We gaan ervoor, part V

Hey meiden!

Wat een weertje he!
Hier top, veel zon en weinig wind. Heerlijk buiten gezeten terwijl Niek in een badje met water aan het spelen was en Ayla ligt te maffen. Ze is om 11.30 naar boven gegaan, 12:30 huilen/ontroostbaar. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik haar laten huilen/krijsen en na ong 15 minuten is een in slaap gevallen tot nu nog...............??? Ga zo ff kijken..............
Niek zit even voor de TV: Thomas de kleine locomotief.
Straks patat eten en daarna zal ik de wekelijkse boodschappen doen.
Morgenmiddag met Niek naar een verjaardag, zondag gaat Niek met Johan mijn broer helpen met de schutting. Zijn Ayla en ik dus alleen. Aan het einde van de middag rijd ik er ook ff heen. Maandag lekker met z'n 4-tjes thuis. Zondag de bbq maar weer ff aan denk ik. Het beloofd heel mooi weer te blijven.

Roos: ben benieuwd hoe het met je is en of jullie weer thuis zijn.

Allen:Ik heb gisteravond vreselijk geshopt voor Ayla online bij olliewood en kleertjes.com. Hopelijk krijg ik het snel binnen. Ik heb nog een actiecode, zal ik ff rondmailen. De opruiming is nl begonnen.

Miep: al van het zonnetje kunnen genieten??? lekker hoor manlief 2 weken thuis!

Janneke: dit weekend dus alleen.Gaat vast goed en volgend weekend met Nard weg......... Ben benieuwd hoe vanavond afloopt!

Nathalie: alweer ongi pijn dus.............Mmmmm wat vroeger dan dat je dacht...:S Raar....

Ik ga maar eens even bij onze slaapkop kijken.
Doei!
Grtz Linda

Hoi hoi,

Wat een lekker weertje zeg. Ben op tijd naar huis gegaan. Had honger en geen zin meer. Och ja vrijdag middag he.

@Miep; VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON WILLEM!!! Geweldig zeg. Geniet ervan.

@Linda; ik geef les op een ROC - niveau 1. De leerlingen hebben vaak een gedragsprobleem en moeten hier aan werken. Ze krijgen wel een paar praktijk vakken maar dat is meer om het leuk te houden. Lekker weer op je paard gezeten. Lijk mij heel erg leuk, durf het zelf niet. Meisjes eten toch minder dan jongens? Of niet? Dacht ik zo omdat ze kleiner zijn veelal.

@Yosha; een mooie start gemaakt hoor. Lekker dat je met manlief gaat sporten. Hebben wij ook een tijd gedaan, is toch altijd leuker en gezelliger.

@Janneke; Jip wordt al een grote vent. Lekker hoor dat er wat regelmaat in komt. Zielig dat hij eczeem heeft. Hopelijk groeit hij erover heen.

@Patricia; Last van krampjes is wel vervelend en je kan er zo weinig tegen doen. Mijn schoonzusje is venkel thee aan het drinken en schijnt te werken. En ook alweer in je oude broek gekunnen. Ben benieuwd hoe dat bij mij gaat, denk dat ik wel langer nodig heb.

@Marieke; Jurre wordt dus een slaapkopje als de kamer donker is. Wel fijn hoor, nachtrust doet toch veel goed. En zo'n leuk kado gekregen. Ze hebben er echt werk van gemaakt.

@Roos; het is wat op je werk. Stuur maar een goed mail en laat niet over je heel lopen. Moeten ze toch wel een beetje overleggen hoor. Anders een belletje zal ook wel helpen. Gelukkig heb je nog een beetje kunnen slapen. Een kleintje rond hebben lopen lijkt mij wel zwaar, gelukkig kan je man het een en ander doen. Sneu hoor dat Julia's oogjes dicht zitten. Kunnen ze niet zo veel, lijkt mij wel lastig.
VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER ROBIN!!! Ben benieuwd naar je verhaal.

@Marijke; SPANNEND, SPANNEND. Ben benieuwd of je morgen nieuws hebt voor ons. Echt afwachten nu dus. Zou zelf ook wachten tot het vanzelf begint. Maar misschien zondag dan (of eerder).

