We gaan ervoor part VI

Arme Janneke. Ik moest vanmorgen nog wel aan je denken dat je Jip weg moest brengen. Ik snap wel wat je bedoelt over dat loslaten. Ik denk dat dat bij mij minder zal zijn tegen de tijd dat ik Willem weg moet brengen, puur vanwege het feit dat hij naar mijn ouders gaat. Ik denk dat dat minder voelt als loslaten dan wanneer je hem ergens anders naartoe moet brengen.
Da's waar ook, met dat poepen, dat had je al eens geschreven. Het is natuurlijk altijd verstandig om op dit soort dingen alert te zijn. Dat begin ik nu met Willem ook echt te merken. Het moet natuurlijk geen obsessie worden om elk hikje en elke scheet in de gaten te houden, maar het is wel goed om je kind goed in de gaten te houden. Vooral nu. Ze zijn nog zo klein en kunnen zelf niets aangeven als er iets dwars zit. Dus is het aan ons om dat in de gaten te houden.
Ik moet zeggen dat ik me daardoor wel steeds meer echt Willem's moeder begin te voelen. Ik (samen met manlief uiteraard!) ben verantwoordelijk voor hem en het is aan mij om hem zo goed mogelijk te verzorgen en te helpen. Dat besef versterkt de band die ik heb met Willem weer enorm. Snappen jullie wat ik bedoel?

Oke, moet nu weer verder. Zelf nog wat eten, Willem in bad, Willem voeden en dan fijn naar de bossen. Joepie!

Miep

Goedemorgen ladies,

Ayla heeft gisteren om 10 uur de laatste fles gehad, daarn heerlijk gaan slapen tot 6 uur!!!! Wow. Daarna wilde het niet, hikken, oprispingen dus hup bij mij in bed (heel schuin) en daar is ze in slaap gevallen. Niek heeft lekker tv gekeken bij ons in bed.
Het is hier prachtig weer, bij jullie ook??
Mijn moeder komt straks koffie drinken. Gezellig.

@ Janneke: ach meissie...... ja de 1e keer.Logisch hoordat je het moeilijk vond. Ik had er niet zo veel problemen mee omdat Niek naar mijn schoonouders en mijn moeder ging. Straks gaan Ayla en Niek alle 2 daarheen 2 dagen in de week, als vanouds. Ik denk net zoals Miep al schreef dat dat toch anders is dan naar een kdv. Maar alles went!

@ Miep: heb je het matrasje in de kinderwagen ook iets omhoog bij Willem z'n hoofdje?? De voeding die wij gebruiken, Friso Comfort, daar zit al JBPM in. Dat verdikt de voeding. Je kunt JBPM ook los kopen en mengen met gewone FV of BV.

Ik ga me ff met HH activiteiten bemoeien.
Fijne dag!!

Grtz Linda

He bah,,,, druk ergens op floep weg hele verhaal!! Baal baal....
Dus beginnen we maar weer opnieuw!!

Miep lekker genoten in de bossen!! Hier staat wel een keller windje, dus daar vast ook en dan zal het vast ook niet te warm zijn in het bos! Ik hou ook erg van het bos... maar ben niet zo'n held dat ik daar alleen ga wnadelen.. haha erg he...
Morgen dus naar cb, de eerste keer?? Ik hoop dat ze je kunnen helpen mbt de reflux van willem, wel of niet. Als je nu elke keer ziet dat je kleintje zo'n last heeft is ook niets!

Linda dus leker een nacht kunnen slapen allemaal!! Heerlijk of niet?? wel weer zielig dat ze daarna toch weer zo'n last heeft, ben benieuwd wat de ka zegt!!

Janneke, ach meis, ja moeilijk he!! Kan het me voorstellen!! Heb je wel beetje genoten met je vriendin in de stad?? Nu zal Jip wel weer lekker bij jullie zijn en lekker geneiten samen van de laatste dagen!! Jullie hebben wel heerlijk weer erbij!!
Het lijkt mij ook nog niets hoor Jurre wegbrenegen, je wilt zo graag overal zelf bij zijn!!

