weetjes.... over de bevalling, waar? wanneer? hoelang?

Ik was uitgerekend op 22 januari en ben 20 januari om 3.53 bevallen. De bevalling zelf heeft in totaal ongeveer 10 uur geduurd. Voor mijn gevoel alleen veel langer!

Ik ben met 38wk en 4 dg bevallen in het ziekenhuis, omdat de eerste een keiszersnee was. En ik voel me in het zh veiliger.
's nachts om 14.00 uur begon het met ligte buikpijn. IVM hoge bloeddruk moest ik bij elk teken komen. Dus wij 's nachts naar het zh (5.00uur) aan de ctg. Om 6.30 2 cm dus ik kon waarschijnlijk weer naar huis, want had geen echte weeen en kon wel een aantal dagen duren.

Om 8.00 uur zouden ze komen en een beslissing nemen.
Om 7.00 uur begonnen de weeen (meer buikkrampen) om 7.45 kreeg ik echte weeen en om 8.10 had ik 10 cm ontsluiting en om 8.32 is hij geboren (3 persweeen)
Uiteindelijk een zeer snelle bevalling

Groetjes gienie

reactie op mirjam en haar keizersnede:

misschien helpt het je om te horen dat  wetenschapers  al heel lang weten dat je die weeen echt niet voor niets hebt, ook niet als je alsnog een ks krijgt.  tijdens die weeen verandert je hormoonhuishouding en dat is nodig voor je melkproductie, krimpen van de baarmoeder, om goed om te kunnen gaan met alle heftige emoties na de  bevalling en die  slapeloze nachten...

toch best nuttig dus!!!

Savannah is geboren op 42 weken in het ziekenhuis In totaal ongeveer 13 uur.
Ik had al een afspraak staan om te worden ingeleid maar het is toch spontaan begonnen. Moest alleen nog wel aan het infuus en dat was wel heftig. Uiteindelijk toch goed te doen.

Gr Vanessa

Inez is thuis geboren, 's middags om 12.30uur braken de vliezen, om 16.00uur begonnen de eerste weeen, om 0.00uur 3 a 4 cm ontsluiting, daarna ging het vlot, om 01.15uur volledige ontsluiting en 23 min. later was ze er. Het was heel heftig op het laatst maar ik teken voor nog zo'n bevalling.

60 uur?  ik wordt er een beetje bang van!

Ben bevallen met 41+3 weken in het ziekenhuis op 17 feb 2007, na strippen op 16 feb op poli gyneacologie.
Op medische indicatie ivm zwangerschapshypertensie (hoge bloeddruk), maar bleek ook meconium houdend vruchtwater te hebben.
Van allereerste wee tot zoontje: 4 uur en 22 minuten.

Ik vond het behoorlijk snel voor 1e kindje, maar ik zie dat er een heleboel van jullie nog veel sneller waren! Op het toilet... heftig hoor!

Groetjes, Karin

30-01 uitgerekend, 31-01 nog voor controle geweest bij gyn wegens hoge bloeddruk, zelfs nog aan CTG gelegen, niks te zien, 20.00 braken de vliezen en toen niks, 00.00 uur begon de weeenstorm, 02.30 VK gebeld, die was er tegen 03.15, 5 cm ontsluiting,  hartslag van Lars was te laag dus om 03.45 lag ik in de ambu naar het ziekenhuis, daar was ik om 04.15, toen al volledig ontsluiting  en een half uurtje persen en sjorren met vacuumpomp was onze kanjer er. t ging heel snel, voor mijn gevoel was t in een uurtje bekeken, dus  ik vond t allemaal reuze meevallen.

Terug
Bovenaan