We gaan ervoor, part V

Hi meiden,

Nathalie: wat een geweldig nieuws!!!!!!!!!!! Wauw! Van harte meid... Jullie zijn ook wel een erg vruchtbaar stel zeg, heel fijn dat stap 1 is gezet: je bent zwanger!
Hoeveel weken ben je nu denk je?
Ik zou meteen stoppen met dieet, ook geen repen meer meid. Je bent zwanger, je hebt al je energie nodig en die paar kilootjes komen volgend jaar wel weer hoor.

En ook enorm gefeliciteerd met je nichtje! Idd aparte naam, niet mijn  smaak maar ach, het gaat om de gezondheid en gelukkig heten we niet allemaal t zelfde toch?!
Vervelend dat je zus en haar beeb niet bij elkaar liggen. Realiseer me nu erg vaak dat we mazzel hadden dat ze een moeder- en kindcentrum hebben in het ziekenhuis hier, waar mama en baby (en papa) bij elkaar op 1 kamer liggen. Hopelijk mogen ze snel naar huis.  

Yosha: begrijpelijk dat je weer veel bezig bent met zwanger worden. Denk dat je niet meer moet willen dat je er niet teveel mee bezig bent want dat is best lastig, je wil zooo graag! Leg je erbij neer dat je er veel mee bezig bent, mss dat dat t makkelijker maakt?

Linda: lekker op de CT gestaan?

Marijke: heftig dat ze niet wilden geloven hoeveel pijn je voelde... Toch goed afgelopen, fijn! Geniet van je gezin, 3 dochters, wow!

Jip doet het ook super, volgens t boek Oie ik groei heeft ie nu een sprong gehad en dat merk ik wel. Hij kan meer, is rustiger en is vrolijk en lief. Ben ZO verliefd, is niet te beschrijven.

Ik realiseer me trouwens nu pas echt hoe zwaar ik de laatste weken van de zwangerschap vond en hoe immobiel ik was. En die bekkenpijn...  Pfff dat zal ik niet gauw vergeten. En daarnaast komt t besef ook dat ik de eerste maand na de bevalling in n flinke depressie zat. Ik was echt alles behalve mezelf en had zoveel negatieve gedachten. Kon niet van Jip genieten, was continu gesloopt en opgefokt, blehk.
Keerzijde van de medaille is wel dat ik nu dubbel en dwars geniet en echt de verloren tijd inhaal, maar toch. Volgende keer pak ik t anders aan: meteen aan de flesvoeding en op die roze wolk!

Vanmiddag even de Zara leeggekocht, was met Jip en mn moeder. Heb niks gepast dus dat ga ik straks doen en wat ik niet wil breng ik terug,. Op zich ok die mode van nu, met al die wijde blousen en jurkjes en leggings. Ideaal als je iets moet verbergen!

Gisteravond uurtje gesport en daarna lekker half uur in bad gelegen. Heerlijk.

Groetjes Janneke

Jaaaaaaaaaaaa!!! Een kadootje voor Nathalie!!
Meissie wat ontzettend fijn voor jullie dat je weer zwanger bent!!
Van harte gefeliciteerd!!
En ik gun het je van harte hoor, ben gewoon blij voor jullie!!
Deze keer gaat het gewoon goed komen, 3x is scheepsrecht! Maar ik kan je onzekerheid goed begrijpen. Nu het bij mij zo lang duurt, lijken die 1e maanden me vreselijk slopend en onzeker mocht het eenmaal weer zover zijn....
Zet 'm op!! De eerste stap is in ieder geval weer gezet en daar begint het mee hè!!

Bij mezelf heb ik het hele gebeuren maar eens in de ijskast gezet.
Deze ronde wordt toch niks, want manlief is het weekend weg en dan waarschijnlijk net mijn ei. Ik heb geen idee na de rare cyclus van vorige keer maar heb nu nog niet het gevoel deze gehad te hebben. Bovendien mogen we niet klussen omdat dinsdag zijn zwemmertjes getest worden en je mag 3-5 dagen van te voren niet klussen....
Ja we hebben het weer eens fantastisch getimed maar niet heus

Ik ben al lekker thuis, weekend nu. Maar goed, morgenochtend om 8.30 uur naar de supermarkt voor zo'n 300 broodjes. Blijkt opeens dat we die minimaal een week van te voren hadden moeten bestellen (normaal 1 dag van te voren). Dus nu maar gelijk bij opening er staan, dan hebben ze ze tenminste nog.....
Ajjj, dat wordt niet uitslapen dus. En zondagochtend moeten we er  al rond een uur of 7 zijn ivm de laatste voorbereidingen die pas op de dag zelf kunnen.

