Wens: zwanger in 2021

hoii meiden
 
ik ben er een tijdje tussenuit geweest had even rust nodig
als eerste alle zwangeren en ook voor de 2 mamas die gaan trouwen GEFELICITEERDDDD
ik ben begin mei naar de gyn geweest
ene kant voel ik me er gerust door ze begon natuurlijk over me gewicht maar da was niks nieuws da wist ik al
ze zei da ik moet afvallen mag zeker nie aankomen vertel eens wa nieuws lol
ze zei da ze het best een wonder vind da ik elke maand gewoon een cyclus heb elke maand een menstruatie en sla nooit over volgens haar is vaak bij dames met een maatje meer dat ze weleens overslaan dus voor mij is dat een voordeel..
ook had ze een inwendige echo gedaan maar alles was pikzwart :( schaamde me dood ze kon wel soort van lijnen zien waar me eileiders enzo moeten zitten en iets van een baarmoedermond maar ze kon nie zien in welke staat het is :(
ik heb bloed moeten prikken ze wilde kijken voor me eitjes enzo omda ze dus niks kon zien heb 14 juni een videobel afspraak dan zal ik het wel te horen krijgen
 
heeft iemand weleend gehad dat er niks op de echo te zien was?
vriendin van mij weegt miss 5 kilo minder als ik bij haar is gewoon vanalles te zien hoor die is nu zwanger en gewoon mooi kindje en alles te zien die 5 kilo moet tog geen verchil maken?
 
xoxo dani
 
Wat leuk Jessie! 
 
Pittig lijkt me het, mamavanaiden. Om zo een gesprek aan te gaan en dan niet echt fijne dingen te horen. Hopelijk krijg je de 14e meer informatie om ook door te kunnen. Ik heb geen ervaring met een zwarte echo, kan je helaas niet helpen. 
 
Hier vandaag een mooie echo gehad. Zoals verwacht nu op 10+5 weken. De kleine was mooi heen en weer aan het dansen en zwaaien haha. 
Hebben de zwangere dames onder ons ook de nipt gedaan? En welke hebben jullie gekozen? 
6 juli weer een afspraak, dan over de bloeduitslagen of er dan ook een echo wordt gemaakt weet ik niet  ga ik navragen. Ben eigenlijk benieuwd wanneer de geslachtsbepaling wordt gedaan, wanneer was dit bij jullie gedaan? 
 
@steefeef ik heb vandaag de NIPT gedaan en het andere standaard bloedonderzoek. Volgens mij duurt die uitslag 10 werkdagen.. Nog even geduld dus. Al maak ik me niet zo'n zorgen. Ben eigenlijk heel relax nu. Ik heb maandag ook voor het eerst het hartje gehoord!

Ik heb een zorgplan gekregen van mijn verloskundige waarop staat wat in welke weken behandeld wordt. De termijnecho kan met 19 weken het best, dus als er geen medische indicatie voor is, heb je voorlopig geen echo meer. Je kan wel eerder al een pretecho doen voor geslachtbepaling? maar die moet je dan zelf aanvragen en betalen. Misschien dat wij dat ook wel doen als het ongeduld toeslaat.

 
Aaah super fijn Steefeef!! 

Ik heb vorige week vrijdag de nipt gedaan en hoop uiterlijk volgende week vrijdag de uitslag te hebben. Ben er op zich best gerust op, maar toch altijd spannend?


Geslachtsbepaling kon bij ons vanaf 15 weken d.m.v. een pretecho welke dus niet vergoed wordt. Die moet je echt zelf aanvragen bij ons. Anders kan het met de 20 weken echo (die is tussen de 18 en 20 weken volgens mij) dat is een echo die wel vergoed wordt en tevens een prenataal onderzoek. Wij wilde graag 2 keer een bevestiging van het geslacht en vandaar de pretecho. 
 
Wat fijn SteefEef!! Top!

Wij hebben de nipt gedaan zonder nevenbevindingen. We hadden de uitslag ongeveer in een week volgens mij.
Daarnaast hebben we zelf op 15.5 week de geslachtsbepaling gedaan, en op 18.5 de 20-weken echo.

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat in de zwangerschappen! Ben ik heel blij om!
 
Wat fijn steefeef, ben heel blij voor je! 
Hier ook nipt gedaan.  Dit keer met nevenbevindingen, eerste zwangerschap zonder nevenbevindingen. Heb eigenlijk niet een heel duidelijke reden waarom eerste keer zonder en tweede keer met gedaan heb ?. 
 
Ik heb de pretecho voor geslachtsbepaling met 15 weken gedaan en 20 weken echo was met 19,5 week ?
 
Wij hebben hem overigens ook zonder nevenbevindingen gedaan. Haha ja leuk heah MTH hoe je zonder echte verklaarbare reden kan veranderen van gedachte. Bij mijn eerste zwangerschap geen nipt test gedaan en nu dus wel. Okay wel met stukje voorbereiding ook richting onze dochter in ons achterhoofd. Maar vorige keer viel de twijfel net de andere kant op als nu. 
 
Hoi allemaal,
Ik heb overmorgen mijn NOD en ik vind het zo ontzettend spannend! Ik moet me er echt van weerhouden om al te testen. Dit wordt voor ons ronde 2, eerste kindje. Wat leuk om mee te lezen met iedereen. 
 
 
Terug
Bovenaan