Wens: zwanger in 2021

@CoVo, superleuk om te lezen dat het zo goed gaat! 
@wensjd, hoe lang het ontpillen echt geduurd heeft bij mij vind ik moeilijk te zeggen. Ik ben 11 maart gestopt. Heb zeker 2 maand echt wel heftigere kwaaltjes gehad als rugpijn, veel dromen en slecht slapen, buikpijn. M'n cyclus heeft er zo'n 4 a 5 maand over gedaan om regelmatig te worden, zit nu op 26 dagen. Heeft gewisseld van 20 tot 29 dagen. 
Verder heb het advies van de dames overgenomen om niet direct conclusies te trekken. Gisteravond getest en was nog steeds positief. Test in de middag denk ik te haastig uitgevoerd? gister nog gezellig gemaakt dus er is zeker een prima kans?
Fijne dag allen?

Herfstbaby, heb jij al tekenen ontvangen voor deze ronde? Ben benieuwd!

Covo, mijn vriend is razend enthousiast. Misschien zelfs wel meer als bij de 1e, omdat we weten wat er komen gaat denk ik.

Verder heb ik gebruik gemaakt van de nuvaring. Ik ben daar al in juli mee gestopt. Oorspronkelijke plan was om na de reis te stoppen en t te proberen. Maar door COVID geen reis en uiteindelijk de plannen wat langer in de koelkast gezet. Maar heb niet echt bewust gevoeld dat ik ontpilt ben. Voor mijn gevoel is sinds de 1e zwangerschap mijn lichaam anders dan doorvoor. Dus vind t moeilijk toe te wijzen aan ontpillen of de eerdere zwangerschap en wat dat allemaal aan je lichaam veranderd.

Succes met alle kwaaltjes!

Hoi covo
Het gaat goed hoor 
We wachten nog op het ziekenhuis maar we gaan wel gewoon door omdat je natuurlijk nooit weet of het lukt en om alle kansen te grijpen die er zijn ik ga de ovulatietesten gebruiken en ik denk dat de piek donderdag is en mijn NOD rond 8 februari heb een korte cyclus van 25/28 dagen dus die datum mag je wel gebruiken vind het zelf ook wel fijn om erg en nasr toe te leven want nu ben ik wel onrustig omdat er nu niks gebeurt masr ik vind het aan de ene kant ook wel.even lekker zonder hormoon spuiten en gerace naar  het ziekenhuis maar aan de andere kant dringt de tijd ook wel met leeftijd want dat daar is ook een grens bij vrouwen voor met behandelingen  
Ps heb alles wat terug gelezen maar alles onthouden is punt 2 haha haal alles door elkaar masr las dat er weer wat meiden positief getest hebben super goed nieuws natuurlijk en ook een boost om door te gaan
En weer een paar positieve berichten over behandelingen ik hoop dat ik daar binnenkort ook bij hoor 
Succes dames en wat ze in Groningen zeggen kop der veur

Haha dank jullie wel meiden ?

Wensdj, heb het aangepast! Mijn cyclus is eigenlijk iedere keer, zowel bij de pil als bij m’n spiraal direct weer terug naar mijn cyclus van 25/26 dagen gegaan. Maar ik lees hier zulke verschillende verhalen over, volgens mij kan daar echt veel verschil in zitten per persoon.

En vanaf welke dag je cyclus start, daar gaat iedereen anders mee om lazen we in deze groep. Er zijn meiden die rekenen vanaf de eerste échte menstruatie dag, dus als het echt doorbreekt, maar er zijn ook meiden die vanaf de eerste verkleuring tellen. Uiteindelijk gaat het erom dat je jouw eigen lichaam leert kennen, en dan maakt het niet zoveel meer uit welke je hanteert. En zeker als je ovulatie testen gaat gebruiken, is je gemeten eisprong belangrijker dan het begin van je cyclus.

Fijn Alyda! Die tweede positieve test zal toch goed gevoeld hebben! Op naar je NOD! ?

