Wens: zwanger in 2021

[quote quote=10468607]Hoi allemaal, 
Mijn man en ik zijn nu een jaar bezig met onze kinderwens. We zijn door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis. Onze eerste afspraak zal via beeld bellen zijn, hebben hier mensen ervaring mee en wat ze meestal doen bij zo'n eerste afspraak  
wij hopen dat wij dit jaar nog zwanger mogen worden. [/quote]Hi MKBB, ik zie je bericht (ook al ben ik niet actief in dit topic) ik heb onlangs een eerste afspraak via telefoon gehad met mijn gynaecoloog. Bij ons was het een kennismaking en ze stelde enkele vragen over mijn ‘klachten’ om de situatie duidelijker in kaart te brengen. Daarna werd er een afspraak gemaakt en kregen we kort wat uitleg wat ze allemaal wilde controleren tijdens die afspraak. Duurde ongeveer 20 minuten. Was een prima gesprek voor ons. Ik hoop dat dat voor jullie ook zo is!
 
@steefeef hoe is het nu? Heb je nog gebeld? 
Met mij gaat het wel goed hoor, al heb ik behoorlijk last van mijn bekken. Heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap helemaal niet gehad, dus kende dat helemaal niet maar het is echt een gemene pijn.. en ik ben niet zo'n beste stilzitter,  dus ik ga ook volledig over de grens heen.. dat vind ik een beetje lastig ??. 
Verder met kleine uk gaat het denk ik daarbinnen wel goed, schopt dr moeder bont en blauw ?
 
@mirtjemirtje gefeliciteerd! Dat zijn leuke berichten ?
 
Fijn dat het goed gaat mth! Alleen wel vervelend van je bekken, helpt zwemmen of yoga er een beetje bij?

Hier gaat het goed. Had idd gebeld en was vanmiddag voor het hartje luisteren. Deze was weer goed. De verloskundige die me hielp, hielp me vorig jaar ook bij de miskraam. Echt een hele fijne meid!
Volgende week weer (doe mee aan centering pregnancy) hartje luisteren en dan 9 augustus de 20 weken echo.
 
Gefeliciteerd Mirtje! Wat fijn!!!


Ah dat is goed nieuws SteefEef, daar ben ik blij om! Voel je je wat meer gerustgesteld? Fijn dat je regelmatig even hartje kunt luisteren. En die 20-weken echo komt ook al dichtbij!!


MTH, vervelend van je bekkenpijn! Ik ben vorige week gestart met bekkenfysio, hele lichte oefeningen. Dat, en de combinatie met slapen in een goede houding (met voedingskussen), helpt wel bij mij. Heb je er ondersteuning bij? Fijn dat verder alles goed gaat!

Hier is het indalen volgens mij begonnen. Ik las dat dat vanaf 30 weken kan. Bij de laatste controle viel het de vk al op dat hij al best laag lag, en sinds dit weekend heb ik spanning rondom mijn schaambot en golvende lichte pijnscheuten. Die houden steeds een paar seconden aan, en zakken direct weer weg. Duurde gister een paar uur, en vandaag meer op de achtergrond. Als ik google komt het overeen met indalingsweeen. Over 2 weken weer een controle, dus ik ben benieuwd of hij inderdaad aan het indalen is!
 
Vanochtend op mijn NOD een echte knalstreep ? nu durf ik het pas echt te geloven dat we een kindje gaan krijgen! De testen zijn mooi opgelopen de afgelopen dagen. Hopelijk wordt mijn testdrang nu ook wat minder. De afgelopen dagen moest ik me inhouden om niet 3 keer per dag te testen of ik echt zwanger was ?
https://i.postimg.cc/8P32tmnR/20210721-082456.jpg
 
Terug
Bovenaan