Wens: zwanger in 2021

Steefeef, balen zeg! Ik reken ook pas vanaf het heftig bloed en vaak gepaard gaat met krampen. Maar das soms pas de 3de dag van mijn rode periode? vroeger dan voor mijn eerste zwangerschap en anticonceptie, of misschien voor de 30 ?
Vanmorgen nog een x getest. Helaas negatief, maar ook nog steeds geen menstruatie of iets te bekennen ? snap er niets van.
Mijn menstruatie mag nu ook wel doorzetten, dan heb ik waarschijnlijk ook net voor Valentijn mijn NOD. Deze maand ga ik voor t eerst met ovulatietesten doen. Mijn vriend gaf aan dat hij het niet erg vindt en het zijn mood niet beïnvloed. Ben benieuwd!! Las ergens dat je het beste in de middag kunt testen? Dat is toch haast onmogelijk met werk etc. Dames nog tips, beter smorgens om 6:15u of dan liever tussen 17 a 20uur?

Hier nog niet meer doorgezet. Hoop morgen wel...

Balen Neeltje. Hopelijk krijg jij ook meer duidelijkheid zodat jij ook door kan!
Wat fijn dat je vriend er geen punt van maakt. Ga je hem dan ook vertellen wanneer je positief test?

Toen ik heb gebruikte, deed ik het overdag steeds rond 11 uur. Ik heb het geluk dat ik thuis kan werken. En op de dag dat ik toch naar het werk moest voor afspraken, kon het testen niet. Gelukkig hierdoor niet mn eisprong gemist ??
Durf niet te zeggen wat nu het beste is, misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Hallo dames, ik ben zo blij jullie verhalen te volgen dan voel ik me niet zo'n aansteller.
Jeetje zeg haha mijn onze 1e was ik ronde 1 zwanger voor ik goed en wel gewend was aan t idee we gaan er voor.. nu voor de 2e vond k ronde 1 goed te doen, veel hoop maar verder kon ik mn gedachte goed verzetten (wellicht door de feestdagen?) Nu ronde 2... jeeeetje die dagen kruipen voorbij, ongelofelijk hahah zit pas op 4dpo en elke vrije minuut denk ik zou het? Voel ik wat? Dus het stelt me gerust dat meerdere van jullie dit hebben hahaha

Succes op het wachtbankje dames of met de volgende ronde voor wie door schuift!

Liefs van mij

Nou zeker hoor, Liefs van. Heel normaal denk ik. En lekker blijven denken, schrijven en voelen hoor. Zonder te veel stress en hoop natuurlijk.

Nog steeds voel ik steken in mn onderbuik en heb ik een opgeblazen gevoel in mn buik en last van mn onderrug. Normaliter heb ik dit tijdens mn menstruatie niet, dus ook ik denk soms nog zou het dan toch? En hoe kan het nou niet raak zijn, we hebben toch rond en op de eisprong gezellige dagen gehad. Het lichaam blijft een ingewikkeld iets, dus het is goed dat we ernaar luisteren en voelen wat we nu echt voelen gebeuren

@steefeef, ik reken eigenlijk mijn menstruatie vanafde eerste druppel. Vaak 2 of 3 dagen is dat het geval en daarna zet het pas door. Ik stop ook echt met tellen zodra er niets meer is. Is dat dan niet slim? ? Tips zijn welkom hoor. Ook omdat ik nog geen ovulatietesten doe. 

Nee niet dat ik weet jessiejm. Ik vroeg het mezelf af omdat ik ook niet goed weet wat je nu aan moet houden, vanaf 1e druppel of vanaf het echt doorzet. Ik lees ook verschillende verhalen hierover. Vandaar mn vraag, was benieuwd of iemand nu wist wat juist is haha.

@steefeef, nou ben even gaan googelen want nu was ik ook geïnteresseerd haha! Misschien heb je hier wat aan. 
"Een nieuwe cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie, maar wat precies als dag 1 van je menstruatie telt, is soms onduidelijk. Spotting kan al dan niet optreden voorafgaand aan de menstruatie. Het is meestal bruinachtig, soms vettig en komt meestal binnen 1-2 dagen voor. De eerste dag van de cyclus wordt echter altijd beschouwd als de eerste dag van actieve felrode bloed flow. Daarom wordt premenstrueel spotting altijd als onderdeel van de vorige cyclus beschouwd."
Dit komt van de site : https://www.daysynederland.com/spotting-versus-menstruatie

@Neeltje, ik hoorde laatst van iemand dat in defolder voor iui wordt aangeraden rond 6 uur in de avond een ovu test te doen. Ik deed het zelf altijd rond half 12 's ochtends, maar heb nu testen van sensitest die zich niet lenen voor meenemen naar werk? dus deze maand ben ik zelf tegen half 7 pas aan het testen. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, als je het maar op hetzelfde tijdstip doet elke dag

Terug
Bovenaan