Heb weer een drukke week achter de rug met dinsdag yoga, woensdag verjaardag en gisteren een vergadering. Vandaag gaan wij naar mij neef toe. Heeft een tijdje terug een huis gekocht. Manlief is net thuis dus ga naar beneden en dan ff eten. Hij heeft lang in de file gestaan dus baalt behoorlijk. Ff stoom af laten blazen, dat helpt wel.

Iedereen een fijn weekend.

Groetjes,
Yvonne (29wk en 3dg).

Hi meiden,

Vanmiddag lekker naar Den Bosch geweest, was gezellig en wat een weer! Jip mag niet in de zon (want het kan ook nog eens zonneallergie zijn) maar lekker in de schaduw gezeten en lekker geluncht. Ik wil allemaal wel shoppen maar mn lijf, pffff. Die laatste 13 kilo wordt moeilijk want zit al weken op t zelfde gewicht. Ik weet t, ik moet geduld hebben.... Ben begonnen met sporten, wil na de vakantie echt opletten met eten.

Jip had net zn 2e poepluier van vandaag (meestal 1 in de 2 dagen) en is nogal jengelig. Is ook t tijdstip en omdat we weg zijn geweest, dan wil hij nooit daarna naar bed. Vanavond alleen, ben benieuwd. Kijk uit naar maandag en volgend weekend, dit weekend red ik prima hoor maar is soms wel ff lekker als je de zorg ff kan delen als manlief thuis is! ;-)

Miep: jammer maar zie geen foto's. Volgende keer beter, doe maar rustig aan! Geniet van kleine Willem!

Marijke: idd, jij bent aan de beurt! Komt vast goed meid!
Fijn dat de Sperti goed helpt!

Patricia: das ook wat met je stuitje en schaambeen... Wat een bevalling allemaal kan doen met je lijf. Vind t nog steeds ongelofelijk hoor hoe een vrouwenlichaam werkt! Flesjes enzo: ik steriliseer ze toch 1 / 2 maal daags (magnetronsterilisator dus kost nauwelijks moeite) en gebruik ook gekookt water. Maar begreep wel dat dat na een tijdje niet meer hoeft. Ach, dinsdag naar het CB dus zal t dan nog eens vragen.

Yosha: je gaat als n speer met je dieet, goed!!! Petje af hoor... Vooral met dit weer.

Nathalie: jij ook succes met je dieet! Is niet leuk maar als je eenmaal resultaat ziet is het wel lekker toch?

Ik ga even met mn mannetje knuffele en eten geven.
Lfs Janneke

Heeeeee!!! Wat gaat het nu opeens snel, alweer een beeb erbij!!
Roos van harte gefeliciteerd met jullie dochter Robin Sarah! Vooral Sarah vind ik een mooie naam!
Robin is het voor mij niet..... Heb een (mannelijke) collega met die naam en ik ben niet zo gecharmeerd van hem.....haha!
Maar voor een meisje vind ik het wel een aparte naam!!
Nou meis, nu maar rustig aan. Je hebt de bevalling achter de rug!! Lekker genieten!!
Ben wel heel benieuwd hoe het voor Julia is en wat ze ervan vindt, een zusje.....

Welterusten allemaal, tis weer een lange dag geweest en ik ga slapen!

Goedemorgen meiden!

Iedereen al weer wat bekomen van al dat baby nieuws?? Nu Marijke nog, of al bevallen......
Marijke hoe ist??? Het is nu zaterdag dus...... GO GIRL.

Ik hoor van de reeds bevallen meiden dat ze een pijnstillende injectie (pethinine?) hebben gehad op een zeker moment, ik helemaal niet. Ook niet bij Niek. Er werd niet eens over de mogelijkheid gesproken. IK hoor het hier om mij heen zowieso niet. Mssn toch andere cultuur hier............. Dus Marijke gelukkig beval je niet in het noorden;-)
Wel heb ik beide keren direct na de geboorte een injectie in mijn bovenbeen gehad tbv snelle geboorte van de placenta.
Gelukkig hoefde die niet operatief eruit gehaald te worden zoals bij Roos:-(

Onze kleine meid lijkt een ritme te vinden. Ze ligt na de fles van 7u weer heerlijk te slapen in haar wieg. Gisteravond is ze van 17u-20u wakker geweest (na daarvoor 4 ueren te hebben geslapen!) en daarna na hartverscheurend huilen 10 min. heerlijk tot 23.30 in slaap gevallen.
Het gaat nu dus echt heel goed.
Vanmiddag naar een verjaardagsfeestje van een 1 jarige. Mnalief gaat de dakkapellen schilderen. Het beloofd weer heeeeeeeeeel mooi weer te worden.