Hier ook heerlijk weer!! Kan ik echt blij van worden, met het zonnetje ziet alles er zo vrolijk uit!!
Jurre slaapt nu, vanmorgen heeft ie ook wel iets geslapen, maar de rest van de hele middag was hij erg onrustig! Ik ga me maar eens op de strijk storten, vind ik niets met dit warme weer, maar ja t moet wel gebeuren!!
Ach tv aan met tennis kan ik daar ook een beetje naar gluren, potje thee...
Vanavond laatste keer nagym.... Zit dat er ook weer op...
Was vanmorgen flink beroerd van de ongi, maar het lucht ook op,
Ik ga strijken want het gaat nietvanzelf!!

Groetjes!! Marieke

Hi meiden,

Vanmorgen om 11.00 uur mijn eerste echo. Wat was ik zenuwachtig.
Mijn mannetje en ook mijn moeder zijn mee gegaan, een hele delegatie dus haha.
Bert kan helemaal niet tegen ziekenhuizen, wat hij ook probeert. Negen van de 10 keer valt hij flauw. Hij vindt dit zelf zo erg maar kan er gewoon niks aan doen.

De gyn vroeg "hoelang ben je nu". 6 weken als het goed is antwoordde ik.
Kom dan maar snel liggen zegt ie, gaan we eens kijken of we al iets kunnen zien.
Bert bleef zitten, wel wat dichterbij en mijn moeder vroeg aan de gyn of ze mee mocht kijken. "Natuurlijk mevrouw, daarvoor bent u toch mee?".
Mijn moeder hield mijn hand vast. Later hoorde ik van haar dat ik lag te beven als een rietje. Ik was echt zo zenuwachtig.

Enkele seconden later hoorde ik hem zeggen dat ie het vruchtzakje zag. Dit was ook het moment voor Bert om te gaan staan en mee te kijken. De angst om flauw te vallen nam bij hem af.
Ik dacht 'ja, een vruchtzakje is leuk maar er moet ook wat inzitten'. Toen ik dat dacht hoorde ik de gyn zeggen dat hij het foetusje zag en.....HARTACTIE!!!
Jawel dames, het hartje klopte en goed ook!
De gyn was heel tevreden en ik maar huilen op die stoel. Hij probeerde een afdruk te maken maar mijn buik bleef op en neer gaan door mijn huilbui.
Het 2 prachtige afdrukken gekregen en ik mag vandaag over precies 2 weken terug komen voor een nieuwe echo.
Volgens hem kan er dan precies gemeten worden hoe groot het baby'tje is en wat mijn precieze termijn is.

Ondanks dat ik nu ziek ben, ben gisteren met ruin 38 graden koorts naar huis gegaan en ik ben nog niet koortsvrij, ben ik zo ontzettend blij en opgelucht.
Ik ben nu iets positiever en een stuk onzekerheid is weg gevallen.
Ondanks dat ik weet dat het een moment opname is, ik ga ervan uit dat het nu wel goed mag gaan.
Niet boos op me worden als ik weer met onzekere buien aan kom zetten hoor hihi.

Dit is de eerste mijlpaal voor mij! Zover ben ik nog niet eerder gekomen in een zwangerschap.
Alle andere keren dat ik een echo kreeg, kreeg ik altijd te horen dat er niks te zien was in mijn baarmoeder of dat deze weer 'keurig' schoon was.

Ik reageer weer snel op iedereen hoor dames, dit moest ik alleen vast aan jullie kwijt!

Groetjes,
Pascale

Joehoe Pascale!!! Gefeliciteerd, meid. Wat een opluchting voor je.
Die onzekere buien zullen zeker wel terug komen, maar met elke goede echo komt er een beetje meer vertrouwen en kun je een beetje meer gaan genieten. Komt allemaal goed.
Ben blij voor je.

