We gaan ervoor, part V

Hoi,

vandaag dag 27 en nog steeds t zelfde, net alsof ik ongi ben, maar vloei niet.....maarre het zijn lichte pijntjes en krampen hoor, verga niet van de pijn zoals voorgaande maanden!! Dat had ik nooit zo lang volgehouden!! haha...nee t voelt echt net aan alsof ik zoals voor de curretage ongi ben, maar er gebeurt verder niets....ik weet dat ik mezelf niet moet gek maken, probeer het ook niet, maar ja, t brengt je toch aan t twijfelen!!

Tis namelijk weer heeeeeel anders als ik het laatste jaar heb gehad....nou ja, heb nu alles genoteerd op een blocnote, zodat ik dit volgende maanden kan gaan terugkijken, dan kan ik mezelf laten zien dat ik niet zwanger ben!!

Maar ja, als ik dan toch ongi moet worden, laat t dan gewoon komen!! Niet die onzekerheid..aaarrgghhh

En ik heb bijna niets te doen op mijn werk....dus t wordt een heeeeeeele lange week ben ik bang!!

Nathalie: meid hoop dat je je beter voelt vandaag, zonder krampen!! Sterkte in t ziekenhuis!!

Hiltje: hoe is t met jou, we horen echt helemaal niets meer van je! Gaat alles nog goed met jou en je zwangerschap?

Laura: nog 10 dagen meis, dan mag je naar de gyn!! En wat lief van je hubbie, dat ie er nog aan dacht even "tussendoor" haha wie weet!!

Nou de plicht roept (heel zachtjes hoor..haha nog steeds erg rustig)..maar zal me toch maar nuttig gaan maken!

fijne dag,

gr Yosha

Meiden,

Laura, wat had je leuk geschreven op je kaartje! Ja, we 'kennen' elkaar al best lang......

Marijke, vandaag je kraamhulp voor het laatst? Heb je er stiekem toch wel van genoten? Je zag er toch zo tegenop?

Yvonne en San, jullie zijn nu ook al een heel eind met de zwangerschap, spannend hoor, zeker met een eerste!!!!
Yvonne, nog gefeliciteerd met je 1jarige trouwdag! Wij waren op 3 juni alweer 4 jaar getreouwd, hebben we even niks aan gedaan, komt wel weer.....

Linda, dus paardrijden gaat nog niet vanzelf? Ik heb er enorm zin in... Zal nog wel even duren voordat het gaat gebeuren, heb hem nog niet ens gezien na de bevalling.
En Ayla is niet zo'n makkelijke slaper als Niek? Mooi balen..... Kost veel tijd en energie hè. Ik weet er alles van. Misschien wordt het nog wel beter.... Hoop het zo voor je. Maar ach, ze wordt zo ook wel groot hoor, voor je het weet, is ze baby-af en heeft ze ook minder slaap nodig...
En het klinkt zo heerlijk, dat Niek lekker buiten kan spelen in de tuin, fijn dat de poorten erin zitten.... Wij hebben een ieniemienie-tuin, ook fijn, maar toch....

Nathalie, ik begrijp heel goed dat je angst hebt dat het mis kan gaan.... Ojeeojee, bij ieder kramp.... Maar je bent in ieder geval zwanger!!!!! En de kans dat het goed gaat is toch echt volgens de statistieken groter......

Janneke, ik snap echt niet hoe ik foto's van Jip kan bekijken.... Sorry.... zodra mijn man en ik eens samen zitten, zal ik hem vragen er naar te kijken....

Yosha, ja, een heel goed idee om met Laura een datum af te spreken wanneer jullie zwanger worden. Misschien helpt het wel.....
Was de dierentuin leuk? Ik snap wel dat dikke buiken extra hard aan komen...... Het stomme is, ik heb er nooit zo van genoten, vond het alleen maar in de weg zitten, verwend hè....
Hoe is het nu daaronder?????

