We gaan ervoor, part V

Goede morgen,

Ik zie dat het nu over pijnstillers gaat. Ik heb ze ook niet gehad. Uiteindelijk wel een verdoving toen ze gingen knippen, maar dat hielp niet want het schijnt dat ik op het moment van de knip behoorlijk gegild heb. Ik weet er niets meer van, alles deed toen pijn. Met het hechten hebben ze daarom een extra verdoving gezet, dat ging beter.

Ik zag inderdaad dat het niet gelukt was met de foto's. Volgens mij waren de batterijen van mijn laptop op voordat ze er goed op stonden. Ik heb het net nog een keer geprobeerd. Ik denk dat ze er dadelijk wel op staan.

Zo, nu afsluiten, want ik ga dadelijk onze Willem in bad doen. Voor mij de eerste keer. Papa heeft het al wel een keer gedaan, toen heb ik voornamelijk gekeken. Wel Willem even vastgehouden in zijn badje, maar deze keer doe ik het dus zelf. Waarschijnlijk proberen we nu de tummytub een keer. Ben benieuwd. De eerste keer in bad vond Willem niet zo'n succes, maar dat schijnt vaker zo te zijn. Herkennen jullie dat?

Groetjes weer,
Miep

Goedemorgen,

@Janneke; jij ook lekker geshopt. Is altijd leuk en genoten van het weertje, heerlijk.

@Miep; leuke foto's van jullie ventje. Hij lijkt al zo groot. Maar ja, was bij mijn neefje ook, hebben ze in ieder geval een voorsprong. Kan nooit kwaad. Hoe was het badderen, vind ik zelf heel speciaal altijd. Mijn neefje vond de 1ste keer in bad ook niet leuk, kreeg het zelfs benauwd en liep blauw aan. Had wat voeding teruggegeven en wist nog niet wat hij moest doen. Maar jij bent dan ook al weer redelijk op de been? Knap hoor.

@Linda; Ayla heeft echt baat gehad bij de behandeling zo te lezen. Lekker in haar eigen bedje en veel slapen. Lijkt mij ook wel een geruststellend gevoel. Geniet ervan.

@Marijke; wat een gedoe met de auto. Hopelijk is die weer snel gemaakt. Morgen ga je toch naar het zkh? Succes ermee, missschien toch dan al stiekem bevallen. Mannen en boodschappen doen. De mijne belt regelmatig op om te vragen waar iets staat. Best wel grappig.

Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 10.00 uur. Gisteren waren we pas rond 0.00 uur thuis. Het was wel gezellig bij mijn neef. Hij woont echt heel mooi, heeft een apartement gekocht. Het zonnetje schijnt al vollop dus dat zit wel goed hier. Heb net een stuk van het bed in de was gedaan, kan straks mooi buiten drogen.
Onze uk laat echt regelmatig van zich horen (voelen). Ik kan ukje ook al echt goed voelen liggen, weet alleen niet of het een hoofdje of billetjes zijn. Is echt wel een speciaal gevoel. Ga nog kijken wat ik nog moet kopen en dan lekker shoppen. Het schiet nu echt op. Nog een paar weekjes werken en dan verlof. Doet het vandaag maar rustig aan. Morgen naar mijn schoonouders, gaan we daar eten.

Heel fijn weekend allemaal.

Groetjes, Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

oh ja, nog vergeten. Heb een foto van de babykamer op hyves gezet. Is nog niet aangekleed maar dan heb je alvast een indruk.

Verlof ook maar in  het schema gezet.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6/08
?
?
??
14e/15e of zo
1
18/6 gyn
10/6 man
34
Gron
8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch
-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
4-6 vk

28
N-Br
VERLOF 16-7

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/2009
?
8e
1
29/5
32
Z-H
-

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV
2/6

6440

Janneke    
5-4
Jip
4040
55
1
FV

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
15/6
4690

Patricia
5-5
Daan
3685

2
BV
8/6
3970

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Roos
29-5
Robin

2

@Yvonne: mooie meubeltjes heb je gekozen, ik hou ook erg van wit. Ik had ook alles wel nieuw willen hebben, nu hebben we de babymeubels van de vorige bewoners van dit huis overgenomen. Niet echt mijn smaak maar wel functioneel. Uit Engeland hadden we alleen het ledikantje en een commode meegenomen, die hebben we nu dubbel en de oude commode staat in onze slaapkamer. Als ik bevallen ben dan ben jij de volgende zag ik in het lijstje!   Nog maar 10 weken te gaan ongeveer toch? Het schiet al op!

@Miep: hoe ging het in bad doen van Willem? Ik vond dat met de eerste ook best eng, en jonge baby's houden er inderdaad meestal niet van. Ik deed het altijd maar zo snel mogelijk, en tussendoor met een vochtig doekje het nekje en gezichtje schoon houden. Mooie fotos trouwens van Willem, wat een knap ventje zeg!

Ik ben ondertussen aan het stressen over de auto, want die is niet gerepareerd vandaag, kan dinsdag pas... Nu moeten we het dus van de buren hebben, niet ideaal. Ik vond dat manlief een huurauto had moeten regelen voor ons maar dat vond HIJ natuurlijk niet nodig. IK dus wel. Beetje ruzie gehad daarover. Als ik vannacht niet beval en ik morgen in het ziekenhuis ben voor het hartfilmpje en echo dan ga ik wel vragen of ik inleidbaar ben. Dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken over midden in de nacht de buren wakker maken om hun auto etc etc. ZO had ik het me allemaal niet voorgesteld. Thuis bevallen is ook geen optie want ik wil de meiden niet bang maken met mijn gegil.

@Roos: ben je al thuis? Ik hoop het voor je meid! Ben wel jaloers dat jij klaar bent met de bevalling hoor, ik zie er zo tegenop...

liefs
Marijke
40+6

Meiden,

Ben weer thuis, lig op bed. Even mijn bevallingsverhaal:
Donderdagmiddag kreeg ik lichte onregelmatige weeën, die zetten zich een beetje door in de avond. Om half 10 liep ik de trap op en toen voelde ik ineens wat vruchtwater lopen. Na een paar uur kwamen er wat weeën, die wat sterker werden. De vk kwam om 00.15 uur, na een half uur had ik weeën om de 2a3 min, en 6 cm ontsl.
Om 2.15 uur kreeg ik wat persdrang en om 2.53 u is Robin uiteindelijk geboren. Snel maar heftig dus. Ik vond het weer vreselijk, maar kon heel goed mijn kop erbij houden, heb niet geklaagd, gejammerd en gevloekt. Ik ben heel geconcentreerd de weeën op gaan vangen, op een gegeven moment lag ik op handen en knieën op de grond, kon me niks schelen.
Ze kwam al huilend ter wereld, ze woog maar liefst 4330 gr. En ong 54 cm lang. Snap er niks van, zo'n groot kind en niemand die daar op gerekend had..... Ben iets uitgescheurd, twee hechtingen...

Toen moest de placenta nog, geen beweging in te krijgen..... Ik kreeg weer enorme pijnlijke weeën, rugweeën nu. Voor Robin had ik totaal geen oog, ze lag naast me te huilen.... Had inmiddels dorst. Flesje erin, ik kon haar echt niet aan de borst hebben. De ambulance kwam, hup net bevallen, de trap af.... Snel naar het ziekenhuis... De gyn moest worden opgetrommeld, ik had nog steeds heel pijnlijke weeën.... Ze drukte heel hard op mijn buik, oef, en trok als een gek aan de navelstreng en gelukkig kwam de placenta eruit, geen operatie nodig... De placenta was ruim een kilo, daarom lukte het niet op eigen kracht.... Toen was ik zo gelukkig, geen pijn meer....
Ik heb 1700cc bloed verloren en heb nu een hb van 4.8.
Voel me dus moe en naar, maar zo gelukkig dat alles goed is gekomen.....
Nu laat ik me verwennen, heb een fijne kraamhulp, Julia is wel helemaal van slag, maar ook erg trots op haar zusje.
Ik heb besloten, met pijn in mijn hart, geen bv te gevn, ik moet nu zo snel mogelijk aansterken etc. Ben enorm opgelucht door dit besluit....

Marijke, jij kunt het ook!!! Je hebt het al 2 keer gedaan.... Een derde keer gaat ook vast goed komen..... Hier heb ik tijdens de weeën heel vaak aan gedacht, ik heb het al een keer gedaan, dus nu kan ik het óók......

Bedankt voor de felicitaties, ik zet van de week een foto op hyves, ga nu in de kussens liggen.....

gr Roos

Hoi,

Roos: wat een verhaal zeg, heftig hoor en heeeeel begrijpelijk dat je nu geen bv wilt geven, je wilt zelf uiteraard snel weer aansterken, want je hebt nu 2 kleintjes om voor te zorgen!! Enne....met de fles worden ze ook groot hoor :)

Nathalie: kom op meid je kunt het, ik zat vanmorgen al op -5!!! Joehoe, eerste mijlpaal weer gehaald...10 kilo is te doen, die ben je in een week of 5 kwijt, ik zal wat langer moeten hoor....Enne...ook ik heb last van een licht ongi gevoel onderin buik...of zal dat van t vele klussen komen, haha?? T zou een innesteling kunnen zijn bij jou, maar bij mij durf ik daar niet meer op te hopen hoor. Ga dan ook niets laten voor een eventuele zwangerschap totdat ik ooit een positieve test in handen heb.....

Laura: hoe is t met jullie huizen???

Vandaag had de oudste van mijn zus haar 1e wedstrijd van ritmische gymnastiek, mijn zus en ik hebben dit ook jaaaaren gedaan op hoog wedstrijd niveau (ik ben zelfs aantal keer nederlands kampioen geweest!!) en mijn nichtje deed t echt supergoed, ze is de kleinste van haar team maar deed t t beste zei mijn moeder (maar ja dat vinden oma' s altijd wel...hihi) maar goed, ze deed t super, totdat ze in haar laatste oefening haar bal liet vallen....zoooo sneu, nu werd ze 4e en viel ze net buiten t podium.....ben wel erg trots hoor, tis toch een familietalent blijkt nu!! erg leuk!! Mag onze dochter ook gaan doen (als we die ooit mogen krijgen)....

Ik heb verder weinig gedaan, huisje gepoetst, berg weggewassen, vanmiddag even lekker in de tuin gelegen, ...heeeerlijk....Morgen naar mijn schoonouders op de camping, nemen we de fietsen mee, kunnen we daar lekker in de bossen gaan fietsen.....anders wordt t weeeeeer zo'n hangdag!! Neem wel mijn shakes mee, de rest gaat bbqen, maar ik dus niet. Janneke: juist met dit weer ben ik erg gemotiveerd om t vol te houden!! In de winter heb ik er meer moeite mee. Heb vandaag urinetest gedaan en zit heel goed in ketose, waardoor mijn vetverbranding erg hoog is en ik geen honger heb....morgen dus fietsen en 2e pinksterdag lekker lang naar de sportschool met manlief.....

Raar he, maar nu ik zoooo goed in mijn dieet zit zou ik het zooo zonde vinden om te moeten stoppen wanneer ik zwanger raak....en aan de andere kant kan ik niet wachten op een positieve test....zooo tegenstrijdig, haha. Maar ja, ik ga niet meer zitten wachten op en zwangerschap, nu eerst lijnen en als ik ooit zwanger raak zie ik wel verder......maar t zou echt lachen zijn!!!

Marijke: meis je hebt al 2 prachtige meiden op de wereld gezet, dus deze 3e gaat ook lukken ennnnneee, volgens mij wil je toch ook nog een 4e??? Dan zul je het nog een keer moeten doen!! Maaaaar mijn gyn heeft gezegd dat er nog nooit een beeb is blijven zitten hoor.....haha

Buurvrouw van mijn zus heeft een dochter gekregen genaamd Silje (noorse naam, hebben een jaar in Noorwegen gewoond) en vandaag is de buurvrouw van mijn ouders bevallen, ook een dochter maar naam is nog niet bekend bij mijn ouders....en dat allemaal in 2 huizenblokken naast elkaar !! haha (mijn zus woont 6 huizen naast mijn ouders....)

Nou meiden, er is niets op de TV dus ga lekker vroeg naar bed met manlief :)))) morgen weer vroeg wakker en genieten van t heeeeeeeerlijke weertje!!

Fijn pinksterweekend!!

liefs Yosha

Goedemorgen dames,

Een mooie dag om te bevallen, please please please... Ik moet me om 10.45 bij de verloskamers melden voor het hartfilmpje en echo, ik ga wel vragen of ik inleidbaar ben... Een buurvrouw is met bijna 42 weken bevallen en die moest elke dag naar dat ziekenhuis voor hartfilmpje en echo die laatste week, maar inleiden wilden ze niet. Dus veel hoop heb ik niet...

@Roos: zonder jammeren en vloeken bevallen, wauw wat knap...Ik denk niet dat ik dat kan. Je mag wel trots zijn op jezelf. Op handen en knieeen is geloof ik een hele goede positie om te bevallen, fijn dat het snel ging. Jullie hadden Julia zeker naar oma gebracht of was ze in huis? Wel heftig dat de placenta niet wilde komen en je nog zoveel pijnlijke weeen had, gelukkig geen operatie. Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Rust nu maar lekker uit en laat je verwennen. Flesvoeding is een prima keuze, onze generatie is toch meerendeels op flesvoeding grootgebracht en tegenwoordig zit er echt alles in. Een blije mama is een blije baby!

@Yosha: je klinkt heerlijk positief de laatste tijd, fijn voor je. En je hebt echt nog genoeg tijd om zwanger te worden, dat komt nog wel. Nu even aan jezelf denken. Lekker twee dagen genieten van elkaar en het mooie weer, wat wil je nog meer? En nu al -5, dat gaat echt snel! En dat zonder hongergevoel, wauw.

Ik ga nog wat klusjes in huis afmaken voor het geval dat HET vandaag gebeurt!

liefs
Marijke
41weken

Goedemorgen,

Ayla en ik heb het rijk alleen vandaag! Dames onder elkaar...............
Het beloofd weer prachtig weer te worden..........mmmmmm

@Roos: wat een heftig verhaal zeg! Een snelle bevalling, zonder vloeken etc.. en dan ook nog afgevoerd worden naar het ziekenhuis.
Oef balen zeg. Idd gelukkig kwam de placenta toch nog. Had je nu wel of geen injectie gehad tbv van  de geboorte van de placenta???
Een flinke meid zeg!! Ze is toch voor uitgerekende datum geboren?? Hindert nix, hebben ze lekker wat over!!
En Julia? Van slag, maar trots dus. Komt helemaal goed. Is je man ook ff vrij??? Kan die al z'n aandacht op Julia richten.
Goed besluit hoor, geen BV. Je moet zelf aansterken en idd een happy mama geeft een happy baby.
Leuk hoor dat je zo snel ff een verhaal op het forum kwam schrijven........... voor ons aagjes heel fijn. Kaartje is onderweg!

Marijke: je bent nu bij de verloskamers. Ik ben heel benieuwd met wat voor nieuws jij gaan komen vandaag of morgen!
Niek heeft ook 42 weken gezeten. Ik heb enkel ctg, echo of iets anders extra gehad de laatste week. Gewoon elke week naar de HA voor controle. Zo zie je maar weer, overal gaat het anders.

Ik ga mijn dochter de fles geven.
Fijne dag!
'Grtz Linda

Terug
Bovenaan