We gaan ervoor, part V

Goedemorgen!!

Het zonnetje schijnt hier in het noorden, wasje hangt buiten, mannen zijn buitenom aan het schilderen, Niek speelt buiten in rode overal en Ayla slaapt.
Ayla blijft lastig met slapen. 's Nachts en 's Ochtends niet, maar 's middags en 's avonds.................grrrrrr. Zo lastig.

@ Janneke: nogmaals Have Fun!!

@ Miep: kraamtranen................. ik had ook niet gedacht dat IK ze zou krijgen en ja hoor dag 8 waren ze er. Moe, huilende/onrustige baby, BV etc............. Herkenbaar Miep! Als Willem wel slaapt, probeer dan ook te slapen!!!
En als het krampjes zijn/lijken kun je cinababy van VSM proberen te gebruiken.

@ Laura: oooooooh ik hoop toch zo dat jullie geluk hebben deze ronde!!!! Attent hoor van manlief eerder thuiskomen....................
Morgen de wedstrijd toch?? Heb je al 300 broodjes kunnen bemachtigen?????????

@ Nathalie: lekker op je roze wolk??? Het voelt vast nog erg onwerkelijk. IK snap wat je bedoelt met het niet meer onbevangen zijn.......... Mijn 1e zwangerschap was onbevangen. DE 2e dus niet, zeker de 1e 14 weken niet. Ik vond het erg spannend. Je hebt weer een lekker weekend voor de boeg. Vanavond je nichtje weer bewonderen dus...... Mijn hart breekt altijd als ik zulke kleintjes aan al die slangen zie..........brrr.

@ San: het schiet bij jou ook op!! Heb je alles al klaar?????

@ Marijke: jij klinkt ook weer lekker mobiel! Fijn dat Robin zo tevreden is. En je meiden doen het goed. Gelukkig heb je een fijne kraamhulp. Ik weet idd nog dat je er tegenop zag en dat je niet wist of je het wel wilde. Als je een goede treft dan voelt het als een luxe.

@ Roos: jij dus ook 2 dgn extra KH. Had ik ook. Heerlijk!! Hopelijk voel jij je snel weer beter! En ja, ik zit alweer te paard. Maar ik doe geen verkeerde dingen hoor! Ik heb tot nu alleen wat stapwerk en een beetje draven gedaan. Rustig opbouwen. Bovendien heb ik een moeilijk sensibel paard waar je heel consequent mee aan het werk moet. Dat kan ik nu nog niet............ Volgende week donderdag 1e buitenwedstrijd. Ben benieuwd. Nog L2, maar daarna waarschijnlijk M1.
Hoe gaat het met Julia??? Ja, Niek slaapt makkelijk en veel. Is erg lekker voor hem en ons. Ik heb zo'n vermoeden dat dat met Ayla niet het geval is...........................

Fijne dag ladies!!
Grtz Linda
Nu meoeten we toch echt afwachten
@

Goeiemiddag alweer,
De 300 broodjes zijn gelukt! Met 2 karren door de Aldi op zaterdagochtend voor 9 uur, dat is weer eens wat anders,  het was er in ieder geval nog heerlijk rustig!
Vervolgens naar een aantal sportwinkels hier in Grunn voor flyers, startnummers, etc.
Vanavond 400 tassen inpakken, voor de deelnemers en vrijwilligers, we hebben het er maar druk mee! Zometeen nog even de stad in voor de laatste spulletjes.
Tussendoor hier ff gluren ;-))

Owwwww ik had nog boekenbonnen liggen en heb zonet even flink ingeslagen!
Literaire thrillers, 3 halen 2 betalen en kreeg er dat boekje van Esther Verhoef bij vanwege de maand van het spannende boek. Zo heerlijk jezelf verwennen dan hihi!!

@Linda: in de war met Robin en Noor?? ;-)))

Fijn weekend!
Gr. Laura

Hoi hoi,

@Marijke; Heftig verhaal hoor, als je zoveel pijn hebt. Gelukkig ebt dat snel weg bij het zien van jullie kleine meid. Wat een leuke foto's. Vooral waar jullie meiden bij staan als Noor in bad gaat. Wat zullen ze trots zijn.

