wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Hi dames,
Onze dame heeft de eerste paar weken niet gefiept, ik geef bv, misschien dat het daar mee te maken heeft, weet het  ook niet.
Na een week of vier ofzo, werd ik er gek van, alleen met mijn pink was ze tevreden, ja daar had ik niet veel zin in.

Ben toen begonnen met een fiep, die ze alleen 's avonds gebruikt. 's Ochtends gaat ze meteen terug naar bed, en 's middags ga ik met haar wandelen, valt ze ook in slaap. En 's avonds krijgt ze een fiep als ze die nodig heeft. 's Nachts weer niet, na haar laatste voeding brengt een van ons haar naar bed, dan buurt ze nog wat en dan slaapt ze.

Duimen kan ze niet, maar steekt wel twee vingers in haar mond. Ach ja komt allemaal goed.

Ik vind het wel verschrikkelijk als kinderen gaan lopen en dan nog rondlopen met een fiep. Ziet er niet uit.
X
 
Hier ook geen speengebruikers, mijn kids hadden ook echt niet door hoe zoiets werkte (en dit hebben we niet gestimuleerd) mijn dochter (nu anderhalf) is ook 4 weken te vroeg geboren en had veel zuigebehoefte en ik heb het toen we oververmoeid waren wel eens geprobeerd, maar ze vondt het  niks............. Tutje is sinds erg jonge leeftijd ook verwoed duimzuigertje. Leer dat maar eens af..........................
 
Grappig om te lezen dat de meeste mama's tijdens de zwangerschap tegen de fop zijn en na de geboorte toch zwichten. Ik ook. Na bevalling in het ziekenhuis en daar nog 2 nachten gelogeerd  mochten we onze kleine man meenemen naar huis. 'sNachts was het al gelijk raak ... brullen als een stier, hij kwam iedere 2 uur, maar ik wilde wel vasthouden aan het voedingschema van 3, dus na stevig overleg heeft papa om een uur of 4 'snachts een fop uit de blije doos uitgekookt, en toen ging het mannetje tevreden slapen. De arts op het consultatieburo zei ook tegen mij, het eerste jaar heet een baby een zuigeling, en wil het dus graag zuigen. Niks mis met een fop, die zijn makkelijker af te leren dan een duim, want die hebben ze zelf bij zich, die kun je niet afpakken. Lars zuigt trouwens op alles wat hij tegen komt, na het badderen stopt hij ook de doek waar ik hem mee afdroog in zijn mond, en vervolgens zijn kleren. of mijn hand als hij daar bij kan, en anders zijn eigen..... Hij heeft ook geen moeite met de overstap van speen naar borst, want al is hij pas 3 weken, hij heeft heus al door dat die borst, daar komt lekkers uit. En die fop...? als hij het zat is tuft ie m uit, gaat lekker even liggen smakken, en slaapt lekker verder.
Dusss in principe mag hij hem het eerste jaar gewoon hebben, en dan is het over..... hoop ik.... en dan hopen dat hij niet alsnog gaat duimen.....
 
Ik heb helemaal niks tegen een speen. Mijn zoon is net een jaar en gebruikt zijn speen 's nachts en soms overdag als hij erg overstuur of ziek is. Ik heb liever dat hij een speen gebruikt, die ik hem kan afwennen, dan dat hij een duim of vingers in zijn mond steekt.

Wat betreft hygiene vind ik een speen (die ik uitkook, dat lukt je niet met een duimpje) een stuk schoner.

