Wens: zwanger in 2021

Ik heb dit toevallig vandaag gedaan. Ik ben verzekerd bij Nationale Nederlanden. Zij hebben een meegroei service, die je gedurende het hele jaar eenmalig mag wijzigen, waarbij je je al reeds afgesloten aanvullende verzekering kunt ophogen bij bepaalde situaties, waaronder zwangerschap. Maar, zo kwam ik vandaag achter, kan dit alleen als er al een aanvullende verzekering is.
In mijn geval, alleen een basisverzekering, kon ze me eigenlijk niet meer helpen. Maar ze heeft een uitzondering voor me gemaakt, en alsnog met terugwerkende kracht een aanvullende verzekering kunnen toevoegen.
Dit heb ik gedaan, vond ik toch wel fijn. De meeste kosten zitten in de basisverzekering, maar met name een extra vergoeding voor een poliklinische bevalling en kraamzorg vond ik prettig

@CoVo goed om te horen! Ik zit bij Unive, op hun site staat dat ik mijn zorgverzekering tot 1 feb kan wijzigen. 

Erg lastig omdat ik pas net begin en geen idee heb of het dit jaar wel gaat lukken. Stel het lukt wel dan wil ik achteraf geen spijt hebben dat ik me niet extra verzekerd heb. 

Ik ga maar eens een belletje wagen naar Unive, ze zullen vast advies kunnen geven. 

Slim CoVo, en wat fijn dat ze je wilde helpen!

Ik denk dat ik morgen ook even met mijn verzekering ga bellen. Zit zelf bij cz. Vind het zelf ook wel gek om hem af te sluiten, en voor hetzelfde geldt wordt ik dit jaar niet zwanger. Morgen inderdaad dan maar even bellen ?

Ik dacht precies hetzelfde, en tot op heden nooit een aanvullende verzekering nodig gehad. Ik was dus erg blij dat ze nog wel een uitzondering voor me wilden maken.

Bellen kan geen kwaad!

Hoe is het met iedereen?

Ik heb ze gelijk maar gemaild, ben benieuwd wat ze zeggen.

Hier goed, kan niet wachten tot mn menstruatie klaar is en we weer een poging kunnen wagen. Als ik mn menstruatie zaterdag of zondag in laat gaan, zit er direct een verschil in van 2 dagen qua eisprong. Geen idee dus wat ik aan moet houde. Ik ga vanaf volgende week woensdag maar met cb ovu testen doen en in die twee weken het heel veel dagen gezellig maken haha.

Je niet druk maken hoor CoVo, je bent hartstikke zwanger! Testen weggooien en genieten jij ?

@covo laat je niet gek maken he! Geen wonder dat de test een minder sterke uitslag gaf. Maar snap het helemaal! Je wil gewoon bevestiging.
Met betrekking tot de zorgverzekering: ik had het alvast uitgezocht in december, voor het geval dat (hoop hoop!), maar voor mij veranderde er eigenlijk niet zo veel. Het meeste zit in je basisverzekering en ik had al 1 ster aanvullend (zilveren kruis) ivm de nodige fysio. Bij meer sterren kreeg je nog een stukje eigen risico vergoed voor kraamzorg. Maar ik had het omgerekend en als je hem alleen daarvoor zou plussen dan was ik aan premie meer kwijt dan dat het oplevert. Is dus wel de moeite waard om even door te rekenen :) oja en als ik na maart zwanger zou raken is de kraamzorg al weer in 2022 haha! Pfoehh wat klinkt dat verweg! 

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties allemaal hoor. Wat een fijne warme groep. ❤️ Ik heb geen testen meer in huis, en ik heb mijn mindfullness technieken uit de kast getrokken om m’n angstige gedachtes te kunnen handelen. Lukt aardig, morgen weer een dag! Ik ben zwanger!

Ja dat is lastig SteefEef! Ovulatietesten erbij en dan bekijken hoe je lichaam deze maand reageert. Ik vind de dagen tussen menstruatie en eisprong altijd sneller gaan dan de dagen tussen eisprong en NOD, heb jij dat ook? Voor je het weet zit je weer op het wachtbankje ?

Mandarijntje en Liefs van, ik vind het zo spannend voor jullie! Gaan jullie al eerder testen?

Ik schrik er best van, die onvriendelijke berichten vanuit de ziekenhuizen. Zeker met een situatie als deze, wil je je juist alles behalve een nummer voelen!
Mandarijntje, ik hoop dat die donkere momenten steeds kort zijn. Ik ken ze, en het is uitputtend. Die dagen zijn pikzwart. Ik hoop dat je heel snel bij het umcg verder kunt. Als je eenmaal de uitslag van de HSG hebt, bespreek je dan ook direct eventuele verdere benodigde stappen? Ook als de uitslag goed is?

Aikee, ik vind het inspirerend hoe nuchter jij met alles omgaat. Zal vast niet altijd makkelijk zijn, maar ik vind het heel fijn je in de groep te hebben. Ik ben benieuwd wat de verloskundige morgen vertelt!

Als iemand ben vergeten, sorry, ik heb mijn best gedaan alles goed terug te lezen! ?

Terug
Bovenaan