@Linda; ik heb al een aantal pakjes gekocht en durf niet meer te kopen. Ik ben bang dat ik dadelijk te veel heb. Bij de prenatal hebben ze ook 50% korting. Is zo verleidelijk om meer te kopen. Bedankt voor de tip. Je bent weer lekker aan het sporten lees ik. Lijkt mij wel een fijn gevoel, zo ook weer je eigen lichaam terug te krijgen.

@San; mooi buikje heb je hoor. Heb ongeveer hetzelfde buikje. Draag heel erg naar voren, jij ook zo te zien. Vk zei al dat het kindje toch ergens heen moet. Bij mij is ons ukje niet groter dan normaal. Bij jou?

@Yosha; een beetje een overload aan zwangere. Lijkt mij wel heftig. Druk weekend voor de boeg. Hoop dat ongi mee valt voor je.

@Nathalie; gefeliciteerd met je nichtje. Wat een aparte naam zeg. GEFELICITEERD met je positieve test. Wat zal dit spannend zijn. Ik leef erg met je mee. Dan kan je een plaatsje naar onderen in de lijst. Ik had in het begin ook veel krampen, groeien van de baarmoeder. Vooral in die eerste 5-8 weken. Ga je toch dingen bij denken, veel afleiding was voor mij zeer goed. Geniet van je weekend.

@Janneke; fijn dat je nu echt kan genieten van je gezinnetje. Een zwangerschap en de kwalen die jij had hebben toch een inpact. Goed van je hoor om al voornemens te maken voor een evt. volgende keer. Jij weet wat je zelf het fijnste vindt. En lekker geshopt. Past het het of heb je veel moeten terug brengen.

@Miep; het zal echt wennen zijn met zo'n kleintje. Heb daar zelf nog geen ervaring meer, maar kan mij voorstellen dat het soms ff te veel wordt. Kan je niet terecht bij de kraamhulp/vk voor advies? Als Willem zo lang huilt dan zal er nog wel iets zijn, toch? Of wil hij gewoon jou aanwezigheid voelen. Sterkte ermee, in ieder geval.

@Roos; fijn zeg dat je nog meer hulp krijgt. Een laag hb hakt erin, om zo maar te zeggen. Je lichaam moet dan dubbel zo hard werken om alles weer goed te krijgen. Gelukkig kan je genieten van je kids. Dat is het belangrijkste toch? Dat huishouden komt wel weer. En manlief doet ook veel.

@Laura; moest wel lachen toen ik je stukje las over de planning voordat je man weg ging. Lief dat hij eraan had gedacht. Het weekend komt voor jou wel goed, zo te lezen. Veel plezier.

Het is vandaag een speciale dag voor ons. We zijn 1 jaar getrouwd!!! Wat vliegt een jaar voorbij en wat is er veel gebeurd. Manlief een longontsteking voor de bruiloft en op de dag zelf nog niet fit. Ik ziek geworden, omdat ik niet goed gegeten had. Was heel warm vorig jaar. En daarna een mk en nu 6 maanden zwanger. Eigenlijk niet te bevatten.
Gaan zo shoppen voor de beeb. Nog wat spuugdoekjes, hydrofyle luiers enzo. Dus alle kleine dingetjes. Heb er wel zin in. Kunnen ook de kinderwagen ophalen. Ga daarna ff een tukje doen denk ik of ff wandelen. En vanavond gaan we uit eten. Heb er echt zin in. Doe een jurkje aan, dat ziet er wel feestelijk uit. Oh ja, vergeet ik bijna. Heb van manlief bloemen gekregen. 3 potjes met fleurige ruikertjes. Ziet er heel schattig uit. Ga mij maar eens aankleden. Dan kunnen we gaan. Manlief zit al te wachten.

Heel fijn weekend allemaal.

