Wens: zwanger in 2021

Hi Dames, een vraagje wanneer hebben jullie de VK gebeld direct na je positieve test of later?
Ik zal onder toezicht van de gyn komen maar ik voel me beetje hysterische troela als ik gelijk ga bellen joehoe wil een afspraak maken hahaha maar eind van de week ga ik op vakantie dus vind het ook wel fijn om al een afspraak in te plannen. 
Tweede vraag, ik ben heel nuchter maar ik haal me soms toch wat dingen in me hoofd dat ik einde van de week ga vliegen nu zo pril nog. Maar ga er ook niet voor annuleren.. en daarbij als het mis gaat komt dit dan heus niet van het vliegen alleen soms krijg ik het ineens even benauwd.
Zo moest dit even van me afschrijven, zo onwerkelijk maar tegelijk zo echt. 
Liefs
 
@liefsvan allereerst gefeliciteerd! 
Ik heb een dag na de positieve test al gebeld. Ik ging ook op vakantie aan het eind van die week en wilde de afspraak maar vast maken. Ik ben ook sowieso medisch en ga bevallen bij de gynaecoloog, dus die heb ik eerst gebeld. Die vertelde me dat ik toch eerst bij de verloskundige moest starten en pas later overgedragen word. Dus toen de verloskundige gelijk ook maar gebeld ?
 
@mirtjemirtje ja ik belde ook de gyn die zei bel je HA maar eerst voor een verwijzing en dan plannen we je in. Dus ik bel morgen ochtend de HA wel even en daarna de gyn weer terug.

Moest jij eerst dan nog naar een verloskundige toe ook voor intake? Of ging je wel gelijk naar de gyn...
 
@liefsvan ik moet eerst naar de verloskundige. Daar nu de eerste echo gehad en over 2 weken termijnecho en intake. In principe mag ik tot 34 weken bij de verloskundige blijven tenzij de verloskundige bij de intake anders besluit of er tijdens de zwangerschap complicaties komen. Ik vind eigenlijk alles wel prima zolang ze me maar goed blijven controleren en we extra groei echo's komen. 
 
@mirtjemirtje spannend zeg! Ik mag 9 sept al naar de gyn maar weer niet of ze dan al een echo maakt... kon de dame aan de tel. Niet vertellen vind het heel spannend.

Ik ben medisch ivm medicatie gebruik waarvoor ik bij mn eerste vaak echo's extra heb gehad en daarbij een keizersnee uiteindelijk
 
Terug
Bovenaan