Wij gaan de speen dit jaar langzaam afwennen en er uiteindelijk symbolisch afscheid van nemen. Bij een volgend kindje geef ik gerust weer een speen. Ik vind dat helemaal niet iets om me druk over te moeten  maken.
 
hallo allemaal
ik las jullie bericht en moest ffe reageren. Mijn zoontje van nu 7 mnd is 2 weken tevroeg geboren. Ik was ook altijd tegen een speen, maar de eerste weken kon ik er niet onderuit en heb deze altijd aan hem gegeven. Na 3 maanden ongeveer wil hij geen speen meer, misschien ook omdat hij nu zijnduimpje heeft gevonden, maar ik vind het wel prettig. Zijn duimpje kan hij pakken, een speen niet. UIteraard zijn de meningen hierover verdeeld. Duimen is slecht, kun je niet afpakken enz.enz, maar goed, dat zien we dan wel weer, voorlopig laat ik hem lekker duimen. Maar waarschijnlijk hebben alle babytjes in het begin een speen nodig voor de zuigbehoefte, dus niet raar. Nou, dat wou ik ffe kwijt.

groetjes,
Kim
 
Hallo daar!

Ons meiske is 4wk oud, en wil de speen absoluut niet!
Daar ben ik enigzins absoluut niet rauwig om! Sommige
kindjes blijven eraan "verslaafd" lijkt het wel....
Ze kan zich goed redden met af en toe sabbelen op mn
pink of wijsvinger, of haar handje!
Maar tot nu toe is ze niet erg zuigbehoevend. Ik geef
zelf borstvoeding en blijkbaar kan ze daar haar
zuigbehoefte goed in kwijt!
Als ze over een tijdje wel een fopspeen verlangt, krijgt ze
die... maar waarom haar nu iets aanleren terwijl ze er
nog geen baat bij heeft!!!

Groetjes
Hanna mv Qinq
 
Fopspeen erg, wel nee....

Ik kan mij nog herinneren in de  tijd dat ik op de kleuterschool zat en dat mijn mede kleuter vriendjes en vriendinnetjes met complete doeken, tutus wat voor naam men er ook aan wil geven. Met 2 vingers, 3 vingers, duim in je mond naar school kwamen. En dat men in die jaren helemaal niet moeilijk deed. Die vingers of duim heeft een kind altijd bij de hand en die kan je als ouder niet onder controle houden als ze nu eenmaal in die mond verdwijnen.

Maar een speen kan je toch min of meer onder controle houden. Ik heb twee dochters waarvan de ene 6 jaar is en de andere net 1 jaar en ze hadden/hebben allebei een speen en een doek. Mijn dochter van 6 is  er met haar 4e jaar er pas vanaf en de jongste heeft  het er nog steeds een maar wij geven de speen alleen als ze moe is en naar bed gaat. En dat kan je als ouder goed onder controle houden als je maar niet te gauw toegeeft. Bij ons gaat dat ding niet in als we  naar buiten gaan of op visite.
Als een fopspeen een kind rust geeft en comfort, waarom niet. Waarom zou je met een huilend kind gaan zitten de hele dag of nacht terwijl je de volgende ochtend vroeg op moet om paraat te staan voor je andere kinderen of naar je werk moet? En gefrustreerd rond lopen wat er allemaal wel niet aan de hand kan zijn met je kind terwijl die gewoon zuigbehoefte heeft. Ze hebben die fopspeen niet voor niks op de markt gebracht vele jaren geleden.

Ik blijf die dingen gewoon gebruiken en als ze de jongste 4 is zeggen we gewoon weer dat als ze haar fopspeen weg doet Sinterklaas wel misschien een kadootje komt brengen dat heeft bij de oudste geholpen. Die heeft 2 avonden gejammerd om haar dotje/fopspeen en die is volgens  haar nu alleen maar voor babies...... Kinderen doen nooit moeilijk het zijn altijd de volwassenen.

Fopspeen rocks!!!
 
hoihoi,
mijn dochter is nu een jaar oud en ik wou ook geen fopspeen,maar ik heb ze wel.ze gebruikt ze nu om aan te geven dat ze moe is en als ze last heeft van tandjes.voor de rest gebruikt ze hem niet.de speen ligt gewoon op tafel,dus ze kan hem altijd pakken.
 
Terug
Bovenaan