Wens: zwanger in 2021

Dat lijkt me ook super knap om direct te kiezen voor curretage. Viel het je mee of tegen?

Ik had eerst vertrouwen dat mn lichaam het zelf wel ging doen. Ergens wilde ik het ook nog niet geloven toen. Misschien speelde dat ook wel mee met dat het niet vanzelf ging. Ik vind het altijd ook spannend als dingen daaronder gebeuren zeg maar haha. Toch heb ik nu gezegd, als het weer zo mag zijn geef mij dan maar direct medicatie, dat is me zo meegevallen.

Vanuit dit forum zat ik toen ook in een app groep, wat super fijn is dat je dingen samen kan delen. Er toen uitstappen was goed maar deed me ook wel pijn.

Nu in afwachting zitten vind ik extra moeilijk
Ook als het positief is, vind ik de eerste weken en echo dood eng.

Hoe ervaar jij dit CoVo en/of andere meiden?
 
Ik sluit me ook graag aan. Net als Alyda kletsen ik ook een tijdje mee in het zwanger worden in 2020 topic en vond dat toen erg fijn.
Wij zijn allebei 38 en al heel wat maandjes bezig voor een 2de kindje. Deze week gesprek gehad met de arts/ gynacoloog en gezien me leeftijd gaan ze niet zelf onderzoeken starten, maar heb gelijk een verwijsbrief meekregen voor een gesprek bij een fertiliteitskliniek.  

Ik denk dat mijn eisprong dit weekend is en dat me NOD dan rond 23 January zit.
 
SteefEef, de curettage was voor mij perfect. Ik kreeg een roesje, dus ik viel weg en toen ik weer wakker werd was het gebeurd. Toen brak wel de realiteit door, ik voelde me erg eenzaam. Ik kan me voorstellen dat je, als je er iets langer over doet om het af te sluiten, wellicht jezelf ook iets meer tijd gunt.

Ja pff ik kijk uit naar die positieve test, maar ik sla de weken tot de eerste echo graag over ? Nu valt het nog wel mee voor me, ik zeg steeds tegen mezelf dat ik nergens op reken. Dat werkt nu nog wel.

Welkom Little Sunflower! Ik heb ook jou bij het lijstje gevoegd! Gezellig dat je erbij komt! Spannend, wachtweken net begonnen voor jou! En de stap naar een fertiliteitskliniek, fijn dat je daar direct naar werd doorverwezen! Heb je er een beeld bij wat een volgende stap voor jullie gaat zijn?
 
@mandarijntje Snap ik dat je dan verder onderzoek wil. Ik heb nog nooit een zwangerschap gehad en heb wel duidelijke pieken op ovutest en ook m’n temp is hoger na eisprong, dus denk dat dat wel goed zit. Bij mij zijn mijn waardes ook allemaal goed, er waren alleen heel veel blaasjes te zien op de echo, waardoor ze de diagnose hebben gesteld. 
 
@covo Jeetje zeg wat heftig. En wat ik zei was niet als aanval bedoeld hoor! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen en overheerst de blijdschap boven de angst. Kan mij goed voorstellen dat het beangstigend is om weer zwanger te raken. Het kan trouwens zeker dat je cyclus meer afwijkt als je er meer mee bezig bent. Stress is niet goed voor je lijf en heeft invloed op je hormonen. Ik heb (achteraf waarschijnlijk door alle stress) zelfs een keer een cyclus van 60 dagen gehad. 
 
@steefeef Wat heftig zeg dat je pas zo laat het vruchtzakje bent verloren. Snap dat je dan even nodig hebt om dat een plekje te geven. Ik vind sowieso dat wachtbankje iedere keer super spannend! Ik zit op dit moment in een app groep met meiden die vorig jaar probeerden zwanger te worden. Ik ben op dit moment samen met nog een meisje de enige die niet zwanger is, de rest is of bevallen of nog zwanger. Super leuk voor hun en leuk om te lezen hoe het met ze is, maar voel me er stiekem best alleen in dat het nog niet gelukt is. 
 
@carolinerkj spannend! Ga voor je duimen!
 
@littlesunflower wat fijn dat je gelijk bent doorverwezen! Hopelijk heb je voor die tijd nog een positieve test in handen en anders goed dat ze je gaan onderzoeken. 
 
Ik heb gister de intake met de diëtiste gehad. Ze is echt onwijs leuk en dacht goed mee. Heb nu het advies gekregen om koolhydraat arm te eten. Heel ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat een lijf met pcos koolhydraten makkelijker omzet in buikvet en daardoor val je niet of weinig af. Door koolhydraat arm te eten, gaat je lichaam automatisch eerder de vet reserves aanspreken en zou je sneller afvallen. Ik moet tussen de 60 en 80 gram koolhydraten per dag eten en mag er echt niet boven. Verder hoef ik dan geen kcal te tellen, omdat je daar automatisch onder schijnt te blijven, omdat je sneller verzadigd bent. 
Ga er maandag gelijk mee van start. Vandaag een planning gemaakt voor wat ik de hele week ga eten. Ben benieuwd of het gaat werken en het iets voor mij is.. Over een maand hebben we weer contact om te kijken hoe het gaat en of er aanpassingen nodig zijn. 
 
Wat knap cjs dat je dan nog in de app groep zit. Je hebt ergens dan elkaar nog, jij en dat meisje, maar ziet en hoort ook de mooie verhalen van de andere meiden. Dubbel lijkt me dat. Ik vond de app groep destijds ook wel fijn, omdat je toch dingen met elkaar kan delen. Dat is anders dan dat je het er met je vriend over hebt haha en familie en vrienden weten nog van niks. Mocht het hier goed gaan, zou ik zoiets best weer willen.
Ik hoop voor jullie dat er ook snel mooi nieuws komt!

Wat super knap dat je zo een dieet aan gaat. Hopelijk merk je daar ook snel wat van, dat werkt toch altijd motiverender. Succes ?
 
@steefeef heb meerdere keren op het punt gestaan eruit te stappen, maar de belangstelling in het verloop van de zwangerschappen en de geboortes was groter dan mijn eigen verdriet van het niet lukken. Gun het ook iedereen. Ik vind het ook fijn om het te delen.. met m'n man is toch anders omdat hij de hormonen niet voelt. Hij staat er zoveel nuchterder in. Thanks ? gaat goedkomen. Ben al geen brood en aardappeleter dus dat scheelt een hoop hihi! De eerste week die ik nu heb samengesteld viel me alles mee aan wat je nog wel mag eten. 
 
Hoi, leuk! Ik doe graag mee. Gestopt met de pil vanaf 20 juli 2019. Het zou ons 1e kindje worden. ik ben 24 en mijn man 31.  
NOD 15-01
 
Hi, 
Ik ben nieuw hier en ik lees vol interesse mee. Ik ben Jessie, 28 (mijn man is 33) en nu 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. We proberen het serieus sinds oktober 2020. Vandaag was ik er voor het eerst van overtuigd dat het misschien raak is. A.s. dinsdag de 12e is mijn NOD, maar heel zeker weet ik het niet omdat mijn cyclus varieert van 25 tot 35 dagen. Vandaag een vroege detectie test gedaan (3 dagen voor NOD) maar deze was negatief. Toch zegt mijn gevoel dat het wel raak is, want ik ben al paar dagen met vlagen misselijk, behoorlijk moe en een beetje emotioneel. Is het gek dat ik toch nog de hoop heb?
Mag ik ook op het lijstje? Liefs en heel veel geluk voor jullie. 
 
Terug
Bovenaan