We gaan ervoor part VI

Hoi hoi,

@San; ja mijn vakantie is jammer. Maar doet er niet veel meer toe na mk. Zal iedereen wel zo vinden. Is niet meer zo onbezongen, helaas. Ga na mijn verlof 1 1/2 dag in de week ouderschapsverlof opnemen. Kan ik het lekker uitsmeren en een dag bij ons ukje blijven. Ga jij ook ouderschapsverlof opnemen? En jullie kamertje schiet ook al op lees ik. Leuk he en het ziet er dan zo echt uit.

@Linda; Ayla 2 uur achter elkaar aan het slapen, een wereldwonder. Wat zal dat een rust geven. Over 1 weekje naar de KA, Jippie. Hopelijk krijg je dan meteen duidelijkheid. Moet wel lachen met je bed oplossing voor Ayla. Zie het al helemaal voor me.

@Patricia; ik heb een nieuw e-mail adres. Stuur het nog wel ff. Had al bedacht dat ik al een mailje had gemist. Aan de hand van een reactie op de mail.

@Marieke; mijn verlof begint de 16e juli. Dus nog een paar weekjes werken. En dat gaat heel erg goed. Mag echt niet klagen. Sta er zelf eigenlijk versteld van.

@Pascalle; wat geweldig om te horen. Mijn emo zaten meteen hoog toen ik jouw bericht las. Op naar de volgende echo. Jippie!!!

@Janneke; Jip heeft het kdv overleefd, haha. Fijn dat hij het zo goed heeft gedaan. Is weer een zorg minder.

Vandaag is de kraamzorg komen bespreken of we alles hebben enzo. Heb het goed voor elkaar. Dus dat is ook weer mooi. Nog besproken wat ik nog moest met ons waterbed. Een bed in de huiskamer moet er toch staan en dan is het goed. Verder geeft dat geen problemen. Er is genoteerd dat ik geen kraamverzorgster met rugklachten krijg, anders schiet het niet op. Ze vond het wel grappig dat ik alles al klaar had. Ben nu ook begonnen met het ziekenhuis koffertje in te ruimen. Kan ik weer een vinkje zetten op mijn lijstje. Is echt een fijn gevoel. Morgen weer bv cursus. Vind het echt heel leuk en ze vertellen zowel leuke als minder leuke dingen. Dus dat zit wel goed. Volgende week nog een paar lesjes en voorbereidingen voor volgend schooljaar. Week daarop een uitje met de klas en diplomering en dan zit het er een heel eind op. Vind dat wel een raar idee hoor, om zo aan je verlof te beginnen. Ben nu wel gewend aan mijn buik en vind het een fijn gevoel. Kan zo omslaan, ik weet het. Ben dan ook wel weer nieuwsgierig naar onze uk. Kan mij niks voorstellen van de bevalling en ik zie het wel.

Manlief heeft het druk deze week en is nu het gras maaien bij mijn ouders (pap is op vakantie) en gaat daarna nog spullen halen bij zijn broer en nog thuis werken. Tja en eigen bedrijf kost veel tijd. Maakt nu nog niet zoveel voor mij uit, als de beeb er is dan wel.

Ga zo banken.

Hele fijne avond nog allemaal.

Groetjes, Yvonne

Pascalle: heerlijk nieuws zeg, wat een opluchting. Ik kan me je zenuwen helemaal voorstellen, dat had ik ook bij elke echo weer... Het word nu elke keer beter! Konden we de tijd maar even voor je fast-forwarden.. die eerste weken duren zooo lang.

Miep: misschien overbodig om te zeggen maar als je de melk gaat indikken heb je wel een snellere speen nodig. Yasmin en Maysa kregen ook een tijdje Omneo Comfort en daarvoor gebruikten we speen nummer 2, anders kunnen ze het er echt niet doorzuigen. Noor moet morgen ook voor het eerst naar het CB. Ben heel benieuwd hoeveel ze nu weegt, ik zie wel dat ze groeit. De maatje 56 pakjes passen nog net, maar niet lang meer..

