Wens: zwanger in 2021

@kat wat super leuk en spannend! 

ik heb tevens hetzelfde gevoel, ik voel me bevrijd na het stoppen met de pil. Het is een heel fijn gevoel dat mijn lichaam weer puur natuur is! 

Paar dagen niks gepost wel meegelezen
Weer nieuwe meiden erbij gezellig 
Nog geen positieve testen zag ik maar wel nod die er aan komen  zo benieuwd 
Bij ons na de schok dat we ineens nergens meer op de lijst stonden en ik best wel in paniek was daar door maar gelukkig kan ik ook wel weer  snel relativeren dus hele maandag ochtend bellen met klinieken en ziekenhuizen  toch goed nieuws het UMCG gaat ons toch helpen we hadden donderdagochtend al de vragenlijst in de bus gelijk ingevuld ook die van mijn vriend gelijk gedaan via telefoon en geoefende handtekening omdat hij vrijdagavond pas terug komt en ik de formulieren gelijk dezelfde dag weg wilde hebben ?dus nu wachten we op bericht voor een intake 
Verder gebruik ik  ook ovulatietesten omdat mijn cyclus erg kort is mis ik hem gemakkelijk en ook als het midden in de week is kan mijn vriend ook aan de planning vragen of hij avonds naar huis kan zodat we kunnen klussen ? masr gelukkig valt mijn piek meestal.in het weekend en ook best vaak in de week dat hij vrij is maar straks is het makkelijker omdst we dan het ivf traject in gaan en dat was ook al met iui dan kon ik zeggen wanneer hij vrij moest vragen meestal 2 dagen na de pregnyl en zijn baas weet ervan dus als hij belt kan hij ook naar  huis 

Ik vraag me af.. deze maand deed k voor t eerst ovu testen maar wellicht is mijn LF langer of korter dan 14 dagen (ging nu uit van 14, en a.s. maandag is dus 14pdo) . 14 is gemiddeld toch?

Weet iemand van jullie wat minimaal en maximaal nodig is voor een goede innesteling bijv.?
En je eisprong is het beste tussen dan 12 en 19 lees ik op internet klopt dat ook een beetje?

Ik probeer me wat meer te verdiepen hierin ter voorbereiding op komende maand. Al kan ik natuurlijk zolang er geen menstruatie is nogsteeds positief testen, ik stel me daar niet op in.

Liefs van mij

Oh Caroline wat fijn! Wat ben je een powervrouw ook dat je er zo achteraan zit! ?? Heel erg fijn dat het UMC toch wil doorgaan. Ik hoop dat jullie snel op intake kunnen! Haha die handtekening ?

Liefs van, ik heb daar eerlijk gezegd weinig verstand van. ? Ik reken eigenlijk ook altijd met 14 dagen. Je komt er eigenlijk ook alleen maar achter als je zeker weet op welke dag, dus minimaal met testen, je ovulatie valt. Als mijn NOD toch eerder of later viel dan verwacht, ging ik er eigenlijk altijd vanuit dat mijn ovulatie eerder of later viel.
Twijfel je hieraan bij jezelf? Is wel interssant om bij te houden om je cyclus nog beter te leren kennen!

@Covo nou inderdaad sinds ik gestopt ben met borstvoeding wordt mn cyclus weer 'normaal' tijdens mn borstvoeding periode heb ik 2x een cyclus van >40dgn gehad en ik denk zonder eisprong. De 1e 2 maanden na het stoppen boem voelde meteen mn eisprong weer, de maand erna niet (voor mn eerste zwangerschap voelde ik die ook elke maand) en mn cyclus ging weer terug naar ong 32-33 dagen.
Deze maand naast een voelbare eisprong dus ook gemeten met CB omdat ik wel benieuwd was of er weer regelmaat in komt ben ik dus nu die LF beetje aan t uitvogelen. Ik ga het bijhouden en ben dus benieuwd waar ik deze maand uit kom. Want stel dat het geen 14 maar 16 -18 dagen is de LF dan zou ik ook zinloos getest hebben vandaag. Ik ben benieuwd wordt vervolgd!

Ah wat jammer van de test @van Liefs, maar je zit nog voor NOD, dus mischien was het nog te vroeg? Ik dacht dat een LF tussen 10 en 17 dagen goed is, geen idee eigenlijk wat ideaal is voor een eisprong.
@kat, wat fijn dat jullie nu toch echt begonnen zijn!

@Carolinerkj, wat goed dat je er achteraan gezeten heb en dat het  UMCG jullie nu toch gaat helpen. Hopelijk heb je snel je intake en kunnen jullie daarna ook snel starten.
@JessieJM, ik ben begonnen met ovutesten omdat ik het idee had dan de ene cyclus ik een vroege eisprong had rond cd12/13 en de keer erna pas rond cd19.  En mijn vermoeden klopte ook. Ondertussen is het de afgelopen tijd steeds rond cd15/16 en gebruikt ook niet elke ronde de testen meer omdat ik er juist te zenuwachtig van wordt als dat lijntje maar niet donkerder wordt.
Ik hoop echt dat ik morgen ongesteld wordt, zodat we weer aan een nieuwe ronde kunnen beginnen. Ik weet nog niet zeker of ik dit keer ovu testen ga gebruiken, maar aangezien dit keer ineens weer een latere eisprong was, denk ik het wel. 

Snap ik Liefs van! Eigenlijk weet je je NOD niet precies zonder je LF te kennen, en weet je dus ook niet hoe vroeg je eigenlijk aan het testen bent. Ik hoop zo met je mee!

Sunflower, sorry ik heb een deel van je verhaal gemist deze maand denk ik. Waarom hoop je dat je menstruatie morgen start? Heb je er geen vertrouwen in deze maand?

Ik ben sinds 2 maanden aan het tempen. Daarmee heb ik veel beter inzicht gekregen op mijn cyclus. Ik weet nu dat ik net voor m'n eisprong een kleine dip heb in m'n temperatuur en daarna stijgt het gestaag. Vorige maand daalde hij de dag voor m'n nod en op m'n nod was hij terug naar m'n laagste temp. 

deze maand zie ik weer die dip voor m'n eisprong (lh piek ook gemeten met ovutest) en daarna liep m'n temp mooi op. Tot vandaag, nu was m'n temp wat lager. Ben benieuwd wat m'n temp morgen is, als hij omhoog is weer kan het een innestelingsdip zijn geweest. Zit nu weekje voor nod dus kan prima.
mocht je twijfelen over je LF zou ik het tempen is proberen. Ook de ovutesten gaven mij genoeg duidelijkheid. Ik word standaard 2 weken na mijn lh piek ongesteld. Als je een aantal cyclussen bijhoudt wanneer je piek is en wanneer je ongesteld wordt, dan scheelt dat als het goed is Max 1 of 2 dagen per cyclus. Dan weet je dat dat je LF is. Hopelijk is het niet nodig omdat je eerder dan die paar cyclussen al een positieve test in handen hebt ☺️

Terug
Bovenaan