We gaan ervoor, part V

Hi meiden,

Vandaag dipje, geen idee waarom! Werken komt dichtbij, wil vanalles nog doen voordat ik weer ga werken, mn lichaam, spanning voor de vakantie etc etc. Komt wel goed maar ff dip-dagje. En ik ben  moe!
Maken Jip elke avond wakker rond 23uur maar wil daarmee stoppen, kunnen we keertje echt op tijd naar bed. Ben benieuwd hoe hij erop reageert, wie wete slaapt ie door.

Operatie van mn schoonvader is goed gegaan, heeft nu veel pijn. Durt wel even de genezing begreep ik.

Nathalie: meid wat  vreselijk!!!!! Weet even niet wat ik moet zeggen.... Sterkte! Weet je t wel zeker?

Patricia: fijn dat het zo goed gaat met Daan en met jou. Genietse! Nog foto's op je Hyves?

Laura: spannend van de zwemmers!!

Phoeby: wat fijn van de uitslag van het onderzoek!! Jammer is dat he, onbezorgd zwanger zijn zit er niet meer in de eerste weken. Maar, als die goed gaan meid dan ga jij dubbel en dwars genieten hoor! Fijn dat je gevoel zegt dat het dit keer wel goed gaat! En ook top dat je je hier weer meteen thuis voelt!

Yosha: aaaaah spannnnunnnnd!! Whaaaa, zou t dan eindelijk zover zijn??? Enm dat je evt nog niet + test zegt niks, weet ik uit ervaring! Ik duim voor je!

Lfs Janneke

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6/08
?
?
??
14e/15e of zo
1
18/6 gyn
10/6 man
34
Gron
8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch
-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19-6 vk

28
N-Br
VERLOF 16-7

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/2009
?
8e
1
29/5
32
Z-H
-

Phoeby
17/9-28/2-13/5
27/02/2010
?
?
1
24/6
33
Flevo

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV

Janneke    
5-4
Jip
4040
59
1
FV
7/7
7060

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
15/6
4690

Patricia
5-5
Daan
3685

2
BV
8/6
3970

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Roos
29-5
Robin
4330
54
2
FV

Marijke
1-6
Noor
4090
53
3

Lieve meiden,

Hier even een update van mijn kant.
Gisteravond zijn de krampen erger geworden. Ik ben op bed gaan liggen en Vic heeft lekker een warme kruik gemaakt voor me. Af en toe deden de krampen zo een pijn dat ik ze weg moest puffen. Had vannacht een grote maandverband ingedaan voor het bloedverlies.
Vanmorgen werd ik wakker en toen waren me krampen gelukkig wat minder, nu op dit moment valt het mee.
Had ik verwacht veel bloed en misschienzelfs wel al het vruchtzakje verloren te zijn vannacht, vanmorgen toen ik naar de wc ging bleek dat ik helemaal niks meer gebloed had. Tot nu toe nog steeds niks meer verloren. Het is dus gebleven bij het ene beetje helderrood bloedverlies van gisteravond.
Pff ik leef echt tussen hoop en vrees nu.
Gisteravond had ik  me er eigenlijk snel bij neergelegd dat het weer fout zou gaan. Vic en ik hadden zoiets van, we gaan nu echt een afspraak met de gyn maken voor onderzoek want 3 x dat klopt niet. Nu vandaag heb ik toch weer een beetje hoop gekregen. Ik weet het zelf ook niet hoor.
Heb netde verloskundige gebeld. Fijn gesprek gehad en ze zei dat ze me vrees heel erg goed begrijpt. Ze zei wel dat de heftige kramp toch echt te maken kan hebben met het groeien van me baarmoeder en het beetje bloedverlies kan echt vanalles geweest zijn. Ik mag volgende week dinsdag langskomen bij haar voor een inwendige echo. Ze zei dat er dan waarschijnlijk nog geen hartje te zien is maar dat ze dan wel kan kijken of er iets zit in me baarmoeder. Spannend, spannend.
Ik hoop zo dat ik de volgende week dinsdag haal en bij haar langs kan gaan.