Moet de pc afstaan....grrrrrr

Hier alles best rustig, vanmiddag komt de wijkverpleegkundige...
Ook komt de nieuwe kraamhulp.... tot vrijdag iedere dag 3 uurtjes, lekker hoor... Ik voel me al een stuk beter.... Maar iedere hulp is natuurlijk welkom...
Robin doet het goed, is wat aangekomen, nog niet op het geboortegewicht, komt wel...Ze heeft nog steeds ontstoken oogjes, krijg er vanmiddag zalf voor....

gr Roos

Lieve allemaal,

Het is lang geleden dat ik mee heb geschreven. Misschien weten jullie nog wel dat ik in september 2008 een miskraam heb gehad in Turkije.
Inmiddels mag ik 2 miskramen erbij optellen; 1 in februari en de laatste afgelopen mei.
Ik kon het gewoon even niet meer aan om mee te schrijven, het was me gewoon allemaal teveel. Wel heb ik al die tijd mee gelezen; ik weet van alle meiden die bevallen zijn: Gefeliciteerd! ik weet van Yosha haar verklevingen, weer aan de pil, weer af van de pil, buikpijnen en dieet en van Laura bij wie het ook nog steeds niet gelukt is en die 18 juni een afspraak heeft staan.
De rest heb ik ook allemaal gelezen hoor meiden, maar Laura en Yosha volgde ik nog meer vanwege het uitblijven van een zwangerschap. Hoop dat jullie dit begrijpen.

Nu komt mijn story; sinds gisteren weet ik weer dat ik zwanger ben! Ik ben heel blij maar zó bang.
Ik durf bijna niet naar het toilet, bang om weer bloed aan te treffen. Met mijn laatste miskraam heb ik ruim 2 weken gebloed. De eerste week ging dat als volgt: dag 1 roze bloed, dag 2 helderrood bloed, dag 3 bruin bloed om daarna weer met roze bloed te beginnen.
Ook mijn HCG waarde steeg nog; in 2 dagen tijd meer dan verdubbeld. Geloof me; op dat moment wil je gewoon weten waar je aan toe bent.
25 Mei ben ik bij de gyn geweest en is er bloed afgenomen voor een bloedstollingsonderzoek en chromosomen. Ook bij mijn mannetje (voor de chromosomen dan).
In augustus kunnen we de uitslag verwachten. Kan het? 3x pech hebben??
Morgen heb ik ook een afspraak bij de gyn. Hij zou natuurlijk nog niks kunnen zien. Ben a.s. woensdag pas 4 weken. Ik wist het vorige week al (ken mijn lichaam tegenwoordig bijna té goed) en gisteren bevestigd met een digitale claerblue.

Meiden, ik heb jullie weer nodig. Wist ik maar een manier om een miskraam tegen te gaan.
Op mijn werk is het stressen en erg moeilijk. Ben vestigingsmanager van een uitzendbureau en geloof me; voor de uitzendwereld zijn dit geen leuke tijden.

Ik hoop dat ik me weer bij jullie mag voegen.
Groetjes,
Pascale (Phoeby)

He Phoeby,

jee meid, vruchtbaar ben je in ieder geval wel, alweer zwanger! Gefeliciteerd...Tuurlijk mag je bij ons komen schrijven....in goede maar ook in slechte tijden...

Heb jouw verhaal ook meegelezen...

Nu dus in afwachting van onderzoeken....mocht je wel zwanger raken dan in de tussentijd, lees namelijk vaak dat er wordt geadviseerd om in de tussentijd niet zwanger te raken, omdat je de onderzoeken niet voor niets doet...(gewoon een vraag hoor, geen verwijt naar jou...)

Ik zit op mijn NOD te wachten (nu dag 27, officieel morgen NOD), al sinds woensdag zeurende buik, maar nog geen drupje bloed verloren......dus tis erg spannend!
Hoe wist jij al eerder dan de test dat je weer zwanger bent?

Nou meis, er zit helaas (net als voor Nathalie) niets anders op als wachten wachten wachten en hopen dat het goed blijft gaan.....

