We gaan ervoor, part V

Goedemorgen,

Gister lekker dagje gehad. Jip sliep best goed overdag en had wat vriendinnen over de vloer 's middags en 's avonds. Jip dit keer niet wakker gemaakt voor zn laatste fles, dus werd zelf wakker om 4.45uur. Best vroeg natuurlijk maar laatste fles was om 20.45uur. Even aankijken hoe t vandaag gaat. Heb lekker geslapen want lag er lekker vroeg in. Manlief komt in loop van de middag thuis.
Denk dat ik vanmorgen ongesteld ben geworden, althans ik hoop dat t niet nog n nabloeding is maar denk t niet! Had al wat "klusplannen" in petto nu Jip is verhuisd, dus die stellen we nog maar even uit. Ben benieuwd of t evt stukje placenta eruit gaat komen.
Met Jip zn huidje gaat t niet zo best. Zn hele gezicht voelt aan als schuurpapier en zit onder de schilfers... Hij wil ook veel krabben dus hij ligt vast in zn wiegje (onder de lakentjes dus) en als ie wakker is haal ik continu zn armpjes uit zn gezicht. Ik moet dinsdag naar t c-bureau en langs de huisarts en wil eigenlijk een goede zalf. Heb niet t idee dat de calendulancreme helpt en mn vriendin's dochtertje heeft dit ook gehad en na t smeren van hormoonzalf was t in n dag weg.

Miep: ik heb je foto's gezien, wauw... Wat een prachtig mannetje, gaaf gezichtje!!! Ik snap dat je helemaal verliefd bent! Mooi rond koppie zag ik, net als Jip. ;-)
Jip vond badderen meteen het einde, hij kwam helemaal tot rust. Tummy tub hebben we niet dus ook niet geprobeerd maar wie weet vind ie dat geweldig!

Yvonne: wat een mooi kamertje!!!! Echt leuk hoor, nu lekker inrichten! En nog even dan verlof, daar ga jij vlg mij enorm van genieten! Doen hoor als je je goed voelt!

Marijke: hoop t voor je meid! Maar inleiden is toch al n keer besproken? Hier doen ze dat ook niet voordat je 42 weken bent, maar wie weet heb je geluk meid... Neem je al je spullen mee naar t ziekenhuis? T zou wel balen zijn als ze t niet doen, zul je idd vaakl naar  t zkh moeten voor ctg enzo. Bah! Duim voor je!
Ook balen van de auto zeg...

Roos: pfff meid wat een gedoe! Snelle bevalling en dan de ambulance in, wow.
Wat een flinke meid heb jij zeg, wow. Ook bij jullie zal er snel maatje 62 komen denk ik? ;-) Goed van je dat je besloten hebt geen bv te geven, daar moet je best fit voor zijn weet ik uit ervaring! Voel je aub niet schuldig, liefde is belangrijker dan borstvoeding!!!!

Yosha: wat goed van je nichtje!!! Dat jij ook zo fanatiek hebt gegymnastiekt, wat gaaf!!
Ik ga eens douchen, mn mannetje ligt heerlijk in dromenland...

Greets Janneke

Hey dames,

Ik ben weer thuis. Toen ik daar lag met die sensors op mijn buik voelde ik mijn buik een paar keer samentrekken en dat bleken dus wel weeen te zijn, dat pikte het apparaat precies op. De arts heeft gekeken naar onsluiting en ik ben nu 3cm, en heeft me gelijk gestript. Was pijnlijk maar hopelijk komt het nu snel op gang. Zoniet dan mag ik me morgen om 8u melden en worden de vliezen gebroken. Spannend! Ik voel mijn buik nu wel af en toe maar om dat nou echt weeen te noemen... Dus even afwachten en anders gaat het morgen gebeuren! Ik ga nu even liggen, heb slecht geslapen vannacht dus ben aan rust toe...

Marijke

Hey marijke,

Wow, je bent er bijna! Morgen mssn al je beebje!!!
Je kunt de meiden beter mssn vandaag al wegbrengen, heb je daar geen stress meer van. Kun je goed uitrusten en er morgen of vanaaf al flink tegenaan. Ik duim heeeeeeel hard voor je!! GO GIRL.

Liefs Linda

Marijke wat spannend. Ik houd het forum in de gaten.