Meiden, echt hartstikke bedankt voor jullie lieve woorden he.
Het raakt me echt wel als ik jullie lieve geschreven stukjes lees.
Het doet me goed en ik heb er echt steun aan.
Dus nogmaals thanks.
ik hoop dat ik jullie volgende week dinsdag ook goed nieuws mag komen brengen.

Liefs, Nathalie

Hey meiden!

Vanomrgen met Ayla naar CB geweest. ZE heeft haar 1e prikjes gehad, brrrrrrrrr. Niet leuk! BRULLEN!
ZE weegt nu 5115 (geboortegewicht 3980) gr en is 59,4 cm (55 bij geboorte) lang. Ze doet het goed dus. Maar dat wisten wel al.
Het is echt een wonder kind;-)
Niek was er ook bij en kreeg ook een pleister en een plastic spuit. Kan hij doktertje spelen.

Ze zijn alle 2 nu een half uur in slaap. Even tijd voor ME.
I heb Ayla een zetpil paracetamol gegeven (60 mg) en hopelijk heeft ze niet veel last van de prikjes.

@ Nathalie: meissie toch ik duim heel hard voor je. Het is toch een goed teken dat je geen bloed meer hebt verloren!!!!! Denk aan je.

@ Yosha: oooooooooojeetje oooooojeetje wat spannend........ Zou het dan nu echt....... Ik duim ook heel hard voor jou!!!! NOg 2 dagen spanning voor het testen dus. Knap van je hoor dat je kunt wachten.

@ Marieke: Jurre last van prikjes..och gossie. Heb je ook paracetamol gebruikt?? Wanneer moet jij weer werken?? Ikke pas 10 aug.   4, 5 week vak  aansluitend aan  verlof!! Jij hebt oudeschapsverlof of niet. Wamneer gaan jullie naar Vlieland??

@ Janneke: fijne middag. Hopelijk ben je je dipje dan kwijt! Het gaat nu ook zo snel, de dagen vlieen om.

@ Laura: de zwemmers worden getest dus....... afwachten. En 18 juni is het ook al bijna.

@ Yvonne en San: mooie buikkkies hoor op hyves!!    Echt zwanger. Jullie verlof komt eraan.

Ik ga lekker wat tijdschriften lezen. Heb geen zin aan klusjes. Vanaaf wel.
Fijne dag.

Grtz Linda

Hoi,

oooohhhhh word gek van al die "klachtjes" kan ze gewoon niet negeren!!! Net had ik het ineens ijs- en ijskoud terwijl ik zag dat het juist warmer werd op de kamer!!

Net gyn gebeld en assistente geeft aan dat van het weekend de test toch wel iets moet laten zien als ik zwanger ben.....en voor mij gevoel ben ik dat! Stom he dat ik dat nu zo maar durf te roepen.....haha nu alleen kijken of het goed gaat en de test positief gaat uitslaan....dan weet je het zeker.....maar echt die buik is zooooo herkenbaar van vorig jaar, toen was ik ook zo van slag.

Net vroegen collega's goh je bent zo stil en je ziet pips....dus ik uh ja ben al een paar dagen grieperig...haha hilarisch gewoon!!

WIL HET GEWOON WETEN!!!! aaaarggh....nou ja ben het weer even kwijt mijn frustratie, dus ga weer braaf in de wachtstand!! haha

gr Yosha

Hallo!!

Janneke voel je je al wat beter?? Ik hoop het!! En inderdaad een keer een lange nacht doet wonderen! Probeer je het toch gewoon een keertje met Jip, zie je vanzelf wanneer hij wakker wordt!
En op vakantie kan je lekker weekje relaxen!! Ik heb vaak wel in t weekend als manlief thuis is het idee dat ik van alles wil doen , want dan kan het zeg maar.... en dan ben ik altijd veel te druk ipov dat ik ga uitrusten want ben heel de week al druk... misschien wel herkenbaar voor meerder??

Yosha... ahhh meis leef zo met je mee!! Zou zo geweldig zijn!!!
Kan me voorstellen dat je gek wordt van de onzekerheid en wachten nu!!

Nathalie! fijn dat je mannetje lekker vor je heeft gezorg gister. en nu dus spanning en onzekerheid bah niets aan!! Zijn hier meer meiden geweest met bloedverlies terwijl de zwangerschap goed bleef... ik hoop het zo voor jullie...

