wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?



quote: debby mv BElanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-09-2007 08:37:18'));

Hmmm, ben het dáár niet mee eens; Baby's heten niet voor niets... ZUIGELINGEN

Groetjes Debby




Wel makkelijk om het zo te vertalen! Naar mijn mening betekent zuigelingen niet dat ze altijd maar moeten zuigen. Ze krijgen voeding uit de borst/fles: dáárom heten ze zuigelingen.
Esther.
 
Hallo mijn zoontje is bijna 4 maand,en heeft beslist nooit een speen gewild,nu gaat hij   wel steeds meer op zijn duimpje en/of vingertje zuigen,ik heb al geprobeerd om dit te vervangen voor een speen maar die gooide hij er net zo snel weer uit en doet dan snel de vingers weer in de mond.Is dit erg?????Want ik heb gehoord dat het erg slecht is voor de tandjes die hij straks krijgt.
 
Hallo!

dit is heel erg herkenbaar! Wij hebben een dochtertje dat na een erg gecompliceerde zwangerschap 7 weken te vroeg is geboren. Ze heeft een tijdje op intensive care gelegen en daar kreeg ze al direct een speentje om het zuigen juist te stimuleren, omdat ze sondevoeding kreeg.
Nu alles goed gaat is ze nog steeds gehecht aan haar speentje. Zonder speentje wilt ze niet gaan slapen. Ze is nu 3 maanden oud.

Het liefst gaf ik ook geen speentj, maarja dan moet ik haar in slaap wiegen en is ze vaak erg onrustig voordat ze aan haar slaap toegeeft. Dus dan geef je toch het speentje.

Ik heb het er wel met het consultatieburo over gehad en die zeiden dat we zeker wel het speentje (of de pink ) moesten geven, omdat ze zich anders echt niet lekker voelt.......

dus we blijven het wel geven en ooit zullen we het moeten afleren.....

Femke
 
hallo,

Ook ik vind een speen vervelend. Ik wilde hem niet gebruiken, maar helaas had de kraamvrouw hem al gegeven zonder dat ik t wist. De voordelen zijn inderdaad rustgevend (wiegendood,tandjes etc), maar had het liever niet gehad. Ik heb hem zelf ook tot mijn 4e jaar gehad en dat wil ik mijn kind niet aandoen, geen gezicht vind ik het nu. Maar een speen is makkelijker af te leren dan duimen!En tegen darmkrampjes heb ik een receptje (sab simplex) die helaas alleen in Duitsland te krijgen is. Maar het  is echt een wondermiddel!Succes hoor!
 
Onze kinderen hebben de speen gehad vanaf de eerste week. Ze werden er rustig van en  ze dronken beter. Echter na hun 1e verjaardag hebben we de speen uit beeld gehaald. Natuurlijk gaf dat wat ontwenningsverschijnselen, maar dat was na een week echt over. We zijn toen ook geleidelijk overgestapt op het gebruik van een tuitbeker. Het blijkt namelijk dat de echte zuigbehoefte na het eerste jaar niet meer echt aanwezig is.
Grote voordeel van stoppen met de speen op deze leeftijd  is dat je geen discussies hoeft aan te gaan met je kind, of afspraken hoeft te maken. Onze kinderen hebben er echt niet onder geleden, ze pakken gewoon een knuffel (of ons) om troost te zoeken, en het is beter voor het gebit en de spraakontwikkeling.
 
Ik ben blij dat fopspenen uitgevonden zijn. Inmiddels is onze zoon bijna 17 maanden maar het geeft hem nog steeds een fijn gevoel om hem in z'n mond te hebben. Ik ga hem dat niet zomaar afnemen ook al is het zuigen op de speen niet echt meer "nodig". Ik denk dat wij als ouders met hem samen een keer gaan afbouwen, dus juist wel in overleg met hem. Het speentje is van hem dus hij mag er over beslissen.

groetjes Ida
 
Terug
Bovenaan