Wens: zwanger in 2021

pff ik ben even heel emotioneel. Zojuist belde de huisarts weer, om te vragen hoe het gaat. Aangeven de bloeding zoals verwacht doorgezet had en het dus in dit geval een 'nadeel' is vroeg te testen.... Ze vroeg of we al een kindje hebben, waarop ik nee antwoorde. Daarna vroeg ze sinds wanneer we proberen zwanger te worden. Hierop gaf ik aan vanaf afgelopen zomer, en dat we na 7 a 8 weken een miskraam hebben en nu dus ook (al voelt dit niet zo of anders ofzo).

Ze gaf aan, me de mogelijkheid te bieden om nu al doorverwezen te worden naar een gynacoloog voor onderzoek. Ze merkt dat vrouwen te lang wachten soms en wilt deze optie bieden. Gisteren had ik het hier ook met mn vriend over, dat stel dat het niet lukt ik dit wil overwegen. Hij was daar niet happig op want wat schiet je er mee op. Ik ben echt even emotioneel nu, omdat ik niet weet wat ik wil/moet doen

Wat lastig SteefEef. ☹
Ik vind het wel heel lief en fijn dat de huisarts deze mogelijkheid biedt voor je. Vaak is dit iets wat later pas aan bod komt, en nu heb je de keuze er in ieder geval over na te denken.

Ik denk dat het goed is je te realiseren dat je dit niet vandaag of morgen hoeft te beslissen. Je kunt prima over een paar weken de huisarts laten weten wat jullie willen, of nog later. Jij bent nu al emotioneler, en ik denk dat wij als vrouwen dit proces sowieso bewuster en intensiever meemaken dan onze mannen. Dus zijn reactie is denk ik nog eventjes niet zo gek, hij moet misschien even wennen aan het idee.
Ik denk dat als jullie het erover blijven hebben, en jullie aan elkaar aangeven welke argumenten jullie beiden voelen waarom dit wel of (nog) niet te willen, dat jullie samen wel tot een oplossing komen waar jullie beiden achter staan.

Er is geen goed of fout meid. Dit is iets heel persoonlijks en je hebt de tijd. Laat je niet door jezelf onder druk zetten, dat is echt niet nodig. ❤

onwijs lief, CoVo dank je wel. 
Het is super lief van de huisarts. Ze zei ook denk er over na, heb het er samen over. Weet dat het kan en desnoods bel je over 2 a 3 maanden eens of je het wilt. 
Het overviel me en maakte iets opeens 'definitief' terwijl er veranderd eigenlijk niets. Ik heb het er net met m'n vriend over gehad, werd er zo emotioneel van. We zijn het nu een half jaar aan het proberen, maar eigenlijk pas echt 2x (in de zomer en nu dan) in de tussenperiode was ik aan het herstellen van de miskraam en wilde we er echt klaar voor zijn. Dus zo gezegd, willen we het nog wel een paar keer proberen en mocht het bijvoorbeeld in de zomer weer een paar keer mis gegaan zijn, gaan we dan eens met de gyn om tafel.

pfff... wat een rollercoaster is dit zeg. Een diep respect voor de dames die dit hele traject in zijn gegaan. 

Hoe gaat het met jou CoVo. Heb je je echo vandaag al gehad?

Hey dames
Ik lees en LEEF met jullie mee! Ook al reageer ik niet dagelijks, ik volg :) 

Dikke knuffel SteefEef en Jessica!! Hou moed en geef jezelf zeker geen schuldgevoel! Probeer erover te praten als je dat wil en geef jezelf wat tijd om te verwerken...ik had zelf ook 2 x MK (op 8 weken en daarna op 14 weken), ik had er enorm veel verdriet van en voelde me toen ook wel best "alleen" met mijn verdriet, weinig begrip van anderen...Vooral de woorden van de Gyn. hebben me er door geholpen, feit dat de natuur dit beslist, heel veel vrouwen dit jammergenoeg meemaken en het een teken is dat het vruchtje niet ok was. Dat mijn lichaam dus de juiste beslissing nam...
Ik hoop samen met jullie op betere tijden! Weet dat jullie er niet alleen voor staan. Komt zeker goed!

Net geweest, alles was perfect in orde. ? Hartslagje zelfs mogen horen, wat heel bijzonder was! Armpjes en beentjes, en bewoog ook al een beetje.

Over precies 2 weken de termijnecho!

@SteefEef heftig en knap hoe je dit allemaal onder woorden brengt. Sterkte met deze emoties geef ze een plekje en geef nooit op, dikke knuffel van mij!!

@covo het gaat nog goed gister heel snel gaan plassen zodat ik geen test meer kon doen. Vandaag had ik een uitvaard en door alle emoties afgelopen dagen genoeg afleiding om er niet aan te denken wat ik allemaal voelde en of het deze ronde raak zou zijn.
Morgen 13 dpo (vorige maand een lf van 13 dagen) ik moet morgen werken dus twijfel nog of ik morgen ochtend ga testen voor ik naar mn werk ga of een dagje langer wacht....

Ik heb af en toe wat lichte kramp gehad en een steekje hier en daar verder niks bijzonders. Vandaag de hele dag al hoofdpijn maar dat is meer gerelateerd aan het verdriet van de uitvaart van vandaag.
Vorige maand had ik 1001 symptomen en dat bleek toch meer door PMS te komen dan een zwangerschap en deze maand dus niks van dat al te bekennen.... spannend dus!!

@covo hier nog geen menstruatie, een witte test maar ook niet het idee dat ik al een eisprong gehad heb :p. Dus ik test volgend weekend gewoon weer.. 
@steefeef fijn dat de mogelijkheid er is maar lijkt mij ook wel een lastige beslissing. Fijn dat je er ook nog een tijdje over na kan en mag denken!

Terug
Bovenaan