Meiden nofflike dei (fijne dag!) en tot later.
Grtz Linda

Goedemorgen,

Jip heeft vannacht op zijn eigen kamertje geslapen maar helaas maakte het voor het wakker worden niks uit. 5uur begon hij te jengelen en heeft tot 6.30uur bij ons in bed geslapen. Ga m vanavond keetrje niet wakker maken voor de fles van 23uur, even kijken hoe t dan gaat. Ben toch alleen vannacht dus niet zo heeeeel erg als ie om 3uur wakker wordt. Wel apart want met de BV zat er vaak 8uur tussen de voedingen maar nu dus niet meer.

Manlief is net weg en ik zie vandaag 3 vriendinnetjes door de dag heen dus verveel me niet en Jip kan lekker thuis blijven, lekker RRR!

Linda: hier ook geen injectie hoor en is ook niet aangeboden. Volgens mij heeft Roos sowieso om ander reden die injectie gekregen en Marijke wil graag ruggenprik, toch?
Herkenbaar, wakker tussen 17 en 20uur. Is volgens mij bij elke baby zo.

Marijke: benieuwd of je voorgevoel klopt en of je nu aan t bevallen bent. Zo niet, succes morgen in t zkh! Veel last van de warmte trouwens?

Fijne zonnige dag dames!

Groetjes Janneke

Goedemorgen,

Het beebje zit nog in mijn buik... Dat is maar goed ook want onze auto heeft het gister begeven... wat een timing! Ik heb de curry-truc dus ook maar niet geprobeerd gisteravond. Gelukkig woont een paar huizen verderop een automonteur en die gaat het vandaag voor ons repareren. We hebben gelukkig van twee buren al het aanbod gekregen dat we hun auto mogen lenen in het geval dat... Maar leuk is anders, we hebben liever onze eigen auto tot onze beschikking... Ik ben nu dus 6 dagen overtijd en met Maysa 9 dus het kan net zo goed nog 3 dagen duren... Ik ben benieuwd hoe het morgen in het ziekenhuis gaat. Het kindje beweegt goed, dus ik maak me nog geen zorgen.

Linda: over pethidine lees ik veel slechte verhalen. Als de baby binnen 4 uur verwacht wordt kan je het beter niet krijgen want het bereikt ook de baby en die kunnen daardoor een slechte start krijgen met ademhalingsproblemen. Maar van de meiden hier die pethidine hebben gehad en ook een vlotte bevalling hadden hoor ik niets slechts, dus of het klopt? Die injectie voor snelle placentageboorte krijg je hier in Nieuwegein ook standaard, vind ik wel een fijn gevoel. Ik vraag me ook af of Roos die had gekregen en dat het niet werkte of dat ze die prik niet kreeg? Ik ben wel heel benieuwd naar haar bevallingsverhaal.

Roos: hopelijk mag je vandaag naar huis met Robin, je zal wel opgelucht zijn dat de bevalling achter de rug is. Een klasgenootje van Yasmin heet Robin, een heel schattig blond meisje is het. Je weet zeker al dat robin Engels is voor roodborstje? Hoe vind Julia het allemaal? Spannende tijd voor haar! Een zus is een vriendin voor het leven.

Janneke: flesjes steriliseer ik altijd het eerste jaar met een stoom-sterilisator, daarna in de vaatwasser. Ik geloof dat je er na 6 maanden mee mag stoppen maar baby's kunnen zo ziek worden van melkbacterieen dat ik dat risico nooit durfde te nemen. Hoe gaat het met Jip's huidje? Smeer je er iets op? Ik hoop dat het snel weer over is.

Ik ga nu even boodschappen doen voor het te warm is buiten en ik weer te moe ben... Gister mijn man gestuurd maar die had niet alles op het lijstje gevonden... Morgen en maandag zijn alle winkels dicht dus het moet vandaag!

groetjes
Marijke
40+6

Terug
Bovenaan