Sorry hoor voor mijn passieve houding. Om te beginnen is het erg druk op mijn werk oa wegens de huidige toestanden in ons land. Dat daargelaten... vanochtend hadden we de echo. Zoals verwacht, was er helaas niets zichtbaar. Wat wel wat zorgwekkend ervaren werd, was dat er helemaal geen verdikt baarmoederslijmvlies werd waargenomen. Eigenlijk een compleet schone baarmoeder. Enerzijds gunstig, want dan valt er nu ook niets meer af te drijven, anderzijds vind men het wel bijzonder dat er nog steeds symptomen (misselijkheid en vooral veel plassen, maar ook lastig uitplassen) zijn. Dat kan natuurlijk he... maar, ik ga nog horen of bloedonderzoek nodig is om HCG te bepalen én men wil uitsluiten of er sprake is van een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Laat van dat laatste vooral geen sprake zijn, want dan rol je weer in een compleet ander probleem. Dat wachten we dus maar even af. Op alles is doorgevraagd, eerste dag laatste menstruatie, wanneer positieve test, symptomen etc. Gelukkig heb ik alles digitaal genoteerd en bijgehouden, dus daar kon ik op terugvallen. Dat gezegd hebbende, mag ik inderdaad de bloeding van die betreffende vrijdag (start) en zaterdag (zette door) aanhouden als menstruatie. Dat houdt concreet gezien in dat ik vandaag mijn eisprong zou hebben en laat ik nou net vanaf zondag waterige afscheiding hebben zoals ik gewend ben tijdens een eisprong. Die waterige afscheiding heb ik tot op vandaag. We kijken positief naar de toekomst, we durven alleen niet goed een test te doen vanaf de zogenaamd voorspelde menstruatie datum rondom circa 10 februari. Als ik eind februari nog niet zou menstrueren, dan doen we in de eerste week van maart een test. Eerder niet, om nieuwe teleurstelling te voorkomen. Ergens hoop ik gewoon ongesteld te worden, want dan kan je weer rekenen op een toch enigszins normale cyclus. Een heel verhaal is het geworden. Superleuk trouwens dat er zoveel nieuwe dames bij zijn gekomen. Gedeelde smart is toch halve smart. Zeker, omdat wij ervoor kiezen alles rondom de zwangerschapsplannen voor onszelf te houden, zo ook het slechte nieuws. Mocht dit vaker gaan voorkomen, dan zullen we onze familie uiteraard inlichten, we hopen echter op toch binnen afzienbare tijd positief bericht!