken. Had ik helemaal geen zin in, blegh. De dag goed doorgekomen, nu alleen moe. Had ook een beetje hoofdpijn. Lucht op het werk is zo bedompt. Heb vannacht ook zo slecht geslapen, veel te benauwd. Raam stond open, dekbed aan de kant. En halverwege de nacht ging het wel. Ook veel naar de wc, uk was helemaal naar ondere gekropen en dat voelt toch niet zo fijn. Ligt nu weer wat hoger, maar heeft duidelijk een voorkeurshouding. Het weekend goed doorgekomen, feest van oom en tante was heel leuk. Moederdag ouders en schoonouders gezien en rustig aan gedaan.

Vandaag op het werk veel (leuke) reacties gehad over mijn buik. Nog 3 maanden en dan is het waarschijnlijk zover. Klinkt al dichtbij, over 2 maanden verlof. Schiet echt al op.

Hebben een geboortekaartje gevonden en kan toch zo bedrukt worden als we in gedachten hebben. Proef exemplaar afwachten en m dan bestellen. Is dat ook alweer klaar. Deze week zijn de meubeltjes binnen dus misschien van het weekend kamertje inrichten. Ben er al helemaal klaar voor. Ga zo maar eens op de bank hangen, morgen weer een drukke dag.

Fijne avond.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hey meiden!

Vandaag een goede dag! Ayla is heel geregeld (elke 2,5 a 3 uur voeding) en kan daarna lekker slapen. Ik pak haar steeds in als een coconnetje. Lekker warm, geborgen en de handjes kunnen haar niet wakker houden. Het lijkt te werken....................
Niek zit ook veel beter in z'n vel. Hij poept weer regelmatig (gisteren en vandaag uit zichzelf)..............ik kan me voorstellen dat hij zich dus daar ook beter door voelt.
Johan en z'n vader hebben vanmiddag het laatste hek afgemaakt. Niek kan nu echt veilig achter buitenspelen.
Vanmorgen en vanmiddag kraamvisite gehad. Nu heerlijk rust. Ik heb wat schoongemaakt en wasjes gedaan, gestreken vandaag en zelfs 45 min. op de bank gelegen!!!!!!

Morgenochtend komt de wijkverpleegkundige en ben ik voor het eerst echt alleen.
De kunst is natuurlijk om alles een beetje bij te houden qua opruimen, schoonmaken en wassen. Tot nu toe lukt dat prima. Ach en 's avonds is Johan weer thuis:)

@ Marijke: dus maysa was echt jaloers! Dat is Niek niet. Hij wil Ayla ff op schoot, kusjes geven en aaien. Tot nu toe gaat dat goed.
Gelukkig gaat het nu beter met hem.
Is maysa nog steeds jaloers?? Of gaat het nu goed, echt 2 zusjes???
Ik bekijk nog even hoe het deze week gaat met de BV. Ik heb nutrilon en een flesje in huis, dus kan zo FV geven. Ik gaat het morgen wel bespreken met de wijkvk.

@ Janneke: hoe is het met Jip gegaan gisteravond??
En je borstontsteking???

@ Nathalie: balen zeg nog -testen, maar we hebben en houden nog hoop zoalng je nog ongi hebt!!

@ laura: hoe ist meid??

@ Yvonne: je meubeltjes komen eraan!! Joepie!!!!!! Kun je heerlijk inrichten:)

Ik ga naar Ayla, ik hoor haar scheten laten en ze huilt nu..........
Doei!!!

Grtz Linda

Hey meiden,
Alweer maandagavond, het weekend ging zo snel voorbij en vandaag ook wel!
Ik zal een poging doen te reageren, maar het lukt me niet om alles bij te houden, er wordt zoveel geschreven!

Lieve Yosha, weg met die pil! Ik kan het me helemaal voorstellen. Het voelt zo tegenstrijdig om aan de pil te gaan terwijl je juist zwanger wil worden. En als je je er dan ook nog eens niet prettig bij voelt, is de keus snel gemaakt. Maar misschien was het wel verstandig geweest om de strip af te maken, vooral om je cyclus niet in de war te schoppen. Je was toch al een aardig eind op weg?

18 juni heb ik een afspraak bij de gyn. Duurt nog een dikke maand dus. Ben bang dat ik ook niet onder de pil uit kom. Maar goed, ze gaat eerst maar eens onderzoek doen of er soms iets mis is. Zo niet, dan wil ik denk ik wel aan de pil omdat ik nu niet het vertrouwen heb dat ik zo zwanger zal worden.
Afgelopen zaterdag werd ik wakker met buikpijn. Dus ik dacht, zal de eisprong wel zijn (dag 15 dus kan aardig kloppen). Vanaf zaterdagavond weer bloedverlies en gisteravond had ik me toch weer een buikkrampen. We zaten op de fiets naar Theo Maassen (erg grappig Janneke!!!!) en fietsen ging nog, maar afstappen en vervolgens lopen.....auw auw auw!! Op dit moment nog steeds bloedverlies dus de hoop voor deze maand is alweer vervlogen terwijl ik nog lang niet ongi hoef te worden (eind volgende week). Irritant dus!