Janneke: phew, dat heb je ook maar weer gehad, Jip voor de eerste keer wegbrengen. Hij had het dus prima naar zijn zin, fijn om te horen. En wel handig dat Nard hem gaat wegbrengen en jij hem mag halen, goed geregeld!

Linda: jij klinkt ook alweer wat positiever, wat heeft Ayla vannacht goed geslapen zeg.. Hopelijk is dat het begin van beterschap met haar. Ik zag de fotos op Hyves, ze ziet er altijd zo schattig uit. Noor had vandaag voor de eerste keer een echt outfit aan, sinds haar geboorte heeft ze dag en nacht slaappakjes gedragen. Wel zo makkelijk voor haar en echte kleertjes heb ik pas vanaf maat 62. Nu met het warme weer kan ze ook jurkjes aan, eindelijk!

Ik ga maar naar bed, het is stil in huis want iedereen slaapt. Hopelijk meldt Noor zich voorlopig niet want dan mag manlief uit zijn bed.

fijne avond nog dames,
Marijke

Heej!!

Ayla heeft weer van 21:00 tot 6u geslapen!! Ongelooflijk.
Helaas is overdag echt moeilijk. Ze valt dus letterlijk na de laatste fles om. Die wilde ze gisteravond om 20:30 al hebben. 2 uur na die ervoor.
Nu ligt ze in ons bed te slapen, tussen kussens. Hopelijk tot 10u ofzo. Dan heeft ze al heel wat ueren te pakken.
Niek is net opgehaald voor de psz. Een vriendin van mij heeft hem meegenomen. Lekker handig.
Kga zo ff de paardeboxen vast uitmesten en douchen.

@ Marijke: wat een gevlieg he, kindjes naar school en Noor moeten meeslepen. Vreselijk vind ik dat. Gelukkig bijna vakantie.
Hoe gaat het met je lichaam???
En ook Noor al echte meisjeskleertjes aan. Zo schattig. Ayla heeft eigenlijk veel te veel. Maar ik krijg ook veel.

@ Roos: hoe ist meid???? Ook Robin is alweer 5 weken oud. Krijgen jullie wat regelmaat?? Julia heeft ook bijna vakantie.

@ Janneke: je hebt Jip z'n 1e ochtend kdvb overleefd, bikkel:)
Bijna jarig dus, gezellig hoor. Voor het eerst als mama. Moet je maandag aan het werk??

@ Pascale: ben je weer geland op aarde na de echo????

@ nathalie: hoe gaat het meis???

@ Yvonne: ook jij bijna vakantie, heerlijk vooruitzicht. Fijn dat het zo goed met je gaat.

@ marieke: je hebt een goed gesprek met de BA gehad dus. Fijn! Voor jou komt je werkdatum ook in zicht. Spannend hoor Jurre voor het eerst naar de gastouder. Komt ook helemaal goed. Je zult merken dat je het leuk vindt om weer aan het werk te zijn.
Wij gaan naar Frankrijk op vakantie: Franse Alpen. Mits het met Ayla beter gaat.
De nachten gaan nu super, echter overdag niet.
Jij hebt je 1e ongi nu pas?? Ik heb hem ook nog niet gehad..................

@ Miep: hoe ist met Willem??? Ik ben benieuwd wat het CB ervan maakt.

Ik ga me maar even wat nuttig maken......

Grtz Linda

Goedemorgen meiden,

Stap zo in de auto naar het zuiden maar wilde eerst nog even snel hierlangs komen waaien.
Ik ben er de laatste 2 weken wat minder geweest en dit zal de komende tijd denk ik ook wel zo blijven.
Ik ben zoooooooo moe.
Ik lees iedere dag wel ffjes maar heb dan de energie gewoon niet om te reageren.
Denk dus echt aan jullie.
Gister is de mevrouw van moeders voor moeders geweest. Was leuk gesprek.
Kreeg ook weer zwangersschapstest en deze sloeg gelijk ( gelukkig ) uit in een hele dikke vette streep.
Doe mee tot 3 september, dan ben ik 17 weken zoiets. Dus vanaf nu plassen in een maatbeker ;-))) Niet echt geweldig maar ik weet waarom ik meedoen en dat doel vind ik wel geweldig.

