Wens: zwanger in 2021

Ohhh moet het even van me af schrijven hoor
Ik had vanmorgen ineens even krampen en dacht nu is t klaar... de menstruatie komt er aan (een week eerder welliswaar).
Gelukkig is het nu weer weg en voel ik me weer prima maar man man wat kan je beïnvloed worden zeg! Kon wel huilen en er was niks aan de hand.
Bah. Hoe kom ik die dagen door?! En wat als ik teleurgesteld word.. gelukkig weten jullie hoe dit voelt me man verklaard me voor gek denk ik als ik dit vertel.

Wij hadden zojuist een heel prettig gesprek met de verloskundige. Zij ziet en hoort natuurlijk van alles. Op basis van onze details en beschrijving, gaat zij toch nog uit van het positieve en wachten we inderdaad de echo volgende week af. Bloedverlies aan het begin van de zwangerschap, zelfs met stolsels, komt schijnbaar echt heel veel voor en hoeft niet per definitie te betekenen dat het foute boel is. We varen dan ook maar op haar jarenlange ervaring en wachten het af. Het zou heel mooi zijn als alle stress en paniek voor niets zijn geweest. Spannend vooral, we houden wel een slag om de arm... 

Hoi allemaal, ik heb hier heel wat berichtjes gemist denk ik. Ik wou even melden dat wij deze ronde overslaan. Mijn vriend was afgelopen week voor zijn werk in de UK, we zijn nu gezellig in quarantaine maar hij moet eerst donderdag of vrijdag nog een test afleggen om te zien of hij negatief is voor corona. Pas daarna voelt het goed om eraan te beginnen. Helaas is dat ook net de moment van mijn eisprong dus denk dat de kansen sowieso wat verkeken zijn. Dan beginnen we er gewoon in februari aan. Wat maakt die 1 maand nu op mijn 2j wachten? Ik maak mezelf maar wijs dat het niets is en zo voorbij gaat maar stiekem vind ik het toch zuur. Ik wil zo graag aan deze reis beginnen en het voelt nu of die telkens wat uitgesteld wordt, eerst moest mijn vriend 1.5j wennen aan het idee, dan door corona in mei 2020, daarna door onzekere werkomstandigheden, dan weer door corona en nu weer door het werk. Ik baal er een beetje van. Gelukkig is mijn cyclus kort, ik moet gewoon nog even geduld hebben. Sorry voor de klaagzang :).     

Liefs van, heb je vaker krampen 6 dagen voor je menstruatie? Kondigt jouw periode zich altijd zo vroeg al aan?

Het is ook een mooie timing voor een eventuele innesteling ?

Wat ik bedoel te zeggen: het kan vanalles, of niks betekenen. Wat je voelt, wat je niet voelt, wat je denkt te voelen, uiteindelijk kan het raak zijn zonder enige symptomen en het kan alsnog menstruatie worden terwijl je zeker denkt te weten dat het raak is. Ons lichaam doet maar wat ??‍♀️

Lieve liefs van, ik begrijp heel erg goed hoe je je voelt. Ik hoop ontzettend met je mee, en ik hoop dat het je lukt de komende dagen om wat afleiding te vinden. ?

@Covo nee eigenlijk helemaal niet ik krijg heel soms de dag er voor kramp maar meestal op de dag van mn menstruatie pas. Eigenlijk voel ik behalve mn humeur van te voren niet zo veel... dus idd wat je zegt het kan ook best een innesteling zijn. Mooi wat je lijf allemaal kan maar ook zo frustrerend soms he?!

Het lucht alweer op door het hier te schrijven merk ik.

Hoe voel jij je ondertussen @Covo?

Oh Aikee dat zet een lach om m’n gezicht! Ik snap de slag om de arm zeker, maar dit is toch een fijner gesprek dan verwacht denk ik? Hoe voel je je erbij?

Kat, wat balen! Snap ik hoor! Mag ik een persoonlijke vraag stellen? Vinden jullie beide dat het goed is om tot volgende maand te wachten? Of met name je vriend? Ik bedoel hier niets mee, maar het kan heel lastig zijn als jullie hier niet helemaal over op een lijn liggen. Dat zou ik vervelend voor je vinden.

Ik heb gelezen dat Corona geen extra risico’s meebrengt voor een zwangere vrouw, of de baby. Maar ik begrijp ook wel dat het misschien niet lekker voelt.

Er is geen perfect moment hé.. Op een gegeven moment moet je de sprong gewoon wagen. En het oplossen als het dan gebeurt.

Ik heb vorig jaar een burn-out gehad, werk nu in een 2e lijnsspoor wat betekent dat ik uiterlijk september bij mijn huidige werkgever weg zal gaan. Ben nu aan het solliciteren, en besef me dus dat de kans aanwezig is dat ik geen baan vind voor die tijd. Maar dat lossen we samen wel op. We hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn, dit kun je altijd maar voor een beperkt deel plannen. De rest overkomt je en moet je mee dealen. En dat komt wel goed, ik maak me daar niet druk om.

Fijn dat je het van je af schrijft! En op naar volgende maand!

Ah Liefs van, maar dan zou ik me geen zorgen maken ? Jij kent jouw lichaam het beste, en als dit niet regulier is zou ik nog niet denken aan een menstruatie. Nog 6 dagen meid. ??

Ik voel me beter vandaag. Ik heb even opgezocht of mijn stress kwaad kan, dat hoor je wel eens, maar dat is gelukkig een fabeltje. Niets kan een miskraam veroorzaken, behalve een fout in de ontwikkeling. Dus dat stelde me ook iets meer gerust. Ik zoek afleiding, ben lief en positief voor mezelf en vertel mezelf dat ik blij mag zijn. Nog 19 dagen tot de eerste echo ?

@CoVo, mijn vriend staat er heel nuchter in, hij heeft eens gelezen dat corona de zaadkwaliteit kan aantasten en omdat er nog geen resultaten op lange termijn zijn wat dit doet met het kind, wil hij geen risico nemen. Ik kan hem ergens wel volgen en snap zijn bezorgdheid en hij snapt mijn frustratie, en daarmee is de kous dan af :). Ik roep al sinds mei dat we niet moeten wachten want dat er never nooit een gepast moment is. Ik probeer er nu maar het positieve van in te zien, heb ik nog wat tijd om mezelf een gezondere levensstijl aan te meten. Hij is er allesinds wel mee bezig, heeft zelfs al een naam gevonden waar hij helemaal enthousiast van is :)
En net wat je zegt, problemen moet je pas oplossen als ze zich voordoen, niet over piekeren voor ze er effectief zijn. Idd, op naar volgende maand, dan is mijn eisprong rond 14/15 februari, romantischer kan niet :)

Terug
Bovenaan