Liefs Yvonne

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6/08
?
?
??
14e/15e of zo
1
18/6 gyn
10/6 man
34
Gron
8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch
-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19-6 vk

28
N-Br
VERLOF 16-7

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/2009
?
8e
1
29/5
32
Z-H
-

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV

Janneke    
5-4
Jip
4040
59
1
FV
7/7
7060

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
15/6
4690

Patricia
5-5
Daan
3685

2
BV
8/6
3970

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Roos
29-5
Robin
4330
54
2
FV

Marijke
1-6
Noor
4090
53
3

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

He meiden,

ben helemaal brak...heb vannacht tot 5 uur de wekker gezien!! ppppffff wel geprobeerd om na 7 uur toen manlief weg ging naar zijn werk nog te slapen, maar dat wilde niet echt lukken, dus heb mijn boek maar uitgelezen! Maar ben nu doodop...vanmorgen broodjes voor manlief en de kids gehaald voor in de dierentuin morgen, bloemen gehaald, wassen gedraaid en huishouden gedaan....

Heb nu sinds woensdag alweer ongi buikpijn, maar ben nog geen drupje bloed verloen...aaaargggh, laat die pijn dan weg, dan denk je er ook niet aan, maar nu brengt het je elke keer aan t twijfelen, n sprankje hoop laait weer op, totdat het uiteindelijk doorzet en dan is het ook wel weer klaar....maar waarom elke keer zo'n lange aanloop, pijn neemt vandaag flink toe, dus zal vanavond wel doorbreken. nu hoop ik niet dat die enorme buikpijn er morgen is in de dierentuin, dat trek ik niet!!! heb de pijnstillers in mijn tas gedaan, dan kan ik het een beetje tegengaan....maar zolang ik geen bloed zie, durf ik die zware pillen niet in te nemen.....

Ben vandaag best een beetje eenzaam.haha, manlief moet normaal om de week werken tot 13 uur, maar vandaag vanwege een actie tot 16 uur, dan komt ie snel naar huis, douchen en weg naar de bbq op zijn werk, ik blijf thuis omdat ik anders de mist in ga met mijn dieet, maar manlief zegt dat ik moet werken..haha Maar ja, dan zit je wel de hele dag alleen....en aangezien ik thuis weinig te doen heb nu....hhhhhmmm ga zo lekker maar in een nieuw boek beginnen denk ik, kruikje op t buikje, kopje thee erbij en lekker lezen....ja dat ga ik doen!!

Janneke: hoop dat jullie t naar jullie zin hebben zonder jullie kleine man!!

Moet wel zeggen dames, ondanks dat niemand het hier kado heeft gekregen, het zijn wel allemaal mooie babies hoor!!!

Roos: ja het is ook niet makkelijk om te blijven schrijven, maar momenteel gaat t best goed, een beebje vind ik niet zo erg om te zien, maar wel elke dikke buik die ik zie (zal morgen ook wel veel buiken zien in de dierentuin) en manlief heeft hetzelfde...dan lopen we langs een zwangere vrouw en dan kijken we elkaar aan en zeggen dat gggrrr, haha. No offends ladies!! Maar dat is voor ons even een manier om te reageren...Verder vind ik het juist heeeeerlijk om hier van me af te schrijven, zonder jullie was mijn man allang knettergek geworden!!! haha Maaaaaaaaar, ik vind inmiddels ook wel dat Laura en ik naar beneden mogen verhuizen.....maar onze tijd is schijnbaar nog niet daar....t word wel een lastige situatie als een van ons wel zwanger is en de ander als enige niet....maar ja daar zal het wel op uit draaien, of spreken we een datum af Laura wanneer we zwanger willen worden??? (hahahaha). Nee wachten wachten en doorgaan, er zit niets anders op. Maar vind het wel lief dat jullie het besef hebben hoe jullie boffen met jullie beebjes en zwangere buiken!

Nathalie: doe rustig aan en probeer zoveel mogelijk van andere dingen te genieten dit weekend, dan is het snel maandag en kun je snel met de bloedverdunners beginnen!! Veel plezier in t zuiden!

Nou meiden, mijn ogen vallen zowat dicht, haha dus ga even onderuit hangen zoals ik net omschreef, word mijn buikpijn misschien ook wat minder (trekt helemaal door naar mijn rug erg irri!)

Fijn weekend verder,

liefs Yosha

Hoi,

ooooohhhwww, bij mij slaat weer eens de twijfel toe....en ik had me zooooo voorgenomen dat niet meer toe te laten....maar heb nu sinds woensdagavond het gevoel alsof ik ongi ben, maar nog geen spatje bloed verloren!!