Linda zielig he als ze zo brullen bij de prikken, de eerste was geen probleem maar de tweede prik was de vloeistof bijterig en daar brulde Jurre ook even stevig van. Ja hij heeft gister twee keer paracetamol gehad een kwartier later sliep hij dan ook.
Maar Ayla was dus goed gegroeid fijn!!
Ik moet 8 juli weer werken en heb in september drie weken vakantie..En nu idd maandje ouderschapsverlof.. maar times flies!!!

Jurre slaapt nu lekker dus tijd voor mezelf, nou ja voor t huishouden, moet echt, want staan drie wasmanden vol en de kasten bijna leeg en beetje opruimen en de stofzuiger erdoor ook niet echt overbodig! haha
Gistermiddag ook wat geslapen toen Jurre sliep dus nu maar even in actie komen, even lekker mn thee drinken en dan hup aan t werk. Morgen gezellig met Jurre naar een vriendin op de thee. Die heeft 4 weken gelden een jongetje gekregen, een kijken hoe die is gegroeid...
Onze vakantie duurt nog even, we gaan half september. Hebben ook gedacht om in juni te boeken, blij dat ik dat niet heb gedaan, in september ben ik weer fit ga ik vanuit en nu nog steeds niet met mn bekken ed dus blij dat we n u niet gaan!
Vanavond nagym van de zwangerschapsgym, maar mag niet veel meedoen van de therapeut, wel jammer.
Gister dacht ik echt ga eindelijk ongi worden. (wat tegenstrijdig he met andere meiden hier, ook   moeilijk o te zeggen) kon haast niet lopen, buikpijn ed en enorme druk op de plek waar ook de hechtingen hebben gezeten, maar vandaag gaat t weer beter en geen ongi...eens weekje aankijken anders eens naar de huisarts. Zat ook nog vocht op de plek van de hechtingen zei de therapet, weet niet wat normaal is , maar anders maar eens informeren en de fysiotherapeut is op vakantie nu dus daar kan ik   nu niet terecht.

En nu tijd om in actie te komen!!
Groetjes!!
marieke

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
26/5
33
H'sum

-

Laura
10/6/08
?
?
??
14e/15e of zo
1
18/6 gyn
10/6 man
34
Gron

8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch

-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH

-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19-6 vk

28
N-Br

VERLOF 16-7

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br

-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl

6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/2009
?
8e
1
29/5
32
Z-H

-

Phoeby
17/9-28/2-13/5
27/02/2010
?
?
1
24/6
33
Flevo

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV

Janneke    
5-4
Jip
4040
59
1
FV
7/7
7060

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
8/7
5115

59,4 cm

Patricia
5-5
Daan
3685

2
BV
8/6
3970

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Roos
29-5
Robin
4330
54
2
FV

Marijke
1-6
Noor
4090
53
3

Hee meiden!

Yosha jij maakt het met de dag spannender!! Dat je zomaar hier durft te zeggen dat je denkt dat je zwanger bent.....ja dat zegt volgens mij wel iets! Jij bent ook al zo vaak voor de gek gehouden dat je dat niet zo snel meer zult zeggen.....

Nathalie, wat vreselijk om niet te weten waar je aan toe bent. Is het nu wel of niet goed. Gaan ze morgen wel een echo doen? Of je hcg nog een keer meten om te kijken of het meer/minder is geworden?

Snif snif, ik ben bang dat ik in mijn eentje over ga blijven hoor dames. Want hier uiteraard alweer bruin/bloedverlies en ongi-buikpijn. Bah bah bah!!
Vanavond op kraamvisite. Leuk maar zie er ook wel beetje tegenop. Nu weet ik wel dat zij er iets van 1,5-2 jaar over gedaan hebben, dus dat scheelt wel. Ze weten dat het niet vanzelf gaat.

Nou ik ga maar eens koken, manlief zal ook zo wel thuiskomen.

Fijne avond!!
Gr. Laura

Hey meiden,

Ben ik ook weer even. Ik ga helemaal op in de verzorging van Noor, ben al 2 dagen niet online geweest. Er is weer veel geschreven op het forum.