Ah wat leuk Neeltje! Ik ben een beetje jaloers op je haha, ik denk dat jij je per steekje in je buik minder druk maakt dan ik ?

Ik ben blij dat ik het gevraagd heb dan Caroline, het voelde niet helemaal ok om geen nieuwe NOD ingevuld te hebben bij jou.
Ja ik begrijp dat het even raar is nu voor je. Heb je een idee hoe lang het zal duren wanneer je bij het ziekenhuis kunt beginnen?

Dag allemaal,
Ik lees al een tijdje trouw mee en heb lang getwijfeld over actief deelnemen en mijn verhaal delen. Ik probeer het namelijk allemaal wat meer los te laten (je raadt het al; dat lukt dus niet ?) en was bang dat actief deelnemen dit niet ten goede zou komen. Daar tegenover staat dat ik heel veel behoefte heb aan het delen van mijn verhaal, zorgen en onzekerheden met gelijk gestemden. Dus daar ben ik dan ?
Ik ben mama van een dochter van 2 (december 2018) en ben vorige maand 36 geworden. Zwanger worden van onze dochter ging zonder slag of stoot. Zonder er al te veel focus op te leggen (geen ovulatie testen etc.) werd ik ronde 4 zwanger.
Oktober 2019 besloten mijn vriend en ik voor een tweede te gaan. Spannend natuurlijk, maar hele grote zorgen hierover hadden we niet. Ik stopt met de pil en bleek december 2019 zwanger te zijn (ronde 2). Helaas was deze zwangerschap van korte duur en met een kleine 6 weken kreeg ik een miskraam. Ontzettend verdrietig, maar ik kon het relatief snel een plekje geven onder het mom dat veel vrouwen een miskraam meemaken.
Begin maart 2020 bleek ik weer zwanger te zijn (ronde 2). Met 7 weken een vroege echo ivm de vorige miskraam. De echo was twijfelachtig. Of ik zat er naast met mijn berekening of het was niet goed. Na 2 weken onzekerheid kreeg ik het verlossende antwoord met 9 weken: het was niet goed en er was een miskraam opkomst. Ik heb ervoor gekozen de miskraam af te wachten. Deze kwam uiteindelijk pas met bijna 12 weken op gang en was behoorlijk heftig met een flinke nasleep. Deze miskraam hakte er mentaal echt in.
In juli 2020 bleek ik weer zwanger (ronde 3). Met 7 weken een vroege echo en tot onze vreugde zagen we een mooi kloppend hartje. We konden ons geluk niet op! Helaas bleek een week later dat het hartje niet meer klopte en dat er voor de derde keer een miskraam op komst was. Kapot waren we. Met 9 weken kwam de miskraam uit zichzelf op gang.
Na 3 miskramen kwamen we in aanmerking voor verdere onderzoek. Uit echoscopisch onderzoek bleek baarmoeder eileider en eierstokken allemaal in orde. Ook uit het chromosoomonderzoek kwam niks afwijkends. Uit het bloedstollingsonderzoek bleek in eerste instantie dat er afwijkende waardes waren in mijn bloed die duiden op erfelijke trombofilie. Bij een tweede test waren de waardes toch in orde. Ik had vals positief getest. Vermoedelijk omdat mijn lichaam nog aan het ontzwangeren was na 3 miskramen in 8 maanden tijd. Een hele geruststelling natuurlijk, maar tegelijkertijd betekent dit ook dat ze in het ziekenhuis niks voor ons kunnen betekenen. Ze kunnen niks doen om onze kans op een goede zwangerschap te vergroten. Ik raak (gelukkig) snel zwanger (tot nu toe), dus het is nu hopen dat er eentje wel blijft plakken.
Gezien mijn leeftijd voel ik de klok wel tikken. Ook ben ik heel bang voor een 4de miskraam-hoe ben ik er dan mentaal aan toe? Ik ben al een tijdje gedeeltelijk ziek gemeld op mijn werk, omdat het mentaal zon grote belasting is (geweest). Ik kan nergens anders aan denken en heb het idee dat dit zelfs mijn cyclus beïnvloedt. De afgelopen 2 cyclussen super regelmatig en sinds deze maand (de eerste maand dat we er weer voor gaan na de onderzoeken) blijft mijn eisprong uit (gebruik ovulatie testen) en had ik zelfs een gekke tussentijdse bloeding (rond datum eisprong, maar die heeft dus niet plaatsgevonden).
ZO... Wat een verhaal ? hopelijk helpt van me afschrijven ?. Ik vind het in ieder geval fijn om jullie verhalen te lezen en hoewel ieder natuurlijk z'n eigen verhaal heeft, vind ik toch veel herkenning in de spanning en onzekerheid die zwanger worden met zich meebrengt. 

