Wens: zwanger in 2021

Lieve Covo, heel logisch hoor als je je nu wat meer op je zwangerschap focust en daardoor wat minder hier bent. Gewoon doen wat voor jou goed voelt!
@poni spannend hoor om het weer te proberen 
@annekedbo, ik duim voor je, hopelijk goed nieuws. 
Ik heb vanmorgen mijn hsg gehad. Ik was enorm gespannen en vond het af en toe wel wat pijnlijk en oncomfortabel. Maar had het erger verwacht. Helaas is maar 1 kant open bij mij, dat had ik wel verwacht. Gelukkig kan je daarmee ook gewoon zwanger worden. Maar dat is wel een reden waarom het nu wat langer duurt.  Nu maar even bijkomen van deze stressvolle ochtend. 

Ah Mandarijntje, ik moest al aan jou denken. Hoe voel je je hierbij? Is er niets aan te doen, om de andere kant open te krijgen bijvoorbeeld? Ik kan me voorstellen dat het dubbel is, heel vervelend en frustrerend maar misschien ook wel fijn in ieder geval een antwoord te hebben?

Hee MandarijntjeX, fijn dat het enigszins meeviel. Er is dus wel echt een aanleiding gevonden, maar wat betekent dat; dat je ene kant dichtzit? Je eileider? Dat er geen eicel kan springen? Lastig hoor. Je kan ook niet kiezen welke kant je deze keer stimuleert haha. Hoop dat er een behandeling voor is en het je na ruim 2 jaar gauw gegund is!
CoVo, dat je wat minder actief wil worden op dit topic snap ik heel goed. Ik denk dat ik voor veel meiden spreek als ik zeg dat we heel veel aan je meedenken/geruststellende woorden hebben gehad. Lekker gaan genieten van je zwangerschap. Het is je gegund!
(ik gun het jullie allemaal trouwens heel erg!)
Welkom terug Poni! Goed om af en toe even afstand te nemen.
WensDJ ah jammer dat dit jubileum dan niet gevierd kan worden met een positieve test, maar wie weet ben je gewoon wat te vroeg. In ieder geval gefeliceerd met jullie 6 jaar.

Hallo allemaal, 
Ik lees al een tijdje mee op deze pagina en nu toch maar besloten om me ook aan te melden, zodat ik ook mee kan praten. Geen idee of ik dit vaak ga doen, maar het lijkt me in ieder geval leuk om te kunnen!
Even iets over mezelf. Ik ben op dit moment 29 en samen met mijn vriend vorige maand besloten toch te gaan proberen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. We hebben altijd gezegd dat we eerst wilde trouwen en daarna met kinderen beginnen. Eigenlijk hadden we dan ook onze bruiloft gepland komende april, maar tja... corona, dus maar uitgesteld tot volgend jaar. Zolang willen we in ieder geval niet wachten met onze kinderwens, dus vandaar.
Afgelopen maand was dan ook de 1e ronde, ik heb vanalles gevoeld, maar jammer genoeg gisteravond ongesteld geworden. Vol goede moed op naar ronde 2.
Groetjes!

Welkom Mylwen, gezellig! En spannend dat jullie zijn beginnen! Wat balen dat Corona jullie planning voor de bruiloft heeft verstoord zeg! Hebben jullie veel moeten afzeggen etc? In ieder geval wordt 2022 een mooi jaar voor jullie dus. ? Hoe leuk zou het zijn als daar alvast een kleintje rondhobbelt! ?

Ik heb je op het lijstje toegevoegd en je NOD even op 1 april gezet. Klopt dat? Zo niet, laat je je exacte NOD dan even weten?

Zwanger Yes, heb je nog doorgetest met ovulatietesten of ga je idd na het weekend verder? Lastig vond ik dat altijd! Je wilde niet te vroeg beginnen, want zonde, maar je wil hem ook niet missen. Ik was er nooit zo heel goed in ?

Hoe is het met de meiden die rondom hun NOD zitten?

Dank jullie wel voor de lieve reacties op mijn berichtje dames ❤ Ik hoop zo op meer goed nieuws in deze groep!

Ik heb niet doorgetest nee! Maar ik twijfel of ik nu toch vandaag weer een testje ga doen :p had vanmorgen zo'n last van m'n tepels namelijk :p ik blijk er dus ook slecht in te zijn haha!

Een 2-tal jaar terug kwam ik ook af en toe eens meeschrijven op het forum, maar sinds de geboorte van onze zoon (juni 2019) slechts nog sporadisch. Ondertussen zijn we al sinds mei 2020 aan het proberen voor nr. 2. Aangezien de tijd begint te dringen voor een kindje in 2021 (en ik er ondertussen ook zelf niet jonger op word), ben ik hier weer af en toe beginnen lezen... je zoekt toch op allerlei manieren steun en mensen in een soortgelijke situatie... Hier is de situatie als volgt:Dus, sinds mei aan het proberen. Bij onze eerste was ik na 6 rondes (iets langere cyclus) zwanger. Ondertussen zijn we hier dus ruim voorbij. Eind januari had ik eindelijk een positieve test in handen. Helaas is het tussen deze test en de bloedname bij de huisarts al foutgelopen... Die dag kreeg ik bloedingen en dus een vroege miskraam. Het bloeden stopte snel, en ik merkte aan de kleine dingetjes dat mijn cyclus vrij snel terug on track was. De huisarts had aangeraden om een cyclus af te wachten, en ik snap dat wel, maar anticonceptie in die periode gebruiken vond ik dan weer heel tegennatuurlijk. We hebben dus deze maand inderdaad met niets rekening gehouden (aangezien je dus inderdaad ook niet kunt weten wanneer je je eisprong hebt), seks gehad wanneer we er zin in hadden, maar totaal niet gedacht aan vruchtbare periode en zo...Ondertussen zit ik op dag 39. Op dag 36 had ik een positieve test (normale cyclus 35 dagen), maar eerder licht. Het streepje was er wél, maar precies te licht om er echt blij mee te zijn. Gisteren een nieuwe test: donkerder... Dus... Zwanger? De vroege miskraam maakt me enorm onzeker... Hcg stijgt precies wel, maar stijgt het genoeg? Natuurlijk weet ik nu niet wanneer mijn NOD was, en heb ik vrij vroeg getest? Vanmiddag nog een testje halen en morgen dan nog eens testen? Als die weer donkerder wordt, hebben we wel echt prijs, zou ik denken?

Ah Mie, welkom! En gewoon gefeliciteerd hoor meid! Ik snap je onzekerheid helemaal! Ik heb zelf, evenals veel meiden hier, ook ervaring met miskramen en de angst na een positieve test is enorm. Altijd een slag om de arm, die je ervan weerhoudt om helemaal te genieten en blij te zijn.

Maar daar zijn we ook voor, voor elkaar. En 1) je weet niet wanneer je NOD is dus je kunt niet heel duidelijk zeggen hoe donker je streep nu zou moeten zijn, 2) hij loopt op en dat is altijd positief, 3) je hebt een positieve test dus je bent gewoon zwanger! ? Ook een hele prille zwangerschap verdient het om gevierd te worden. Evenals dat er om een vroege miskraam net zo hard getreurd mag worden. Het is niet pas écht na een bepaald moment. Er groeit iets moois, en nu keihard duimen dat het goed blijft gaan. ?

Probeer niet te lang door te testen, dat kan zo onzeker maken. Ik zou na het weekend een clearblue doen met weken indicator, daarna het een weekje laten bezinken, en daarna gewoon de verloskundige bellen.

Maar dat ben ik. ?‍♀️ En over het algemeen zijn mijn adviezen steeds het tegenovergestelde van wat ik zelf werkelijk doe, want ik ben een enorme stresskip en het is altijd heel makkelijk praten tegen een ander ?

Terug
Bovenaan