Nou ik zal weer eens even wat berichtjes gaan lezen, loop weer achter!

Doeiiii allemaal
Fijn weekend!

Groetjes Laura

Gefeliciteerd Nathalie! Nu moet het goed gaan! Bijzonder dat je er op de geboortedag van je nichtje erachterkwam dat je weer zwanger ben. Ik kan me de onzekerheid die eerste 3 maanden nog goed herinneren, elk krampje maakte me bang en voortdurend naar het toilet om te kijken of er geen bloed was... Ik weet nog dat Janneke die krampjes juist geruststellend vond omdat de baarmoeder dan aan het groeien was. Positief denken!!

Roos: bedankt voor je mooie geboortekaartje, schattig hoor. Hoe gaat het met jullie? Is Julia al een beetje gewend aan de nieuwe situatie? Komt goed hoor, uiteindelijk worden het beste vriendinnetjes.

Hier gaat het goed, Noor slaapt en drinkt goed, tot nu toe een tevreden baby. Hoop dat dat zo blijft.. Met mij gaat het ook goed, ben begonnen aan een kuur curanol bedankt voor de tip dames! Hoop dat het snel gaat werken. Verder nog wel af en toe buikpijn maar dat hoort erbij, zal over een paar dagen wel bijna over zijn. Maandag is de kraamhulp er voor het laatst. Ze komt 6 uur per dag en neemt het hele huishouden over, echt luxe. Ze speelt ook met de meiden zodat ik rustig met Noor kan knuffelen etc.

Ik moet het avondeten afmaken, tot later!

Marijke

Hoi meiden,

Ik heb geprobeerd net een stukje bij te lezen wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurd hier, maar het is zoooo veel. Heb wel begrepen dat Nathalie weer zwanger is.

Joehoe!!!! Gefeliciteerd meid! Die onzekerheid kan ik me ook nog zo goed herinneren. Het is zo spannend ook. Hopelijk gaat het deze keer wel goed en hebben jullie over 8 maanden of zo ook zo'n mooi mensje in jullie armen.

Pffff, meiden die inmiddels bevallen zijn, ik snap niet waar jullie de tijd vandaan halen om hier regelmatig op het forum te verschijnen. Ik heb af en toe het idee dat ik al niet goed weet waar ik de tijd vandaan moet halen om naar de wc te gaan. Willem is echt meer dan twee handen vol. Ogenschijnlijk steeds ontevreden na een voeding (borstvoeding) en komt vervolgens maar erg moeilijk in slaap. Vaak duurt het wel een uur of langer voordat hij goed slaapt. Hij huilt dan heel hard, is even stil, huilt weer heel hard en ga zo maar door. Het kan niet zo zijn dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt. Hij heeft namelijk behoorlijk wat plasluiers op een dag. En als het er onder uit komt, dan moet het er toch eerst boven zijn ingegaan. Bovendien heb ik het idee dat hij ook weer zwaarder is geworden. Hij is al eventjes niet meer gewogen, maar de luiertjes van de kleinste maat passen nu echt niet meer en een aantal dagen geleden nog wel.
Oftewel, ik weet het even niet meer. Aanleiding voor mij om alsnog maar met kraamtranen te komen. Daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad, maar vandaag zitten ze erg hoog.
Ach ja, hoort erbij, zullen we maar zeggen. Hopelijk komen Willem en ik allebei snel weer tot rust en kunnen we terug naar het genieten, want uiteindelijk hebben we toch echt een prachtventje.

Hmm, het is een beetje een klaagverhaal geworden geloof ik. Sorry. Ik houd het verder kort, zoals ik al schreef kom ik tijd tekort.
Sorry dat ik verder op niemand gereageerd heb, ik kom er gewoon even echt niet aan toe.

Miep
Willem 1 week 4 dagen oud

Meiden,

Nathalie, van harte gefeliciteerd!!!! Geweldig nieuws, en wel op een speciale dag getest!!!!! Ook gefeliciteerd met je nichtje. Ze moet wel lang in het ziekenhuis blijven zeg, hoop dat je zus er ook een tijd mag logeren....
Nu breekt weer een spannende tijd aan voor je....