Sterkte meis en maak je niet te druk!

gr Yosha

Hi

Phoeby, meid wat erg allemaal; nu dus voor de 4e keer zwanger en zoals begrijpelijk enorm onzeker. Pfff!
Tuurlijk mag je weer meeschrijven! Das het fijne van dit forum, geen verplichtingen en alleen maar fijn als we elkaar kunnen helpen!
Ik duim voor je dat het deze keer wèl goed gaat en dan je over een week of 36 een gezond kindje ter wereld mag brengen!
Ga je wel voorzichtig feliciteren, stap 1 is gezet: je bent zwanger!

Sterkte meid en schrijf hier maar lekker van je af!

Roos: fijn dat je extra kraamhulp hebt. Heb je sms gestuurd, net zo makkelijk als je onze website bekijkt, daar staan ook veel foto's of van Jip.

Vanmiddag op mn werk geweest, was erg leuk. Jip had sinds vrijdag niet gepoept dus wat denk je? We komen binnen, staat 20 man om hem heen en wat gaat meneer doen? Juist! Ongegeneerd zitten poepen! Haha! Vind dat altijd zielig gezicht, hij kijkt dan zoooo moeilijk... Heb hele leuke cadeau's gekregen: allemaal houten speelgoed. Vind ik geweldig en is duurzaam.
Nog over de functie gehad: gaat erg veel veranderen op de afdeling dus eea is onduidelijk maar ach, ga 30 juni beginnen (over 3 weken al!) en dan zien we wel. Komt vast in orde.

Vanavond en morgenavond weer werken in de salon, ben benieuwd! Ook wel weer zin in.

Groetjes, Janneke

Hoi Yosha en Janneke,

Dank je wel voor jullie lieve woorden en medeleven. Ik kan inderdaad niks anders dan afwachten. Wat duren de dagen/weken dan lang zeg, pfff.

Yosha; ik weet niet hoe ik uit moet leggen hoe ik het voel dat ik zwanger ben. Het is niet lichamelijk, zoals zere borsten of iets dergelijks. Ik weet het gewoon "in mijn hoofd".
Lichamelijk voel ik me ook anders maar ik kan niet aanwijzen hoe of wat. Hier kun je niks mee hè?
Ik heb het alle keren geweten dat ik zwanger was maar helaas ook alle keren dat het fout ging. Dit gevoel heb ik gelukkig nu nog niet en ik hoop het niet te krijgen ook.
Ik heb wel iets lichamelijks; maar daar moet je niet al teveel waarde aan hechten omdat het ook tot een ongi kan leiden. Maar dat zijn de ongi-krampjes, ook zoals jij het omschrijft. Ik ben ook al verschillende keren naar de WC gelopen, althans sinds gisteren niet meer.
Plus dat ik steekjes krijg, linksonder in mijn buik. Ik weet niet precies wat voor steekjes dit zijn (is er iemand die dit wel weet?) maar het is bij mij iedere keer gerelateerd aan een zwangerschap.
Moet er wel bij zeggen dat ik al een week "weet" waarschijnlijk zwanger te zijn maar deze steekjes heb ik pas sinds gisteren.
Soms blijft het uren weg en soms heb ik er een paar achter elkaar. Zou eigenlijk wel willen weten wat dit inhoudt, dus als iemand het weet...

Ik heb het gelezen meid; morgen je NOD. Ontzettend spannend! Wat zou het leuk zijn als je morgen ook blijkt zwanger te zijn.
Weet je al wanneer je gaat testen als je morgen niet ongi wordt?
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben met die digitale testen, geen gezoek naar een streepje; gewoon duidelijkheid. De digitale met indicator kun je trouwens vanaf 4 dagen voor NOD doen. Maar daar heb je nu niks meer aan; het is morgen al zover.
De afgelopen maanden was je er iedere keer toch vrij zeker van dat je ongi ging worden enkele dagen van te voren. Nu klink je anders... zegt je eigen gevoel je misschien iets?

Wat betreft mijn onderzoeken; ik mag inderdaad proberen zwanger te raken in overleg met mijn gyn. Ze zei letterlijk "de kans dat een volgende zwangerschap wel goed gaat is nog steeds erg hoog".

Ben benieuwd naar morgen...
Sterkte nog even met afwachten.

