wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Ons zoontje is nu precies 8 mnd,maar wilde tot een maand of 6 geen speen.Hij at liever zijn vingers op.
Eigenlijk was ik wel blij,want ik vind en vond een speen helemaal niets.
Maar met een maand of 7 moest ik er toch aan geloven.
Door hem een speen te geven viel hij rustig in slaap en nu vandaag zie ik waarom hij een speen wil.
Hij zit er op te bijten,en ja hoor zijn 1e voortandje komt door(boven).
hij wordt nu geregeld s'nacht wakker van de pijn en dan doen we gewoon de speen erin en hij slaapt weer verder.
Ondertussen zweven er in huis 8 avent spenen.Je bent die rotdingen altijd kwijt,dus ze liggen door het hele huis(incl de koelkast)
En 1 keer per dag gaan ze met zijn allen zwemmen in een pannetje kokend water.
 
hallo,
ik heb een dochter van twee maanden en was absoluut tegen fobspenen. Maar elke avond vaaf vijf uur tot soms wel tien uur was mevrouw aan het jengelen en miepen. Nu krijgt ze een speen en we horen haar s'avonds niet meer. Heerlijk zeg.
Heleen
 
Hoi,

Ik heb een zoontje hij is nu 17mnd. Ik wilde eerst liever niet aan een speen maar omdat hij veel zuigbehoefte had wilde ie heel de tijd mijn pink in zijn mond na een tijdje wordt je dat ook zat en heeft ie met 6 weken een speentje gekregen.
Vanaf een maand of 7 had hij hem alleen in bed in en sinds 4 maanden heeft hij helemaal geen speen meer.
Het afleren was erg makkelijk 1 avond heb hij flink lopen huilen in bed  en de dag erop sliep hij zo.
Als er een tweede komt zou ik hem of haar zeker weer een speen geven als het weer veel zuigbehoefte heeft.

Groetjes
 
quote: michb reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2006 08:29:23'));

Hoihoi,
Ik heb het bij alledrie de kinderen zonder speen gedaan: de eerste maand zuigen ze dan je pink er zo'n beetje af; de tweede maand wordt dat al stukken minder en vanaf de derde maand willen ze er sporadisch nog aan sabbelen. Een speen, daar zit je met een beetje pech tot na de derde verjaardag tegenaan te kijken, en dan ga je maar gezellig naar de logopediste omdat je kindje niet te verstaan is. En Sjana heeft gelijk: van halve nachten speentjes in mondjes stoppen word je ook niet gelukkiger.
Wat betreft slapen; dat is iets wat ze moeten leren en ze hoeven niet de halve straat bij elkaar te brullen, maar even morrelen is niet zielig. Ik heb wel altijd de kindjes voor het slapen gaan gevoed, zodat ze voldaan en 'zuigmoe' hun wiegjes ingingen.
Groetjes,
Michelle.
wat een verschrikkelijke poehha over een speen mijn dochter heeft ook een speen ze is nu 2 jaar en gebruikt hem allen snachts maar ze heeft een periode gehad dat ze hem h eel vaak in had maar logopediste??? nee hoor ze praat als een kind van 4 en is heel duidelijk te verstaan maar ze is wel altijd een heel teverede kindje geweest ik heb nu een zoon van 10 weken gbruikt alleen smiddags even zijn speentje en wederom een heel tvrerede kindje
speen kun je afwennen jij bent daar de baas over !!!!!
groetjes debbie

 
ik lees hier gewoon zelfs dat mensen het vies vinden een speen ............nou sorry hoor weet je wat vies is .. een snotneus die niet word schoon gemaakt enz
wat een gezeik zeg
 
ik had 3 jaar geleden ook zo mijn principes over de speen, maar na 5 weken was ik erober heen en gaf de speen, nu dik 3 jaar later heeft onze zoon vanmorgen zijn eigen speen in de vuilnisbak gedaan omdat hij zei dat ie nu wel groot genoeg was. hij ligt nu in bed en ik heb hem er nog niet over gehoord. mijn advies is dus: gewoon doen en ze geven vanzelf wel aan wanneer het klaar is. doe die speen niet weg op een belangrijke dag bijv. sint / 3e verjaardag!!! dat is pas echt zielig!!!

succes allemaal met spenen kinderen.
 
Hallo moeders,
Ik zei voor de bevalling ook altijd. Ik begin niet aan een fopspeen. Totdat mijn dochter enorme zuigbehoefte had. Ze is nu inmiddels 7 maanden en heeft ze nog steeds haar speentje.
Ze huppelt vrolijk rond in de woonkamer in haar loopwagentje en haar speentje leg ik dan op tafel en ze pakt de speen naar eigen behoefte en in bed geef ik de speen niet alleen haar knuffel. Behalve als ze 's nachts huilend wakker wordt dan geef ik de speen wel.
Ik hoop net zoals jullie er snel vanaf te zijn. Je ziet vaak kinderen van 4 a 5 jaar over straat met een speen lopen. Dat vind ik toch echt geen gezicht meer.

Sterkte met de fopspeen

Maris
 
Als je je kindje een speen geeft betekent dat helemaal niet dat je er wel jaren aan vast zit. Mijn dochter vond met acht maanden ineens dat ze er genoeg van had, ze wou hem ineens niet meer. En ook als je kind er wel dol op blijft kun je het altijd afwennen, geleidelijk of   van de ene dag op de andere, hangt ervanaf welke manier het beste bij je past. Hetzelfde geldt voor leren slapen. Resoluut laten huilen of langzaam aanleren. Ik wou eerst ook geen speen voor mijn dochter maar de derde nacht heb ik manlief naar de winkel gestuurd om er een te halen. Onze tweede wilde helaas geen speen, ze walgde ervan en dat vond ik aan de ene kant jammer want het had me een hoop 24-uur-per-dag voeden bespaard. Zo erg was ze echt. Nu is ze een vrolijke tien maanden oude baby die nog steeds gek is op mijn borst, maar gelukkig niet meer elk uur voor een dik half uur per keer.
 
Terug
Bovenaan