wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Lieve mensen,

Ik werk met veel kleine kinderen en ben zelf inverwachting van mijn eerste. Nu roept mijn partner ook altijd dat er geen sppeen in huis komt. Ik ben er echter niet op tegen, maar je kunt ze ook aan leren, dat de speen alleen voor bepaalde tijden is. Bijvoorbeeld voor het inslapen en daarna haal je het weg, echt het werkt !! Voor een fles, na een fles of borstvoeding. En op die manier hoef je 'snachts je ben niet uit en is het ontwennen van een speen voor het eerste jaar echt niet moeilijk.

Nou veel succes ermee
 
Lieve mensen,

Ik werk met veel kleine kinderen en ben zelf inverwachting van mijn eerste. Nu roept mijn partner ook altijd dat er geen sppeen in huis komt. Ik ben er echter niet op tegen, maar je kunt ze ook aan leren, dat de speen alleen voor bepaalde tijden is. Bijvoorbeeld voor het inslapen en daarna haal je het weg, echt het werkt !! Voor een fles, na een fles of borstvoeding. En op die manier hoef je 'snachts je ben niet uit en is het ontwennen van een speen voor het eerste jaar echt niet moeilijk.

Nou veel succes ermee
 
Nou ik heb een kleine meid van inmiddels bijna 11 weken en zij heeft nooit een speen genomen alhoewel we er iets van 10 st haden(allemaal in kraamcadeau's gekregen). mijn pink wilde zij ook niet. Ze heeft wel   2 weken op haar vinger gezogen maar vindt het niet erg als ze zou duimen. Vindt de speen maar niets omdat als de tandje uitkomen die een rare vorm aannemen. Ik merk het meteen aan kinderen die een speen hebben gehad. Als ze hun tanden op elkaar zetten zit er een boog in dit krijg je trouwens ook door duimen maar ja. Doe maar wat het beste bij je kindje past zou ik zeggen.

groetjes
GenGen
 
Ik lees hier telkens dat een fopspeen beter is dan duimen, omdat dit makkelijker af te leren is, maar mijn meisje van bijna 5 maanden wilde na 2 weken geen fopspeen meer, ze wilde gewoon haar eigen vingers. Dit kun je echt niet tegenhouden, hoor, dan zou ik haar handjes vast moeten binden, lijkt me ook niet zo'n goed plan. Dus als je een kind van 6 hebt wat nog duimt dan kunnen andere moeders dat wel verschrikkelijk vinden, maar daar heb je weinig over te zeggen totdat ze zelf oud genoeg zijn om te zeggen dat ze dit niet meer willen. Ben dus maar blij dat ze het ff met een fopspeen kunnen doen, wat je over een tijdje af kunt bouwen, want ik loop over een paar jaar blijkbaar voor gek met zo'n kind dat nog op d'r vingers zuigt, haha. Nou als ze dat toch lekker vind, heb ik zelf ook gedaan en ik heb het zelf ook afgeleerd toen ik een jaar of 8 was, en nooit geen beugel gehad trouwens, dus prima hoor!
 
hoi hoi
ik ken het probleem
dankzij mijn ex-schoonouders zit mijn zoon(14maanden) ook aan de fopspeen
nu heb ik gelukkig het dusdannig ingebonden zijn fopspeen gebruik tot alleen als hij gaat slapen.
Gelukkig vind hij het prima zo,en pakt hij de fopspeen nu als hij naar bed wil.
Alleen als hij ziek is mag hij de fopspeen in.
ik vind het echt een ramp dat er kinderen van denk wel een jaar of 4 met zo'n ding in en dat is echt gemakzucht van de ouders denk ik
 
de eerst 6 a 7 weken heb ik helemaal geen speen gebruikt en was ook echt niet nodig. Daarna ben ik hem alleen gaan gebruiken als ze wat onrustig was en het niet makkelijk op te lossen viel of als ze veel te vroeg voor een voeding kwam om het wat te rekken. Nu is ze 10 weken oud en doe dat nog steeds. 's nachts gebruikt ze helemaal geen speentje en overdag dus zeer weinig. Ik ben ook niet zo'n voorstander van een speentje maar je kunt er niet altijd omheen. Nou moet ik zeggen dat ik vooral een hekel heb aan peutertjes die de hele dag met een speen in hun mond rondlopen als gewoonte! Dat moet je wel afleren vind ik.
 
Dag meiden.

Ik heb ook altijd een hekel gehad aan fopspenen. De redenen?
1. Ik vind het geen gezicht, zo'n mega-speen in zo'n klein snoetje en dan nog met die opdrukken I love mama enzo! AAAAH!
2. Inderdaad, vroeger hadden ze het ook niet, dus..
3. Straks lopen ze er nog mee als ze 6 jaar zijn.

Maar:
1. In de winkels verkopen ze gelukkig ook "beschaafde" spenen.
2. Wij hebben het geprobeerd (na 3 weken pas) om de reden: haar iets makkelijker in te laten slapen  maar onze meid accepteert geen speen
3.  Ik ben tandartsassistente en het is wel zo dat spenen in tegenstelling tot duimen   makkelijker zijn af te leren door ze bijvoorbeeld op 5 december aan een zekere man met lange baard mee te geven, haha, het werkt  altijd hoor ik op de praktijk!

Dus dames, we zitten allemaal met hetzelfde.

Groetjes, Jeanine!
 
Terug
Bovenaan