Groetjes,
Pascale

Hi Pascale (en andere meiden natuurlijk!),
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Stap 1 is weer gezet. Meid het gaat je niet in de koude kleren zitten zeg, nu al voor de 4e keer zwanger in nog geen jaar tijd. Ik kan je onzekerheid heel goed begrijpen. Weet nu al, als ik ooit weer zwanger raak, dat ik helemaal gek zal worden. Vooral omdat ik er dan zoooooo lang over heb gedaan om überhaupt weer zwanger te worden. Het idee dat het weer mis zal gaan, owww moet er niet aan denken!
En dan bij jou, al 3x, brrrr meid, ik kan het niet eens bevatten wat dat met je moet doen.
Ik vind het wel heel knap dat je al zo snel weet weer zwanger te zijn. Al een week, dan was je eisprong dan toch net geweest?
Tja, ik moet zeggen dat ik ook nogal eens voor de gek ben gehouden dus ik vertrouw mijn lichaam daarin niet meer!!
Ik weet nu niet precies wanneer ik ongi moet worden. Als ik reken vanaf de dag dat mijn temperatuur naar beneden ging als 1e ongidag, zit ik nu op dag 18. Dus nog 10 dagen te gaan bij een cyclus van 28 dagen (en dat is dan precies de dag dat de afspraak bij de gyn is!). Mijn temperatuur was zaterdag hoog, gister laag en vandaag weer hoog. Geen idee wat voor conclusies ik daar nu weer aan moet verbinden. Heb niks gevoeld haha, maar ga er eigenlijk wel van uit dat mijn ei nu is geweest.
Maar goed, de vorige keer was ik bij de 1e ongidag al een week of zo bloed/bruin aan het verliezen, dus enig peil kan ik er niet op trekken. Het zou dus volgens mij ook kunnen betekenen dat ik deze week al ergens ongi moet worden.
Nou ja, ik kan weinig anders dan afwachten en dat doe ik dan ook maar weer!
Jij kan helaas ook weinig anders. Het is erg moeilijk, maar hopelijk kan je hier wat steun vinden. Nathalie zit in hetzelfde schuitje.

Morgenochtend moet manlief de ultieme test doen.... Hij vindt het maar niks. Kan het me voorstellen, maar goed, hij hoeft alleen dit maar qua test, wie weet wat mij nog te wachten staat!!
Zijn er dames die een idee hebben hoe snel de uitslag hiervan bekend is? We moeten weer contact opnemen met de huisarts, donderdag heeft hij daar een afspraak vanwege zijn enkel. Dat gaat wel steeds beter, maar hij wil graag een afspraak bij de fysiotherapeut. Linda, kan je daar zonder doorverwijzing heen?
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat donderdag de uitslag bekend is....

Marieke: zoooo, leuk weekend heb jij gehad met het tennis!!
Moest jij niet vandaag met Jurre naar het CB voor prikjes? Hoe is dat gegaan?

Nou tis alweer laat zie ik. Wilde vast op nog meer dames reageren, maar komt ander keertje wel weer!
Gister trouwens super weer gehad, geen spatje regen en niet te heet (vorig jaar bloedheet, nou dat is ook geen pretje!!). Al allemaal foto's gezien, zelfs een filmpje op YouTube hihi!

Groetjes Laura

Hoi,

nou meiden, vandaag NOD en tot nu toe nog steeds geen drupje bloed gezien....gisteravond toch niet wezen sporten, was kapot en ben lekker op de bank gaan liggen, had het vreselijk koud en uiteindelijk om 21.30 uur gaan slapen tot vanmorgen 6 uur!! Heerlijk hoor...maar ja nog steeds geen duidelijkheid.....aargggghh Ongeduldig als ik ben, ik getest, harstikke negatief natuurlijk! Maar ja vanwege het dieet moet ik het wel zsm weten als het zo is, want dan moet ik direct beginnen met extra voeding.....als het niet zo is, nou ja ook geen wereldramp, dan kan ik er weer een maand tegenaan!!

Nou deze keer even een korte update....ga gauw aan t werk, want heb vandaag wel een drukke dag!

gr Yosha

Terug
Bovenaan