Janneke, dus je baan lijkt je wel wat, fijn. Wanneer moet je beginnen? Duurt nog even, toch?
Ben je er al weer aan toe?
Ik kan het maar niet, met hyves, ik heb wél die leuke foto van Jip gezien met zijn badjas aan, prachtig! Wat een uitgesproken koppie!

Yosha en Laura, wie had nou kunnen denken dat het bij jullie zo lang moet duren voordat jullie ook weer zwanger zijn. Ik besef me steeds beter hoe bijzonder het is, dat jullie hier nog zin hebben om te schrijven....

Linda, wat slaapt Niek toch meeeega lang, heerlijk zeg...... En je bent alweer aan het paardrijden..... Lekker.....

Marijke, jij bent alweer aan her koken, las ik dat nu goed? Kun je dan al zolang op je benen staan? Wat een prachtig chique kaartje heb je gestuurd!!! Bedankt ervoor....
Je hebt nu dus ook curanol, goed, helpt heel goed.
Mijn baarmoeder is trouwens heel snel gekrompen, zou het aan de thee liggen? Ik verloor tot een paar uur geleden nog maar weinig bloed, de laatste uren weer meer....

Miep, ik snap wel wat je bedoelt hoor... Ik zou toch eens nagaan of Willem echt wel genoeg krijgt, hij kan best wel genoeg plassen, maar dat deed julia ook. Maar die had echt wel honger na de bv. Kun je misschien eens een weegschaal lenen, dan vóór de bv en ná de bv wegen, dan weet je wat er in is gegaan. Sterkte, het is ook echt niet makkelijk... Maar wat je zegt, hij is een prachtventje!!!

Ik heb contact met mijn verzekering gehad, ik krijg, ja het is echt waar, nóg meer kraamhulp! Ik krijg nu dus de 9e en 10e dag erbij, morgen en overmorgen dus. Dan komt er iemand anders nog eens 5 dagen 3 uren per dag. Het moet wel op medische indicatie zijn. De vk wilde er voor tekenen....
Dan zoeken we met spoed een huishoudelijke hulp, want ik zal nog wel weken zoet zijn met herstellen van het lage hb. Wist niet dat het er zo zou inhakken....
Ik lig nog veel op bed, ik doe alleen 's avonds wat dingetjes met Julia en daar geniet ze enorm van... Ook verzorg ik Robin overdag zoveel mogelijk, mijn man vermaakt Julia. Ze is enorm blij met haar en wil eigenlijk niks missen. Ze wil ook vaak dezelfde behandeling als Robin. Bijv een massage na het badderen, een flesje melk als Robin er eentje krijgt....
Robin is trouwens een enorme drinker. Ze heeft nu al flesjes van 90cc en wil om de 3 uur voeding, ook ´s nachts.... Kan niet anders, ze komt wel aan, maar ook niet heel veel, dus ze heeft het écht wel nodig....Ze drinkt alleen veel te snel, binnen 7 min is het op. IK gebruik de avent flesje. Kent iemand een fles met een kleinere speen?
Mijn borsten zijn ook niet meer gestuwd, ben  er blij mee, leve de fles!!!!  
Vandaag heeft Robin gebadderd in de tummytub, ze ging gelijk in de houding liggen die ze in de baarmoeder ook had, zo schattig, het liefst wilde ze koppie onder, op de kop.... Daarna heb ik haar bloot op mijn blote huid gelegd, ze genoot enorm....

Ik ga weer verder , Julia slaapt nog niet, even streng toespreken, dan  weer hangen op bed....

gr Roos

Hi meiden,

morgen gaan we vroeg weg, Jip wegbrengen en naar Amsterdam. Zin in maar ga mn mannetje missen!

marijke alweer aan t koken? Mooi kaartje hoor, echt!

miep, die tijd voor t forum komt nog wel hoor. En laat die tranen de vrije loop, hoort erbij! Ik heb heel wat afgejankt! En een weegschaal huren kan maar aangezien willem opeens huilt en dan weer stil is doet t me toch denken aan krampjes... Ik heb tijdens de bv veel gehad aan t boek borstvoeding van Stefan Kleintjes! Echt een aanrader!