@Nathalie, spannende en onzekere dagen voor jou! Wanneer had je eigenlijk ongi moeten worden? Ben je al officieel over tijd?
De uitgerekende datum, dat was voor mij in januari van dit jaar. Een moeilijke periode vond ik dat en was blij dat ie voorbij is. Voor jou dit weekend dus. Heb je je er aardig doorheen kunnen slaan samen met je vriend?
Ik duim voor je dat je zwanger bent en hoop dat je lichaam je niet voor de gek houdt! Helaas had ik dat in het begin na de miskraam wel een paar keer. Nu weet ik vaak al een paar dagen voor de ongi dat het niet is gelukt.

@Linda: fijn dat de lucht weer is geklaard thuis! Jullie moeten alle 3 weer opnieuw de structuur vinden en dat is vooral voor Niek natuurlijk lastig. Morgen dus voor het eerst echt alleen! Succes, het komt vast goed! Dan maar wat minder forummen haha!
Enne....flesvoeding is echt geen schande hoor!! Als ik de verhalen van Janneke lees was ik al lang gestopt. Echt petje af Janneke dat je het zo lang volhoudt met al die ellende erbij!

@Yvonne, ah je vakantie zit er alweer op dus! Nu nog 2 maandjes en dan lekker lang verlof. Je zal er wel naar uit kijken! Maar, geboortekaartje uitgezocht en de meubeltjes die dus dit weekend komen. En ook al geslaagd voor een kinderwagen! Leuke dingen!

@Marijke: zou het dan bij jou ook niet zo lang meer duren? De klossen nog niet onder het bed dus. En gaat het nog door met de logeés of is het 'feest' afgeblazen?
Denk je dat jouw dochters nu weer jaloers zullen zijn op hun kleine zusje of zouden ze nu ze met z'n 2-en zijn er wat relaxter mee om gaan?

@Roos, leuk idee, die aftelkalender voor Julia! Het duurt denk ik erg lang voor zo'n klein meisje. Ze kent natuurlijk de begrippen dagen-weken-maanden nog niet en dan is het moeilijk voor te stellen wanneer de baby komt!

@Janneke: jemig het zit jou ook niet mee hè! Weer een borstontsteking en nu ook nog je dagboek kwijt. Heeft je man het nog terug kunnen vinden?
Theo Maassen was erg grappig. Een  gedeelte ging over zijn dochter van 7 maanden. Althans, ik ga er maar van uit dat dat stuk over hem zelf ging en dat het niet verzonnen was. Ook een 'grap' over een miskraam dat je dan slingers op het raam doet, van ipv hoera een jongen/meisje: helaas een miskraam en dat je dan gestampte muisjes serveert. Nou ja, ik moest er ook wel weer om lachen maar het kwam toch wel even hard aan. Ben je vast voorbereid!
Laat even weten of er in het publiek ook een telefoon ging en wat zijn reactie daarop was.....

@Patricia: mooi mannetje!! Ik heb de foto's al even bekeken. Kaartje komt hoor!!
Fijn dat alles goed gaat. Die hechtingen zijn minder maar gaan gelukkig over! Genieten hoor meis!

@Marieke: hoe was het doopfeest gister? Heb je ook foto's op Hyves?

@Miep: koffiedrinken bij de bevallen dames is ook een optie ;-)) Die verhalen over een kleine of grote baby, ik heb vaak gehoord dat het niet klopte. Sommige dames hebben ook veel vruchtwater waardoor de buik ook groot is. Zou me maar niet druk maken, het kindje zal er hoe dan ook uit moeten en pijnloos zal dat niet zijn. Lastig om te bepalen waar je wilt bevallen. Wat vind je man of laat hij de keus aan jou over? Woon je ver van het ziekenhuis?

De situatie hier nog even: huis nog niet verkocht. De markt ligt echt op z'n gat maar gelukkig hebben we geen haast. Ons nieuwe huis duurt nog wel een tijdje. We hebben nog steeds geen keus gemaakt qua aannemer maar dat zal vast niet zo lang meer duren. Er zijn er nog 2 over waar we evt mee verder willen.
Vanmorgen ook nog met manlief naar het ziekenhuis geweest en zijn gips is er nu af gelukkig! Hij heeft nu steunkousen mee gekregen omdat het nog wel wennen is om er weer op te lopen na 7 weken gips.

Meiden nog een fijne avond en tot gauw!
Liefs Laura

Hallo!!

He he ben ik eindelijk weer!!!
Heftige drukke dagen gehad!! Wel paar keer gelezen dus bleef wel beetje op de hoogte haha!!

Laura, gelukkig hebben jullie nog even de tijd met de verkoop van het huis!! Ik hoop wel dat het gauw lukt!!
Ben ook benieuwd wat er voor jou uitkomt bij de gyn!!