Pascale, meid lees net je berichtje en zit alweer met tranen in mn ogen.
Ben zo een emotionele muts op het moment, kan hele dag wel janken.
Super gefeliciteerd met de goeie echo.
Wow zeg wat een opluchting.
Probeer maar lekker meer te gaan genieten nu. Over 2 weekjes mag je weer en de tijd vliegd dus daar zit je zo weer.
Dinsdag mag ik weer, dan gaan we bij mij kijken of alles goed is en er hartactie te zien is, spannend dus.

Janneke, heb je stukje gelezen dat je zo moest huilen toen je Jip wegbracht.
Logische toch. Maar jij hebt inderdaad wel de leukste taak....... jij mag hem ophalen ;-)))) Is alles goed gegaan op de kdv? Misschien heb je het al geschreven maar heb ik het niet gelezen.

Meiden voor ik weer op iedereen ga reageren en zo weer een uur verder ben ga ik stoppen nu. Sorry. Maar stap snel in de auto, hoop dat het wat rustig is op de weg.
Volgende week hoop ik op iedereen te reageren.

Oweja Linda en Miep, hoe gaat het nu met jullie kindjes?
Ik vind het steeds zo zielig om te lezen waar ze allemaal last van hebben.
Miep jij ging geloof ik gister of vndaag naar cb toe toch?
En Linda jullie mogen over paar dagen. Even volhouden dus.

Meiden fijne dag vandaag allemaal en tot snel.

Liefs, Nathalie

goedemorgen,
vroeg op vandaag, want krijg om half 10 bezoek van iemand van het consultatiebureau. Ze bieden daar een 'stevig ouderschap' programma aan. Nav een vragenlijst wordt er gekeken of je daarvoor in aanmerking komt. Zijn 8 gesprekken ofzo het 1e jaar om te kijken hoe het gaat en te benadrukken wat goed gaat:))
Wij zijn uitgekozen. Op mijn vraag waarom, was het antwoord, omdat we Bas* hebben verloren, omdat we hebben ingevuld dat we niet snel om hulp vragen en omdat ik 3x telefonisch contact met de wijkverpleegkundige over de krampen van Daan. Haha dan merk je toch meteen dat het niet klopt dat ik niet snel om hulp vraag. Ik vind zelf nl dat we het helemaal niet nodig hebben, maar werd gewoon erg onzeker van die krampen de 1e weken, nu weet ik beter hoe DAan in elkaar zit en dat scheelt dan weer.
De krampen zijn nog niet voorbij. Ben er wel achter dat het voornamelijk lucht is en ik weet niet hoe ik dat kan verminderen. Na een voeding laat hij soms geen boer en dan is het logisch dat hij lucht in zijn darmen krijgt, maar vaak laat hij supergrote boeren en dan heeft hij nog last... Het huilen werkt in die zin ook niet positief mee, want dan pakt hij ook lucht naar binnen, maar dat kan je ook niet voorkomen he... Iemand tips?
Qua huilen van hem, het gaat inmiddels. Ik moet zeggen dat het scheelt als ik naar hem sta te kijken als hij huilt. Dan zie je dat het eigenlijk wel meevalt, dat hij eigenlijk al bijna slaapt, maar om het van een afstand te horen, brr. Het harde huilen vind ik dan eigenlijk nog makkelijker, dan het zielige snikken...
HEb nu zelf weer een pijnlijke klier in mijn borst, brr, niet weer.. Heb gewoon 1 borst waar de tepel snel pijn van doet. Nu uitgevonden dat het scheelt als ik mijn borst ondersteun met mijn hand, maar heb daarbij denk melkklieren dichtgedrukt, want daar doet het nu pijn. Dus maar weer extra kolven, om de borst goed leeg te houden...

(SH.. naam vergeten) Fijn dat je een goede echo had en al een kloppend hartje. Dan is er al een hele grote kans dat het goed zal blijven gaan hoor ik altijd!

Ach mannetje huilt weer, lag net op mijn arm te slapen, na krampen, dacht nu slaapt hij diep genoeg en heb hem weer in bed gelegd, maar was dus niet diep genoeg en huilt nu zielig..

Laura, succes vandaag!

liefs
Patricia

Meiden,

Pascalle, ooh wat een fijn nieuws zeg! En nu maar hopen dat de volgende 6 weken voorbij vliegen...... En fijn dat je moeder met je mee was, voor de ondersteuning.... Goed dat je man overeind is gebleven, zeker met een keer een mooie echo. Fijn dat je over twee weken alweer mag gluren in je buik!!!!

Janneke, ja loslaten is mega moeilijk, al merk ik dat het bij de eerste moeilijker was, dan bij de tweede. Ik ga rustig een  tijdje weg, als mijn man thuis is. Ik denk dat iik het ook lastiger ga vinden om mijn meiden naar het kdv te brengen dan naar oma of opa. De vorige keer was Julia ook al 5 maanden toen ik weer moest beginnen, omdat ik ook ouderschapsverlof op had genomen....
Ik vind het fijn te lezen dat je enorm hebt genoten, de laatste 6 weken.... Ja, een emo-achtbaan, daar kun je het goed mee vergelijken, en laat ik ook niet van een achtbaan houden....

Miep, een aambei gaat niet vanzelf weg, hoop dat je er iets op smeert dat het laat verdwijnen, anders ben je nu alleen maar aan het pappen en nathouden....
Naar voor willem dat hij zo onrustig is, dan maak je je vanzelf zorgen hè. Goed dat je alles opschrijft, weet je zeker wat zijn ritme is en of het normaal of niet is...

Linda, het is al zo maandag, kun je je   zorgen bij de kinderarts neerleggen. Hoop dat het snel te verhelpen is, wat een gedoe hoor, zielig voor Ayla.
Rijd je alweer op je paarden?

Yvonne, ja je bent de snelste met alles op orde maken voor de bevalling etc..haha. Wat ga je in  godsnaam doen als je verlof hebt?

Marijke, hoe was het op het cb? Ik moet volgende week geloof ik...

Yosha, hoe is het nu met je? En mooi $%$$#T%%^^%###$% dat je computer dingen kwijt is, moet je dat dan nu weer zelf ophoesten?

Marieke, ook voor jou houdt het rustige leven op, dus... Nog even en dan weer aan het werk... Ik moest echt even nadenken, wat betekent BA toch??? Ja, heb em....
Is ook wel weer lekker toch? Ik kan er wel naar uitkijken, voor mij geen fulltime huismoeder hoor, iedere dag hetzelfde.....
Hoop dat het je lukt, nu je fysiek er nog niet helemaal bent.... Het heeft er voor jou ook ingehakt hè...

Hier is het rustig,man en kind zijn naar het werk/opa en oma.  heb vannacht de fles gegeven en ben daarrna naar zolder gegaan.... We douchen vóór de laatste voeding, werkt wel aardig, ze sliep vannacht vier uur achter elkaar, toen een fles, daarna weer vier uur geslapen. Toen zat haar neus dicht, verkouden. Ja dat is balen, Julia heeft haar aangestoken. Robin drinkt nog steeds per voeding 100cc. 7 á 8 keer. Méér kan ze niet op. Volgende week eens bij cb vragen ....
en Robin lacht al!!! Ik dacht het vorige week al te zien, maar nu doet ze het overduidelijk.... Wat dat betreft is ze een vlotte.
Gister zijn we naar de speeltuin geweest, Julia heeft genoten, Robin ook op haar manier... Ze was erg wakker... Ik heb het hele stuk gewandeld ernaartoe, 20 min, pffff.. Mijn zus met Julia met de auto, ben terug maar met de auto gegaan.
Ik voel me vandaag best goed, ga straks lopend naar de winkels, vind het zo warm in de auto, deze heeft geen airco... Neusspray voor Robin halen....

Fijne dag!

Gr Roos

Terug
Bovenaan