Wens: zwanger in 2021

Hoi! Het lijkt me ook leuk om aan te sluiten en mee te lezen met jullie ervaringen.   Ik ben Sophie, 28jr en mijn vriend is 33 en we willen graag ons eerste kindje. We zijn 8 jaar samen. Ik ben in november 2020 gestopt met de pil en daarna nog niet ongesteld geworden. Dus geduldig afwachten nu! Vanochtend moest ik ineens braken en ik voel me ook een beetje gek, dus toch maar een test gedaan. Die bleek echter negatief. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik te vroeg heb getest, dus misschien over een week of twee toch nog maar een keer proberen. Het was wel aanleiding om wat rond te zoeken op Google en ook dit forum te vinden!    
Edit: Ik ben sinds vanochtend mega afgeleid van (thuis)werk, dus heb net een uur besteed aan dit hele forum teruglezen. Voelt daardoor een beetje als 'laat binnenkomen' omdat een deel van de groep al een paar weken met elkaar meeleeft. Bijzonder om te zien dat er al een paar positieve tests voorbij zijn gekomen en dat iedereen haar eigen verhalen meedraagt. 

Hai SophieTH, welkom!

Ik vind het juist heel leuk dat er steeds nieuwe dames bijkomen! Het is een levendige groep zo! En iedereen heeft zijn eigen verhaal en ervaringen, dus de groep is heel divers.

Oeh wat lastig lijkt het me, dat je nog niet ongesteld geworden bent. Je hoort wel eens van lange periodes die nodig zijn om je cyclus weer op orde te krijgen, maar ik begrijp ook dat je tussendoor twijfels of je wellicht niet zwanger zou kunnen zijn. Ook die verhalen hoor je genoeg! Idd volgende week nog eens proberen te testen?

Ik heb me aangemeld bij de verloskundige. Vind het allemaal best spannend, ik merk dat ik heel gereserveerd ben om blij te zijn. Maar gelukkig kregen we gelijk een indicatie voor een vroege echo, dus die staat gepland over 3 weken! Spannend hoor!

Hoi hoe gaat het met de positieve testen zijn er al weer meer bij en leuk weer wat meiden erbij word een leuk clubje zo en lekker actieve topic
En wat een heftige verhalen komen er voorbij zeg kan er niet over meepraten heb alleen een soort van miskraam gehad maar geen lasten daar van gehad en was heel vroeg al weer weg 
Verder veel gebeld zo ook gister het martini ziekenhuis en kreeg een bel afspraak voor half9 vandaag met mijn arts 
Moest ik uitleggen wat het umcg had gezegt en ze vond het nogal een raar verhaal dus heeft ze er achteraan gebeld uiteindelijk kwam eruit bij het umcg dat er geen overleg was geweest met de gynaecoloog maar dat ze (verpleegkundige poli)het gewoon op de website had gelezen dat ze bij  41 geen behandeling  meer doen toen heeft deze vrouw er van langs gekregen van mijn arts dat ze het een beetje rare gang van zaken vond en dat ze alleen op leeftijd een conclusie trokken zonder dossier van mij dus vandaag gaat  er een fax heen naar de gynaecoloog en die beoordeeld vrij snel of het doorgaat en dan horen we dat binnen 2 week kan ook volgende week al zijn en als ze weer vreemd reageren belt mijn arts er weer achteraan 
Zo dat staat erin lang verhaal maar heb nog wel.hoop op een goede afloop 
Heb ook nog gevraagd of we dan in de tussentijd iui door kunnen zetten maar ze zei dat de kans net zo groot was na 6x dat je zwanger word op de natuurlijke manier dus dat raadde ze af 
Verder staat er al wel een intake bij een kliniek op 16 maart dus we staan in elk geval ergens ongeschreven 
Nu afwachten 

Oh fijn Caroline! Dat is goed nieuws! Wat bijzonder hoe stroef het allemaal gaat zeg! Moet je nagaan eigenlijk hé, dus door een dame die iets te snel een conclusie stelt, gaat bijna jullie droom uit het raam! Wat fijn dat je nu contact hebt en dat het loopt.

Ik hoop van harte dat jullie straks kunnen starten met het traject!

aah Caroline dat is echt heel fijn om te lezen! Wat een sjappie heb je dan getroffen aan de telefoon haha (oke is echt niet grappig!) .. maar fijn dat iemand anders je daar wel serieus nam. Weer goede hoop!

Dag allemaal, sorry lieve dames voor mijn lange tijd niet reageren. Ik ben even gaan teruglezen. 
@carolinerkj ook een Groningse hier met ervaring bij het Martini en bij het umcg. Wat een naar gevoel zeg als ze zo met je omgaan. Gelukkig ben je er zelf nog even achteraan gegaan. Gelukkig staat er nu een intake geplant, dan heb je dat staan en dan kan je ook weer verder. De moed erin houden en het vertrouwen!! Dikke knuffel. 
@Covo wat spannend allemaal zeg. Nu wordt het allemaal steeds echter. Ik vind bet wel heel erg leuk dat je ons op de hoogte blijft houden. Ben benieuwd hoe t met je gaat. Straks naar de verloskundige over 3 weken, wat zal je daar naar uitkijken!!
@sophieth wat spannend dat jullie zijn begonnen aan jullie kinderwens, nu maar afwachten en hopen op goed bericht. 
@liefsvan vandaag op 8 dpo afgezien van wat menstruatie achtige krampjes voel ik nog niks.. jij dan? Ik denk alweer meteen, weer niet gelukt deze ronde. 
@aike ik lees dat je vandaag naar de verloskundige gaat. Misschien ben je al geweest? Even een dikke knuffel voor jou. Laat ons even weten hoe t is gegaan. 
Voor de anderen; sterkte in de wachtweken. Wat duurt het dan toch lang. Pff.
Ik ben zelf onder behandeling geweest bij het Martini ziekenhuis voor een ofo (oriënterend fertiliteitsonderzoek) daar is niks uitgekomen. Ze hebben alleen nog geen hsg gedaan terwijl ik die graag wil. Ik heb me daarom weer aangemeld bij het umcg. Bij het Martini hebben we een complete intake gehad waarin we uitvoerig mijn buitenbaarmoederljjke zwangerschap hebben besproken. Mijn situatie was daarin zeer zeldzaam. Vervolgens krijg ik een inwendige echo en vraagt diezelfde gynaecoloog of iK dat wel eens heb gehad, op zoon moment voel je je echt een nummer. Daarom terug naar t umcg, weer de hele papierwinkel invullen en dan hopelijk snel een hsg. 
Ik heb soms echt dagen dat ik bang ben dat het nooit meer gaat lukken, ik kan dan ook echt niet meer positief denken:(:(.
Sorry voor dit lange verhaal, bedankt voor het lezen!

Terug
Bovenaan