Miep

@ Linda: Nee, matrasje in de kinderwagen hebben we nog niet schuin liggen. Had het wel willen doen, maar ben het vervolgens vergeten. Gelukkig heeft Willem tijdens het wandelen nergens last van gehad. Wel één keer gespuugd, maar niet meer gehuild. Heerlijk liggen slapen.
Denk dat ik toch ook maar overstap op Friso Comfort. Manlief heeft vandaag al JBPM meegenomen, dan kunnen we dat door de voeding doen die we nog hebben staan. Moeten we toch hebben, omdat ik ook nog bv geef.

@ Marieke: Uhhh, jeetje, wat stom. Ik wilde ook nog op jou reageren, maar weet nu helemaal niet meer wat ik wilde schrijven.......
Nee, ik weet het echt niet meer. Sorry. Mocht ik er nog op komen, dan meld ik me wel weer.

Miep

Hey lieve meiden,

Heb leuke ochtend gehad met mn vriendin. Lekker op terras gezeten en gewinkeld. Om 12.30uur Jip opgehaald, lag heerlijk te tukken in een relax-stoeltje. Had het goed gedaan, 5 kwartier in zn bedje geslapen en half uur in dat relaxstoeltje. De leidsters waren helemaal weg van m! En een wonder is gebeurd, meneer had toen we hem ophaalden gepoept! En dat stond morgen pas op de planning! ;-)) Hahahaha! Goed nieuws dus!

Vanmiddag met zn 3tjes ruim 2 uur gewandeld en ergens op terrasje geluncht, Jip de fles gegeven en thuis zette hij het op een gillen. Doet ie bijna noooooit... Om 16.15uur op bed gelegd en meneer ligt nu nog te slapen. Dus, denk dat de ochtend wel veel indruk op m heeft gemaakt want normaal slaapt ie nooit rond deze tijd. Denk dat we m wakker moeten maken voor zn laatste fles van 19u! Zzzzzzzzzzzzzzz....
Wat een weertje trouwens, heerlijk! Morgen komt vriendin langs, gaan we ergens lunchen en vrijdag gaat Jip waarschijnlijk weer uit logeren bij mn ouders, zijn weer terug van vakantie en kunnen wij naar tuincentrum, Ikea en 's avonds hapje eten samen.

Vanavond ga ik trouwens naar voetreflexmassage (heeeeeeeerlijk!) en zaterdag naar de kapper. Nog even mezelf verwennen voor ik weer aan de slag ga.
Maandag zijn we jarig maar vieren we zondagmiddag, niet al te groot want de babyborrel was leuk genoeg ;-).

Bedenk me trouwens dat het lijkt als de dag van gisteren dat ik vorig jaar hier op dit forum vertelde dat we jarig waren en dit in de tuin vierden... (time flies!)

Phoeby! YESSSS meid o wat ben ik blij voor je.... Jippiedepippie, joepiedepoepie wat geweldig! Hartactie, wat een goed nieuws!!! Wat is je uitger. datum? Fijn dat je over 2 weekjes weer mag. Das nog te overbruggen. ;-)
Geniet van dit nieuws en beterschap meid!
Ga je thuis bevallen tzt of moet Bert even over zijn angsten heen stappen? :S Heftig lijkt me...

Miep: succes morgen op t CB! Vond t erg leuk de 1e keer en heel uitgebreid allemaal. Fijn dat Willem zo goped geslapen heeft. Ja wat een mooi maar soms o zo'n "eng" gevoel dat wij verantwoordelijk zijn voor die kleintjes, he?! Maar elke dag leer ik m beter kennen, dat vind ik zo mooi!

Linda: wat lekker dat Ayla zo lang heeft geslapen! Mijlpaal!

Ladies tot snel weer!

Lfs Janneke

Terug
Bovenaan