WEER EEN MISKRAAM!

Hoi meiden,
Hier ben ik weer met en update. Moet maandag as. voor een curettage. Vruchtje heeft nog steeds niet losgelaten. Word pas om 14.30u. geholpen. Voel me nu vooral boos en soms ook verdrietig. Zeker als je in die wachtkamer van het z'huis zit en je al die dikke buiken ziet. Waarom zij wel en ik niet????!!!!!

Na die curettage gaan ze, over een paar weken, misschien een bloedonderzoek doen. Zo'n chromosomenonderzoek zou ik  ook wel willen, maar dat doen ze na 3 mk's.
 Al weet ikm niet wat zo'n chromosomenonderzoek inhoudt.
Nou ja, eerst maar die curettage. Tot zover , meiden!
Ik vraag me af waar die mk's goed voor zijn, maar ja , daar heeft niem antwoord op.
Het ga jullie goed en tot snel!
Heel veel liefs, Yvette

Hey Yvette,

Ik heb zo met je te doen!!
Maandag de curettage las ik. Het is niet een hele zware ingreep en zo weet je in elk geval dat allle weer mooi schoon is nu het vruchtje niet meer leeft.
Sterkte meid!!

Liefs Linda

hoi yvette!

ten eerste sterkte morgen meid! ik heb alle 3 de miskramen geen curretage gehad, dus kan er niet over meepraten.

wat betreft die bloedonderzoeken. als ze geen chromosomenonderzoek doen.. wat gaan ze dan onderzoeken?

bij ons hebben ze eerst het chromosomenonderzoek gedaan. en dat trouwens wel na 2 miskramen. ik ben boos geworden op de huisarts toen hij zei dat dat eingenlijk pas na 3 miskramen was. heb hem gevraagd of hij het normaal vond dat ik nog een keer dat verdriet zou moeten voelen voordat ik duidelijkheid kreeg.
uiteindelijk na de 2de miskraam een chromosomenonderzoek gehad.

bij het chromosomen onderzoek kijken ze naar je genen. of daar afwijkingen in te vinden zijn, en of de chromosomen van jou en je partner wel matchen.
wanneer er iets in de chromosomen is., kan er veelal niets aan gedaan worden. (tenminste dat heb ik toen begrepen)

na de 3de miskraam heb ik ook een bloedstollingsonderzoek gehad.
ik moest nuchter bloed laten prikken en een behoorlijke hoeveelheid ook! voor dit onderzoek mag je 10 weken niet zwanger geweest zijn, zodat er zeker geen restjes hormoon meer in je bloed zitten.

bij dit onderzoek kijken ze of er geen afwijkingen zijn in de stolling van je bloed. stolt het namelijk teveel, is het te dik en kan er geen bloed door het beginnende navelstrengetje. en dan heeft het kleintje natuurlijk geen kans.
dit is vaak met medicatie te verhelpen.

weet wel dat de meeste onderzoeken uitlopen op niets. bij een groot percentage van de vrouwen komt er niks uit zo'n onderzoek en is het toch een foutje van de natuur.
jammer genoeg heb ik dat foutje dus 3 keer mee moeten maken.

mijn hebben de onderzoeken wel rust gegeven. en meer vertrouwen in mijn lichaam. het lag dus niet aan mij. ik kon er echt niets aan doen. dat gaf me ook meer vertrouwen het nog een keer te proberen. en je weet met welk resultaat tot nu toe!

ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt gehad!
dikke knuffel en veel sterkte voor morgen!!!

liefs Carina

Hi Yvette,

wat balen dat het nog steeds niet vanzelf is afgekomen... Ik ken je frustratie, heb zelf ook 2 weken opd e miskraam gewacht in juni. Ik zag enorm op tegen de curettage en tot op de operatietafel hoopte ik dat het bloeden vanzelf begon. helaas.... Ik werd wakker en mijn eerste ingeving was: wat ben ik opgelucht! Ik had geen pijn, was niet beroerd en ik had na een dag of 2 weer echt het gevoel dat ik weer iets kon gaan doen, ik kon mijn gedachten eindelijk eens verzetten zonder bang te hoeven zijn of het nu spontaan zou gebeuren, en nog belangrijker: waar zou het gebeuren en was mn man in de buurt?

Meid: het is geen leuke ingreep maar hopelijk voel jij na deze stressvolle weken ook een gevoel van opluchting!

Ik denk ook aan je; sterkte!

groetjes Jannie

Hey Yvette,

Veel sterkte voor morgen!!! Het komt goed met je, dat is een ding wat zeker is al lijkt dat nu nog niet zo. Een mens heeft ontzettend veel rek, zoveel zelfs dat je het zelf amper kan bevatten op bepaalde momenten. Echt meid het komt goed, en dat je boos bent, dat mag toch? Gewoon al die gevoelens laten komen en gaan, het hoort erbij.

En waar mk's goed voor zijn? Pfff meid, ik las laatst ergens een stukje in een boek, daar zei een mevrouw die 9 mk's had gehad dat ze zich uitverkoren voelde omdat ze denkt dat het allemaal zielen zijn die maar heel korte tijd op aarde nodig hebben. Sommigen enkele weken. Ze voelde zich vereerd dat ze tot hoor waren gekomen. Ze heeft inmiddels zelfs nog een kindje op de wereld gebracht na 9 mk's. Ach zo zijn er vele visies. Ik denk altijd maar, alles heeft een reden alleen weten we gewoon niet altijd waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Het was voor die vrouw gewoon fijn om dat te denken. Het gaf haar steeds weer de moed om door te gaan. Zo zie je dat iedereen het anders doet he. Ook jij komt er doorheen hoor meid.

Heel veel sterkte nogmaals en ik hoop dat je gauw weer een klein beetje de oude bent. Succes met eventuele onderzoeken he.

Liefs Peet

Hey meid, hoe gaat ie nu met je?

Viel het mee of tegen met de curretage? Ik hoop dat je je een beetje oke voelt. Het is ook allemaal niet niks he.

Veel sterkte met opknappen!!!!

Liefs en knuf
Peet

Terug
Bovenaan