Hoi covo
Nee heb geen idee de gynaecoloog in het eerste ziekenhuis waar we voor iui waren zei dat het snel ging zodra ze het doorgestuurd was en ik heb zelf gekeken op de site van het ziekenhuis en daar stond intake 3 week wachttijd maar ik hoor ook wel dat we gelijk aan de beurt zijn omdat  we al.in het traject zitten en dat je automatisch op de wachtlijst staat maar ik weet niet of dat ook geld als je ergens anders heen moet er wachten nog even af deze week anders bel.ik er al achteraan denk ik 

Hai MamaL, welkom!

Wat fijn dat je ervoor gekozen hebt je verhaal met ons te delen. Wat zal jij moe zijn inmiddels..

Mijn 2 vroege miskramen lijken erg op jouw eerste 2, en het kan ontzettend slopend zijn. Ik heb er mentaal ook veel moeite mee gehad, therapie gehad ook. Je kunt maar tot op zeker hoogte relativeren dat de kans een miskraam ‘erbij hoort’. Ik kan me ontzettend goed voorstellen hoe je je voelt. Ik bedenk me mijn angst nu voor een derde miskraam, en dan nog een stukje intenser. En hoe schakel je in hemelsnaam uit dat je er zo mee bezig bent. Als iemand daar het antwoord voor weet..

Het nieuws van het ziekenhuis is fijn, maar geeft geen zekerheid voor een vervolg en ik kan me heel goed voorstellen dat dat wel fijn zou zijn geweest.

Maar, als je van een afstandje kijkt, wat voor mij makkelijker is dat snap ik heel goed, is het wel goed nieuws. Het betekent, bot gezegd, dat je 3 keer pech gehad hebt. Verdrietig, moeilijk, oneerlijk, maar pech.. en hoe lastig is het is om dat te zien, maar dat is goed nieuws. Want dat betekent dat je ook geluk kunt hebben, iedere zwangerschap heb je weer dezelfde 80/20 (onze leeftijd) verhouding. En die 80% gaat écht een keer doorzetten. Daar geloof ik echt in. Niemand kan je alleen beloven of dat de volgende keer gaat zijn. ?

Ik hoop niet dat ik te direct ben, dat is niet mijn bedoeling. Ik heb Asperger en heb een iets mindere sociale filter in mijn communicatie, dus ik uit me vaak uitgebreid en zonder drempel. Het komt altijd uit een goed hart maar ik begrijp wel eens van mensen dat ik wel eens wat direct kan zijn. Dat zie ik zelf niet ?

Ik voel enorm met je mee als ik je verhaal lees, en ik gun je heel snel een gezonde nieuwe zwangerschap!

Bedankt dat je jouw verhaal gedeeld hebt, je bent van harte welkom. Vind je het fijn als ik je toevoeg aan het lijstje? Ik laat die keuze even bij jou, vanwege de eerste alinea in je bericht.

Als jij je fijner voelt als je er zelf even achteraan belt, zou ik dat zeker doen Caroline. 3 Weken is best een tijd! Zou fijn zijn als jullie eerder al op intake kunnen komen!

Terug
Bovenaan