Yosha, dus gestopt en je voelt je stuk beter!! helemaal blij voor jou!!
Kan me voorstellen dat je er zo over denkt!

Linda fijn dat je vandaag betere dag hebt!! Kan me voorstellen dat het moeilijk is en je wilt het dan graag anders! Ik hoop dat het zo door gaat als vandaag!!
Met twee is het heel anders als ik er eentje heb, kan alle aandacht aan Jurre geven!

Yvonne dus weer aan t werk na de vakantie!! En leuk geboortekaartje uitgezocht!!

Nathalie spannend dus bij jou!! Hoop dat je toch positief gaat testen!!
En hier bij de boekhandel verkopen ze de cd singel ook!! Bij jou ook vast!

Roos vervelend van je darmen!! Roggebrood helpte mij goed, en de kraamzorg zei twee kiwis op je nuchtere maag (als het niet wil zeg maar!)
Leukde moederdag gehad dus!!

Marijke fijn dat de controle goed was!! En al ingedaald mooi!!
Moeilijk lijkt me als die jaloezie zo lang duurt!! Ben je benieuwd hoe dat nu gaat met de nieuwe baby??

Janneke hoe is het met je dagboek?? Balen zeg!! Ik hoop dat je het kan vinden!
En met de bortontsteking??
Ik hoop dat het niet doorzet!!
Leuke foto's van Jip met Max!!

Patricia meid wat fijn om te horen dat het goed gaat en je lekker kan genieten!!
En mooi mannetje hoor!!
Erg herkenbaar van je hechtingen en staartbeen!!
Doe rustig aan meis echt belangrijk daarmee hoor!!

Nou hoop dat ik niets ben vergeten, waren heel wat berichtjes!!

Dinsdag met Jurre naar de osteopaat geweest! Ging beter met de behandeling als de eerste keer, hij was nu rustiger! Maar daarna was hij tot donderdagmiddag flink van de leg! Geen land mee te bezeielen, alleen maar huilen. Dus heftige daagjes!!
Maar daarna ging het weer heel goed!! Herken mn eigen zoon haast niet terug zoveel rustiger! Hij krijgt ook iets meer voedoeng en die combi met de behandelingen lijkt goed te werken.
Zaterdag hadden wee feestje van mn schoonzus en manlief had fysiotherapie ochtends ook in nunspeet (omdat die op zaterdag werkt en in ommen in niemand) dus dagje weg ging ook heel goed!
Gister dopen, was heel mooi en bijzonder! Ook de combi met moederdag, daarvoor ontbijt op bed gehad en een mooie ring gehad. Mijn andere was stuk, de steen daaruit verloren.
Na de doopdienst met de familie lekker in onze tuin gezeten, was heerlijk weer!!
Fotos komen nog!!
Gister ook mn eerste roseetje gehad weer!! Zo dat was ff wennen, die zakte meteen in mn benen, zoalng geen wijntje gehad meost echt ff wennen! haha...
Vandaag was mn moeder er en vanavond wat collegas geweest!! Bwn hartstiike moe nu maar ja nog uurtje wachten met slapen want Jurre moet om half 12 de fles!
Maar gaat zo goed nu met hem! heerlijk voor ons manetje zelf maar ook voor ons!! Gister was hij wel onrustig maar was ook een gekke dag voor hem!

tot gauw weer!
Grtz! Marieke

Goedemorgen allemaal,

Laura: ja waarschijnlijk zal de gyn ook zeggen dat t beter was geweest de strip af te maken, maar dan had ik me nog een week zo verschrikkelijk ellendig gevoeld en manlief ook!! Dus voor iedereen was dit de verrstandigste beslissing
Ik spring nu 's morgens weer lekker fit mijn bedje uit en heb 's avonds nog energie om wat te doen, echt dat verschil is zooooo groot met vorige week! Zelfs manlief valt het op!! Nou ja de gyn belt vandaag dus dan hoor ik wel verder......ik denk dat we nu tot 30 juni even op eigen kracht verder gaan en dan kan ik altijd weer terug....
Ben trouwens vandaag ongi geworden en vind t niet eens erg! Buikpijn is te doen, heb de "ouderwetse" pijn tot nu toe...das natuurlijk wel vreemd maar dat zal ik wel tegen de gyn zeggen, dan kijkt ie maar wat het zou kunnen zijn...

Nathalie: en??? al wat meer bekend?? Oh meis hoop zoooo dat je lichaam je niet voor de gek houdt! Heb ik namelijk wel een aantal keer gehad.....maar je bent echt overtijd nu toch? Heb je dat al eerder gehad of heb je altijd een keurige cyclus? helaas zit er niets anders op dan te wachten op een positieve test....sterkte meis!!

Nou ik ga gauw aan de slag op t werk!! Drukke dag, werken als buik het toelaat na t werk meteen sporten, eten en dan meteen oppassen bij onze buurvrouw!

Fijne dag,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan