Wens: zwanger in 2021

Aahh, ik word deze dag gek van mezelf. Sorry alvast maar moet even van me af schrijven.....

Sinds al een paar dagen krijg ik zo rond de middag en avond steken in mn onderbuik, soms ook in mn rug. En dan hoop ik maar dat het komt omdat het nu goed zit. Het zijn dan ook best flinke krampen/ steken die wel even aanhouden. Ook droom ik best vreemd.

Ergens denk ik dan ook, niet te veel op hopen want volgens mij wordt ik gewoon ongesteld. Ook denk ik dan, hmm hoor ik nu niet al misselijk te zijn en gevoelige borstel te hebben? Overal zoek ik wat achter

Het is echt om gek van te worden en wil het liefst nu al meer weten haha.
 
Ik ken het SteefEef.. lastig hé. En die dagen duren zo lang. Die laatste week lijkt wel een maand.

Voor mij helpt het heel erg om, alles wat ik denk te voelen, ook op te schrijven per dag. Ik doe dat niet met de gedachte dat het misschien iets betekent, maar vooral om mijn lichaam te leren kennen. Want de volgende maand voel ik weer vanalles, en dan vraag ik me opnieuw dezelfde vragen af. En als ik dan kan terugkijken, zie ik dat ik andere maanden ook gewoon die dingen voelde, en dat ik gewoon ongesteld werd. Dat houdt me een beetje met beide benen op de grond zeg maar.
En als ik dan echt een keer een maand krijg dat ik écht iets nieuws of afwijkends voel, weet ik ook zeker dat ik het niet eerder gehad heb.

Zo kan ik mezelf niet zo voor de gek houden. Ik probeer tegen mezelf te zeggen dat alles wat ik voel en niet nieuw of afwijkend is van wat ik andere maanden heb opgeschreven, ook niks betekent. Het betekent niet dat ik zwanger ben, maar ook niet dat ik ongesteld ga worden. Ik probeer weg te blijven bij die gedachtes, ik probeer tegen mezelf te zeggen dat ik het gewoon nog niet weet.??‍♀️
Ik merk dat ik dat best nodig heb, anders had ik jouw berichtje zelf ook geschreven denk ik ? Het klinkt overigens een stuk simpeler dan het is bij me hoor, haha, ik begrijp je echt.
 
Goed plan, CoVo. Ik was hier wel iets mee begonnen maar ga dat denk ik maar uitgebreider doen. Net zoals jij omschrijft. Dank je wel hiervoor!

Het is ook het graag willen, maar dingen opschrijven en relativeren helpt weer teleurstellingen en spanning voorkomen.

We gaan er de komende dagen in ieder geval zo goed mogelijk tegen aan en probeer afleiding te zoeken tot in ieder geval einde van deze week.
 
Dingen opschrijven en bijhouden in een app werkt voor mij ook idd. Gewoon het terug kunnen kijken naar of het vorige maand hetzelfde was werkt voor mij goed om down to earth te blijven. Als ik dan, zoals deze maand voor mijn gevoel 2 dagen over tijd zit is dat rustige gevoel niet zo rustig meer haha. 
Heb voor nu maar besloten deze maand uit te gaan van cyclus van 26 dagen, ongeacht of mn positieve ovu test al op dag 11 is of later.. scheelt testen doen, teleurstelling en onzekerheid (hoop ik) we gaan met frisse moed weer de nieuwe cyclus in iig!
 
@steefeef wat vervelend! Wat de anderen zeggen, misschien helpt het om een app bij te houden en daar te omschrijven wat je voelt. Dan kan je nagaan of het iedere maand hetzelfde is of dat je ook andere klachten hebt. 
Voor mij werkt t niet echt omdat het iedere maand net weer iets anders is.. heb geloof ik alle kwaaltjes al gehad hihi! Maar het is wel fijn om het terug te kunnen lezen. 
 
Succes op het wachtbankje dat zijn de langste weken voor je gevoel.. wat je zegt afleiding zoeken en nergens op hopen dan kan het ook niet tegen vallen. 
 
 
Hoi hoi, 
Nou ik maak mezelf ook helemaal gek met het overanalyseren van alles wat ik voel hoor.. Mega irritant! Probeer ook veel afleiding te zoeken maar het houdt me zo bezig! Ik heb alle sympyomen voor mijn gevoel wel gehad, behalve gevoelige borsten (waarvan ik mag geloven dat dat juist heel veel voorkomende is). Misschien maak ik mezelf wel misselijk van de spanning. Ik denk dat ik morgen of woensdag weer test. Morgen zou ik weer ongesteld moeten worden, maar dat kan net zo goed pas eind van de week zijn gezien mijn onregelmatige cyclus.
Succes allemaal met wachten! 
 
@CJS heel veel succes met je start van je nieuwe eetschema. Mij hielp het enorm om zo'n duidelijk doel voor ogen te hebben. Je weet waar je het voor doet. Wat snap ik je gevoel over die zwangerschapsaankondiging. Je gunt het een ander, maar je wilt het zelf ook zo graag. Jouw tijd gaat ook komen! Het soms gewoon een kwestie van tijd. 
@steefeef, wat lastig he dat afwachten. Ik denk ook altijd van alles te voelen. Lijkt me een goede tip om het e.e.a. te gaan noteren. Zo leer je je lichaam steeds beter kennen. 
@JessieJM echt spannend hoor, je kan bijna testen. Laat het ons weten!
 
Spannend bij iedereen!

JessieJM, bij jou helemaal, ik ben benieuwd als je besluit te testen! ??

Het enige wat voor mij anders is dan anders, is de lichte pijn in mijn onderrug. Daarvan weet ik zeker dat ik dat anders niet heb, en is nu ongeveer 3 dagen opvallend met vlagen aanwezig.
Ik heb ook een gespannen onderbuik, rommelende darmen en begin gevoelige borsten te krijgen, maar dat zijn symptomen die voor mij niet afwijkend zijn helaas. Dus herhaal ik in m’n hoofd dat ik nuchter moet blijven ? Gaat top.

Hoe is het met de andere meiden?
 
Terug
Bovenaan