wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

hallo
ik heb 2 kinderen 1 jongetje van 3 en een meisje van 6 maand.
mijn zoontje was 5 weken tevroeg en had enorme zuigbehoefte ze hadden in het ziekenhuis een speen voor hem gemaakt.
met 2 jaar heb ik hem er eindelijk vanaf gekregen (toen had hij hem alleen s'nachts nog.)
mijn dochtertje wilde de fles en de speen niet wij hebben er heel lang  over gedaan zodat ze ook de fles wilde pakken we hadden van alles gebrobeert.
heb zelfs een nep borst gekocht en die wilde ze wel na 3 maand ( de dag voor dat ik weer moest werken) pakkte ze de fles gelukkig maar de speen wil ze nog niet ze duimt liever.
het voordeel hier van ik hoef er niet uit om de speen te zoeken ze pakte duim wel maar bij mijn zoontje moest ik er wel elke keer uit.
ik kan je niet zeggen wat het nu het makkelijkst is de speen of de duim.
ze hebben alle bij voor en nadelen.
groeten angela
 
Hoi hoi

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden oud, ik heb ook altijd gezegd geen speen te willen gebruiken. Hij had zo'n behoefte aan zuigen dat ook ik er niet onderuit kwam.
Als je 's nachts er zo vaak uit moet om hem stil te krijgen is het vaak zo makkelijk om een speen te gebruiken.
In het begin had hij hem vaak in maar het wordt steeds minder. Overdag heeft hij hem amper nog in. Als ik hem naar bed breng geef ik hem wel een speen maar wanneer ik na een minuut of tien ga kijken heeft hij hem er al weer uit en slaapt hij ook.
Ik heb hem nu een aantal dagen zonder speen naar bed gebracht en hij valt ook zonder ermee in slaap. Ik denk zelf dat wanneer je een speen geeft dat dat makkelijker is af te leren dan wanneer hij of zij zal gaan duimen. Ik heb zelf tot mijn tiende geduimd.

Kus Susan
 
Hoi

Ik vind het eerlijk gezegd ook geen gezicht dat kinderen van een jaar of 2 a 3 nog een speen hebben. Die kinderen kunnen al redelijk praten en ik vind het raar.
Dit is mijn mening hierover. Idereen moet zelf weten wat hij of zij doet.
Ik heb net mijn zoontje weer naar bed gebracht zonder speen en viel weer zonder ermee in slaap, ik denk dar het meer een gewenning wordt namate de tijd verstrijkt.
Ik denk dat je er meer geduld mee moet hebben om je kind zonder speen in slaap te laten gaan.
Ik denk ook dat wanneer het melkgebit komt je ook (haast) geen speen meer moet gaan gebruiken want ik ben er van overtuigd dat dit gevolgen kan hebben op het volwassen gebit en op je spraak etc.
Duimen is veel moeilijker af te leren dan wanneer je een speen gebruikt, daar ben ik van overtuigd, ik ben peuterleidster geweest en heb zulke dingen meer meegemaakt.

Kus Susan
 
Hoi Hoi,

Ik vind het ook erg vies als kinderen van een jaar of  twee en ouder nog met een speen lopen. Maar ik heb er eerlijk gezegd geen last van. Onze oudste Sander die is 14-10-2002 geboren heeft nooit een speen gewilt, als hij er een in de mond had dan floepte hij hem er zo weer uit. En onze jongste Jesse geboren 16-03-2006 wil ook geen speen. Hier duimen ze allebei, en eigenlijk alleen als ze moe zijn of ziek en verder duimen ze niet. Dus ik mag wat dat betreft niet klagen.

Groetjes
Angela
 
hallo mensen
ik heb zelf een kleine van 5maanden oud en hij een speen maar hij heeft het echt nodig
en ik vind het een lief gezicht hebben met zo`n speen
mensen moeten het zelf weten of ze het nog gebruiken als ze 2 jaar zijn
waar maken mensen zich druk om
ik lees dat bepaalde mensen het niet willen doen of gebruiken een speen wat is daar de reden van ja ik wil het niet gebruiken want dit en want dat
echt onzin ik heb echt geen zin om 7 x uitme bed te komen en weer die kleine te pakken en dan hen en weer te bewegen om ze weer in slaap te laten vallen ik doe de speen er in en slaapt lekker door de hele nacht
maar ja iedereen doet het op ze eigen mannier
 
quote: taz schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-04-2006 13:20:56'));

hoi meiden,

we hebben een kleine jonge man van 4 weken.
hij is premituur geboren.
4 weken te vroeg.
nu heb ik altijd gezegd dat ik geen fopspeen wil gebruiken.
maar goed onze kleine man heeft zoveel zuigbehoefte dat ik er niet onderuit kom.
soms komt hij heel goed in slaap en soms met name overdag dan komt hij wat slechter in slaap.
nu houd ik hem soms wel even wat langer bij me zodat hij in slaap valt maar dat is natuurlijk niet altijd   een optie.
ik doe het echt tegen mijn beter weten in de speen in want eigenlijk wil ik daar zo min mogelijk aan toe geven.
maar als het helpt om krampjes weg te zuigen en om beter en voor hem veiliger in slaap te vallen wie ben ik dan om hem niet te geven.
wie herkent dit en heeft misschien een paar tips?

kus taz

hoi
ik moet zeggen dat een speen erg makkelijk is en inderdaad he werkt wel als je kindje krampen heeft en ik heb zelf een kleine van 5 maanden en die slaapt de hele nacht al door en als ik hem hoor speen erin en hij slappt weer zonder problemen met zijn speen
en als jou kindje de zuigbehoeftes heeft geef lekker die speen wat maakt het uir
groeten danielle
 

Heb t ff snel doorgelezen hier....

Ik ben zelf helemaal niet tegen een speen.
Vind t een uitkomst!

Wat is een stommer gezicht:
een kind van 3 met een speen in de mond in de supermarkt (omdat hij gewoon moe is en mama zonder gegil de boodschappen ff snel wil halen..om thuis de speen weer op te bergen)

Of een kind van 6 dat op school met een duim in de mond loopt?


Mijn dochter is nu 11 mnd en heeft alleen bij het slapen gaan een speentje in.
Mijn zoon sliep nog met een speen toen hij 3,5 was......het is niet slecht voor de tanden .....en het is zo veel makkelijker af te leren dan een duim.

 
hoi hoi,

Ik zelf heb een hekel aan een speen. en dan met name omdat mn schoonzus dr kids zo lang met dat ding liepen tot een jaar of 5. De jongste van 6 die kan nu nog iet goed praten en dan met name omdat ze er een groot beest aan had hangen. En ik vind het een rot gezicht. Mijn kids duimen wel maar alleen als ze erg moe zijn of als ze hun beer in handen hebben. (zodra ze uit bed zijn blijft de beer boven in bed). Maar iedereen moet zelf weten wij ie doet. Onze kleine van 4 weken bijna die wil hem soms voor de zuigbehoefte en verder krijgt ze dat ding niet. Dus alleen als het echt nodig is.

Veel liefs,

Rachel,

mama van Ginger, Mike (2ling) en Phoebe
 
Terug
Bovenaan