Vanmorgen ndat ik dus druk was, even gaan liggen vanmiddag, dacht dat het over was, maar heb het nog steeds. Een vraagje, herkent iemand dit het gevoel alsof je harstikke ongi bent (buikpijn onderin, bij mij ook uitstralend naar mijn onderrug), maar het niet bent en achteraf bleek je zwanger??? Ik herken dit dus echt niet van mezelf...al die klachten die ik andere maanden had heb ik nu dus niet, geen pijn in mijn borsten,geen pukkels in mijn gezicht, heb altijd pukkeltjes op mijn rug, maar die is nu bijna helemaal schoon....snap er echt geen bal van! Tuurlijk is er nu die hoop weer.....dinsdag NOD, dus moet nog even in spanning blijven zitten...

Nou meiden jullie snappen wel weer dat ik mezelf gek zit te maken (en waarschijnlijk weeeeer voor niets haha)....manlief is weg vanavond, maar de buuf komt zo gezellig op de koffie, heb ik in ieder geval afleiding!!

sorry voor weer gezeur hier vandaan, maar t maakt me allemaal zoooo onzeker!!

fijne avond,

liefs Yosha

Hee Yosha,
Nee, niet jezelf voor de gek houden!! Maar ik kan het me zooooo indenken. Je kan jezelf nog zo vertellen je niet gek te maken, maar als het dan weer bijna zover is.....owwww, dat is zo erg!!
Lijkt mij wel erg hoor, als een van ons tweeën over blijft. Nu hebben we elkaar nog. Net alsof het dan minder erg is nog niet zwanger te zijn (heb jij dat ook???)
Wilde dat we af konden spreken deze maand beide zwanger te zijn!!!!
Zullen we heeeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen daarvoor!!!!!!!

Pfff het was een drukke dag. Onze woonkamer ligt nu bezaaid met allemaal tassen (300) die morgen allemaal mee moeten. En dat in mijn kleine C1 hihi.....

Ga ook maar proberen te slapen, want moet er morgenochtend al om 7 uur zijn. En van te voren moet ik de mail nog checken op afmeldingen.....
Dat wordt dus vroeg opstaan.....brrrrrr!!!

Groetjes Laura

Hoi hoi,

@Yosha; wat een vervelende dag heb je gehad. Hopelijk kan je vandaag genieten in de dierentuin. Het is hier in ieder geval droog, warm is het niet. Maar beter dan niks, zeg ik altijd maar. Je blijft zo twijfelen als je ongi niet doorzet. Ik leef met je mee hoor! En lekker blijven schrijven, daar kunnen wij wel tegen. Hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten.

@Laura; veel plezier vandaag met je 300 tassen, broodjes en de hele reutemteut. Maar er een geweldige dag van.

Gisteren heerlijk uit eten geweest, veel asperges gegeten, want daar ben ik dol op. Rond 9 uur weer naar huis en toen lekker ons bedje in. Nog even gelezen en toen kreeg ik hoofdpijn. Echt een nacht gehad van heb ik jou daar. Rond 3.30 uur paracetamol genomen, deze heeft niet echt geholpen. Nu weet ik wel, als mijn hoofdpijn voor in mijn hoofd zit, dat het met mijn darmen te maken heeft. Denk dat het eten voor mijn darmen niet zo goed was. Maar goed, ben de nacht door gekomen en zal vannacht dan wel vast slapen, geen ramp dus.
Gisteren ook nog lekker geshopt, wat is dat duur zeg. Wist dat wel, maar nu wordt je toch met je neus op de feiten gedrukt. Kinderwagen staat in elkaar en kan alvast luchten. Ga dadelijk alvast de kleertjes enzo wassen. Heb daar zo'n zin in, en klaar is klaar. Heb gisteren ook weer een buikfoto gemaakt. Kan je die vergelijken met San, denk dat wij ongeveer hetzelfde buikje hebben.
Vandaag rustig aan en lekker rommelen.

Fijne zondag.

LIefs Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Terug
Bovenaan