Roos wat een bevalling en zo snel allemaal. Fijn dat je zo'n lieve kraamzorg hebt. Is Julia al een beetje gewend aan de nieuwe situatie?

Janneke lekker dat Jip goed slaapt. Zal je zelf ook veel rust geven.

Ik ga even wat gas terug nemen had het laatste drukke mei weekend (bruiloft als daggast) en heb de hele dag nodig gehad om beetje bij te komen.
Daarnaast zit mijn bedrijf in een reorganisatie en zit ik zelf ook in de gevaren zone. Normaal gesproken begint beeb flink te bewegen in rust maar vannacht dus niets en ook  vandaag overdag akelig rustig. INmiddels voel ik beeb wel weer maar houd het wel in de gaten. Donderdag heb ik een afspraak met VK, di Borstvoedingsinfo avond  
Morgen nog maar een dagje rust

Fijne avond
Gr San

Hoi hoi,

@Marijke; leuk he als je het ziet staan. Is alleen creme kleur net als de muren. Maar dat zie je niet goed op de foto, maakt niet uit. Hadden we lang naar moeten zoeken. Alles is tegenwoordig wit en dat past niet bij de muur en vloer, gordijnen (zijn bordauxrood). Ik ben idd de volgende na jou. Zit wel een tijd tussen maar dat is zo voorbij. Wat een gedoe met de auto. Je hebt gelijk dat je ingeleid wil worden. Geeft veel meer rust.
Lees net dat vandaag de grote dag is, SPANNEND!!!

@Roos; heftig zo'n bevalling. Je hebt je er kranig doorheen geslagen zo te lezen. Robin is een flinke meid. Zal niet lang in maatje 50 blijven. Wel grappig dat ze het gewicht niet goed hebben ingeschat. Het blijft dan toch een beetje een verrassingspakketje. Ook heftig nog naar het ziekenhuis voor de placenta. Was idd wel groot ja. Gelukkig kan die natuurlijk en had je geen operatie nodig. Verstandig hoor dat je voor jezelf kiest met FV. Robin zal toch wel groeien. Rust lekker uit en geniet van je gezinnetje.

@Yosha; jij gaat als een speer met afslanken. ECHT HEEL KNAP HOOR!!! Ga zo door. Lekker aan het fietsen nu. Vind ik ook heel fijn. Ik ben niet gestopt met mijn dieet met de zws. Maar ik noem het ook geen dieet, maar een aangepast voedingspatroon. Ik weet niet van welk merk jij de shakes eet. Maar bij die van mij kan je gewoon doorgaan. Dus wie weet, blijf jij ook redelijk op gewicht als je zwanger wordt. Ikke wel tenminste.

@Janneke; wat sneu voor Jip dat zijn huidje zo jeukt enzo. Kunnen die kleintje helemaal niks mee. En mama's vaak ook niet. Heeft Jip nu van die handschoentjes aan zodat hij niks kapot krast? Wat slaapt hij goed zeg. Kan je zelf ook ff bijtanken. Jullie genieten echt van jullie kereltje.

@San; onze uk beweegt ook heel veel. In sommige weken wordt er meer vruchtwater aangemaakt en dan voel je ze niet zo goed. Misschien is het dat. Altijd even navragen bij de vk, dan weet je het ook zeker. Misschien is jullie ukje een paar dagen lekker lui.

Mijn plannen om het  zaterdag rustig aan te doen, zijn niet gelukt. Heb wel allemaal leuke/nuttige dingen gedaan. Borduurwerkjes weggebracht om in te lijsten. Komen een 6 stuks op de babykamer te hangen. Nog wat gerommeld in huis enzo. En mijn moeder had de blije doos van Prenatal opgehaald. Zit best veel in. Heb het allemaal al uitgeladen en in de kast gezet. Meteen een inventaris gemaakt van wat ik al heb en wat ik nog nodig heb aan spulletjes. Kan ik van de week weer shoppen.
Gisteren naar schoonouders geweest en een bbq gehad. Was wel leuk want schoonzusje en zwager, met neefje waren er ook. Dus dan heb ik altijd wel wat te kletsen. Tot 's avonds aan toe lekker buiten gezeten. Moest wel oppassen met de zon, had mij niet ingesmeerd. Maar in de schaduw was het ook lekker.
Vandaag misschien nog even naar de vader van manlief toe en voor de rest rustig aan. Morgen weer werken.

Groetjes, Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hey meiden!