@Yosha: duim duim duim, dat je dit weekend een positieve test in handen hebt!! Gebruik je die extra gevoelige van sensitest? Als je ze donderdag bestelt heb je ze vrijdag al in huis... De goedkoopste in de Kruidvat moeten ook heel gevoelig zijn trouwens. Spannend hoor!! Dat rillerige koude gevoel zelfs als het warm is heb ik ook vaak gehad in het begin van mijn zwangerschappen, is echt een symptoom!

@Laura: spannende dagen voor jullie terwijl je wacht op de uitslag, zal wel een opluchting zijn als dat tenminste goed is. Ik ben benieuwd wat de gyn. gaat voorstellen op 18 juni.

@Nathalie: nee toch, wat een onzekerheid. Ik heb ook bij al mijn zwangerschappen bloed verloren, soms ging het goed, soms fout. Hoeft niets te zeggen. En krampen zijn ook normaal, maar ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ook ik had twee miskramen achter elkaar en dan is het gewoon heel moeilijk om te geloven dat het ooit nog goed komt. Jammer dat je niet nu al terecht kan voor een inwendige echo, is het daar echt nog te vroeg voor?

@Janneke: heerlijk dat jullie een weekje op vakantie gaan, en wat moet je veel meenemen he voor zo'n klein kindje! Gelukkig hebben jullie nu een ruimere auto. Kan me voorstellen dat je even een dipje had, je verlof is bijna voorbij. Het begin zal even wennen zijn maar dan kom je zo in een routine en loopt het allemaal op rolletjes. De dagen dat je dan thuis met Jip ben geniet je extra veel. Wat groeit hij trouwens snel, 7 kilo al en uit zijn wiegje gegroeid! Past hij nog wel in de bugaboo bassinet? Ik hoor wel vaker dat baby's er met 4 maanden al zijn uitgegroeid terwijl je het zitje eigenlijk pas met 6 maanden mag gebruiken.

@Marieke: balen dat je nog last hebt van je bekken, hebben ze gezegd wanneer het helemaal over zal zijn? Goed idee om eens naar de huisarts te gaan als je ongi uitblijft, misschien duurt het wat langer omdat je ook een tijd borstvoeding hebt gegeven?

@Linda: agossie, de eerste prikjes, echt zielig is dat. Ik laat dat mijn man altijd doen, de eerste keer met Yasmin moest ik er namelijk zelf van huilen, zo genant. Dus sindsdien is dat de taak van mijn man, ik wacht dan meestal buiten in de auto... Het gaat wel goed met Ayla he, ze klinkt heel makkelijk verder.

@Miep: die kraamtranen heb ik ook nog gehad, was op dag 6. Ik kon gewoon niet meer, mijn buik deed pijn en mijn man toonde zo weinig begrip. Toen realiseerde ik me pas dat het niet zo slim van me was om gelijk weer op de been te zijn elke dag, ik heb geen kraambed gehouden behalve dan in het ziekenhuis. Dus sindsdien let ik erop dat ik wel goed rust elke dag, dat helpt.

@Roos: hoe gaat het nu met jou? Wel heftig hoor dat je zo'n last hebt van je lage HB. Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Nog even een kleine update over mezelf een Noor: het gaat heel goed met haar, ze is erg rustig en voorspelbaar. Huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft. Het combinatievoeden gaat goed, ze krijgt 3-4 keer per dag de borst en verder flesvoeding. Op de 6e dag zat ze alweer op haar geboortegewicht. Hielprik is ze doorheen geslapen en gehoortest ging ook goed. Zelf heb ik nog wel last van mijn buik als ik teveel doe op een dag, dan heb ik pijn bij het opstaan en lopen. Dan oet ik echt even gaan liggen. Vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben al 11 kilo kwijt. Nog 2 te gaan, maar het liefst val ik nog 5 kilo af..

O ja, bedankt lieve meiden voor de kaartjes! Ik loop zelf een beetje achter met kaartjes sturen, wie nog niet heeft gekregen, ze komen eraan... Ik was de laatste weken van mijn zwangerschap niet veel waard, ben nu zo blij dat ik van die zware buik af ben...

Noor wil haar flesje, ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd nu!
liefs
Marijke

Terug
Bovenaan