Wens: zwanger in 2021

@zonnekruid
Mijn zoontje is ruim 14 maanden. We gaan eind september trouwen. Eigenlijk al in september 2020 maar dat kon toen niet doorgaan vanwege Corona. Vorige week hebben we de knoop doorgehakt dat we het nu wel door laten gaan. Dus nu in snel tempo aan het voorbereiden.
En volgende week verhuizen we. Het is inderdaad wel veel en mijn lichaam zal er vast op reageren. Bij de eerste waren we in ronde 2 na het stoppen met de pil al zwanger. Nu geen pil sinds de bevalling en nu in ronde 5. Voelt voor mij al best lang al weet ik heel goed dat dat niet zo is. Ik heb bij mijn eerste een spoedkeizersnede gehad en daarbij bleek er toch best veel mis te zijn. Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam nu kwijt en heb erg de angst dat opnieuw zwanger raken heel moeilijk gaat worden. Dit zit echt tussen mijn oren trouwens, er is nog geen reden waardoor dit echt zo zal zijn.
 
Mirtjemirtje, wat leuk, september is al snel;) Leuk ook dat je zootje er nu wat bewuster bij kan zijn :) Succes met verhuizen! Blijf je wel in dezelfde omgeving?
Spoedkeizersnede lijkt me erg heftig! En wat bedoel je met 'veel mis te zijn'? Snap dat je minder vertrouwen hebt in je eigen lichaam, zeker als het 'wat langer' duurt. En inderdaad, het is niet heel lang, maar als het de 1e keer zo snel gelukt is, ga je er bij de 2e toch wel een beetje vanuit dat het weer snel raak is. Ook al was de 1e misschien een toevalstreffer. Heel
herkenbaar hoor!
 
@zonnekruid  ja we blijven in de buurt, wel een groter huis. De bruiloft is inderdaad al snel, er kijken er enorm naar uit! 
Ik kreeg een spoedkeizersnede omdat de hartslag van mijn zoontje wegviel op de weeën. Bij de geboorte bleek dat mijn zoontje dysmatuur was, dit is vooraf nooit gezien. Ook zagen ze toen dat mijn bekken zo smal is dat mijn zoon van 2700 gram er niet eens doorheen paste. Daar zal dus nooit een kindje doorheen passen. Ook bleek mijn placenta te klein, dat is de reden dat mijn zoon dysmatuur was bij de geboorte. Hij heeft de laatste weken flink moeten vechten en werd vel over been geboren. Hij had geen vet op zijn lijfje. Daardoor een moeilijke start gehad en op neonatologie gelegen. 
Vervolgens hebben we tot 8 maanden een kind gehad dat zo'n 20 van de 24 uur huilde. Hij bleek Kiss syndroom, koemelkallergie, hevige reflux en darmproblemen te hebben.  Alles is nu gelukkig onder controle en zal in de toekomst gaan verdwijnen. Het meeste van zijn problemen zijn terug te voeren op de stress in de laatste weken van de zwangerschap en de moeilijke bevalling. 
 
Jeetje Mirtjemirtje, wat een heftig verhaal! En dan na zo'n heftige start ook nog eens 8 maanden drama, poe! Misschien maar goed dat je vorig jaar niet kon trouwen, waarschijnlijk had je wallen tot op je enkels ??
 
Zo Mirthe wat een tijd heb je doorgemaakt zeg heftig hoor
Je hebt een mooi vooruitzicht voor de boeg en ik snap wel dat je twijfels krijgt nadat je bij de eerste gelijk zwanger was
Ik heb zelf 2 kids uit een eerdere relatie en bij allebei gelijk zwanger
Nu al 2 jaar bezig waarvan 1 jaar in het traject gelukkig was er bij ons na onderzoeken niks aan de hand maar dat denk je wel als het niet lukt

Update van mij
Gistermiddag ziekenhuis weer gebeld urine ingeleverd bij ha en doorgegeven dat dat het niet was had toen nog steeds bloedverlies uiteindelijk besloten samen met de gynaecoloog om te wachten op de echo van 8 juli dan was de kans groter dat je alles goed zag en ik mocht volgende week ook wel maar de kans was dat we weinig tot niks zagen terwijl dat niks hoeft te betekenen dus dan toch maar wachten wat ik wel heel lastig vind
Gelukkig vannacht werd het bloeden al minder en vanochtend met plassen niks meer alleen met afvegen zat er nog iets heb ook nog steeds een dikke buik en mijn darmen rommelen ook nog steeds mijn buik zit gewoon in de weg dus ene kant ben ik gerust en andere kant ben ik toch bang dat er straks niks te zien is op de echo afwachten dus
 
@caroline is heftig was het zeker. Nu gelukkig een heerlijk ventje van ruim 14 maanden oud ? 
Ja het maakt me echt onzeker, veel meer dan ik dacht. Bij de eerste hield ik er rekening mee dat het wel eens lang kon gaan duren. Dat was dus zo raak. En ik weet echt wel dat dat niks zegt over en tweede zwangerschap en dat we echt nog niet zo lang bezig zijn. Maar toch maakt het onzeker. Als ik toch mijn hersens eens uit kon zetten..... dat zou best fijn zijn af en toe ?
 
Hallo Allemaal,

Ten eerste alle zwangere gefeliciteerd ❤️
Ik ben afwezig geweest om alles te kunnen laten bezinken. Helaas zit zwanger worden dit jaar er voor mij echt niet in. Binnen nu en een maand ga ik radioactief behandeld worden voor mijn schildklier en dan mag je sowieso een half jaar niet zwanger worden. Daarnaast heb ik besloten om in september weer te gaan studeren. De opleiding duurt 2 jaar, dus voor hoe het er nu naar uit ziet gaan we het eind volgend jaar weer proberen.
Helaas niet 2 kids heel dicht op elkaar, maar moet ook aan mijn gezondheid denken.

Liefs
 
Terug
Bovenaan