De dames hebben het rijk weer even alleen. Johan is met Niek naar de Skoattermerke = bekend in omgeving. Skoattermerke is een hele grote markt, altijd op 2e pinksterdag, veel kraampjes en dieren. En biertenten. Er komen altijd heel veel mensen op af. Niet echt geschikt om met een kinderwagen te lopen.
Ik geniet even van de rust hier.
Overal om ons heen hebben de boeren hun land gemaaid, daar komt zo'n heerlijke lucht vanaf. Je ruikt het zelfs bi ons in huis... mmmmmm
Het is wederom prachtig weer, mijn wasje hangt buiten en ik heb lekker een bakje koffie.
De dag begon hier om 5.30!

@Marijke: hoe ist??? Ben reuze benieud hoe het met je gaat................

@ Roos: wennen jullie al een beetje aan elkaar. Het is wel super weer he, hopelijk kun je al weer een beetje lopen en even in de tuin zitten. Heb je ook steeds dezelfde kraamhulp?? Ik hoor sommige verhalen over verschillende KH in 8 dagen.pfffff

@ Miep: hoe ist met jullie?? Prachtige foto's en wat een heerlijk mannetje!

@ San: druk-druk-druk dus. Pas goed op jezelf. Was het een mooie bruiloft?? Van wie ook alweer???

@ Janneke: Nard weer thuis?? Nog plannen voor vandaag?? Ik merk dat ik Ayla zoveel mogelijk thuis wil houden, ik beperk mezelf dus enorm, maar het komt waarschijnlijk ook door het feit dat ze eerst zoveel huilde/krijste. RRR. had ik bij Niek ook wel een beetje.
Heb je de puckababy al thuis?? Is je ongi doorgezet??

@ Patricia": hoe ist met jullie?? Van het mooie weer aan het genieten?? Is Daan weer wat rustiger??? Jou KH is ook weer weg of niet? Manlief nog thuis toch??

@ Laura: lekker naar de Hoornseplas vanmiddag??? Het is er prima weer voor!

Mijn moeder komt vandaag terug van 14daagse reis naar IJsland. Ik ben beneiuwd naar de foto's. Ze is er met mijn vader ook geweest en vonden het toen mega indrukwekkend en ruig/woest. Fijn dat ze weer in de buurt is. Ik kan haar altijd bellen om op te passen, boodschapje etc. Niek zou er ook nog ff gaan slapen en ze wilde met hem naar de dierentuin (Emmen).

Meiden, een fijne zonnige dag!!
Grtz Linda

Meiden,

Heb even 15 min tot weer bezoek komt.
Ik ben zooooo blij dat ik geen bv geef!!!!! Geen gedonder aan mijn lijf, heerlijk... De vk, tevens lactatiekundige zei gister dat ze 't me ook zou hebben afgeraden om aan bv te beginnen, was niet goed gekomen en veel te afmattend etc voor mij. Dat was zo fijn om te horen, die bevestiging, tranen van geluk... Ik krijg zelfs uren erbij van de kraamzorg... Schijnt toch wel heftig te zijn, zo'n laag hb.
Robin doet het heel goed, drinkt en slaapt perfect (van voeding tot voeding,), alleen 's avonds zo tot 2 uur is ze onrustig, daarna kunnen we slapen tot ong 5.30 uur. Nog niet veel, maar ja, ik was anders gewend.
Ik probeer vanavond een foto te plaatsen, veel bezoek en Julia neemt ook veel aandacht. Maar ze is superlief voor haar zusje en heel trots....

Linda, ik had wel een spuit gehad om te placenta te laten komen, oxytocine doen ze dan toch in je been? Hielp niet, verder geen pijnstillers gehad.....

Ohhhh Marijke, je bent nu misschien wel bezig........ Spannend........

Bezoek komt, ik hoop dat jullie 't me niet kwalijk nemen dat ik verder even neit reageer, komt wel weer......
kaart is onderweg....

gr Roos

Hey Roos!!

Wat heerlijk om zulk goed nieuws van je te lezen!! je hebt het verdiend.
Fijn dat Robin het zo goed doet en dat je KH je van je schuldgevoel af heeft geholpen. Pas goed op jezelf, laat je verwennen en geniet....geniet....geniet
Ik kijk uit naar de foto's van Robin!

Liefs Linda

Terug
Bovenaan