Wens: zwanger in 2021

Is er nog plek in deze groep voor een dame met kinderwens?
Mijn korte avontuur tot nu toe:
Ik ben 29 jaar en mijn vriend is 30 jaar. We zijn 6 jaar samen. Eind november ben ik gestopt met de pil en gaan we proberen zwanger te raken van ons eerste kindje. Na m'n laatste pil had ik een ontrekkingsbloeding die begon op 27 november. Precies op de 28e dag op 24 december een menstruatie. Daarna ben ik begonnen met ovulatietesten. Op 6 januari waren er 2 donkere strepen te zien en hebben we een gezellige avond gehad.
Aangezien m'n menstruatie zo mooi op de 28e dag kwam, verwachtte ik dat deze maand weer. Die dag is al voorbij, maar de zwangerschapstest is negatief. Ik heb zeker 14 jaar anticonceptie geslikt, dus ik weet ook wel dat ik m'n lichaam tijd moet geven. Ik heb me er op ingesteld dat het maanden kan duren, wellicht langer maar hopelijk niet. Het rommelt behoorlijk van binnen, dus ik zit echt te wachten tot het komt... Op dit moment vind ik niet menstrueren heftiger dan niet zwanger zijn. Ik ben pas net begonnen. Niet menstrueren betekent toch dat ik helemaal geen eisprong heb gehad?
Fijn dat er een plek is om je verhaal te kunnen delen. Er staan al behoorlijk wat berichten hier en ik ga ze de komende dagen allemaal lezen.
Liefs Julienne

Welkom Julienne!

Ik denk dat je nog even een of twee daagjes geduld moet hebben. Als je een positieve ovulatietest gehad hebt, heb je zeer waarschijnlijk wel gewoon een eisprong gehad.
Maar de eisprong vindt 24 tot 48 uur na je positieve test plaats. Dus dat zou ook 8 januari geweest kunnen zijn. Daarnaast is jouw cyclus idd waarschijnlijk nog vorm aan het krijgen, dus het is nog te vroeg om definitief te zeggen dat jouw luteale fase (tussen eisprong en menstruatie) altijd precies 14 dagen duurt. Misschien duurt die deze maand 15 of 16 dagen. Met die twee kleine aanpassinkjes in je cyclus tov vorige maand, zou je NOD al mogelijk een paar dagen kunnen verschuiven, en dus mogelijk vandaag of morgen kunnen doorkomen.

Ik snap heel goed hoeveel spanning dat met zich meebrengt hoor! Maar van wat ik nu van je lees, zou ik me nog geen zorgen maken. Makkelijk gezegd he! ? Ik ken het haha. Maar 14 jaar anticonceptie is lang, en ieder lichaam is anders. Wacht het eventjes af deze dagen. En als je over 3 dagen nog niet ongesteld bent geworden, doe je gewoon nog een keer een zwangerschapstest.

Heel leuk allemaal, zo’n kinderwens, maar ons geduld wordt pittig op de proef gesteld ? Succes! En leuk dat je bij de groep gekomen bent!

CJS, ik ben benieuwd wat je temperatuur vandaag gedaan heeft? Ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik daar geen discipline voor heb haha ? Maar het zou heel betrouwbaar moeten zijn toch?

@covo het is heel betrouwbaar als je het altijd op hetzelfde tijdstip doet. Nu weiger ik in het weekend een wekker te zetten dus dan kan het vergeleken met door de weeks wel eens een uur schelen. Dus helemaal 100% waterdicht is het niet, maar het geeft me wel echt een beeld van m'n eisprong en aankomende menstruatie. 
gister was m'n temp om 8.45 37.00 en vandaag was hij om 6.15 ook 37.00. Je zou dus zeggen dat hij dan 1,5 uur later hoger geweest zou moeten zijn. De komende dagen dus nog even afwachten maar het is in ieder geval niet verder gezakt daar ben ik blij om. 

hoe voel jij je? 

Goedemorgen dames, 
Hier dpo 5. Heb al sinds gisteren af en toe op verschillende plekken in mn buik kleine steekjes. Heb dit normaal  nooit. Maar lees er verder geen dingen uit af, gezien dat nog veel te vroeg is.
Weten jullie ook hoe zit met invloed van stress op een eventuele innesteling? Ik probeer zo zen mogelijk te blijven maar dat wordt me op het werk behoorlijk moeilijk gemaakt?

CoVo, ja ik ga ervanuit dat ik dit weekend gewoon ongesteld wordt, omdat uitgaande van me cervixslijm , me eisprong later was. En we hebben het dus te vroeg gezellig gemaakt en rond de vermoedelijke eisprong lukte het niet. 

Hee meiden,  Ik ben over stag gegaan na jullie tips. Vandaag toch nog een ovulatietest gekocht en direct gebruikt want het was volgens het ClearBlue schemaatje precies de goede startdag (CD 11 obv mijn gemiddelde cycluslengte). Hij was nog negatief, maar dat was naar verwachting. Ik ben heel benieuwd of ik mn ei ga vinden komende week! 

Heel spannend meiden!

CJS en Alyda, ik hoop met jullie mee dat het goede tekenen zijn! Ik vind de temperatuur methode in ieder geval heel interessant!
Ik voel me goed, een stuk meer ontspannen en lichamelijk mag ik nog niet klagen. Ik voel genoeg, maar het is niet vervelend. Wel vandaag voor het eerst een ochtend flink misselijk en duizelig, maar dat zou ook prima door iets anders gekomen kunnen zijn natuurlijk.

Alyda, ik zou me niet teveel zorgen maken daarover. Het woord ‘stress’ wordt al snel gebruikt. Voor je echt over stress spreekt, wanneer het schadelijk wordt voor je lichaam en eventuele zwangerschap, gaat het om meer dan een paar dagen flink zenuwachtig zijn. Stress betekent een hoge bloeddruk, hoge hoeveelheid cortisol hormoon, etc. Daarnaast heb ik, omdat ik met dezelfde vraag zat omtrent een mogelijke miskraam en mijn angst, een stuk gelezen van een universiteit, die aangaven dat stress geen invloed heeft. Tuurlijk, het is niet goed, maar onze vorm van ‘stress’ is niet schadelijk. Dat hielp mij ook enorm om meer te ontspannen, raar hé!

Ah Sunflower wat jammer. Dan hoop ik idd voor je dat het snel doorkomt!

Ik ben benieuwd of je je er ook rustiger door voelt Jessie! Ik hoop het voor je!

Hoe gaat het met de andere meiden inmiddels? Liefs van en MandarijntjeX bijvoorbeeld? Maar ook anderen met een komende NOD?

Terug
Bovenaan