We gaan ervoor, part V

Goede avond iedereen,

Eindelijk weer eventjes tijd  en puf om van me te laten horen. Sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar ik ben er gewoon echt niet aan toe gekomen.
Dan nu eerst maar het goede nieuws:

Willem is geboren!!!
Afgelopen maandag, 25 mei om 12.40 uur. 's Nachts om 2.50 uur kreeg ik weeën. Meteen om de 3 minuten en meteen echt heel heftig. Om 6 uur had ik 3 cm ontsluiting, om 9.20 uur had ik 5 cm. Toen met de vk afgesproken dat we elkaar om 10.30 uur in het ziekenhuis zouden zien. Wij waren er al iets eerder, omdat ik echt niet meer wilde wachten. Het ging zo heftig. De vk was er ook net voor half 11 en toen had ik 8 cm ontsluiting. En enorme persdrang, wat ik dus weg moest puffen. Dat was echt heel zwaar. De vk heeft handmatig zeg maar geholpen om de laatste cm ontsluiting te krijgen, zodat ik zou kunnen gaan persen. Dat handmatig helpen echter was echt super pijnlijk. Na een uur persen kon ik niet meer. Het was enorm vermoeiend, zwaar en pijnlijk. Mijn vk heeft toen de gyn erbij gehaald. Zij heeft 1 of 2 weeën meegekeken en toen hebben ze besloten om me te helpen met een vacuumpomp. Na een knip te hebben gezet, hebben ze de pomp op Willem z'n hoofdje gezet en bij de volgende wee heb ik enorm geperst en hebben zij aan Willem getrokken. Tegelijkertijd zat er iemand over mij heen op het bed die hard op mijn buik duwde. Gelukkig hoefde dat allemaal maar één keer, want toen was ons mannetje geboren. Wat een opluchting. En wat een geluk.

Ons mannetje is zo prachtig. Hij was trouwens uiteindelijk 4230 gram met de geboorte. Niet het allerzwaarste kind ooit, maar toch zeker ook geen lichtgewicht. Willem heeft lichte haartjes en een gaaf huidje. Hij kijkt zo helder uit zijn oogjes. Over het algemeen is hij echt heel tevreden. Hopelijk houdt hij dat zo vol. De borstvoeding verloopt tot nu toe ook behoorlijk. Het duurt natuurlijk een aantal dagen voordat het echt goed op gang is, maar tot nu toe mogen we niet klagen. Aan de linkerkant wilde Willem eerst niet drinken (niet zo'n handige tepel) maar nu we daar een tepelhoedje gebruiken, doet hij dat ook goed.  Omdat Willem redelijk zwaar was, heeft hij nog even niet genoeg een de voeding die ik hem kan geven. Na twee dagen was hij flink afgevallen van 4230 naar 3820. Ze mogen 10% afvallen, dus dit was echt op het randje. Nu geven we hem na de borstvoeding ook nog een flesje, wat hij allemaal prima doet. Vandaag was Willem 3950 gram. In één dag tijd dus weer 130 gram zwaarder. Het gaat dus weer de goede kant op.
Na de bevalling moesten we 1 nacht in het ziekenhuis blijven vanwege het feit dat Willem met een vacuum is gekomen. De volgende dag heeft de kinderarts hem bekeken en hem helemaal goedgekeurd. Daarna mochten we naar huis.

Op het moment ligt Willem te slapen. Ik verwacht dat hij binnen nu en een half uur wel wakker zal worden met grote honger.
Vandaag is tot dusverre echt een superdag. Vooral omdat de vlinders door mijn buik heen vliegen elke keer als ik naar ons mannetje kijk. Hij is zo mooi, zo lief.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen op hyves. Misschien straks nog even, anders binnen nu en een paar dagen. Ik kan niets beloven, want ik merk wel dat Willem op het moment nog even alle tijd in beslag neemt.

Oja, we hebben trouwens een fijne kraamhulp. Mijn man is twee weken thuis en doet op het moment bijna de hele verzorging. Lopen en staan is met de hechtingen en blauwe plekken op ongemakkelijke plaatsen na de geboorte nog niet zo makkelijk. Het enige wat ik echt moet doen, is de borstvoeding en heel veel knuffelen. Heerlijk.

Marijke: Hopelijk ben je nu ook snel aan de beurt. Spannend, hoor!

Miep
Willem: 3 dagen oud

Miep geweldig nieuws!!!!!
GEFELICITEERD MEID!!!!! geniet ervan, maar dat doe je wel zo te lezen!!!
Heftige bevalling dus zo te lezen!! Doe rustig aan!! Ik kon ook alleen bv geven en knuffelen, maar is heel belangrijk en geniet er lekker van!!
Wat zei je vader ervan dat de naam klopte??
Meid heerlijk dat jullie mannetje er is!!
Ga lekker genieten en ben errug benieuwd naar de foto's!!

Liefs, Marieke

Jaaaaaaaaaaah daar is ie dan!!!
Miep van harte GEFELICITEERD!!!!!
Wat een heftige bevalling, maar een prachtige gezonde zoon zo te lezen.
Fijn dat de BV op gang komt en dat je kraamhulp fijn is.
Lekker herstellen, genieten, voeden en knuffelen.
Ook ik ben reuze benieuwd naar de foto's;-)

Nu Marijke en Roos!!!!!
Ooooooooooh wat leuk is dit:-D

Grtz Linda

JIPPIE DE PIPPIE!!!!!!!

Helemaal geweldig Miep, van harte!!!!!!

Oh oh oh  wat ben ik blij voor je. We hadden natuurlijk al een vermoeden dat jij bevallen was en logisch dat je nu pas kan vertellen hoe en wat, tis allemaal ook erg heftig de 1e dagen.

Wat een flinke kerel zeg!!! Hoe lang is hij of niet gemeten?

Ook een heftige bevalling lees ik, pffff. Wat een ervaring vind je niet?!
Ben ook benieuwd naar je mannetje, dus zet binnenkort maar eens een fotootje op Hyves. Maar, eerst genieten jij maar zo te lezen zit je op een roze wolk.

Willem; wat een te gekke naam. Is Nard zijn 2e naam en als mijn broer zijn zoontje niet Willem had genoemd (ook uit Helmond!) dan was de kans groot dat ons mannetje ook zo heette. Maar hoe dan ook, een krachtige, stoere, Hollandse en gave naam hebben jullie uitgekozen! Willems zijn vaak hele stoere en succesvolle mannetjes trouwens!!! Bijzaak maar n leuk weetje. ;-)

Meid, geniet geniet geniet en blij dat alles goed is gegaan.

Wat zullen jullie apetrots zijn...

Lfs Janneke

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6/08
?
?
??
14e/15e of zo
1
18/6 gyn
10/6 man
34
Gron
8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch
-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
4-6 vk

28
N-Br
1-6 pinksteren

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/2009
?
8e
1
29/5
32
Z-H
-

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV
2/6

6440

Janneke    
5-4
Jip
4040
55

1
FV

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
15/6
4690

Patricia

5-5

Daan

3685

2

BV

8/6

3970

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Joehoe!! Miep heeft een zoon!! Nou we zaten echt te wachten op het nieuws hoor, je was al een paar dagen verdwenen hihi!!
Gefeliciteerd meid!! Super nieuws hier weer! Pfff ik kan me voorstellen dat de bevalling zwaar was en dat je echt een paar dagen (ehh weken...of....)  bij moet komen en dat Willem nu alle aandacht van jullie vraagt!
Nu is het tijd om fijn van elkaar te gaan genieten hoor, maar dat doen jullie vast wel!
Fijn dat de kraamhulp zo goed bevalt en dat je niet al te veel hoeft.
Geniet meis!!!

Ik ben net tijd van ons personeelsuitje. Super gezellige dag gehad. Was wel een lange dag - vermoeiend dus, daarom ga ik nu lekker naar bed. Maar moest gewoon nog even kijken of er nieuws was. Ja dus, kan ik nu met een gerust hart gaan slapen!!

Roos en Marijke, nu wordt het spannend wie van jullie aan de beurt is....

Greetsss Laura

YEEEAAAAAH MIEP!!! Bevallen, eindelijk meis, wel een "hele bevalling" zeg maar...pfff (had mijn zus ook op die manier, mijn zwager vergeleek het met de geboorte van een kalfje, trekken en duwen en het kindje is er.....)Gefeliciteerd meis met jullie zoon! Eindelijk kun je hem de hele dag bewonderen waar je zooo naar verlangde!!
Heeft Willem geen last van de pomp?? Mijn nichtje kon toen echt niet eten, was heel misselijk van de hoofdpijn door die pomp...

Nou meis, het herstel van jouw lichaam is aan de gang, dus wat dat betreft kun je ook weer aftellen! Geniet!

Marieke: ik voel me inderdaad heel positief, niet zo zeer over zwanger worden (want daar twijfel ik ng steeds over of dat ooit gaat lukken) maar gewoon over mezelf en mijn leven.....het dieet pak ik gelukkig heeeeel goed op, sporten gaat weer lekker, gisteravond ook weer 1,5 uur met manlief wezen sporten, heerlijk!

Nathalie: succes vandaag met je intake bij Cambridge!! Ga je meteen beginnen?? Hoeveel wil je kwijt? Ik zat vanmorgen op -4,6 kilo dus t gaat echt heeeeel goed, maar eigenlijk kan ik er best nog 20    kwijt....Nou ja ik doe mijn best en zie wel hoe ver ik kom!! Ben al lang blij dat het weer lukt.....volgende week zaterdag hebben we eigenlijk een bbq bij mijn mans werk, maar ik ga niet, durf het nog niet aan iedereen gaat weer vragen stellen enzo...nee niet zo'n zin in. Nadeel is wel dat manlief dan ook niet gaat...haha vind ie niet zo leuk zonder mij...en mensen met wie wij altijd omgaan komen ook niet...dus denk dat manlief gaat zeggen dat ik ziek ben ofzo....beetje leugentje voor mijn bestwil dan he....haha

Nou meiden, ben ondertussen ook aan t werk, maar ga hier maar even afsluiten!! haha baas gaat voor! Om 12 uur begint ons lange weekend! Heerlijk zonnetje, dus komt helemaal goed, vanmiddag maar boodschappen doen, morgen beetje huis poetsen en dan voor de rest lekker uitrusten, zondag naar mijn schoonouders op de camping en maandag eerst sporten en dan relaxen...heerlijk vooruitzicht dus!!

Meiden alvast een fijn weekend,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan