Wens: zwanger in 2021

Bedankt voor het welkom heten CoVo, MandarijntjeX, en Lissieoli. Ik wacht maar tot ik ongesteld ben, dan zekerheid. Gisteravond een vroege test gedaan, negatief natuurlijk... Kon me niet inhouden, zo stom van mezelf.. 
Lissieoli, hopelijk is het gewoon een innestelingsbloeding. Ik duim voor je. Ik had dit ook bij de eerste. Laat het ons weten!
Ik dacht, ach als we voor 'n tweede gaan maak ik me vast niet zo snel druk.. Want ik weet dat het kan maar toch... Herkenbaar? 

Hi dames, 

Ik heb vandaag geïnformeerd bij mijn zorgverzekering. Het kom erop neer dat bijna alles al vanuit de basisverzekering vergoed is. Natuurlijk zitten er bij een aanvullend pakket wat extras bv een vergoeding voor een cursus, kraampakket en een vergoeding voor de kraamzorg. 

Ik weet niet zo goed wat te kiezen. Waar hebben jullie voor gekozen? 

Baby uit liefde, bij de eerste zat ik bij Ohra. Deze kon je gedurende het jaar ophogen. Ik heb dit toen in mei gedaan (uitgerekend in Nov). Kon wel uit, alles werd vergoed. Zwangerschapsfitness en cursus, eigen bijdrage kraamhulp etc.
Nu niet specifiek een verzekering uitgekozen betreffende zwangerschap, wel bekeken maar niet perse voordelig. 

Je verhaal is heel herkenbaar hoor Alyda. Ik denk dat dat de worsteling van iedereen hier is. Je wil er graag minder mee bezig zijn, maar hoe lukt dat dan. Het lijkt nu nog heel lang voor het 2 februari is, maar iedere dag ben je er een dagje dichterbij! Veel afleiding zoeken! Ik duim mee!

Haha SteefEef, als je af en toe maar komt kijken in de groep en ons op de hoogte houdt als je NOD in de buurt komt! ?

Baby uit liefde, klopt. Ik heb er wel voor gekozen om een aanvullende verzekering aan te sluiten, met name vanwege de extra vergoeding van kraamzorg en een ziekenhuisbevalling. Daarnaast ben ik wel geïnteresseerd in cursussen rondom bevallen, dus het leek mij een goede keuze. Ik zit zelf bij Nationale Nederlanden.

Skipbo, vroeg testen is niet stom hoor. Doen we allemaal. Het is nog vroeg. ?

Lissieoli, hoe is het vandaag met jou?

Ik zag in een ander topic dat Julienne een positieve test had! Woohoo! Goede berichten!

Sunflower, hoe is het met jou?

Bedankt voor de tips. 

Omdat ik nog niet zwanger ben vind in het lastig een keuze te maken. Als het na maart mag lukken zou ik in 2022 bevallen. Dan heeft die verzekering geen nut toch? 

Zou wel heel snel zijn als het voor maart zou lukken.. Kans is veel groter dat het daarna gebeurt..

Zouden jullie in mijn geval een aanvullende verzekering nemen? 

Hallo Dames! 

Wat een gezellige groter groep. ☺️
Mag ik met jullie mee kletsen? 
Wij zijn bezig voor een 2e kindje ronde 5 mijn nod is tussen 2 feb en 6 feb. Ik weet het niet precies omdat de laatste 2 maanden mijn cyclus ineens langer is. Dus hou zelf 6 feb aan :) 
Hier is het wachten nu aangebroken

Baby uit liefde, ik heb altijd al een aanvullende verzekering gegad dus kan niet helemaal objectief advies geven maar hier mijn ervaring: ik ying tijdens mn 1e zwangerschap vaak extra naar de fysio... dus fijn dat ik aanvullend verzekerd was.. cursussen heb k niet gedaan.
Na de intake bij de verloskundige werd ik direct medisch dus was een aanvullende verzekering voor een ziekenhuis bevalling ineens niet meer aan de orde die moest er nu medisch gezien toch al komen...

Na mn bevalling heb ik mn aanvullende verzekering nog kunnen inzetten voor een borstkolf dat vond k ook heel relaxt want toen k ging werken ben ik gaan kolven.

Terug
Bovenaan