roos, hulp is idd goed idee. Heftig hoor, maar je hoort t vaker dat t herstel langer is als je veel bloed bent verloren. Doe rustig aan... Echt! Fijn dat je zo van Robin kan genieten, ben beetje jaloers op de dames op de roze wolk. Vlg x ga ik t zó anders aanpakken... Maar, ik haal de schade nu in!

heb best zin om wr te werken, maar t gaat hard, 30 juni start ik wrs alweer!

ladies tot zondag denk ik!
Groetjes Janneke

Goeienavond meiden,

Roos: die huishoudelijke hulp, misschien is er wel iets te regelen via de huisarts of de WMO (gemeente). Ik heb wel eens gehoord dat als mensen dringend hulp nodig hebben vanwege ziekte (of bevalling) dat dat dan via die kanalen kan. Misschien dat het dan sneller gaat dan dat je zelf hulp moet zoeken. Al denk ik dat ze dan wel kijken wat je man kan doen. Succes!
Bedankt voor het kaartje, lekker vrolijk!

Marijke, wat heerlijk dat de kraamhulp zo goed bevalt! Ik weet nog dat je zo aan het twijfelen was of je het wel of niet zou doen. Nou ik denk dat je er geen spijt van hebt!
Ook fijn dat ze tijd besteedt aan Yasmin en Maysa, want die moeten natuurlijk ook wennen dat mama nu opeens nog een kindje heeft waar ze aandacht aan geeft.
Mooi kaartje ook  trouwens!!

Dames de kaartjes van mij zijn onderweg, misschien hebben jullie ze al in huis!

Kreeg afgelopen week 3 geboortekaartjes. Van Roos en Marijke en ook nog van vrienden. Had nog niet gehoord dat ze was bevallen, en volgens mij was ze pas ergens rond eind juni uitgerekend. Wel een verrassing dus!

Janneke, fijn dat het er goed uit ziet met je baan! Zo krijg je er tenminste weer zin in om te moeten beginnen!

Miep: druk dus!! Ja alles is nieuw natuurlijk en het moet allemaal nog wennen.

Yosha: ja wij blijven maar  over hè, als het om zwanger worden gaat. Maar net als jij heb ik me er voorlopig even bij neergelegd dat het niet lukt.
Manlief kwam vanmiddag op tijd thuis, had bedacht dat we dan nog even.....voordat hij weg moest. Lief!!
Maar was onze schoonmaakster vandaag erg laat, kon haar het huis wel uitkijken haha! Maar tis nog net gelukt.... Dus misschien nog net goed getimed hihi!!

Nathalie: alles nog goed?? Hoever zou je zijn??

En Yv: met jou ook alles goed? Denk dat je bijna 11-12 weken bent? Alweer een echo gehad?

Nou ik ga mijn bedje opzoeken. Eenzaam en alleen. Niks aan hoor!

Fijn weekend,
Groetjes Laura

Lieve meiden,

Thanks voor al jullie felicitaties.
Echt super dat jullie zo meeleven, doet me echt goed.

Heb al twee nachten slecht geslapen.
het nieuws weer zwanger te zijn en de spanning daarbij houd me wakker.
Ik voel me goed hoor. Voel wel steeds me baarmoeder. het voelt er zwaarder zeg maar.
Herkennen jullie dit?? soms voel ik hem wat verkrampen en denk ik: Owwww nee toch niet weer??
Ik vind het best wel heel jammer dat ik er niet onbevangen in kan staan.
lijkt me zo heerlijk relaxt als je zonder stress van je zwangerschap kan genieten.
Als alles goed blijft gaan hoop ik dat het moment bij mij ook komt dat ik kan genieten.
Ik denk zelf dat ik gister 4 weekjes zwanger was.
Ben erg blij dat we zo snel al bij de internist mogen komen.
Ik laat jullie maandag weten hoe het geweest is.

Wij gaan zo weer naar het zuiden toe.
Vanmiddag eerst gezellie langs vrienden waar we blijven eten en dan daarna begin de avond naar me zus en nichtje in het ziekenhuis.
We slapen vannacht bij me andere zus en zwager dus ook weer leuk.
Genoeg afleiding dus zodat het snel maandag is.

Meiden allemaal een heel fijn weekend he.

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan