goedemorgen meiden,
eindelijk weer ff tijd om hier te kijken en het is hoog tijd ook zie ik. (ik verwacht wel elk moment visite en Daan is wat onrustig, dus als ik halverwege afbreek komt het daardoor
)
Miep gefeliciteerd met je zoon Willem! Wat een heftige bevalling zeg, maar gelukkig heb je er een prachtige zoon aan over gehouden. Lekker genieten nu en je heerlijk laten verzorgen. DAt heb ik ook lekker laten doen, super. Daan moest ook wat bijgevoed worden, omdat hij zoveel afviel, komt allemaal goed als je bv goed op gang is.
Roos, meid jij ook bevallen, gefeliciteerd meid. Robin, hele leuke naam! Je diarree was dus een voorteken dat je lichaam zich klaar aan het maken was. Fijn hoor, jij nu ook lekker gaan genieten!
Balen trouwens hoe het op je werk gaat, maar dat is nu even niet belangrijk!
LInda, haha moeilijk he om tijd voor jezelf te vinden. Ik heb dat ook hoor. Dan slaapt Daan en ga ik lopen rommelen. Op zich ook lekker, maar als ik dan rustig kan zijn, omdat alles gedaan is wat ik wilde doen, komt meneertje alweer voor eten en is er geen tijd meer voor mezelf...Of ik ga heerlijk wandelen als hij slaapt. Super om te doen, maar daarna is hij dan wakker en ikke moe...
Daan is 's avonds trouwens ook vaak onrustig, zo rond etenstijd begint het. Vaak ligt hij verder de hele dag zo ongeveer te slapen, al is dat nog wel heel wisselend.
Janneke, ik kolf niet teveel voeding. En heb het nu vannacht ook niet gedaan en Daan dronk eigenlijk rustig, dus wil het even aankijken met niet meer kolven.
Mijn borsten spuiten trouwens helemaal niet zo, tenminste niet dat ik weet. Ik heb ook alleen maar borstcompressen in voor de sier, niet voor de lekkage... Maar je weet nooit of dat ooit gaat gebeuren..
Flesjes hoef je tegenwoordig niet meer uit te koken. Ze mogen in een sopje of in de vaatwasser.. Ik vind dat nog wel raar en kook zijn speentjes toch nog wel uit om de dag. Ook mag het water voor de fles tegenwoordig gewoon uit de kraan komen, je hoeft het dus niet te koken. Gewoon op de goede temp uit de kraan halen.
Stoer dat Jip al gaat logeren. Ik wil Arthur voor de vaderdag een nachtje weg geven, maar dan moet Daan dus ergens gaan logeren, pff, dat mag nog even duren. Het nachtje zal dus ergens in juli worden denk ik.
Marieke, ik ben gister bij de fysio geweest voor mijn bekken. Eea lijkt toch wel scheef te zitten. Oa de spieren in mijn rug, die ervoor kunnen zorgen dat mijn stuit gevoelig blijft. Volgens mijn fysio moeten stuitklachten na 6-8 weken zeker minder zijn en uiterlijk na 12 weken verdwenen. Is dit niet het geval, zit er iets dwars bij je stuitje. Volgens haar is dit te verhelpen, door het stuitje recht te zetten ofzo. Helaas moet dit inwendig, dus door de anus naar binnen. NIet heel prettig, maar een jaar last hebben van je stuitje ook niet. Bij mij gaan we eerst kijken met oefeningen (en heb ook nog wat tijd te gaan, is pas 3,5 week geleden) Anders mag ze het toch recht zetten.
Mijn schaambeen lijkt ook wat verzakt.. soms lijkt het net of mijn plasbuis naar buiten komt bij het plassen.. De vk moet er goed naar kijken bij de nacontrole zei ze...
Marijke, ik heb na de bevalling ook de curanol gehad voor mijn aambeien, zalf en pilletjes. WErkte goed! Is een kuur van 20 dagen.
Enne ik heb geen ruggeprik gehad bij de bevalling, omdat ik idd al op 5-6 cm zat toen ik erom vroeg en dat dus eigenlijk te laat is (bij mij dus helemaal gezien de snelheid daarna, 2,5 uur later was Daan er) Ik heb de pethadine (?) prik in mijn been gehad. Nam de heftigheid van de weeen niet weg (vond ik, vk vond wat anders) maar ik viel tussen de weeen wel in slaap, en dat scheelde al enorm!
Yoshua, meid fijn om te lezen dat je nu zo positief in je vel zit zeg! Volhouden maar!
liefs
Patricia mama van Bas* en Daan